Idősebb Sánta János harminc éve még egyetlen magyarként birkózott a multikkal a piszkos lobbival tarkított dohánypiacon. A „nemzeti nagytőke” felértékelődésével aztán lejteni kezdett a pálya cégének, a Continentalnak, és Sántáék ma már háromgenerációs dohánybizniszükkel ott vannak a leggazdagabb magyarok között. Mennyit adott hozzá a sikerükhöz a sajátos magyar kapitalizmus? Tíz év alatt felgyűlt kérdéseinket tettük fel a céget jelenleg vezető ifj. Sánta Jánosnak és […]
Idősebb Sánta János harminc éve még egyetlen magyarként birkózott a multikkal a piszkos lobbival tarkított dohánypiacon. A „nemzeti nagytőke” felértékelődésével aztán lejteni kezdett a pálya cégének, a Continentalnak, és Sántáék ma már háromgenerációs dohánybizniszükkel ott vannak a leggazdagabb magyarok között. Mennyit adott hozzá a sikerükhöz a sajátos magyar kapitalizmus? Tíz év alatt felgyűlt kérdéseinket tettük fel a céget jelenleg vezető ifj. Sánta Jánosnak és fiának. Sánta Ábel agykutatást tanult a kaliforniai USC-n, és most koffeinpárnával hódítaná meg Amerikát.
Ábel, te agykutatást tanultál a kaliforniai USC-n, érdekes váltás erről a dohánybiznisz. Mi vonz benne? Sánta Ábel (S. Á.): Alapvetően az alternatív dohánytermékek fejlesztése érdekel. Teljesen antidohányos vagyok, sosem cigiztem.
Nem mondod, hogy sosem adtak a kezedbe egy szivarkát, hogy próbáld ki, mit gyárt a család? S. Á.: Pedig nem. Alkoholt sem iszom. Még az egyetemen láttam, hogy sok sportoló ismerősöm használja a nikotin- és koffeinpárnákat teljesítményfokozónak versenyek előtt. A hokisok a lábujjukon ejtenek egy kis bemetszést, és oda tolják föl ezt a kis teafilterszerű párnát, mert ugye a szájukban nem lehet semmi. Ennek a trendnek a mentén kezdtünk el a barátommal egy új terméket fejleszteni, nikotin helyett első körben még csak koffeinnel dolgozunk. Ez lett az én első projektem.
Sikertörténet a BI-KA Logisztikánál Az 1990-es évek elején, egy szolnoki irodából történő irányítással indult útjára az első teherautó Olaszországba a BI-KA szervezésében. A vállalkozás közel 35 évvel később, napjainkra az ország egyik meghatározó logisztikai szolgáltatójává vált, teljes egészében magyar családi vállalkozásként, külföldi tőke nélkül. A vállalat életének egyik legjelentősebb fordulópontja a tudatosan megtervezett generációváltás volt: […]
Sikertörténet a BI-KA Logisztikánál
Az 1990-es évek elején, egy szolnoki irodából történő irányítással indult útjára az első teherautó Olaszországba a BI-KA szervezésében. A vállalkozás közel 35 évvel később, napjainkra az ország egyik meghatározó logisztikai szolgáltatójává vált, teljes egészében magyar családi vállalkozásként, külföldi tőke nélkül. A vállalat életének egyik legjelentősebb fordulópontja a tudatosan megtervezett generációváltás volt: Dr. Karmazin György alapító-tulajdonos éveken át készítette fel utódját, Szécsi Gabriellát, aki a ranglétrát végigjárva vette át az ügyvezetést.
Hogyan jutott el a cég a generációváltásig, és mi volt a legmeghatározóbb mérföldkő a BI-KA fejlődésében?
Az első jelentős sikerünk az volt, amikor kis családi vállalkozásból saját járműparkkal rendelkező komplex logisztikai szolgáltatóvá nőttünk. A második maga a generációváltás volt. Ez egy új korszak kezdetét hozta el számunkra, a régi értékeinket megtartva, közben belevágva terveink megvalósításába. További mérföldkőként tekintek a partnereink bizalmának elnyerésére, valamint a budapesti iroda megnyitására.
Miben volt más a generációváltás a BI-KA-nál?
A legnagyobb különbség a tudatosságban rejlett. Nálunk az alapító-tulajdonos tudatosan, szakemberekkel történő konzultációk során alakította ki az utódlás folyamatát. Az ügyvezetés átadása már akkor elkezdődött, amikor operatív igazgatóként támogattam őt a munkájában. Napi szinten részt vehettem a stratégiai feladatok elvégzésében, így ez a fokozatosság és a szakmai felkészítés biztosította, hogy a váltás zökkenőmentesen történhessen.
Hogyan mutatkozik meg a váltás sikeressége?
Dr. Karmazin György halála után a vállalat irányítását a közösen kialakított alapelvek mentén folytattam. Az elmúlt években a BI-KA nemcsak megőrizte piaci pozícióját, hanem folyamatosan növekedtünk: bővítettük a járműflottánkat, új szolgáltatásokat vezettünk be. A forgalmunk, a létszámunk és az ügyfélszámunk stabilan emelkedett. Miközben megőriztük a számunkra nagyon fontos családi értékrendet és ügyfélközpontúságot. Büszke vagyok a Csapatomra, hogy ügyfeleink részére mindig valódi értéket nyújtó, testre szabott megoldásokat tudunk kínálni.
Mit jelent a fenntarthatóság és az innováció a vállalatnál?
A fenntartható logisztika számunkra üzleti filozófia, ezért folyamatosan fejlesztjük energiahatékony járműparkunkat, optimalizáljuk az útvonalakat, mindemellett támogatjuk a papírmentes irodai környezetet. Az innováció nem öncélú, hanem ügyfélközpontú: új technológiákat alkalmazunk, hogy valódi hozzáadott értéket teremtsünk partnereink számára.
Női vezetőként milyen új értéket hoz a logisztikai szakmába?
Úgy gondolom, a nők érzékenyebbek a társadalmi dinamikákra. Így az olyan vezetői kompetenciák, mint az egyéni motivációk felismerésének képessége, az indirekt konfliktusmegoldási stratégiák, a gyors döntéshozatal, a stratégiai gondolkodás és hosszú távú tervezés a nők természetes készségei. Egy női vezető más nézőpontból közelíti meg az irányítással járó feladatokat, ami új lendületet vihet egy vállalkozás életébe.
Minden jel arra mutat, hogy szeptemberben gigászi kormányzati löketet kap a lakáshitel- és a komplett lakáspiac, indul az Otthon Start program. Ha kezdtél elveszni a napi hírözönben, itt vannak a legfontosabb tudnivalók. Mi a cél?„A fiatalok első otthonhoz jutásának támogatása” – olvasható a rendeletben, viszont a feltételek között nincs életkori megkötés, és olyan is igényelheti, akinek felesben van már lakása, például a házastársával. A beköltözés […]
Így látja a fesztiválpiac jövőjét Orbán Balázs, a Műegyetemi Hallgatói Kft. ügyvezetője. Tizennyolc év és háromezer koncert tapasztalatával a háta mögött Orbán Balázs pontosan tudja, mi működik ma a rendezvénypiacon – és mi nem. A VIBE Fesztivál programszervezője, a BME Egyetemi Napok, valamint a Műegyetemi Állásbörze vezető szervezője, aki számtalan magyar és erdélyi eseményen is […]
Tóth Simon és bátyja, Máté, a Simon’s Burger alapítói látszólag inkább a megérzéseikre hallgatnak, mint az Excel-táblákra, de csak így aligha lehet három év alatt több mint húsz – köztük egy New York-i – éttermet nyitni, és márkáikkal több milliárd forintos forgalmat csinálni. Minőségi junk food kategóriás smashed burgereivel a Simon’s ma már a harmadik legnagyobb hamburgerlánc Magyarországon a McDonald’s […]
Internet Hungary
2025 Szeptember Támogatói tartalom Internet Hungary
Internet Hungary 2025 Resztli, globálisok gyarmatosítása – ha hagyjuk. Fekete hattyúk – és előre megjósolható folyamatok. Az Internet Hungary Siófokon, a Hotel Azúrban jövőformáló, sorsfordító kérdésekre keresi a válaszokat október 7-8–án. Versenyben a resztliért – a mottó „Nézzünk körbe a világban!” – kezdi Csermely Ákos, az Internet Hungary alapítója. A 26. siófoki konferencia mottója nagyon […]