Dizájnba zárt esélyek

Autistic Art
Bevétel (2019): 78,7 millió forint
Segít nyitva tartani az ablakot a világra, aki az Autistic Arttól vásárol. Nemcsak az alapítvány által támogatott tizenegy autistaotthon lakóinak, hanem azoknak is, akik megismerhetik a rendkívüli vizuális kifejezőeszközzel rendelkező fiatalok grafikai tehetségét.


A terápiát és a tehetséggondozást adó művészeti foglalkozást Tarr Hajnalka képzőművész indította 2010-ben. Az Autistic Art négy évvel később a legkiválóbb alkotásokat kezdte el használni saját márkás termékein – notesztől sálig, boros címkéktől kávécsomagolásig. Nincs önálló műhelyük, ahány tárgy, annyi kooperáló partnerrel keresik együttműködésük grafikáit. Friss termékük a Kivibaggel közös, újrahasználható uzsonnástasak, és jön karácsonyra mintás póló, a Medence Csoport táskái, új csomagolás borítja majd a kávét, és egy új Konyári bor is bekerül a kínálatba.


Az alapítvány másik bevételi forrása a jótékonysági aukció, amelyen eredeti rajzokat vagy az általuk ihletett, hazai művészek által készített dizájntárgyakat árvereznek el. A tavalyi esemény bevétele 35 millió forint volt. A járvány miatt az idén ezt online rendezik meg – kétszer is. Tavasszal 13 millió forint jött be, ebből 7,5 millió maradt náluk, mert támogatták a bajba jutott kortárs galériákat és alkotókat. A december 3. és 10. közötti második aukció 88 tétele már böngészhető a honlapjuk katalógusában.