A digitális transzformáció a gazdaság bármely szektorában ma már nemcsak egy trend, egy egyszeri megoldandó projekt, hanem állandó elem az adott szervezet életében, ami egyúttal a vezetés, a munkavégzés és a kommunikáció szintjén is merőben új stílust igényel. A siker egyre inkább az emberi tényezőn múlik.
Az MKB Bank digitális átalakulása is jóval több, mint egy egyszerű informatikai rendszercsere, hisz a pénzintézet valamennyi területét érinti. A megfelelő szervezeti struktúra kialakítására is szükség volt ahhoz, hogy a digitális térben sikeres legyen a bank. Az MKB-nál a core rendszer cseréjével kezdték a megújulást, amivel párhuzamosan megkezdék az ügyfélkiszolgáló rendszerek megújítását, végül a folyamatok és a szervezet reformja következett. Fontos eleme az építkezésnek a digitális kompetenciák felépítése és beépítése a szervezet napi működésébe. Együttműködésre és gyors döntéshozatalra alapozott újfajta működésre állt át a pénzintézet, de kultúraváltás történt a vezetésben is.
Egy dolgot lehet ma állandónak venni, ez pedig a változás – véli Koczka Dániel, az MKB Digital Zrt. vezérigazgatója, aki szerint a szervezetet is ehhez az alapvetéshez kell fejleszteni, felkészíteni. „A digitális transzformáció nem egy határozott idejű feladat, sőt, az elérendő cél is folyamatosan változik, így ahhoz, hogy hatékonyan tudjuk lekövetni az új igényeket, a digitális stratégiát a mindennapokba kell integrálni” – tette hozzá az igazgató.
A célok eléréséhez folyamatosan keresik az új tehetségeket. Koczka Dániel nem hisz abban, hogy külső tanácsadókkal, kész modellek átvételével lehet hatékonyan dolgozni. Inkább a meglévő humán erőforrásra támaszkodva a belső képességek fejlesztésében, a kollégák folyamatos képzésében, oktatásában, támogatásában, az egymástól való tanulásban látja a siker kulcsát.
A Pappas Auto ezekben a hetekben ünnepli fennállásának 30. évfordulóját. A jubileum alkalmából Peter Pixner, a Pappas Holding ügyvezetője, valamint Pais József és Benedikt Margreiter, a Pappas Auto Magyarország Kft. ügyvezető igazgatói értékelik az elmúlt három évtized eredményeit.
„A Pappas Auto magyarországi története 1990-re nyúlik vissza, hiszen ekkor vált a Mercedes-Benz felhatalmazott importőrévé, illetve kiskereskedőjévé hazánkban. Létrejött a márkakereskedői hálózat, megindult a csillagos márka értékesítése. 2005-ben a vállalat neve Mercedes-Benz Auto Magyarországról Pappas Auto Magyarország Kft.-re változott. Ezzel megszűnt az importőri szerepvállalás, klasszikus kereskedővé váltunk” – foglalja össze az első évek történését Pais József.
A 2008-as gazdasági világválság az autóiparra és kereskedelemre is rányomta a bélyegét. A Pappas Auto mindezt kiváló eredményt elérve tudhatja maga mögött: miközben bővítette márkaportfólióját, kiépítette kiskereskedelmi hálózatát is. 2006-tól a Kia, 2010-től az FCA modelljei, valamint a DAF és az IVECO csatlakoztak a Pappas Auto márkaportfóliójához. Az évek alatt új márkakereskedések jöttek létre Pécsett, Szegeden, Székesfehérváron, Debrecenben és Szigetszentmiklóson, Budapesten pedig már három helyen zajlik az új- és használtautó-értékesítés.
A három rangos tisztségviselő egyetért abban, hogy az elmúlt 30 évben mind itthon, mind az európai piacokon 360 fokos fordulatot vett az autóipar. „Az autópiac robbanásszerű növekedése folyamatos biztonsági és technológiai fejlesztéseket hozott. A vevői igények átalakultak, vásárlóink mára egyre tudatosabban keresik a lehető legjobb minőséget, melyre kereskedéseink azonnal reagáltak. Az elmúlt három évtized tehát folyamatos fejlődés volt a Pappas Auto nagy családja számára” – összegzi Benedikt Margreiter.
Az állandó megújulást az osztrák anyavállalat is megelégedéssel kísérte végig. Peter Pixner, a 72 éve fennálló Pappas Holding vezetője elismerően nyilatkozik a magyar leányvállalat elmúlt 30 évben elért sikereiről: „A Pappas Auto Magyarország vezető szerepe és szakértelme 30 éve töretlen, köszönhetően a dinamikus innovációnak, a piacra és az ügyféligényekre való gyors és kiváló reagálásnak. A siker mozgatórugója tapasztalt szakértői munkatársi csapatunk és természetesen ügyfeleink töretlen bizalma. A vállalat alapításától kezdve a legjobbra törekszünk: ügyfélkapcsolatainkban, szolgáltatásainkban és eredményeinkben is.”
A koronavírus-járvány 2020-ban természetesen érezteti hatását a Pappas Auto életében is. Bár pontos mérleget csak a jövő év elején tudnak majd vonni, az eddigi tapasztalatok jók: „A világjárvány okozta kihívások kapcsán hozott, eredményes vállalati intézkedéseink rávilágítottak arra, hogy tágíthatunk a határainkon. A tradícióinkból adódóan sosem döntöttük volna le ezeket a falakat, ha nincs a koronavírus. Az idei év mindannyiunkból kihozta a maximumot. Számtalan ötletet merítettünk mind vállalatirányítási, mind ügyfélszolgáltatási oldalon” – értékeli a történéseket Pais József.
A krízist tehát lehetőségként éli meg a vállalat: több védelmi vonalat is kidolgoztak, mind az ügyfelek, mind a dolgozók szempontjából. A tavaszi vészhelyzet óta a Pappas Auto a társadalmi felelősségvállalásra is még nagyobb hangsúlyt fektet, keresve a lehetőségét annak, hogyan állíthatja a közösség szolgálatába járműparkját és óvhatja meg dolgozói és ügyfelei egészségét. Miközben az adminisztrációs teendők 30 százalékkal csökkentek és a back office-ban dolgozók home office munkavégzése lehetővé vált, a szerviz üzletágban 50 százalékkal nőtt az érintkezés nélküli kommunikáció. A Pappas hozom-viszem szolgáltatása felpörgött, a szalonokban tágultak az ügyfélszolgáltatás határai. Korábban elképzelhetetlen volt az online autóbemutató, mára viszont a Pappas értékesítői igény esetén Skype-on bonyolítják az autóvásárlás folyamatát is, a vevők érintkezésmentesen vehetik át új autójukat.
A beszélgetés tehát cseppet sem borúlátó. Éppen ellenkezőleg: a jövőre terelve a szót az ügyvezetés lelkesedése fokozódik: „Az ügyféligények és világpiaci trendek változását figyelembe véve kiemelt célunk szolgáltatásaink fejlesztése. Ennek egyik példája a Hunyadi János úti Mercedes-Benz szervizünk felépítése. A szervizfolyamatok sebessége, a csereautó-szolgáltatás optimalizálása ügyfeleink elégedettsége érdekében szintén kulcsfontosságú tényező” – véli Pais József.
Benedikt Margreiter még távolabbra tekint: „Amikor 30 év múlva újra beszélgetünk, a fő témáink minden bizonnyal az elektromos autók és a zéró emisszió lesznek. Varázslatos fejlesztések zajlanak a piacon, fantasztikus sebességgel. Azt sejtem, önvezető járművek is lesznek addigra a portfóliónkban. Felelős vállalatként számunkra fontos cél a környezet védelme, a felelős működés. A CO2 kvóta nem a prémium autózás végét jelenti: éppen ellenkezőleg, az új környezetbarát modellek térnyerését hozza. Márkakereskedéseink feladata, hogy az ügyfelek megismerjék az új technológiákat, értsék a működésüket, és bennünk továbbra is megbízható partnert lássanak – mind az értékesítés, mind a szervizfolyamatok tekintetében.”
Legyen szó alaposan átgondolt és tudatos fejlesztési lépésekről, vagy akár váratlan kihívásokról, a Pappas Auto Magyarország 30 éves szakértelmével magabiztosan ugorja át a lécet, miközben végig az ügyfelek kényelme és biztonsága marad az első.
Nem elsősorban üzleti orientációjú, hanem spirituális projekt, sok segítségből – ez a Hi Hekate. A páratlan szépségű, egyedi energiájú Káli-medence meditációs központjában mindenki elbújhat, hogy kibontsa magából, ami benne van, ami világra akar jönni. Sőt, elég pár óra Karsai Dina birtokán, és máris jönnek a libabőr meg a világmegváltó gondolatkezdemények.
A magyar gazdasági sajtó bevett formulái közé tartoznak az „X-hez köthető társaság” vagy az „Y érdekköréhez sorolható cég” leírások, és ezek egyre cifrább változatai, úgy is mint „nevük elhallgatását kérő forrásaink szerint a háttérben Z alakja sejlik fel”, hogy a – jobb híján általunk is használt – „régi”, esetleg „kipróbált harcostárs” toposzt, mint a stróman romanticizált szinonimáját ki ne hagyjuk. […]
Kisvárosi saga, nagyipari történet és a Covid hatása a generációváltásra. A stabil multibeszállító Almásiék elmúlt negyven éve nemcsak igazi matyóföldi családi történet, de jellegzetes magyar ív a maszekolástól a minőségérzékeny, robotizált működésig. A háttérben Mezőkövesd ipari felemelkedése.