A laikusnak minden erős és gyors autó sportautó. Ott a BMW M5: hiába van benne egy atomreaktor teljesítménye, szegény mérnököknek abból kell kiindulniuk, amit a kétliteres dízel- vagy háromliteres benzinmotorokra optimalizáltak. Hyundai i30 N? Zseniális hot-hatch, de a derékhad ott is az 1,5-ös benzines, arra tervezik tehát a platformot. Ha egy autót utólag pumpálnak fel, az mindig egy halom kompromisszummal jár, még ha zseniális gépek is keletkeznek így. De most legyünk maximalisták: sportautó az, amit az első tollvonástól annak terveznek. Mint egy nyolcadik generációs Chevrolet Corvette.
A Rapid blue Corvette-tel kimenni a forgalomba olyan, mintha eszméletlen kigyúrt lennék, és póló nélkül sétálgatnék. A járókelők fele irigy az izmaimra, és szeretne ilyen lenni, a másik fele hülyének néz, hogy felnőtt miért jár póló nélkül, de titkon ők is vágynak rá. Márpedig a kék Corvette akkora löket tesztoszteron, hogy az első gázfröccs után egy cingár sofőrt is belenyomna a 150 kilóba. És lehet gázfröccsözni: a C8 váltófüleit egyszerre behúzva üresbe rakja a dupla kuplungos váltót, és ennek csak egy szerepe van: hogy bárhol, bármikor, gurulás közben is beletúrhass a gázba. Még tető sincs, így már tényleg akkora pojáca vagyok, hogy ha nem én lennék, leköpném magam.
Zseniális gép, 1953 óta reszelik, a nyolcadik generáció, a C8 a legfrissebb, 2020-ban bemutatott széria, és bár az amerikai autók közül mindig a Corvette állt legközelebb az európai értelemben vett sportautóhoz, ilyen potens, mint most, még sosem volt. Tényleg, az elitista európai hozzáállás szereti az amerikai autókat kanyarodni és fékezni képtelen gumicsónaknak elképzelni, amin persze már a fősodratú amerikai gyártók is túlléptek, de a Corvette legalább negyven éve képes eltérni az egyenes vonalú mozgástól, sőt versenyeket nyer.