Sokkal többen alszunk rosszul, mint ahányan ezt tudjuk is magunkról. Ráadásul a magyarok többet stresszelnek még éjszaka is az európai átlagnál. Pedig a napi teljesítményünk, sőt az egészségünk alapja az alvás minősége, ezért nem mindegy, milyen fontosságot tulajdonítunk neki, mondja Kun Zoltán alváskutató, fenntarthatóteljesítmény-mentor, a Magyar Alvásszövetség szakértője. Egyik előadásodban arról beszéltél, hogy az emberek kétharmada rosszul tudja, […]
Sokkal többen alszunk rosszul, mint ahányan ezt tudjuk is magunkról. Ráadásul a magyarok többet stresszelnek még éjszaka is az európai átlagnál. Pedig a napi teljesítményünk, sőt az egészségünk alapja az alvás minősége, ezért nem mindegy, milyen fontosságot tulajdonítunk neki, mondja Kun Zoltán alváskutató, fenntarthatóteljesítmény-mentor, a Magyar Alvásszövetség szakértője.
Egyik előadásodban arról beszéltél, hogy az emberek kétharmada rosszul tudja, hogyan alszik. Miért van ez így? Az alvás fekete doboz. Ha éjszaka nem ébredünk fel valamiért, vagy nem emlékszünk az álmunkra reggel, nincs konkrét, tudatos információnk az éjszaka történtekről. Érzésünket a felébredés pillanata fogja meghatározni, ennek pedig nincs köze az előző X órához. Az a meghatározó, hogy az ébredés pillanatában épp melyik alvásciklusban vagyunk.
Az alvás nem homogén állapot, ciklusokból áll. Két ciklus határán felébredni az ideális, akkor jól érezzük magunkat. De ha egy mélyalvási fázisban ébreszt a vekker, úgy fogjuk érezni magunkat, mintha átment volna rajtunk az úthenger. Pedig lehet, hogy előtte világbajnok alvásunk volt.
Őszinte, kiakadós posztja megrengette a közösségi médiát, mára több százezren követik az Anyakivan humoros, ironikus és végtelenül őszinte bejegyzéseit. De nem csak a Semjén Nórával készített interjúnkat ajánljuk a Forbes.hu-ról. Semjén Nóra őszinte kiakadása elemi erővel robbant fel sok anya és nem anya Facebookján a covid első hullámában. Boros-jógás posztja, amivel némi iróniát és valódi érzelmeket engedett meg magának […]
Őszinte, kiakadós posztja megrengette a közösségi médiát, mára több százezren követik az Anyakivan humoros, ironikus és végtelenül őszinte bejegyzéseit. De nem csak a Semjén Nórával készített interjúnkat ajánljuk a Forbes.hu-ról.
Semjén Nóra őszinte kiakadása elemi erővel robbant fel sok anya és nem anya Facebookján a covid első hullámában. Boros-jógás posztja, amivel némi iróniát és valódi érzelmeket engedett meg magának a kamaszodó gyerekeivel töltött bezárt időszakban, 2020 áprilisában, eredetileg csak a barátoknak szólt. Az algoritmus azonban elszabadult, néhány nap alatt másfél milliós nézőszámot produkált az alig egyperces videó. A sikeren felbuzdulva Nóra létrehozta az Anyakivan profilt, és azóta is tabuk nélkül beszél az anyaság valóságáról, nehézségeiről, túlhallgatott pillanatairól. Posztjaival mára közösséget hozott létre.
Nórának nem volt ismeretlen a szereplés, már gyerekkorában színészi pályára készült, színjátszó csoportban játszott. Idővel megváltozott a színészettel való kapcsolata. Nyíltan beszél róla, hogy szorongást és pánikot okozott neki, ha színpadra kellett lépnie. Mögötte, pontosabban a bábok mögött viszont megtalálta magát. Elvégezte a Kolibri Színház hároméves stúdióját, majd a Színművészeti Egyetem színész-bábszínész szakát. A Budapest Bábszínháznál tizenöt éven át dolgozott, innen rúgták ki a covid eljövetelével 2020 márciusában.
A mindenkit érintő bizonytalansághoz és a gyerekek otthoni tanításával járó felelősséghez és nehézségekhez az ő életében így karrierválság, egzisztenciális útkeresés is társult. Ebben az időszakban jött az Anyakivan. Minden kreativitását, gondolatát és aggodalmát beleönthette, és remekül rezonált a hasonló helyzetben lévő nők százezreivel. Az Instagramon ma már több mint 70 ezer, a Facebookon 190 ezer, a TikTokon 115 ezer követője van. A témák, helyzetek, sztorik Nóra életével és gyerekeinek növekedésével összhangban változnak.
Három éve kreatív videóproducerként dolgozik, Szülőpercek címmel podcastot vezet, Anyasorsok címen videósorozata van a Gyerekszoba.hu-n. A megközelítés néha változik, de a cél mindig ugyanaz: tabudöntögetéssel segíteni a nők, az anyák magukhoz és a világhoz való viszonyát. „Elképesztő sorsok vannak, olyan erős nők, olyan csodálatos emberek, hogy csak tátom a számat, és engem is elmondhatatlanul inspirál” – mondta Nóra a Forbes.hu-nak. Írta: Somogyi Szonja Kérdezett: Somogyi Szonja
Visszautasíthatatlan ajánlat a vonal végén
Megvette a magyar call centeres céget a világ tizedik legnagyobb szoftvervállalata. Az Arenim Technologies Kft. alapítói, Kun Szabolcs és Megyeri Attila gyakorlatilag külső tőke bevonása nélkül juttatták el a céget az exitig, évekig minimálbéren építették a vállalkozást, hogy a tőkét növekedésre fordítsák. Nem is volt céljuk a kiszállás, az ArenimTel termékük nemzetközi terjeszkedéséhez kerestek partnereket, amikor megismerkedtek a Vestával. Írta: Gólya Ági
Hátradőlhetne, de inkább pék lett
Kovács Anitát mindig az ügyek érdekelték, pedig jól menő családi vállalattal a háta mögött simán élvezhetné az életet anélkül, hogy mondjuk hajnali ötkor elmegy kovászos kenyeret sütni. Tizenöt éven át hospice-os vezető volt, aztán ötven felett elment péknek. Közben közösséget épít apró üzlete, az Ide Süss Manufaktúra teraszán, és időnként szólni kell neki, hogy azért emeljen árat. „Nem péknek születtem – mondja Anita –, és nem is pékként kezdtem dolgozni, de most már az vagyok.” Írta: G. Tóth Ilda
Poénba csomagolt önismeret
Nagyon bejött a fentanil Zacher Gábornak, de aztán megszólalt a belső vészcsengője – derült ki a Hoppá! Show egyik adásából. Az autós Vályi István is olyat mondott a műsorban, hogy az M5-öt is megjáró műsorvezető tompítani próbálta, de a közönség már dőlt a röhögéstől. Ha minden a terveik szerint alakul, Biegelbauer Pál producer (balra) és Hamar Donát ötletgazda-műsorvezető pár év múlva már megélnek a műsorukból. Írta: Kertész Ádám
Tóth Simon és bátyja, Máté, a Simon’s Burger alapítói látszólag inkább a megérzéseikre hallgatnak, mint az Excel-táblákra, de csak így aligha lehet három év alatt több mint húsz – köztük egy New York-i – éttermet nyitni, és márkáikkal több milliárd forintos forgalmat csinálni. Minőségi junk food kategóriás smashed burgereivel a Simon’s ma már a harmadik legnagyobb hamburgerlánc Magyarországon a McDonald’s […]
Vezető szerkesztő: Gólya ÁgiSzakmai vezető: Golovics Milán Cégértékelések:Duzsik Virág, Golovics Milán, Gólya Ági, Harsch Leila, Szűcs József ÁdámÍrta: Gólya Ági Először van egybillió forint fölé becsült családi cég a listán, és két új szereplő is felbukkan.a A mezőnyben mindössze hat játékos értéke csökkent, ami jól mutatja, hogy a többnyire szoros többgenerációs összefogással irányított, külpiacokon is építkező cégbirodalmakon nem […]
Nem forradalmárok, csak két, okosan figyelő XVII. kerületi srác. Tóth Simon amolyan ösztönös marketingzseni, Máté a strukturáltabb cégépítő. Nem abban hisznek, hogy kevés hamburgert adjanak el drágán, hanem hogy olcsón sokat.Azt szeretnék, hogy az terjedjen el, hogy ezek a magyar srácok adják a legolcsóbb hamburgert Manhattanben. Eddig elképesztően bejött a modell itthon és New Yorkban is, és bár erős […]
Mi köze a kultúrának a korrupcióhoz? Mitől függ, hogy mit ítélünk el és mit fogadunk el? Miért bilincsgyanús a kisstílű megvesztegetés, és miért élünk vidáman nepotizmusban? Jancsics Dávid, a magyar mutyi egyik legnagyobb kutatója San Diegóban él, most itthon beszélgettünk veleA korrupció szociológiája című könyve megjelenése apropóján. Van egy jó híre is: szerinte a kulturálisan meghatározottnak hitt dolgok pillanatok alatt […]