A WING Zrt. a lengyel Echo Investment megvásárlásával egy csapásra komoly nemzetközi szereplővé vált. Ezzel új lehetőségek nyílnak meg a cég előtt, ugyanakkor a WING-nél továbbra is a már bevált stabil, értékeken és szakmai tudáson alapuló működési modellben látják a további sikerekhez vezető utat.
A magyarról a regionális piacra való kilépés sokszor még az itthon sikert sikerre halmozó cégeknek is komoly kihívást jelent, mind az időzítést, mind pedig a formát tekintve. A WING Zrt.-nél is már korábban megfogalmazódott a nemzetközi terjeszkedés gondolata. „Piacvezető hazai vállalatként úgy éreztük, hogy hiába rendelkezünk elég tudással, kapacitással, erőforrással, a magyar piac mérete miatt, a hazai keretek között már nem tudunk sokkal többet elérni, mint ahol jelenleg is tartunk – magyarázza Noah Steinberg, a WING Zrt. elnök-vezérigazgatója. – Elértük azt a méretet és azt az érettségi szintet, hogy ki tudunk lépni más piacokra is.”
A WING esetében a kérdés tehát inkább a hogyan volt. A cég már 2018-ban megvett két szófiai irodaházat, ám ilyen apró lépésekkel sokáig tartott volna jelentős pozíciókat felépíteni, és végül nem is ezt a stratégiát folytatta, hanem egy huszárvágással, a lengyel Echo Investment többségi tulajdonrészének megvásárlásával rögtön a régió egyik legjelentősebb ingatlanvállalkozásává vált. „A lehetőségek mérlegelése után arra jutottunk, hogy egy működő cégbe szeretnénk befektetni. Egy hozzánk hasonló céget kerestünk, többet megnéztünk, és az volt a szerencsénk, hogy végül találtunk egy megfelelő profilú, piacvezető, jó perspektívákkal rendelkező vállalatot” – meséli Noah Steinberg.
De miért pont Lengyelország? A WING vezetősége erre a döntésre is hosszas mérlegelés után jutott, és végül úgy ítélték meg, hogy Lengyelország a legvonzóbb piac a számukra. „Részben azért, mert sok mindenben hasonlóan működik, mint a magyar, másrészt viszont 40 milliós országként nagyobb piac, több az ingatlanfejlesztés szempontjából is értelmezhető város” – világítja meg a döntés hátterét az elnök-vezérigazgató. Lengyelország európai szinten is egyedülálló olyan tekintetben, hogy ott még a 2008-as válság idején is volt gazdasági növekedés, a nemzetközi befektetőknek pedig kedvelt célpontja.
Tavaly is nagyon sikeres évet zárt a Budapest Bank, amely továbbra is kiemelt figyelmet fordít a kis- és középvállalkozásokra. A vállalati üzletág vezetője, Kasziba Levente szerint a fejlesztésorientált szemlélet és a személyes, bizalmi kapcsolatokon alapuló ügyfélkezelés ad biztos alapokat a legnagyobb kihívások leküzdéséhez is. A koronavírus miatt kialakult jelenlegi helyzet sem kivétel ez alól.
Régi célokért, de megváltozott környezetben dolgozik a Budapest Bank
Ahhoz kétség sem férhet, hogy tavaly a Budapest Bank kiemelkedően sikeres évet zárt. „A kétszámjegyű növekedés évének is mondhatjuk 2019-et, mert az összes fontos mutatóban ekkora növekedést sikerült elérnünk – mondja Kasziba Levente, aki idén januárban lett a bank vállalati üzletágának vezetője. – A bevétel 18, a hitel- és lízingállomány pedig 7 százalékos emelkedéssel 779 milliárd forintra növekedett. A treasurynél 32, a nagyvállalati üzletágnál pedig közel 100 százalékos növekedést mértünk, és a bank hagyományosan erős agrárportfóliója is 6 százalékkal tudott növekedni, bár itt elsősorban a pozíciónk megőrzése volt a cél. Az uniós források kihelyezésében is élen jártunk, az MFB Pontokon folyósított hitelösszeg 21 százalékkal nőtt egy év alatt. Ezekre az eredményekre nagyon büszkék vagyunk.”
Átlag felett
Mindebben természetesen nagy szerepe volt a tavalyi kedvező makrogazdasági folyamatoknak, de a Budapest Bank szinte minden területen egyértelműen az iparági átlag felett teljesített. Mivel a kis- és középvállalati piac rendkívül szabályozott, a verseny pedig erős, Kasziba Levente úgy látja, mindez nem csak az általuk kínált termékportfóliónak köszönhető. „Mi a személyes kiszolgálásban, a hosszútávú bizalom kiépítésében és az ügyfél minél mélyebb megismerésének, megértésének szándékában adunk többet. Ez az igazi érték, ebben tudunk versenytársainknál sokkal jobbak lenni. A különböző folyamataink fejlesztései is mind azt a célt szolgálják, hogy kollégáinknak minél több erőforrása maradjon az ügyfelekkel foglalkozni, és igyekezzünk minél több adminisztratív és egyéb terhet levenni a vállukról. Ezt házon belül Forma–1-es kultúrának nevezzük, ahol mindenki egy célért, jelen esetben a minél jobb ügyfél-kapcsolatért versenyez.”
Idén sem térnek le erről az útról. Új, mind az értékesítők, mind az ügyfelek dolgát tovább egyszerűsítő funkciók várhatók, például a távoli szerződés-aláírás vagy a kedvező garantőri kezességek szélesebb alkalmazása. Ennek jegyében tovább fejlesztik a tavaly bevezetett, és nagyon nagy sikert aratott, egyszerű biztosítéki hátterű, előre meghatározott feltételekkel, gyorsan igénybe vehető, mégis sokrétűen és rugalmasan felhasználható „Welcome” termékeiket is.
A Budapest Bankhoz bő egy évvel ezelőtt érkezett Kasziba Levente pont e termékek finomhangolásában már fontos szerepet vállalt, más területeken pedig alaposan megismerhette az üzletág és az egész vállalat működését. „A korábbi munkahelyemen megismert, volt Budapest Bankos kollégák utólag is mindig nagyon pozitívan nyilatkoztak a bankról, szerették a légkört, és egy stabil és pozitív szervezetről meséltek nekem – mondja a váltásról. – Tudtam, hogy ez egy nagyon strukturált és jól szabályozott bank, és amikor idejöttem, motivált, felkészült és támogató környezet várt, ahol a kollégák tudatosan törekednek a konszenzusra, hogy ezek mentén érhessük el a céljainkat. Ez kifejezetten szimpatikus volt, mert nagyon összecseng a saját gondolkodásmódommal.”
Március közepén, interjúnk idején éppen világszerte és hazánkban is aggasztó hírekkel volt tele a sajtó a koronavírussal kapcsolatban. Ahogy senki, úgy természetesen Kasziba Levente sem tudja megjósolni, hova vezethetnek az események, de hisz abban, hogy a Budapest Bank által képviselt értékek ezekben a nehéz időkben is szilárd alapokat biztosíthatnak. „Olyan felelős pénzintézetként vagyunk jelen a piacon, amely akkor is teljes mellszélességgel ügyfele mellett áll és segíti a céljai elérésében, amikor jól megy a cégnek, és akkor is, amikor nehézségekbe ütközik. Célunk, hogy partnereink a változó körülmények ellenére is pénzügyi, finanszírozási oldalról a számukra legjobb megoldást jelentő lehetőséget és adott esetben a legtöbb segítséget kapják.
A szervezetünk eltökélt, a vállalati kultúránk pedig biztos hátteret ad ahhoz, hogy alkalmazkodni tudjunk a megváltozott körülményekhez, és akár ahhoz is, hogy a piaci átlagnál továbbra is jobban teljesítsünk.”
Ossza meg ismerőseivel:
Philip Morris Magyarország Kft.
2020 Április Támogatói tartalom Philip Morris Magyarország Kft.
Áprilisban megjelennek azok a dolgok, amelyeket télen nélkülöznünk kellett: kisüt a nap, énekelnek a madarak, kirügyeznek a fák, rövidebbé válnak az éjszakák. Mit tehetünk, hogy mi is a részesévé váljunk a megújulásnak? Mutatjuk, mit javaslunk első lépésként!
Egy életrajzi könyv az örök Audrey Hepburnről, egy kordokumentum Putyin országáról, japán szépirodalom, egy krimi, egy hangoskönyv, a friss közgazdasági Nobel-díjasok elméletei és egy váratlanul hiperaktuálissá váló történelmi bestseller. Hét könyvet ajánlunk.
Nagy Brigitta az összes magyar Michelin-csillagos étteremnek szállított mikrozöldségeket és ehető virágokkat. Most, hogy vevői bezártak, pihen egy picit, és tartósítással kísérletezget.
Az ikonikus pandalogó nem, de a WWF tevékenysége sokat változott az elmúlt évtizedekben. A cél most is a Föld egészségének megmentése – például ökológiai beruházásokkal.