A fizetőssé tett tartalmak nemcsak bevételi források, hanem közösségépítő eszközök is. A 24.hu digitális és üzletfejlesztési igazgatója, Petr Bednar újfajta olvasói elköteleződésről beszélt a Forbesnak. De kikhez szólnak valójában, mit jelent számukra a The New York Timesszal kötött megállapodás, és miért tartja fontosnak, hogy a független újságírás fontos fenntartói legyenek a tartalmat megvásárló előfizetők? Interjú. […]
A fizetőssé tett tartalmak nemcsak bevételi források, hanem közösségépítő eszközök is. A 24.hu digitális és üzletfejlesztési igazgatója, Petr Bednar újfajta olvasói elköteleződésről beszélt a Forbesnak. De kikhez szólnak valójában, mit jelent számukra a The New York Timesszal kötött megállapodás, és miért tartja fontosnak, hogy a független újságírás fontos fenntartói legyenek a tartalmat megvásárló előfizetők? Interjú.
Kikhez szól ma a 24.hu, és milyen közönséget céloztok a 24 Extra tartalmaival?
A 24.hu elsősorban azokhoz az olvasókhoz szól, akik gyors, pontos és kontextusban gazdag tájékoztatást várnak el. Alapközönségünk olyan városi, közélet iránt érdeklődő emberekből áll, akik nem állnak meg a címszavaknál, hanem mélyebb megértésre vágynak. A 24 Extra pedig azoknak készül, akik hosszabb távon is értékesnek tartják a független újságírást, és előfizetőként készek a pénzükkel is fenntartani azt. Ezek az olvasók azokat a tartalmakat keresik, amelyek máshol nem érhetők el. Ők tényfeltáró munkákra, szakértői elemzésekre és egyedi nézőpontokra kíváncsiak.
Internet Hungary 2025 Resztli, globálisok gyarmatosítása – ha hagyjuk. Fekete hattyúk – és előre megjósolható folyamatok. Az Internet Hungary Siófokon, a Hotel Azúrban jövőformáló, sorsfordító kérdésekre keresi a válaszokat október 7-8–án. Versenyben a resztliért – a mottó „Nézzünk körbe a világban!” – kezdi Csermely Ákos, az Internet Hungary alapítója. A 26. siófoki konferencia mottója nagyon […]
Internet Hungary 2025
Resztli, globálisok gyarmatosítása – ha hagyjuk. Fekete hattyúk – és előre megjósolható folyamatok. Az Internet Hungary Siófokon, a Hotel Azúrban jövőformáló, sorsfordító kérdésekre keresi a válaszokat október 7-8–án.
Versenyben a resztliért – a mottó
„Nézzünk körbe a világban!” – kezdi Csermely Ákos, az Internet Hungary alapítója. A 26. siófoki konferencia mottója nagyon „csermelyes”: Versenyben a resztliért. A mottó élesen rávilágít a hazai piac helyzetére. A globális digitális óriások – pl. Google, Meta, YouTube – és határon túli kereskedők (pl. a Temu) hatalmas szeletet hasítanak a magyar piacból. „A hazai szereplőknek gyorsulniuk, egyszerűsíteniük kell – és ügyfél-, vagyis EMBERbarátabbá kell válniuk, különben csak a resztli marad” – figyelmeztet Ákos. A tét a hazai piac túlélése.
Csermely Ákos producer, konferenciaszervező, „önazonos provokátor”. A Magyar Televíziónál kezdte, reklámügynökségeknél dolgozott. 1996 óta építi a Media Hungaryt, 2000-től az Internet Hungaryt, 2013-tól a Digital Hungaryt. Szakmai könyvek szerzője, a hazai média és marketing szenvedélyes támogatója.
Szenvedélyem a munka, alázattal építem, amit szeretek.
Gyarmat vagy saját piactér?
A hirdetési költések Magyarországon a globális platformok felé billennek. „A globálisok zseniálisan csomagolják az illúziót: gyorsak, rugalmasak és látszólag pontos adatokat adnak” – magyarázza Ákos. A gond: a méréseket ők maguk végzik. A lokális média hatása pontosan mérhető – a versenyben ma itthon mégis alulmarad. „A marketingesek elhiszik egy Google-kampány adatait ahelyett, hogy a lokális média valós hatását néznék” – mondja. A tét nagy: ha a hirdetési pénzek külföldre mennek, a hazai tartalomgyártás elsorvad, csak az „agyat tompító rövid videók” maradnak.
Fekete hattyúk – váratlan fordulatok
Ákos szerint okos hozzáállással a fekete hattyúk hatása mérsékelhető. „Kulturált, előre gondolkodó emberek tervezéssel kontrollálhatják a krízisek hatását. Készüljünk forgatókönyvekkel, kreatív megoldásokkal” – javasolja. Mert 2025–26 tele lesz fordulatokkal: USA-vámok, kínai terjeszkedés, háborúk… a kérdés: hogyan és kihez maradunk rugalmasak?
Az Internet Hungaryn, 2025 október 7-8–án sokféle választ kaphatunk két nap alatt 280–300 előadótól. Olyan témákban, mint AI, lokális média, a marketing újjászületése. Közös válaszkeresés – vagy legalább kérdésmegfogalmazás a cél. Mert „a jó kérdések megfogalmazása már a promptolás művészete” – mondja Ákos.
Milyen lehet a jövőnk?
Ákos szerint a fenntartható lokális piac kulcsa a gondolkodó társadalom. „A hirdetőknek meg kell érteniük: ha a pénz kimegy, a hazai média elsorvad” – szögezi le. A fogyasztóknak pedig ott a felelősségük, hogy lokális tartalom fogyasztásával támogatják a kultúrát. Javaslata: a szakmai szövetségek és szervezetek indítsanak B2B kampányokat a hazai média fontosságáról. „Küzdjünk, hogy gyerekeink ne globális árnyékban vegetáljanak! És ez részemről egy felajánlás is egyúttal” – mondja. (X)
A „fekete hattyú” Nassim Nicholas Taleb által megalkotott fogalma az előzményekből meg nem jósolható, mégis jelentős, akár globális hatást indukáló eseményeket szimbolizálja. Csermely Ákos egy éve úsztatta be a hattyúkat a kommunikációjába – és idén is ott lesznek az Internet Hungaryn.
Sikertörténet a BI-KA Logisztikánál Az 1990-es évek elején, egy szolnoki irodából történő irányítással indult útjára az első teherautó Olaszországba a BI-KA szervezésében. A vállalkozás közel 35 évvel később, napjainkra az ország egyik meghatározó logisztikai szolgáltatójává vált, teljes egészében magyar családi vállalkozásként, külföldi tőke nélkül. A vállalat életének egyik legjelentősebb fordulópontja a tudatosan megtervezett generációváltás volt: […]
A laikusnak minden erős és gyors autó sportautó. Ott a BMW M5: hiába van benne egy atomreaktor teljesítménye, szegény mérnököknek abból kell kiindulniuk, amit a kétliteres dízel- vagy háromliteres benzinmotorokra optimalizáltak. Hyundai i30 N? Zseniális hot-hatch, de a derékhad ott is az 1,5-ös benzines, arra tervezik tehát a platformot. Ha egy autót utólag pumpálnak fel, az mindig egy halom kompromisszummal […]
Háromfai Balázs elnéz a lift melletti lépcsősorra, és mosolyogva csóválja fejét. Nem is olyan rég gurtnival a nyakában számos hűtőt, mosogatógépet vitt fel emeletekre, a nagy belmagasság néha különösen bosszantotta, kétemeletnyi szint, ugyanannyi vagy (egyre) kevesebb borravalóért. Nem volt ugyan a dolguk, de a leszállított gépeket be is kötötték. Miért? Értékteremtés, vágja rá azonnal. A lift, amire várunk, a Forbes Deal […]
Tóth Simon és bátyja, Máté, a Simon’s Burger alapítói látszólag inkább a megérzéseikre hallgatnak, mint az Excel-táblákra, de csak így aligha lehet három év alatt több mint húsz – köztük egy New York-i – éttermet nyitni, és márkáikkal több milliárd forintos forgalmat csinálni. Minőségi junk food kategóriás smashed burgereivel a Simon’s ma már a harmadik legnagyobb hamburgerlánc Magyarországon a McDonald’s […]