Sokkal többen alszunk rosszul, mint ahányan ezt tudjuk is magunkról. Ráadásul a magyarok többet stresszelnek még éjszaka is az európai átlagnál. Pedig a napi teljesítményünk, sőt az egészségünk alapja az alvás minősége, ezért nem mindegy, milyen fontosságot tulajdonítunk neki, mondja Kun Zoltán alváskutató, fenntarthatóteljesítmény-mentor, a Magyar Alvásszövetség szakértője. Egyik előadásodban arról beszéltél, hogy az emberek kétharmada rosszul tudja, […]
Sokkal többen alszunk rosszul, mint ahányan ezt tudjuk is magunkról. Ráadásul a magyarok többet stresszelnek még éjszaka is az európai átlagnál. Pedig a napi teljesítményünk, sőt az egészségünk alapja az alvás minősége, ezért nem mindegy, milyen fontosságot tulajdonítunk neki, mondja Kun Zoltán alváskutató, fenntarthatóteljesítmény-mentor, a Magyar Alvásszövetség szakértője.
Egyik előadásodban arról beszéltél, hogy az emberek kétharmada rosszul tudja, hogyan alszik. Miért van ez így? Az alvás fekete doboz. Ha éjszaka nem ébredünk fel valamiért, vagy nem emlékszünk az álmunkra reggel, nincs konkrét, tudatos információnk az éjszaka történtekről. Érzésünket a felébredés pillanata fogja meghatározni, ennek pedig nincs köze az előző X órához. Az a meghatározó, hogy az ébredés pillanatában épp melyik alvásciklusban vagyunk.
Az alvás nem homogén állapot, ciklusokból áll. Két ciklus határán felébredni az ideális, akkor jól érezzük magunkat. De ha egy mélyalvási fázisban ébreszt a vekker, úgy fogjuk érezni magunkat, mintha átment volna rajtunk az úthenger. Pedig lehet, hogy előtte világbajnok alvásunk volt.
A bankszektor olyan, mint egy lakmuszpapír: jól mutatja a gazdaság és a társadalom fejlődését. Amikor Kementzey Ferenc elkezdett dolgozni, az első fizetését még készpénzben kapta. Két évtizeddel később vállalati és befektetési vezérigazgató-helyettesként a Raiffeisen Bank digitális fejlesztéseire fókuszál. A sárga csekkektől és a készpénztől eljutottunk az érintésmentes bankkártyás és QR-kódos fizetések koráig. Ma már a […]
A bankszektor olyan, mint egy lakmuszpapír: jól mutatja a gazdaság és a társadalom fejlődését. Amikor Kementzey Ferenc elkezdett dolgozni, az első fizetését még készpénzben kapta. Két évtizeddel később vállalati és befektetési vezérigazgató-helyettesként a Raiffeisen Bank digitális fejlesztéseire fókuszál. A sárga csekkektől és a készpénztől eljutottunk az érintésmentes bankkártyás és QR-kódos fizetések koráig. Ma már a legtöbben a sebességet és egyszerűséget tartják a legfontosabbnak – legyen az vállalati tranzakció vagy napi bevásárlás.
A Raiffeisen ma is értéket teremt, miközben már a jövőre készül. Ezt leginkább a vállalatok számára bevezetett innovatív fejlesztések mutatják. Ha ugyanis a cégek automatizáltan összekapcsolják a folyamataikat a bankkal, csökkentve az adminisztrációt és növelve a hatékonyságot, az végül a pozitív ügyfélélményben jelentkezik. Az elnyert díjak a Raiffeisen Banknál a digitális fejlesztések sorát jelzik.
A Jövő Bankja díj és digitális megoldások
A pénzintézet idén elnyerte a Jövő Bankja díjat a vállalati banki kategóriában. Ebben szerepet játszott, hogy elsőként vezették be a QR-kódos fizetéseket, valamint olyan machine-to-machine interfészeket építettek ki ügyfeleikkel közösen, amelyek másodpercek alatt több ezer tranzakciót dolgoznak fel – erre jó példa a MOHU/REpont visszaváltási applikáció bankszámlára utalás funkciója. „Kereskedői értékajánlatunk a legmodernebb POS-eszközökkel, QR-kód-generálással, kasszarendszer- és webshopintegrációkkal az ügyféligényekre szabva készült. Kiemelendő az egyes CBA üzletekben működő, az önkiszolgáló kasszákba integrált qvik fizetés is” – emeli ki Kementzey Ferenc. A qvik fizetések következő lépéseként a POS terminálokon az NFC-alapú megoldást vezetik be, amelynél elég a telefont a terminálhoz érinteni – így a vásárlás akár egy mozdulattal is lezárható.
Fenntarthatósági projektek és Zöld Bank díj
A Raiffeisen már két alkalommal nyerte el az MNB Zöld Bank díját. A siker mögött termékek és belső programok állnak: zöld kötvények, energiahatékonysági beruházások finanszírozása, valamint a pénzintézet működésének karbonlábnyom-csökkentő intézkedései. „Ez utóbbi kapcsán mérjük például a portfóliónk CO2-kibocsátását, amelynek csökkentésére konkrét célokat határoztunk meg” – mondja a vezérigazgató-helyettes. Ehhez hozzájárul az is, hogy 2023-ban a teljes vállalati hitelállomány 11 százaléka volt zöld, 2024 végére pedig már közel 20 százalék.
Vállalati banki innovációk, amiből mindenki profitál: MOHU és qvik
A MOHU/REpont applikációba integrált fizetési megoldás fogadtatása rendkívül pozitív volt. A lakosság azért kedveli, mert egyszerű és gyors, a visszaváltott üvegek után járó összeg azonnal a bankszámlán van. A qviknél szintén azt értékelik a felhasználók, hogy pillanatok alatt fizethetnek egy QR-kód beolvasásával, kártya vagy készpénz nélkül. Éppen ezért ezek a szolgáltatások rövid idő alatt megszokottá válhatnak – ma már egyre többen a reggeli kávéjukat is így fizetik ki.
Gazdaság és tervek
A pénzintézet a második félévben is új projektekkel készül: olyan új fejlesztés érkezik, amely egységesíti és digitalizálja a számlanyitást, hiteligénylést, KYC-folyamatokat és elektronikus aláírást. „Célunk, hogy ügyfeleink – a családi vállalkozásoktól a nagyvállalatokig – korszerű, környezetbarát és egyszerű megoldásokat kapjanak. Bízunk benne, hogy a digitális és zöld fejlesztések egy növekedésben lévő gazdaságban teljesedhetnek ki” – foglalja össze a terveiket Kementzey Ferenc. (X)
Ossza meg ismerőseivel:
Calecim® Professional
2025 Szeptember Támogatói tartalom Calecim® Professional
A Calecim® Professional magyar története Amikor 2021-ben dr. Rózsahegyi Renáta Dorina arcát egy esztétikai beavatkozás során sérülés érte, még nem sejtette, hogy ez az incidens egy vállalkozás alapját jelenti majd. A komplikáció következtében részleges érelzáródás alakult ki, bőre egy része elfeketült. A gyógyulás hosszú lett volna, ám ekkor ajánlotta neki egy szingapúri orvos a Calecim® […]
Írta: Cseke Eszter és S. Takács András A piros ajtó titkai, avagy firenzei pillanatfelvétel Olaszország legöregebb szállodájából. Tikkasztó hőség és hömpölygő turistahordák elől menekülünk Firenze belvárosában a Via Porta Rossán megadott cím felé. Még gurulnak a bőröndjeink, amikor egy körszakállas, kerek szemüveges, kalapos ajtónálló széles mosollyal még szélesebbre tárja a Porta Rossa Hotel kapuját. A Fellini-filmbe illő figura ellentmondást nem […]
Őszi eseménynaptárunkban új formátum is bemutatkozik. Íme, minden fontos dátumés helyszín! Forbes MakersÖnmagaddal kapcsolatban lenni nem luxus, hanem igazi erőforrás. Arra hívunk, hogy állj meg egy pillanatra, és nézd meg, hogyan maradhatsz belül stabil, miközben kívül minden változik. Beszélünk elnyomott érzésekről, traumákról, a belső szabadság határairól és arról is, hogyan formálhatod tudatosan a saját történetedet.Szeptember 12.Europa Event […]
A K&H családi vállalatok klub tízéves tapasztalatai A magyar családi vállalatok adják a GDP felét, és náluk dolgozik a foglalkoztatottak 75%-a. A K&H családi vállalatok klubnak több mint 700 tagja van. Átlagosan többmilliárdos éves árbevételű cégek. Miről beszélgetnek zárt ajtók mögött? Tíz évvel ezelőtt a K&H vállalati divízióvezetője egy családi vállalatnál járt – gazdálkodásról akartak […]