Isten hozott a Coelho család rendkívüli történetében – egy történetben, amely kétkontinens két kultúrája között szövődött, és amelyet a közös, megingathatatlan hit tartössze abban, hogy kemény munkával, szeretettel és hittel bárhol gyökeret verhetnek éskivirágozhatnak az álmok. A nevem Carlos Alberto Coelho. Magyarországi kalandom egy kaliforniai utazást követőenkezdődött, egy látogatás alkalmával, amely örökre megváltoztatta az életemet. […]
Isten hozott a Coelho család rendkívüli történetében – egy történetben, amely két kontinens két kultúrája között szövődött, és amelyet a közös, megingathatatlan hit tart össze abban, hogy kemény munkával, szeretettel és hittel bárhol gyökeret verhetnek és kivirágozhatnak az álmok.
A nevem Carlos Alberto Coelho. Magyarországi kalandom egy kaliforniai utazást követően kezdődött, egy látogatás alkalmával, amely örökre megváltoztatta az életemet. Budapest elegáns utcáin barangoltam, felfedeztem a dimbes-dombos vidéket, és azonnal megéreztem ennek az országnak a csendes varázsát. Akkor még nem gondoltam, hogy pár éven belül ez a Magyarország lesz regénybe illő történetem színhelye: egy történet a túlélésről, a családi összetartásról, a sikerről, romantikával fűszerezve.
Buenos Airesben születtem, az élénk Almagro negyedben – az argentin tangó bölcsőjében. Tizenkét éves koromtól újságot árultam egy utcasarkon, később baszk nagymamámmal és édesapámmal dolgoztam, sonkákat, kolbászokat készítettünk – ma talán „charcuterie”-nek neveznénk ezt a műhelyt. Apám erős jellemű ember volt, rendíthetetlen mottóval a fiai számára: „Dolgozni kell, és soha nem szabad tovább aludni reggel 5 óránál – ha alszol, annyit érsz, mintha halott lennél.” Ezek a korai leckék örökre meghatározták az életemet és a munkához való hozzáállásomat.
Sikertörténet a BI-KA Logisztikánál Az 1990-es évek elején, egy szolnoki irodából történő irányítással indult útjára az első teherautó Olaszországba a BI-KA szervezésében. A vállalkozás közel 35 évvel később, napjainkra az ország egyik meghatározó logisztikai szolgáltatójává vált, teljes egészében magyar családi vállalkozásként, külföldi tőke nélkül. A vállalat életének egyik legjelentősebb fordulópontja a tudatosan megtervezett generációváltás volt: […]
Sikertörténet a BI-KA Logisztikánál
Az 1990-es évek elején, egy szolnoki irodából történő irányítással indult útjára az első teherautó Olaszországba a BI-KA szervezésében. A vállalkozás közel 35 évvel később, napjainkra az ország egyik meghatározó logisztikai szolgáltatójává vált, teljes egészében magyar családi vállalkozásként, külföldi tőke nélkül. A vállalat életének egyik legjelentősebb fordulópontja a tudatosan megtervezett generációváltás volt: Dr. Karmazin György alapító-tulajdonos éveken át készítette fel utódját, Szécsi Gabriellát, aki a ranglétrát végigjárva vette át az ügyvezetést.
Hogyan jutott el a cég a generációváltásig, és mi volt a legmeghatározóbb mérföldkő a BI-KA fejlődésében?
Az első jelentős sikerünk az volt, amikor kis családi vállalkozásból saját járműparkkal rendelkező komplex logisztikai szolgáltatóvá nőttünk. A második maga a generációváltás volt. Ez egy új korszak kezdetét hozta el számunkra, a régi értékeinket megtartva, közben belevágva terveink megvalósításába. További mérföldkőként tekintek a partnereink bizalmának elnyerésére, valamint a budapesti iroda megnyitására.
Miben volt más a generációváltás a BI-KA-nál?
A legnagyobb különbség a tudatosságban rejlett. Nálunk az alapító-tulajdonos tudatosan, szakemberekkel történő konzultációk során alakította ki az utódlás folyamatát. Az ügyvezetés átadása már akkor elkezdődött, amikor operatív igazgatóként támogattam őt a munkájában. Napi szinten részt vehettem a stratégiai feladatok elvégzésében, így ez a fokozatosság és a szakmai felkészítés biztosította, hogy a váltás zökkenőmentesen történhessen.
Hogyan mutatkozik meg a váltás sikeressége?
Dr. Karmazin György halála után a vállalat irányítását a közösen kialakított alapelvek mentén folytattam. Az elmúlt években a BI-KA nemcsak megőrizte piaci pozícióját, hanem folyamatosan növekedtünk: bővítettük a járműflottánkat, új szolgáltatásokat vezettünk be. A forgalmunk, a létszámunk és az ügyfélszámunk stabilan emelkedett. Miközben megőriztük a számunkra nagyon fontos családi értékrendet és ügyfélközpontúságot. Büszke vagyok a Csapatomra, hogy ügyfeleink részére mindig valódi értéket nyújtó, testre szabott megoldásokat tudunk kínálni.
Mit jelent a fenntarthatóság és az innováció a vállalatnál?
A fenntartható logisztika számunkra üzleti filozófia, ezért folyamatosan fejlesztjük energiahatékony járműparkunkat, optimalizáljuk az útvonalakat, mindemellett támogatjuk a papírmentes irodai környezetet. Az innováció nem öncélú, hanem ügyfélközpontú: új technológiákat alkalmazunk, hogy valódi hozzáadott értéket teremtsünk partnereink számára.
Női vezetőként milyen új értéket hoz a logisztikai szakmába?
Úgy gondolom, a nők érzékenyebbek a társadalmi dinamikákra. Így az olyan vezetői kompetenciák, mint az egyéni motivációk felismerésének képessége, az indirekt konfliktusmegoldási stratégiák, a gyors döntéshozatal, a stratégiai gondolkodás és hosszú távú tervezés a nők természetes készségei. Egy női vezető más nézőpontból közelíti meg az irányítással járó feladatokat, ami új lendületet vihet egy vállalkozás életébe.
Vezető szerkesztő: Gólya ÁgiSzakmai vezető: Golovics Milán Cégértékelések:Duzsik Virág, Golovics Milán, Gólya Ági, Harsch Leila, Szűcs József ÁdámÍrta: Gólya Ági Először van egybillió forint fölé becsült családi cég a listán, és két új szereplő is felbukkan.a A mezőnyben mindössze hat játékos értéke csökkent, ami jól mutatja, hogy a többnyire szoros többgenerációs összefogással irányított, külpiacokon is építkező cégbirodalmakon nem […]
Cserháti-Herold Janka már tíz éve is szemrebbenés nélkül beszélt az interneten menstruációról, női orgazmusról, és ismertette meg korosztályát a legújabb, legtermészetesebb fogamzásgátló módszerekkel. A Hormonmentes márkából Janka és férje, Cserháti Zoltán mára több lábon álló vállalkozást építettek, és újabban szexwellnesswebshopot indítottak. „Amikor először jött oda hozzám egy fiatal srác, hogy én vagyok-e a Janka, mert az én videóimon […]
A K&H családi vállalatok klub tízéves tapasztalatai A magyar családi vállalatok adják a GDP felét, és náluk dolgozik a foglalkoztatottak 75%-a. A K&H családi vállalatok klubnak több mint 700 tagja van. Átlagosan többmilliárdos éves árbevételű cégek. Miről beszélgetnek zárt ajtók mögött? Tíz évvel ezelőtt a K&H vállalati divízióvezetője egy családi vállalatnál járt – gazdálkodásról akartak […]
Így látja a fesztiválpiac jövőjét Orbán Balázs, a Műegyetemi Hallgatói Kft. ügyvezetője. Tizennyolc év és háromezer koncert tapasztalatával a háta mögött Orbán Balázs pontosan tudja, mi működik ma a rendezvénypiacon – és mi nem. A VIBE Fesztivál programszervezője, a BME Egyetemi Napok, valamint a Műegyetemi Állásbörze vezető szervezője, aki számtalan magyar és erdélyi eseményen is […]