A beérkező levelek mappa az utolsókat rúgja, de a Front alapítói fejükbe vették, hogy új lelket lehelnek bele. Neves támogatókkal a hátuk mögött célul tűzték ki, hogy felturbózzák a divatjamúlt e-mailt. Soha jobbkor: világjárvány idején különösen felértékelődnek a digitális munkaeszközök.
Mathilde Collinidegesen babrálta a hátizsákját, miközben besétált a londoni Towerre néző épületbe. Egy szállítási közvetítő vállalathoz igyekezett, ami nemrég ünnepelte a 134. születésnapját, Collin pedig azon parázott, hogy a vezetőség túlságosan San Franciscó-inak nézi majd. A Front-vezérigazgató egy olyan szoftvert készült pitchelni, ami a hagyományos e-mail-fiókot közösen használható munkafelületté alakítja – ez remek megoldás egy, a világszerte elérhető teherhajók folyamatosan bejövő árajánlatait kezelő logisztikuscsapatnak. Meglepetésére az egyik ügynök, Simpson Spence Young kezdte pitchelni őt. A cég ugyanis felmérte a terepet, és rájött, hogy elavult kommunikációs eszközeikre nagyon is ráfér egy alapos ráncfelvarrás. Ehhez a Front segítsége kellett.
Úgy tűnik, a még főként e-mailben kommunikáló régi cégeknek úgy kell a Front megoldása, mint egy falat kenyér. „Egy merőben új eszköz fenekestül forgatná fel az életüket” – mondja a harmincéves Collin. De fiatalabb IT-cégek is befizettek már a Frontra, például a Shopify vagy a vezető online fizetési szolgáltató, a Stripe, felhasználónként havi 9, illetve 79 dollárért. Az árral együtt nő a megosztott postafiókok és az elérhető szolgáltatások száma: az alig hétéves cégnek már 5500 kliense van, és két év alatt sikerült megnégyszereznie a bevételt, csak tavaly 32 millió dollárt könyveltek el.
Noha még gyerekcipőben jár, a Front mellett már olyan nagynevű támogatók tették le a garast, mint a Sequoia Capital, az Atlassian, a Qualtrics és a Zoom vezetői, de még az „e-mail-gyilkos” Slack is. Eddig majdnem 140 millió dollárt öntöttek a San Franciscó-i vállalatba, januári becslések szerint ezzel több mint 800 millió dollárra duzzasztva értékét. Ez négyszerese a két évvel korábbinak.
Tavaly is nagyon sikeres évet zárt a Budapest Bank, amely továbbra is kiemelt figyelmet fordít a kis- és középvállalkozásokra. A vállalati üzletág vezetője, Kasziba Levente szerint a fejlesztésorientált szemlélet és a személyes, bizalmi kapcsolatokon alapuló ügyfélkezelés ad biztos alapokat a legnagyobb kihívások leküzdéséhez is. A koronavírus miatt kialakult jelenlegi helyzet sem kivétel ez alól.
Régi célokért, de megváltozott környezetben dolgozik a Budapest Bank
Ahhoz kétség sem férhet, hogy tavaly a Budapest Bank kiemelkedően sikeres évet zárt. „A kétszámjegyű növekedés évének is mondhatjuk 2019-et, mert az összes fontos mutatóban ekkora növekedést sikerült elérnünk – mondja Kasziba Levente, aki idén januárban lett a bank vállalati üzletágának vezetője. – A bevétel 18, a hitel- és lízingállomány pedig 7 százalékos emelkedéssel 779 milliárd forintra növekedett. A treasurynél 32, a nagyvállalati üzletágnál pedig közel 100 százalékos növekedést mértünk, és a bank hagyományosan erős agrárportfóliója is 6 százalékkal tudott növekedni, bár itt elsősorban a pozíciónk megőrzése volt a cél. Az uniós források kihelyezésében is élen jártunk, az MFB Pontokon folyósított hitelösszeg 21 százalékkal nőtt egy év alatt. Ezekre az eredményekre nagyon büszkék vagyunk.”
Átlag felett
Mindebben természetesen nagy szerepe volt a tavalyi kedvező makrogazdasági folyamatoknak, de a Budapest Bank szinte minden területen egyértelműen az iparági átlag felett teljesített. Mivel a kis- és középvállalati piac rendkívül szabályozott, a verseny pedig erős, Kasziba Levente úgy látja, mindez nem csak az általuk kínált termékportfóliónak köszönhető. „Mi a személyes kiszolgálásban, a hosszútávú bizalom kiépítésében és az ügyfél minél mélyebb megismerésének, megértésének szándékában adunk többet. Ez az igazi érték, ebben tudunk versenytársainknál sokkal jobbak lenni. A különböző folyamataink fejlesztései is mind azt a célt szolgálják, hogy kollégáinknak minél több erőforrása maradjon az ügyfelekkel foglalkozni, és igyekezzünk minél több adminisztratív és egyéb terhet levenni a vállukról. Ezt házon belül Forma–1-es kultúrának nevezzük, ahol mindenki egy célért, jelen esetben a minél jobb ügyfél-kapcsolatért versenyez.”
Idén sem térnek le erről az útról. Új, mind az értékesítők, mind az ügyfelek dolgát tovább egyszerűsítő funkciók várhatók, például a távoli szerződés-aláírás vagy a kedvező garantőri kezességek szélesebb alkalmazása. Ennek jegyében tovább fejlesztik a tavaly bevezetett, és nagyon nagy sikert aratott, egyszerű biztosítéki hátterű, előre meghatározott feltételekkel, gyorsan igénybe vehető, mégis sokrétűen és rugalmasan felhasználható „Welcome” termékeiket is.
A Budapest Bankhoz bő egy évvel ezelőtt érkezett Kasziba Levente pont e termékek finomhangolásában már fontos szerepet vállalt, más területeken pedig alaposan megismerhette az üzletág és az egész vállalat működését. „A korábbi munkahelyemen megismert, volt Budapest Bankos kollégák utólag is mindig nagyon pozitívan nyilatkoztak a bankról, szerették a légkört, és egy stabil és pozitív szervezetről meséltek nekem – mondja a váltásról. – Tudtam, hogy ez egy nagyon strukturált és jól szabályozott bank, és amikor idejöttem, motivált, felkészült és támogató környezet várt, ahol a kollégák tudatosan törekednek a konszenzusra, hogy ezek mentén érhessük el a céljainkat. Ez kifejezetten szimpatikus volt, mert nagyon összecseng a saját gondolkodásmódommal.”
Március közepén, interjúnk idején éppen világszerte és hazánkban is aggasztó hírekkel volt tele a sajtó a koronavírussal kapcsolatban. Ahogy senki, úgy természetesen Kasziba Levente sem tudja megjósolni, hova vezethetnek az események, de hisz abban, hogy a Budapest Bank által képviselt értékek ezekben a nehéz időkben is szilárd alapokat biztosíthatnak. „Olyan felelős pénzintézetként vagyunk jelen a piacon, amely akkor is teljes mellszélességgel ügyfele mellett áll és segíti a céljai elérésében, amikor jól megy a cégnek, és akkor is, amikor nehézségekbe ütközik. Célunk, hogy partnereink a változó körülmények ellenére is pénzügyi, finanszírozási oldalról a számukra legjobb megoldást jelentő lehetőséget és adott esetben a legtöbb segítséget kapják.
A szervezetünk eltökélt, a vállalati kultúránk pedig biztos hátteret ad ahhoz, hogy alkalmazkodni tudjunk a megváltozott körülményekhez, és akár ahhoz is, hogy a piaci átlagnál továbbra is jobban teljesítsünk.”
Van egy csapat a Mastercard kötelékében, akik stratégiai tanácsadásra specializálódtak, ők a Mastercard Advisors. Az új budapesti központ – hub – mind az ügyfeleknek, mind a jelenlegei és jövőbeli kollégáknak egyedi lehetőségeket biztosít. A következő években pedig további fejlődés várható.
Ritkán adódik olyan élethelyzet, amiben nagy valószínűséggel ugyanazt csináljuk – ülünk a fenekünkön otthon, munkaidőben, próbálunk vagy valami értelmes dologgal foglalkozni (kacsintás, micsoda ötlet a Gazdát olvasni!) vagy a híreken szorongani, új hobbit találni, illetve a szerencsések még tudnak dolgozni. Egy éve ilyenkor kiröhögtük volna azt, aki azt mondja, hogy 2020 első negyedéve arról szól […]
A semmiből jött, és szempillantás alatt recesszióba taszítja a világot a koronavírus, amire mentőlépésekkel reagált a magyar kormány és jegybank is. Mit tehetünk megtakarítóként, hitelfelvevőként, kisvállalkozóként
A helyzet komolyságáról annyit, hogy a magyar gazdaglistán hosszú évek óta helyezéssel rendelkező, Videoton-társtulajdonos Lakatos Péter, aki általában a „kérsz egy kávét” kérdésre is valamilyen stratégiai választ ad, most kivár, figyel és közben ahol kell leállít – ez derül ki az interjúból, amit G. Tóth Ildának adott. A legbátrabb, amit most mondhatunk, hogy még nem tudjuk mi lesz. És ezt a legnehezebb elfogadni.
Az oktatás, a gyerekvédelem, a gyerekrészvétel, az esélyegyenlőségi programok mind új lendületet kaphatnak. Gyurkó Szilvi, a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány alapítója és vezetője nagyon bízik abban, hogy a krízis megerősít, és jól fogunk kijönni belőle.