A legtöbb embernek a szöges cipő és a nemzeti színű sportruha ugrik be róla, pedig Baji Balázs nemcsak szeret, de tud is öltözködni.
Karrier Baji Balázs a hazai atlétika talán legismertebb alakja, egy világbajnoki bronzérem és egy Európa-bajnoki ezüst birtokosa. 17 év élsport után is a határait feszegeti: „Az állandó építkezés és a magammal való – jó értelemben vett – küzdelem hajt, mindig van hova fejlődni.” Miközben ereje jelentős részével azon van, hogy kimaxolja a sportot, heti egy napot állatorvosként praktizál. „Ez a B tervem. Egyelőre nem ezen van a fókusz, de tisztában kell lennem vele, hogy mint atléta véges az időm, és elkerülhetetlen, hogy egyszer pontot tegyek a sportkarrierem végére.” Balázs azért hozzáteszi, nem csak motiváció, lendület is van még benne bőven.
Stílus Letisztultság, időtlenség, sportos elegancia, leginkább ezek jellemzik Balázs ruhatárát. A trendek nem különösebben foglalkoztatják, sosem venne fel extrém, feltűnő, rövid életre ítélt holmikat. Ezzel szemben van pár olyan darab, ami a gardróbja örök része. Ilyenek például a velúr bokacsizmák, a Nike Air Max sportcipők, a klasszikus farmerek, a basic pólók és az öltönyök.
A legfontosabbnak az ápoltságot és az alkalomhoz illő öltözetet tartja, szerinte ez a kettő már elég ahhoz, hogy az ember a lehető legjobb benyomást tegye másokra, és ő erre törekszik. „Nem akarok az a sportoló lenni, aki mindig mackónadrágban van. Van olyan, hogy elszaladok itthonról melegítőben, de azért az esetek nagy többségében igenis odafigyelek rá, hogy ha valaki esetleg felismer, ne okozzak neki csalódást civilben” – meséli, mi jár a fejében, amikor reggelente ruhát választ. Ruhatárában csak olyan dolgok sorakoznak, amik sokféle helyzetben bevethetőek és egymással is jól kombinálhatóak, így valójában nem tud mellényúlni. Viszont amikor vásárol, nehezebb dolga van: a ma divatos slim fit nadrágok mind szűkek rá – nem a gátfutók testalkatára szabták őket –, ezért a tökéletes farmert nehezen találja. Emiatt sem ragaszkodik a márkanevekhez: ott vásárol, ahol méretben is jó rá, ami megtetszik neki. Ez legtöbbször a Scotch & Soda, a Levi’s vagy a G-Star, de ha úgy adódik, a Zara sincs kizárva.
A Pappas Auto ezekben a hetekben ünnepli fennállásának 30. évfordulóját. A jubileum alkalmából Peter Pixner, a Pappas Holding ügyvezetője, valamint Pais József és Benedikt Margreiter, a Pappas Auto Magyarország Kft. ügyvezető igazgatói értékelik az elmúlt három évtized eredményeit.
„A Pappas Auto magyarországi története 1990-re nyúlik vissza, hiszen ekkor vált a Mercedes-Benz felhatalmazott importőrévé, illetve kiskereskedőjévé hazánkban. Létrejött a márkakereskedői hálózat, megindult a csillagos márka értékesítése. 2005-ben a vállalat neve Mercedes-Benz Auto Magyarországról Pappas Auto Magyarország Kft.-re változott. Ezzel megszűnt az importőri szerepvállalás, klasszikus kereskedővé váltunk” – foglalja össze az első évek történését Pais József.
A 2008-as gazdasági világválság az autóiparra és kereskedelemre is rányomta a bélyegét. A Pappas Auto mindezt kiváló eredményt elérve tudhatja maga mögött: miközben bővítette márkaportfólióját, kiépítette kiskereskedelmi hálózatát is. 2006-tól a Kia, 2010-től az FCA modelljei, valamint a DAF és az IVECO csatlakoztak a Pappas Auto márkaportfóliójához. Az évek alatt új márkakereskedések jöttek létre Pécsett, Szegeden, Székesfehérváron, Debrecenben és Szigetszentmiklóson, Budapesten pedig már három helyen zajlik az új- és használtautó-értékesítés.
A három rangos tisztségviselő egyetért abban, hogy az elmúlt 30 évben mind itthon, mind az európai piacokon 360 fokos fordulatot vett az autóipar. „Az autópiac robbanásszerű növekedése folyamatos biztonsági és technológiai fejlesztéseket hozott. A vevői igények átalakultak, vásárlóink mára egyre tudatosabban keresik a lehető legjobb minőséget, melyre kereskedéseink azonnal reagáltak. Az elmúlt három évtized tehát folyamatos fejlődés volt a Pappas Auto nagy családja számára” – összegzi Benedikt Margreiter.
Az állandó megújulást az osztrák anyavállalat is megelégedéssel kísérte végig. Peter Pixner, a 72 éve fennálló Pappas Holding vezetője elismerően nyilatkozik a magyar leányvállalat elmúlt 30 évben elért sikereiről: „A Pappas Auto Magyarország vezető szerepe és szakértelme 30 éve töretlen, köszönhetően a dinamikus innovációnak, a piacra és az ügyféligényekre való gyors és kiváló reagálásnak. A siker mozgatórugója tapasztalt szakértői munkatársi csapatunk és természetesen ügyfeleink töretlen bizalma. A vállalat alapításától kezdve a legjobbra törekszünk: ügyfélkapcsolatainkban, szolgáltatásainkban és eredményeinkben is.”
A koronavírus-járvány 2020-ban természetesen érezteti hatását a Pappas Auto életében is. Bár pontos mérleget csak a jövő év elején tudnak majd vonni, az eddigi tapasztalatok jók: „A világjárvány okozta kihívások kapcsán hozott, eredményes vállalati intézkedéseink rávilágítottak arra, hogy tágíthatunk a határainkon. A tradícióinkból adódóan sosem döntöttük volna le ezeket a falakat, ha nincs a koronavírus. Az idei év mindannyiunkból kihozta a maximumot. Számtalan ötletet merítettünk mind vállalatirányítási, mind ügyfélszolgáltatási oldalon” – értékeli a történéseket Pais József.
A krízist tehát lehetőségként éli meg a vállalat: több védelmi vonalat is kidolgoztak, mind az ügyfelek, mind a dolgozók szempontjából. A tavaszi vészhelyzet óta a Pappas Auto a társadalmi felelősségvállalásra is még nagyobb hangsúlyt fektet, keresve a lehetőségét annak, hogyan állíthatja a közösség szolgálatába járműparkját és óvhatja meg dolgozói és ügyfelei egészségét. Miközben az adminisztrációs teendők 30 százalékkal csökkentek és a back office-ban dolgozók home office munkavégzése lehetővé vált, a szerviz üzletágban 50 százalékkal nőtt az érintkezés nélküli kommunikáció. A Pappas hozom-viszem szolgáltatása felpörgött, a szalonokban tágultak az ügyfélszolgáltatás határai. Korábban elképzelhetetlen volt az online autóbemutató, mára viszont a Pappas értékesítői igény esetén Skype-on bonyolítják az autóvásárlás folyamatát is, a vevők érintkezésmentesen vehetik át új autójukat.
A beszélgetés tehát cseppet sem borúlátó. Éppen ellenkezőleg: a jövőre terelve a szót az ügyvezetés lelkesedése fokozódik: „Az ügyféligények és világpiaci trendek változását figyelembe véve kiemelt célunk szolgáltatásaink fejlesztése. Ennek egyik példája a Hunyadi János úti Mercedes-Benz szervizünk felépítése. A szervizfolyamatok sebessége, a csereautó-szolgáltatás optimalizálása ügyfeleink elégedettsége érdekében szintén kulcsfontosságú tényező” – véli Pais József.
Benedikt Margreiter még távolabbra tekint: „Amikor 30 év múlva újra beszélgetünk, a fő témáink minden bizonnyal az elektromos autók és a zéró emisszió lesznek. Varázslatos fejlesztések zajlanak a piacon, fantasztikus sebességgel. Azt sejtem, önvezető járművek is lesznek addigra a portfóliónkban. Felelős vállalatként számunkra fontos cél a környezet védelme, a felelős működés. A CO2 kvóta nem a prémium autózás végét jelenti: éppen ellenkezőleg, az új környezetbarát modellek térnyerését hozza. Márkakereskedéseink feladata, hogy az ügyfelek megismerjék az új technológiákat, értsék a működésüket, és bennünk továbbra is megbízható partnert lássanak – mind az értékesítés, mind a szervizfolyamatok tekintetében.”
Legyen szó alaposan átgondolt és tudatos fejlesztési lépésekről, vagy akár váratlan kihívásokról, a Pappas Auto Magyarország 30 éves szakértelmével magabiztosan ugorja át a lécet, miközben végig az ügyfelek kényelme és biztonsága marad az első.
A bakonyi dinoszaurusztojás kicsiségében gigantikus, mert bár mindössze néhány centis, a korábban gekkótojásoknak hitt héjtöredékek alapján bizonyítottan madárszerű dinoszaurusztól származik, csakúgy, mint megannyi korábbi lelet, amiket eddig félreértelmezett a tudomány.
A második kerülettől a szórványfalvakig országszerte adnak gyerekkoncerteket, sőt siketekkel és hallássérültekkel is megismertetik a zenét. Pellengérre állítják a klasszikus zenét övező hiedelmeket, sokszor formabontó repertoárjukat pedig streamingszolgáltatással teszik mindenkinek elérhetővé. Hámori Máté és az Óbudai Danubia Zenekar felelősségének érzi, hogy az embereket összekösse a művészet által.
Otthagyta németországi szobrászéletét, égi jelre vett házat Magyarországon, Zorán CD-ről tanult magyart, aztán szerelemből lett ecetkészítő. Susanne Daucher termékeit ma már országszerte dicsérik.