Idén is összehoztuk Magyarország üzleti krémjét, beszélgetésre invitáltuk címlaposainkat, listaszereplőinket, valamint azokat a sikeres vállalkozókat és vezetőket, akiknek az értékteremtő munkájáról írtunk. A gálán négy kategóriában osztottunk ki díjakat, neves magyar családi vállalatok tulajdonosaival beszélgettünk, és meghallgattuk Simonék történetét, hogyan vitték New Yorkig az álmukat. Szponzorok nélkül nincs esemény:
Idén is összehoztuk Magyarország üzleti krémjét, beszélgetésre invitáltuk címlaposainkat, listaszereplőinket, valamint azokat a sikeres vállalkozókat és vezetőket, akiknek az értékteremtő munkájáról írtunk. A gálán négy kategóriában osztottunk ki díjakat, neves magyar családi vállalatok tulajdonosaival beszélgettünk, és meghallgattuk Simonék történetét, hogyan vitték New Yorkig az álmukat.
A házigazdák: Gólya Ági, a legértékesebb családi vállalatokat bemutató Forbes-lista szerkesztője és Zsiborás Gergő főszerkesztő.
A házigazdák: Gólya Ági, a legértékesebb családi vállalatokat bemutató Forbes-lista szerkesztője és Zsiborás Gergő főszerkesztő.
Együtt a díjazottak. Generációváltó díj powered by KH: Baki Agrocentrum Kft., Family forward díj: Prophyl Kft., Forbes-közösségért díj: Tutti Kft., Fenntarthatósági díj powered by Hisense: Naturex Kft.
Együtt a díjazottak. Generációváltó díj powered by KH: Baki Agrocentrum Kft., Family forward díj: Prophyl Kft., Forbes-közösségért díj: Tutti Kft., Fenntarthatósági díj powered by Hisense: Naturex Kft.
A gálán idén a Kékvonal Alapítványnak gyűjtöttünk, ők az utóbbi több mint húsz évben mintegy hárommillió gyereken segítettek. Táler Orsolya ügyvezető beszélt az alapítványról.
A gálán idén a Kékvonal Alapítványnak gyűjtöttünk, ők az utóbbi több mint húsz évben mintegy hárommillió gyereken segítettek. Táler Orsolya ügyvezető beszélt az alapítványról.
Tóth Simon, a Simon’s Burger alapítója a színpadon mesélte el történetét: bátyjával, Tóth Mátéval egy fagyiskocsival indultak el, ma már övék a legnagyobb magyar burgerlánc.
Tóth Simon, a Simon’s Burger alapítója a színpadon mesélte el történetét: bátyjával, Tóth Mátéval egy fagyiskocsival indultak el, ma már övék a legnagyobb magyar burgerlánc.
Ékes Ákossal, a K&H vállalati üzletfejlesztési igazgatójával, a K&H családivállalatok-központ vezetőjével Zsiborás Gergő beszélgetett.
Ékes Ákossal, a K&H vállalati üzletfejlesztési igazgatójával, a K&H családivállalatok-központ vezetőjével Zsiborás Gergő beszélgetett.
A covid alatt indultak el az első kampányok a Tőkeportálon, tavaly megkaptátok a máltai felügyelettől az uniós működési engedélyt. Sokat vagy Máltán?Nagyon. Múlt héten is voltam, jövő héten is megyek, most épp egy filmforgatásra, mert a máltai pénzügyi szolgáltatók szövetségének nagyon tetszik a sztorink. Hogy végre nő a cégalapító, és valaki azért jön Máltára, hogy ott nyújtson szolgáltatást. Nem gurítják azért […]
A covid alatt indultak el az első kampányok a Tőkeportálon, tavaly megkaptátok a máltai felügyelettől az uniós működési engedélyt. Sokat vagy Máltán? Nagyon. Múlt héten is voltam, jövő héten is megyek, most épp egy filmforgatásra, mert a máltai pénzügyi szolgáltatók szövetségének nagyon tetszik a sztorink. Hogy végre nő a cégalapító, és valaki azért jön Máltára, hogy ott nyújtson szolgáltatást. Nem gurítják azért elénk a vörös szőnyeget, és óriási ugrás a mély vízbe, főleg egy ilyen kis cégtől, mint mi, akik húszmillió forintból kezdtük.
Kívülről is komoly szintlépésnek látszik, már egész Európában szervezhettek közösségi finanszírozásra kampányokat, összehozhatjátok a platformotokon a befektetőket és a startupokat. Fut már máltai és bolgár kampányotok is. Ahhoz képest, hogy nulla pénzünk volt marketingre, nagyon erős az érdeklődés, de a kritikus tömeg elérése még távoli. Eddig tizenegyezer befektető regisztrált a Tőkeportálon, harminc–ötvenezerrel lennénk méretgazdaságosak. Így is szépen összeállnak a kampányok, de általában három hónap, hogy a kért tőke, fél-, egymillió euró összejöjjön. Minél többen követik az adott kampánygazdát és minél több aktív befektető figyeli a platformot, annál gyorsabb lehet.
Két éve azt mondtad, hogy tizenhárom lezárt kampányból nyolc volt sikeres. Most mi a mérleg? Huszonhat lezárt kampányunk van, és az európai licenc óta az összes sikeres volt, a kampánygazda megkapta a kért tőkét, és a befektetők a részvényeket. Eddig körülbelül kétmilliárd forintot közvetítettünk ki.
Kik a tipikus befektetőitek? A fogyasztási cikkeknél használják a „lohas” (Lifestyles of Health and Sustainability – a szerk.) terminust azokra, akik tudatos döntésekre törekednek. Leginkább ők. A pénzügyeikben is tudatosak, és elég korán eljutnak oda, hogy a likvid és biztonságos eszközökön túl startupokba is akarnak fektetni tipikusan százezer és kétmillió forint között. Tudják, hogy ez korai fázisú befektetés, leghamarabb öt–tíz év alatt térül meg, de türelmesek. Hajlandók kivenni a részüket a gazdaságból, az olyan történetekből, amikről elhiszik, hogy sikeresek lesznek. Ez egyfajta népi kockatőke. És egyszersmind impaktbefektetés is.
Volt már, hogy a befektetők nyereséggel kiszálhattak? Pont most zárult le az egyik kampánygazda osztalékfizetése, ő kamatjellegű kifizetést vállalt a befektetőknek. Egy másiknál folyamatban van egy felvásárlás, de a legtöbben nem ígérnek csodát, csak teljesítik, amit mondtak. Nem mind óriási növekedésű tech cég, csak szépen növekedő startupok, akár egy pékség is. Van csőd, és van siker is.
Ahogy a Botaniq Golfklub mellett Hatvanpuszta elterül, szinte ránehezedik a környékre, úgy telepedett rá a NER is a magyar gazdaságra. A rendszer kiépült, az uradalom szépül. Amikor egy politikus kézzel nyúl bele a termékek árazásába, közszolgának vagy vezérigazgatónak gondolja-e magát? NER I. Magántőkealap, Magyarország Zrt. Mi lesz ezzel a konglomerátummal és a kapcsolt vállalkozásaival, ha áprilisban a részvényesek elküldik a vezérigazgatót? Talán ez most a legizgalmasabb […]
A Kráss Kontent egyetemi feladatnak indult, mára online tartalomgyárrá cseperedett, alapítói, Márky Anna, Gabnay Máté (a fotón) és Babaitisz Jorgosz két évvel ezelőtt szerepeltek a 30 sikeres magyar 30 alatt Forbes-listán. A Sávlekötő és az Egy asztalnál című műsorok után sebesebb tempóra kapcsoltak: új műsorokat gyártanak, 1200 fős eseményt rendeztek a Budapest Parkban, és már a hagyományos média is figyeli, mit […]
Megszerzett egy jól bejáratott olasz ruhamárkát, belakta a magyarországi plázákat, és most a fiatal farmerviselők után a középkorú nőket is meghódítaná a Devergo görög tulajdonosa – Görög Zita segítségével. Thomas Psarogiannis Magyarországon született és tanult, ám a mai napig ingázik budapesti és görögországi otthona között. De gyermekeinek már azt mondja: akár asszimilálódhatnak is, ha már éppen átvenni készülnek a milliárdos családi […]
Van egy közös pontja a válságba került európai és a fenyegetően terjeszkedő kínai autóiparnak: mind a kettő Magyarországon épít gyárat, és mind a szegedi BYD, mind a debreceni BMW idén ősszel kezdi meg a termelést. Az autóipar és Magyarország előtt álló nehézségekről beszélgettünk Várkonyi Gábor autópiaci szakértővel. Az európai autóipar lábon lőtte magát?Szerintem nem az európai autóipar lőtte lábon magát, hanem az […]