A helyzet komolyságáról annyit, hogy a magyar gazdaglistán hosszú évek óta helyezéssel rendelkező, Videoton-társtulajdonos Lakatos Péter, aki általában a „kérsz egy kávét” kérdésre is valamilyen stratégiai választ ad, most kivár, figyel és közben ahol kell leállít – ez derül ki az interjúból, amit G. Tóth Ildának adott. A legbátrabb, amit most mondhatunk, hogy még nem tudjuk mi lesz. És ezt a legnehezebb elfogadni.
A helyzet komolyságáról annyit, hogy a magyar gazdaglistán hosszú évek óta helyezéssel rendelkező, Videoton-társtulajdonos Lakatos Péter, aki általában a „kérsz egy kávét” kérdésre is valamilyen stratégiai választ ad, most kivár, figyel és közben ahol kell leállít – ez derül ki az interjúból, amit G. Tóth Ildának adott.
A legbátrabb, amit most mondhatunk, hogy még nem tudjuk mi lesz. És ezt a legnehezebb elfogadni.
Otthonlét, bezártság, videókonferenciák? Nekem nehezen megy, a kapcsolódásokban, beszélgetésekben töltődök fel. Alaptermészetem szerint nem egy gép előtt ülő típus vagyok, na. De hogy nem tudom milyen híreket kapok holnap, milyen helyzettel nézünk szembe a kiadóban négy hét múlva, sőt, hogy kimehetünk-e a hétvégi házunkba a családdal, azt nehéz feldolgozni. A 2008-as válság hasonló lehetett az akkori döntéshozóknak (én boldog újságíró voltam akkoriban), de nem ennyire éles és szakadékszerű. Most egyik napról a másikra… De ezt ti is tudjátok.
Trunk Tamásnak mindig van mondanivalója, és ruháival is kommunikálni akar. Még csak tizenhat éves, de érdemes rá és a stílusára odafigyelni.
Karrier
Trunk Tamás fanatikus sneakerrajongó. Nemcsak hordani szereti a legmenőbb sportcipőket, beszélni is szeret róluk, ezért tizennégy éves korában írt egy könyvet Snea-kerek, Márkák, Z-Generáció címmel, majd Youtube-videókat kezdett gyártani a témában. Csatornáját már több mint 33 ezren követik. Tartott TED-előadást, beszélt az osztrák Fifteen Seconds fesztiválon, konferenciákon is rendszeresen előad, és tavaly portált is indított CorporationZ néven. Ahogy azt a név is sejteti, a generációját érdeklő trendeket, márkákat és az őket inspiráló arcokat akarja bemutatni. Emellett komoly sportember, Ausztriában tanul, az alpesi sí egyik ígéretes tehetsége, magyar válogatott. És azt állítja, hogy mindezt nem szülői nyomásra érte el, hanem ő akarta. Nem tétlenkedik, és még nagyon sok terve van.
Stílus
Tomi szerint van egy óriási különbség generációja és a korábbiak stílusa között. „Régen a stílus szó leginkább egy adott irányzathoz való igazodást jelentett, mára elmosódtak a határok, a szubkultúrák átjárhatóvá váltak, és ez a szettekben is megjelenik. Sokkal szabadabb és ezáltal összetettebb az emberek öltözködése, hangsúlyosabb lett az egyén” – mondja határozottan, komolyan és olyan átgondoltan, mintha épp előadást tartana a témában.
KEDVENCEK 1. Badge: A Fifteen Seconds Festival előadói badge-e, nagyon büszke rá. 2. Övcsat: Valójában egy aranyérem a kanadai Whistler-kupáról, amit megnyert. A nyakba akasztható szalagról leszedve övként viselheti a nyertes. 3. Lemez: Roy Ayers. Ez volt az első bakelit, amit megvett. Azóta megvásárolt sok másikat is, de gyűjtőnek azért nem nevezné magát. 4. Kulacs: Supreme x True Fruits Smoothies. Sosem használta, 20 euróért vette üresen, mert lenyűgözte, mennyire szabálytörő, hogy egy ruhamárka egy smoothie-márkával kollaborál. 5. Könyv: Marcel Hirscher önéletrajzi könyve. Nemcsak azért fontos, mert a kedvenc műfaja, hanem mert büszke rá, hogy Ausztriában ugyanaz a kiadó adta ki a könyvét, mint az idoljáét. 6. Figura: Playmobil. Születésnapjára kapta. Gyerekkorában gyűjtötte őket, ez a darab egyedi festést kapott a különleges alkalomra: most a Z generáció kedvelt márkáit hordja.
Őt az öltözködés szabadságában egyetlen dolog korlátozza, hogy még növésben van, már várja, hogy a kedvenc darabjait akár évekig hordhassa. Az a Travis Scott x Air Jordan cipő például, amire olyan sokáig gyűjtögetett, csak pár hónapig volt jó a lábára. Ezt olyan hangon jegyzi meg, amiből kiderül, tényleg érzékeny pontot érintünk. Stílusára nehezen talál jelzőket, mert ami az egyik szettjére igaz lenne, egy másikra már nem érvényes. Ahogy ő mondja, „világokat kombinál”, vagyis válogat a különféle márkák kínálta történetek között, és összeállítja belőlük a magáét.
Márkafüggő, de egyet sem akar kiemelni, mert túl sok jutna az eszébe. A márkáknál is jobban rajong azért, ha együttműködést lát két brand között, vagy egy márka és művészek közt. Ilyen például a fotózáson viselt inge is, ami a Comme des Garçons limitált szériás The Beatles kollekciójából van. Amikor rákérdezek, tudja-e, mi volt az együttes első albumának a címe, nemcsak azt tudja, hogy a Please Please Me-re gondolok, de azt is, miért kérdezem. Úgyhogy gyorsan hozzáteszi: „Ne vedd fel annak a pólóját, akinek nem hallgatod a zenéjét! Ez egy áthághatatlan szabály!”
Majd azt is elárulja, hiszi, hogy a szabályok azért vannak, hogy áthágjuk őket, de a szabálysértés előtt igenis ismerni kell azokat a bizonyos szabályokat. Épp ezért nagyra tartja Schiffer Miklós munkásságát, nemcsak odafigyel a divatszakértő tanácsaira, de közös videót is forgattak, hogy szakszerűen körbejárják az ominózus öltöny-sportcipő kérdéskört. Egyébként többen is inspirálják az öltözködését: az Instagramon szembejövő fotókon egyszer Virgil Abloh, a Louis Vuitton művészeti vezetője jön vele szembe, másszor egy ismeretlen, de érdekes arc – az inspiráció bárhonnan érkezhet.
Relax
Mivel élsportoló, a pihenést ugyanolyan komolyan veszi, mint a tanulást vagy a munkát. Odafigyel, hogy testileg és szellemileg is kikapcsoljon néha. Leginkább a kultúra tölti fel, szereti az inspiráló életrajzi köteteket és a színházat (a bécsi Volkstheater például nagy kedvence, nemcsak nézőként, hanem mert influenszerként is népszerűsítette már őket egy közös projektben).
De legjobban az oxfordi nyarak gondolata hozza lázba. „Nyaranta Oxfordban töltök két hetet valamilyen nyári kurzuson. Már voltam vezetői és gazdasági kurzuson is, idén a klasszikus civilizáció témáját választottam. Nagyon várom!” – mondja lelkesen. Utazni amúgy is szeret, főleg, ha közben a szüleivel tölthet egy kis időt, de sneakerrajongó énjét sem tudja levetkőzni. Ha síversenyre megy, és ideje engedi, mindig megnézi a város legmenőbb cipőboltjának kínálatát.
Túljárhat-e az emberi találékonyság a természet erején? Az időjárási szélsőségek megszaporodásával egyre több kihívás elé néz a mezőgazdaság – de közben egy csomó érdekes válasz is születik. A Growberry az algoritmusok erejét ötvözné a kontrollált termesztéssel.
Van egy csapat a Mastercard kötelékében, akik stratégiai tanácsadásra specializálódtak, ők a Mastercard Advisors. Az új budapesti központ – hub – mind az ügyfeleknek, mind a jelenlegei és jövőbeli kollégáknak egyedi lehetőségeket biztosít. A következő években pedig további fejlődés várható.
Az ikonikus pandalogó nem, de a WWF tevékenysége sokat változott az elmúlt évtizedekben. A cél most is a Föld egészségének megmentése – például ökológiai beruházásokkal.