A koronavírus-járvány tombolása közepette egy maroknyi befektető megtalálta az Amazon Achilles-sarkát, és megtanulta, hogyan kell a 21. században kereskedni. Win-win helyzet a befektetőknek és a fogyasztóknak, meg a munkavállalóknak is – Amerikában.
Írta: Steven Bertoni, Fordította: Mózes Krisztián
Február végén a Target amerikai kiskereskedelmi üzletlánc vezérigazgatója, Brian Cornell a kávéját kortyolgatta egy manhattani kávézóban. Épp jegyzeteit tanulmányozta, egy befektetői konferenciára készült ugyanis, ahová előadónak hívták. Közben fél szemmel a telefonját figyelte, nem sokkal előbb robbantotta fel az internetet az Egyesült Államok első megerősített koronavírusos halálesetének híre.
A Target kommunikációs, befektetői kapcsolatokkal foglalkozó és rendezvényszervező részlegei hónapokig reszelgették Cornell beszédének minden egyes részletét, hogy aztán kétszáz Wall Street-i elemző és újságíró hallgassa végig, majd percek alatt kilőhessen – vagy beszakadhasson – a cég részvényárfolyama. A 61 éves Cornell hat évvel ezelőtt cserélte a Pepsi élelmiszerüzletágát a Target vezetésére, és 2017-ben egyszer már bedöntötte a kurzust: tizenkét százalékkal csökkent az árfolyam, miután az elemzők kinevették az Amazon megszorongatását célzó üzenetét. A stratégia mentén hétmilliárd dollárt invesztáltak a Target akkor 1800-nál is több üzletet számláló hálózatának modernizálásába és a dolgozók béremelésébe.
Dr. Petrohai Ágnes, az Álomarc klinika alapító orvosa szerint a minimál invazív, szikementes orvosesztétikai kezelések legfontosabb irányelve, hogy ne legyenek feltűnőek. „A lényeg, hogy a páciens önmagához képest fittebbnek, frissebbnek tűnjön, mintha csak egy hosszabb nyaralásról jött volna vissza” – mondja a szakember. Az általa használt orvosi minőségű hialuronsav kezelések természetes, hosszan tartó hatást biztosítanak, szike nélkül.
Petrohai Ágnes 12 éve Londonból hozta haza az orvosesztétikai tapasztalatot. Azt mondja, itthon akkor még nem voltak bevettek ezek a kezelések, kezdetben, a klinika alapításakor edukáló teadélutánokat szerveztek. Meséltek a hialuronsavról, akkoriban – ahogy mondja – inkább celebek, hírességek jártak orvosesztétikai kezelésekre. „Fordult a világ, ma már egyre többen választják ezeket a megoldásokat, megfizethető, mindenki számára elérhető és elfogadottabb kezelés lett. Egy 40–50–60 éves nő lehet bombázó, egy férfi pedig egy jó pasi, nem is beszélve arról, hogy ennyi idősen is talpon kell maradni, helyt kell állni a munkaerőpiacon. A lelkünk pedig nem öregszik!” – mondja mosolyogva a szakember. Hát lehet ezt nem elhinni?
Tapasztalata szerint a férfiakat nehezebb rávenni a szikementes beavatkozásokra is, legtöbbször a feleségük viszi el őket, praxisában 80 százalék a női páciensek aránya, de egyértelműen egyre több a külsejére igényes férfi is a rendelőben. „Igaz, manapság Dr. Google rendel, minden megtalálható a neten és beszédtémák a kezelések, sokan konkrét igénnyel jönnek hozzám, én mégis azt mondom, az első a diagnosztika. Nincs általános megoldás. Mindenkinek más az arcszerkezete, mindenkinek másra van szüksége. Nem idealizált arcokat szeretnék, hanem a páciens fiatalkori énjét szeretném visszaadni” – mondja.
„Hozz egy fiatalkori képet”
Az első konzultáción gyakran előkerül fiatalkori kép, ez segíthet, mi az, ami nem idegen a vendég kinézetétől. „Két fontos dolog van: a szakmai irányelv és a genetika” – mondja a doktornő. Az ő pozíciója igazi bizalmi szakma, azt meséli, a vendégek szívesen kérnek tőle tanácsot, bíznak szakértelmében. „Évente több tízezren választják ma már a hialuronsavas kezeléseket hazánkban is. A lényeg a fokozatos építkezés, hogy együtt alakítsuk ki a kezelési tervet, megismerve a páciens igényeit” – mondja. Ezek az egyszerű, gyors, „lunchtime” kezelések választ adnak az olyan gyakori problémákra, amikkel idővel mindannyian szembenézünk, csak általában érzelmi alapon azonosítjuk őket. Holott a fáradt, karikás, szomorú szem, lógó arc, mély barázdák, mérges tekintet fiziológiai elváltozások, amelyek – időben felismerve – orvosolhatók. „Ha következetesen, évi kétszer becsekkol hozzám a páciens, az általában bőven elég, hogy elérjük a célunkat, hogy haladjunk a korával” – fogalmaz.
Ágnes számára fontos, hogy megbízható, ismert márkával dolgozzon, olyannal, amelyik az egyik vezető a hialuronsav-tartalmú töltőanyagok piacán, és eredményei akár 9–24 hónapig is fennmaradhatnak. „Az én szűk szakterületem az arckezelés, de ebben piacvezető szeretnék lenni, ezért csak a legjobb minőségű anyagokkal dolgozom. Tévhit, hogy a hialuronsav a krémekkel és a kapszulákkal megfelelő helyre juttatható a bőrben. Látványos eredményt akkor tudunk elérni, ha a mélybe juttatjuk a hatóanyagot, így visszapótolva a bőr elvesztett hialuronsav százalékát, kontúrosabb hatást érhetünk el. A végeredmény pedig, hogy egy üdébb és elégedett arc néz vissza ránk” – mondja.
Készült az Allergan Aesthetics an AbbVie Company támogatásával.
Nem elsősorban üzleti orientációjú, hanem spirituális projekt, sok segítségből – ez a Hi Hekate. A páratlan szépségű, egyedi energiájú Káli-medence meditációs központjában mindenki elbújhat, hogy kibontsa magából, ami benne van, ami világra akar jönni. Sőt, elég pár óra Karsai Dina birtokán, és máris jönnek a libabőr meg a világmegváltó gondolatkezdemények.
2020-ban sincs tuti mondat, nem lehet előhúzni egyetlen általános kártyát, ami az embert kisegítené a bajból, mondja Tari Annamária pszichoterapeuta, pszichoanalitikus. Könyveiben leginkább azt tanítja, miként lehet az online és az offline világ között megtalálni azt az egyensúlyt, ami segíthet abban, hogy érzelmileg jól éljünk.
Emlékszem, hétéves voltam, mikor az általános iskolában kitört a dinóláz. Minden bizonnyal nem az első és messze nem is az utolsó, ám akkoriban Steven Spielberg korszakalkotó filmje, a Jurassic Park is borzolta a kedélyeket. Néhány osztálytársam szinte eufórikus transzban égve mesélt a gyermekaggyal felfoghatatlanul grandiózus filmről, amire végül – hosszas unszolás után – engem is elvittek a szüleim. Nem ez […]
Otthagyta németországi szobrászéletét, égi jelre vett házat Magyarországon, Zorán CD-ről tanult magyart, aztán szerelemből lett ecetkészítő. Susanne Daucher termékeit ma már országszerte dicsérik.