A digitális transzformáció a gazdaság bármely szektorában ma már nemcsak egy trend, egy egyszeri megoldandó projekt, hanem állandó elem az adott szervezet életében, ami egyúttal a vezetés, a munkavégzés és a kommunikáció szintjén is merőben új stílust igényel. A siker egyre inkább az emberi tényezőn múlik.
Az MKB Bank digitális átalakulása is jóval több, mint egy egyszerű informatikai rendszercsere, hisz a pénzintézet valamennyi területét érinti. A megfelelő szervezeti struktúra kialakítására is szükség volt ahhoz, hogy a digitális térben sikeres legyen a bank. Az MKB-nál a core rendszer cseréjével kezdték a megújulást, amivel párhuzamosan megkezdék az ügyfélkiszolgáló rendszerek megújítását, végül a folyamatok és a szervezet reformja következett. Fontos eleme az építkezésnek a digitális kompetenciák felépítése és beépítése a szervezet napi működésébe. Együttműködésre és gyors döntéshozatalra alapozott újfajta működésre állt át a pénzintézet, de kultúraváltás történt a vezetésben is.
Egy dolgot lehet ma állandónak venni, ez pedig a változás – véli Koczka Dániel, az MKB Digital Zrt. vezérigazgatója, aki szerint a szervezetet is ehhez az alapvetéshez kell fejleszteni, felkészíteni. „A digitális transzformáció nem egy határozott idejű feladat, sőt, az elérendő cél is folyamatosan változik, így ahhoz, hogy hatékonyan tudjuk lekövetni az új igényeket, a digitális stratégiát a mindennapokba kell integrálni” – tette hozzá az igazgató.
A célok eléréséhez folyamatosan keresik az új tehetségeket. Koczka Dániel nem hisz abban, hogy külső tanácsadókkal, kész modellek átvételével lehet hatékonyan dolgozni. Inkább a meglévő humán erőforrásra támaszkodva a belső képességek fejlesztésében, a kollégák folyamatos képzésében, oktatásában, támogatásában, az egymástól való tanulásban látja a siker kulcsát.
Az IMMOFINANZ folyamatosan fejlődő, az ügyfelek változó igényeit is követni képes irodakoncepciója, a myhive az egyedülálló szolgáltatások mellett a mostani helyzetben kiemelten fontos rugalmasságával is a piac előtt jár. Hamarosan egy újjávarázsolt irodatérben várják majd a bérlőket.
A járványhelyzet teljesen új kihívások elé állította az irodapiac szereplőit is. Az első hullám idején olyan hangokat is lehetett hallani, hogy most aztán leáldozik a nagy irodaházaknak, és majd mindenki otthonról fog dolgozni. Nagy Viktor, az IMMOFINANZ magyarországi operatív vezetője szerint nem véletlen, hogy ilyesmiről most már senki sem beszél. „Vannak, akiknek ez jól megy, de én személyesen alkalmatlan vagyok az otthoni munkavégzésre, hiába van kényelmes irodám otthon is. Az viszont nem home office, ha az ebédlőasztalnál ülsz nyolc órát – az ember pedig társas lény, a kreatív ötletek a beszélgetésekből, a közös gondolkodásból jönnek” – fogalmaz a szakember.
Mindenki jól jár
A bérlői igények természetesen változtak az elmúlt időszakban, de Nagy Viktor úgy látja, ez a folyamat már korábban kezdődött, és a nagy nemzetközi cégeknek már eddig sem volt állandóan szükségük annyi fizikai munkahelyre, mint ahány alkalmazottjuk volt. Most ez még inkább így van, és ehhez az irodapiacnak is alkalmazkodnia kell. „A rugalmasság lesz a kulcs a jövőben” – szögezi le az operatív vezető. Szerencsére az IMMOFINANZ a piacon máig is egyedülálló irodakoncepciójának, a myhive-nak a rugalmasság is az előnyei közé tartozik. A minden igényt kielégítő irodatereket ugyanis gyorsan, hosszú távú elköteleződés nélkül is kibérelhetik a meglévő bérlők, de akár az „utcáról beeső” új ügyfelek is. „Ki tudjuk szolgálni a bővülő, de akár a szűkülő igényeket is. Az ügyfélnek például arra is lehetősége van, hogy kibérli a most használt területének 70 százalékát hosszú távra, de opciója van néhány hónapos határidővel további területet is igénybe venni. Ennek a rugalmasságnak nyilván van némi felára, de összességében mégis csökkennek az ügyfelek költségei.”
Személyre szabott szolgáltatások
A myhive koncepció már ezzel olyasmit kínál az ügyfeleknek, amit más nagy irodaházak nem, de ennél még sokkal többet is ad. „Ha szigorúan nézzük, korábban mi is négy falat, egy ajtót és egy ablakot adtunk bérbe, mint a konkurencia – fejti ki Nagy Viktor –, de elkezdtünk azon gondolkodni, hogy miként tudunk többet adni. Ha arra gondolunk, hogy a legtöbb irodaházunkban elérhető myhive koncepció azt jelenti, hogy recepciósok helyett concierge-ek dolgoznak, akik taxirendelésben, jegyvásárlásban vagy akár ruhatisztításban is segítenek, vagy például rendszeres termelői piac és szervezett jógaórák vannak, már kijelenthetjük, hogy sikerült valóban többet adni” – fogalmaz. A többletszolgáltatásokat ráadásul maximálisan az ügyfelek igényeire szabják. A myhive Átrium Parkban például a sok, gyereknevelés mellett dolgozó hölgyre gondolva myplayground gyermek megőrző és mybeauty szépségszalon, míg a zömében fiatal, sportos életmódot élő munkavállalóknak otthont adó myhive Haller Gardensben edzőterem és futóklub is működik.
A cél nem csupán annyi, hogy mindenki egyesével jól érezze magát egy myhive irodában. „Közösséget igyekszünk kovácsolni abból a csapatból, akivel a napod egy jelentős részét együtt töltöd, és itt nem csak az egy cégnél dolgozó kollégákra gondolok. Legyenek közös élmények, rendezvények, szolgáltatások, legyenek olyan közösségi terek, ahol jó leülni” – magyarázza Nagy Viktor. Ennek szellemében a saját fejlesztésű myhive applikációban a különböző szolgáltatások megrendelése mellett például futóklubok, vásárok, jótékonysági akciók szerveződnek a community menedzser segítségével, de az egy épületben dolgozó cégek munkavállalói közti kapcsolatépítésre is lehetőség van.
Tér és közösség
A myhive koncepció a már meglévő tereket is új élettel töltötte meg, de a különleges adottságokkal rendelkező myhive Haller Gardens most zajló, és jövő évre elkészülő nagyszabású átalakítása azt is lehetővé tette, hogy az irodaház megújuló részeit tökéletesen ehhez igazítsák. A 3000 négyzetméternyi rugalmasan bérelhető és átalakítható, bútorozott myhive irodatér mellett a lobbyt, a liftek előtereit, a recepciós területet, az éttermet és a kertet is úgy tervezték meg, hogy akár egyéni kikapcsolódásra, akár munkára, akár közösségi életre alkalmas, használható terek legyenek. A kert esete Nagy Viktor szerint különösen jól mutatja, mit jelent ez a nemzetközi és magyar viszonylatban is egyedülálló koncepció a gyakorlatban. „Korábban az volt a felfogás, hogy csak nézzük a szépen gondozott kertet, de ne élvezzük. Ezután az épület szerves, mozgásra, pihenésre, beszélgetésre, munkára alkalmas része lesz.”
A festői békét sugárzó Bakony dombos erdei alatt különös lények maradványai rejteznek. A Hungarosaurus, az Ajkaceratops vagy épp a Bakonydraco nem csupán nevükben kötődnek Magyarországhoz, de kizárólag a mai Bakony helyén egykor csoportosuló szigetek ősállatai voltak, amik – vagy ahogy az ember egy idő után automatikusan hivatkozik rájuk: akik – 85 millió évvel ezelőtt születtek, éltek és pusztultak el. És bár úgy alakult, hogy leleteik magyarországi sajátságok lettek, talán azt sem tudjuk meg, hogy valaha léteztek, ha Ősi Attila és a magyar dinókutatók bele nem fognak álmaik megvalósításába, és el nem kezdenek szorgosan ásni. Az elmúlt húsz évben a Magyar Dinoszaurusz-kutató Expedíció világraszóló felfedezések egész sorát tette, vízi, szárazföldi és égi lényeket egyaránt a tudomány elé tárva. Idén bemutatták az első magyarországi dinoszaurusztojás-leletet is, ennek apropóján pedig ők lettek a decemberi Forbes Next főszereplői. Sisakot, csákányt, ecsetet elő – alámerülünk az elmúlt 85 millió év mocsarába!
Otthagyta németországi szobrászéletét, égi jelre vett házat Magyarországon, Zorán CD-ről tanult magyart, aztán szerelemből lett ecetkészítő. Susanne Daucher termékeit ma már országszerte dicsérik.
A Webshippy-alapítók online boltjaik példáján látták, mekkora gondot okozhat egy hirtelen jött nagyobb rendelés. Ráfordultak hát a logisztikára, és felhőalapú szoftvert fejlesztettek. Inkább tech startupnak tartják magukat, mintsem logisztikainak: a rendszerükbe automatikusan futnak be a partner webáruházak rendelései, amiket aztán külsős futárcégek visznek házhoz a vevőknek. A vírusválság most jól megdobta növekedésüket.