A beérkező levelek mappa az utolsókat rúgja, de a Front alapítói fejükbe vették, hogy új lelket lehelnek bele. Neves támogatókkal a hátuk mögött célul tűzték ki, hogy felturbózzák a divatjamúlt e-mailt. Soha jobbkor: világjárvány idején különösen felértékelődnek a digitális munkaeszközök.
Mathilde Collinidegesen babrálta a hátizsákját, miközben besétált a londoni Towerre néző épületbe. Egy szállítási közvetítő vállalathoz igyekezett, ami nemrég ünnepelte a 134. születésnapját, Collin pedig azon parázott, hogy a vezetőség túlságosan San Franciscó-inak nézi majd. A Front-vezérigazgató egy olyan szoftvert készült pitchelni, ami a hagyományos e-mail-fiókot közösen használható munkafelületté alakítja – ez remek megoldás egy, a világszerte elérhető teherhajók folyamatosan bejövő árajánlatait kezelő logisztikuscsapatnak. Meglepetésére az egyik ügynök, Simpson Spence Young kezdte pitchelni őt. A cég ugyanis felmérte a terepet, és rájött, hogy elavult kommunikációs eszközeikre nagyon is ráfér egy alapos ráncfelvarrás. Ehhez a Front segítsége kellett.
Úgy tűnik, a még főként e-mailben kommunikáló régi cégeknek úgy kell a Front megoldása, mint egy falat kenyér. „Egy merőben új eszköz fenekestül forgatná fel az életüket” – mondja a harmincéves Collin. De fiatalabb IT-cégek is befizettek már a Frontra, például a Shopify vagy a vezető online fizetési szolgáltató, a Stripe, felhasználónként havi 9, illetve 79 dollárért. Az árral együtt nő a megosztott postafiókok és az elérhető szolgáltatások száma: az alig hétéves cégnek már 5500 kliense van, és két év alatt sikerült megnégyszereznie a bevételt, csak tavaly 32 millió dollárt könyveltek el.
Noha még gyerekcipőben jár, a Front mellett már olyan nagynevű támogatók tették le a garast, mint a Sequoia Capital, az Atlassian, a Qualtrics és a Zoom vezetői, de még az „e-mail-gyilkos” Slack is. Eddig majdnem 140 millió dollárt öntöttek a San Franciscó-i vállalatba, januári becslések szerint ezzel több mint 800 millió dollárra duzzasztva értékét. Ez négyszerese a két évvel korábbinak.
Erős termékpalettával, testre szabott megoldásokkal és az ágazat új trendjeinek folyamatos követésével a CIB Csoport elkötelezett és rugalmas partnerként támogatja az autóipar szereplőit.
Összekapcsolt, önvezető, megosztott és elektromos, vagy divatosan rövidítve CASE járművekről szól a jövő, és ez a jövő bizony elkezdődött – ma már egyértelmű, hogy az autózás új korszakába léptünk. Az iparág szereplőivel együttdolgozó szakemberek a következő 5-10 évben várnak igazi áttörést a trendekben. Az viszont izgalmas kérdés, hogy az új technológiák elterjedésére mely autóipari szereplők és beszállítók tudnak megfelelő válaszokat adni, kik lesznek képesek erősödni, és milyen együttműködések alakulnak ki. „Az autógyártás, illetve annak beszállítói háttere kivételes súllyal bír a hazai ipari termelésben, és a magyar export 20 százalékát adja. Emiatt kiemelten fontos, hogy a helyén kezeljük a változásokat, és a hazai szereplőket a trendek megértésén keresztül tudjuk támogatni abban, hogy megfeleljenek a kihívásoknak” – hangsúlyozza Szabó Balázs vezérigazgató-helyettes, vállalati üzletágvezető.
A CIB Csoportnál emiatt szakértők bevonásával vágtak bele az autóipari trendek elemzésébe, a hosszú távú tendenciák mellett az aktuális nehézségeket is vizsgálva. Hatalmas a beruházási igény – az elektromos autógyártás esetén százmilliárd eurós nagyságrendről van szó –, ami óriási költségcsökkentési nyomással párosul, ez pedig a magyar beszállítókra is hatást gyakorol. A siker érdekében megkerülhetetlen a folyamatos innováció és hatékonyságnövelés, miközben a szoftveres és elektronikai hátterű termékek iránti fokozódó igény olyan új szereplőknek kedvezhet, akikre korábban nem tipikus autóipari szereplőként gondoltak. „Az elektromos autók összetétele akár 70 százalékban is különbözhet a hagyományos gépkocsikétól. Ahogy az autóiparban egyre hangsúlyosabbá válik a technológiai irány, erősödik az ilyen típusú beszállítók szerepe. Átrendeződnek a szaktudást érintő elvárások is: míg klasszikus gépészmérnökből tíz év múlva kevesebbre lesz szükség, jóval több szoftvermérnök fog dolgozni az ágazatban” – világít rá Győr Tamás, a KKV üzletág igazgatója.
Értő figyelem
Az autóiparban zajló forradalmi folyamatokkal párhuzamosan paradigmaváltás történik a vállalati bankolás terén is. „Már nem elég a múltbeli pénzügyi adatokra nézni a cégek valódi perspektíváinak megértéséhez, nem hagyhatjuk figyelmen kívül a piaci trendeket, amikor finanszírozási kérdésekben döntünk. Ahhoz, hogy jó partnerei lehessünk ügyfeleinknek, tisztában kell lennünk például a technológiai fejlettségükkel, mert ez lesz versenyképességük kulcsa a jövőben” – magyarázza Szabó Balázs. A CIB Banknál ezért azon dolgoznak, hogy a globálisan körvonalazódó irányzatokat le tudják fordítani céges szintre is, ennek jegyében pedig 150 autóiparhoz kapcsolódó céget analizálnak különböző szempontok mentén. A tevékenység és a struktúra mellett megnézik például, hogy az adott vállalat termékekre vagy folyamatokra specializálódott, megfelel-e a CASE elvárásoknak, valamint jól alkalmazkodik-e a rövid távú trendekhez – és csak ezt követően veszik górcső alá a pénzügyi teljesítményt. Győr Tamás szerint az eddigi eredmények alapján elmondható, hogy bár vannak mindenkire igaz következtetések, más szempontok mentén már jobban elkülönülnek a potenciális nyertesek és vesztesek: „A munkaerőhiány, az emelkedő bérköltségek és a vevői árnyomás miatt az automatizáció és a robotizálás mindenki számára előírás. Egy-egy tevékenység azonban különböző mértékben automatizálható. Ha valamit nem lehet automatizálni, viszont nyereséghányadosa alacsony, reális a veszély arra, hogy kiszervezik Távol-Keletre. Egyéb területeken viszont az sem kizárt, hogy akár a koronavírus hatásaként távol-keletről is hoznak vissza termelést az európai gyártók.”
Megoldások mindenkinek
Minél mélyebb tudást halmoznak fel az iparági trendekről, illetve az egyedi sajátosságokkal és kockázatokkal rendelkező szereplőkről, annál jobban személyre tudják szabni pénzügyi megoldásaikat a komplex kiszolgálást és növekvő finanszírozást igénylő ügyfelek részére. Igen széles a paletta: a CIB Csoportnál a különböző forgóeszköz- és beruházási hitelek éppúgy megtalálhatók, mint a faktor- és lízingmegoldások, így sem a megugró megrendelések, sem a kapacitásbővítés vagy a hosszú fizetési határidők nem jelenthetnek problémát. Sőt, egyedi megoldással lehetőséget biztosítanak forintutalásra devizafedezettel, így devizaforrás megléte esetén is kifizethetők forintban a szállítók anélkül, hogy kapkodni kellene az átváltással. Ezen túlmenően a céges kivásárlások, összeolvadások és generációváltás folyamatait is támogatják. A termékfejlesztés során is szem előtt tartják az iparági trendeket, így jelenleg többek között azon dolgoznak, hogyan tegyék kedvezőbbé az elektromos autó lízingfeltételeit a hagyományosénál, és ezzel nem félnek némi rizikót vállalni: „Érdekes helyzet az elektromos gépkocsik lízingje, mert nem tudjuk, milyen irányba fog változni a technológia, és sok a kérdőjel. Ilyen értelemben nagyobb kockázatról beszélünk, ám a fenntarthatóság és a társadalmi haszon miatt nem kérdés, hogy finanszírozóként az elektromobilitás elterjedését támogatjuk.”
Ossza meg ismerőseivel:
Philip Morris Magyarország Kft.
2020 Április Támogatói tartalom Philip Morris Magyarország Kft.
Áprilisban megjelennek azok a dolgok, amelyeket télen nélkülöznünk kellett: kisüt a nap, énekelnek a madarak, kirügyeznek a fák, rövidebbé válnak az éjszakák. Mit tehetünk, hogy mi is a részesévé váljunk a megújulásnak? Mutatjuk, mit javaslunk első lépésként!
Ólom, nitrátok és növényvédő szerek. Még ha nem is látjuk, mindből kerül az asztalra, de mennyi? Megnéztük, hogy Magyarországon, az évente átlag 80–90 ezer hektáron termesztett 1,5 millió tonna zöldség mi mindennek kell, hogy megfeleljen ahhoz, hogy a hipermarketek polcaira, majd a tányérunkra kerülhessen.
Makai Szabolcs, a Talentis Agro vezérigazgatója szerint digitalizációs megoldásokkal tudunk felzárkózni Európához, és ebben ők az igazi szakértőnek számítanak. A vállalatcsoport Magyarország legnagyobb élelmiszer- és takarmányalapanyag-gyártóvá szeretne válni a korszerű technológiák és a digitális megoldások alkalmazásával.