A Webshippy-alapítók online boltjaik példáján látták, mekkora gondot okozhat egy hirtelen jött nagyobb rendelés. Ráfordultak hát a logisztikára, és felhőalapú szoftvert fejlesztettek. Inkább tech startupnak tartják magukat, mintsem logisztikainak: a rendszerükbe automatikusan futnak be a partner webáruházak rendelései, amiket aztán külsős futárcégek visznek házhoz a vevőknek. A vírusválság most jól megdobta növekedésüket.
„Épp a kazánhelyiségben bujkálok. Itt van térerő, és nincs olyan hangzavar. Az irodák még nincsenek készen” – mondta Perényi András Webshippy-társalapító, miközben tompa fúrás, recsegés és ropogás hallatszott a vonal másik végén. Őszi első beszélgetésünkhöz ez rögtön megadta a közös hangot, mivel a szerkesztőségünk is azokban a napokban költözött új helyre. A Hajós utcai irodánkban épp hasonló volt a helyzet fúrás-recsegés, bútorhurcolászás terén.
A webshopok kiszervezett logisztikájára specializálódó négyéves startup idén kinőtte budapesti raktárát, és kiköltözött Fótra – kétezer négyzetméteres központját 7,5 ezer négyzetméteresre cserélte. A polcokon olyan cégek termékei sorakoznak, mint a Street Kitchen, a Helia-D, a Butlers, a Retro és a Fressnapf.
Ma már úgy is üzemeltethet valaki online áruházat, hogy egyáltalán nem találkozik a termékével, amit árul.
A Pappas Auto ezekben a hetekben ünnepli fennállásának 30. évfordulóját. A jubileum alkalmából Peter Pixner, a Pappas Holding ügyvezetője, valamint Pais József és Benedikt Margreiter, a Pappas Auto Magyarország Kft. ügyvezető igazgatói értékelik az elmúlt három évtized eredményeit.
„A Pappas Auto magyarországi története 1990-re nyúlik vissza, hiszen ekkor vált a Mercedes-Benz felhatalmazott importőrévé, illetve kiskereskedőjévé hazánkban. Létrejött a márkakereskedői hálózat, megindult a csillagos márka értékesítése. 2005-ben a vállalat neve Mercedes-Benz Auto Magyarországról Pappas Auto Magyarország Kft.-re változott. Ezzel megszűnt az importőri szerepvállalás, klasszikus kereskedővé váltunk” – foglalja össze az első évek történését Pais József.
A 2008-as gazdasági világválság az autóiparra és kereskedelemre is rányomta a bélyegét. A Pappas Auto mindezt kiváló eredményt elérve tudhatja maga mögött: miközben bővítette márkaportfólióját, kiépítette kiskereskedelmi hálózatát is. 2006-tól a Kia, 2010-től az FCA modelljei, valamint a DAF és az IVECO csatlakoztak a Pappas Auto márkaportfóliójához. Az évek alatt új márkakereskedések jöttek létre Pécsett, Szegeden, Székesfehérváron, Debrecenben és Szigetszentmiklóson, Budapesten pedig már három helyen zajlik az új- és használtautó-értékesítés.
A három rangos tisztségviselő egyetért abban, hogy az elmúlt 30 évben mind itthon, mind az európai piacokon 360 fokos fordulatot vett az autóipar. „Az autópiac robbanásszerű növekedése folyamatos biztonsági és technológiai fejlesztéseket hozott. A vevői igények átalakultak, vásárlóink mára egyre tudatosabban keresik a lehető legjobb minőséget, melyre kereskedéseink azonnal reagáltak. Az elmúlt három évtized tehát folyamatos fejlődés volt a Pappas Auto nagy családja számára” – összegzi Benedikt Margreiter.
Az állandó megújulást az osztrák anyavállalat is megelégedéssel kísérte végig. Peter Pixner, a 72 éve fennálló Pappas Holding vezetője elismerően nyilatkozik a magyar leányvállalat elmúlt 30 évben elért sikereiről: „A Pappas Auto Magyarország vezető szerepe és szakértelme 30 éve töretlen, köszönhetően a dinamikus innovációnak, a piacra és az ügyféligényekre való gyors és kiváló reagálásnak. A siker mozgatórugója tapasztalt szakértői munkatársi csapatunk és természetesen ügyfeleink töretlen bizalma. A vállalat alapításától kezdve a legjobbra törekszünk: ügyfélkapcsolatainkban, szolgáltatásainkban és eredményeinkben is.”
A koronavírus-járvány 2020-ban természetesen érezteti hatását a Pappas Auto életében is. Bár pontos mérleget csak a jövő év elején tudnak majd vonni, az eddigi tapasztalatok jók: „A világjárvány okozta kihívások kapcsán hozott, eredményes vállalati intézkedéseink rávilágítottak arra, hogy tágíthatunk a határainkon. A tradícióinkból adódóan sosem döntöttük volna le ezeket a falakat, ha nincs a koronavírus. Az idei év mindannyiunkból kihozta a maximumot. Számtalan ötletet merítettünk mind vállalatirányítási, mind ügyfélszolgáltatási oldalon” – értékeli a történéseket Pais József.
A krízist tehát lehetőségként éli meg a vállalat: több védelmi vonalat is kidolgoztak, mind az ügyfelek, mind a dolgozók szempontjából. A tavaszi vészhelyzet óta a Pappas Auto a társadalmi felelősségvállalásra is még nagyobb hangsúlyt fektet, keresve a lehetőségét annak, hogyan állíthatja a közösség szolgálatába járműparkját és óvhatja meg dolgozói és ügyfelei egészségét. Miközben az adminisztrációs teendők 30 százalékkal csökkentek és a back office-ban dolgozók home office munkavégzése lehetővé vált, a szerviz üzletágban 50 százalékkal nőtt az érintkezés nélküli kommunikáció. A Pappas hozom-viszem szolgáltatása felpörgött, a szalonokban tágultak az ügyfélszolgáltatás határai. Korábban elképzelhetetlen volt az online autóbemutató, mára viszont a Pappas értékesítői igény esetén Skype-on bonyolítják az autóvásárlás folyamatát is, a vevők érintkezésmentesen vehetik át új autójukat.
A beszélgetés tehát cseppet sem borúlátó. Éppen ellenkezőleg: a jövőre terelve a szót az ügyvezetés lelkesedése fokozódik: „Az ügyféligények és világpiaci trendek változását figyelembe véve kiemelt célunk szolgáltatásaink fejlesztése. Ennek egyik példája a Hunyadi János úti Mercedes-Benz szervizünk felépítése. A szervizfolyamatok sebessége, a csereautó-szolgáltatás optimalizálása ügyfeleink elégedettsége érdekében szintén kulcsfontosságú tényező” – véli Pais József.
Benedikt Margreiter még távolabbra tekint: „Amikor 30 év múlva újra beszélgetünk, a fő témáink minden bizonnyal az elektromos autók és a zéró emisszió lesznek. Varázslatos fejlesztések zajlanak a piacon, fantasztikus sebességgel. Azt sejtem, önvezető járművek is lesznek addigra a portfóliónkban. Felelős vállalatként számunkra fontos cél a környezet védelme, a felelős működés. A CO2 kvóta nem a prémium autózás végét jelenti: éppen ellenkezőleg, az új környezetbarát modellek térnyerését hozza. Márkakereskedéseink feladata, hogy az ügyfelek megismerjék az új technológiákat, értsék a működésüket, és bennünk továbbra is megbízható partnert lássanak – mind az értékesítés, mind a szervizfolyamatok tekintetében.”
Legyen szó alaposan átgondolt és tudatos fejlesztési lépésekről, vagy akár váratlan kihívásokról, a Pappas Auto Magyarország 30 éves szakértelmével magabiztosan ugorja át a lécet, miközben végig az ügyfelek kényelme és biztonsága marad az első.
A magyar szabadalmi leírásokat több ezer kutatódobozban, kötetben és mikrofilmtekercseken tárolják a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának könyvtárában. A különböző szempont szerinti (téma, lajstromszám) gyűjtemények összesen körülbelül 800 folyómétert foglalnak el.
A Futureal divatmárka története szerelmi sztorival kezdődött valamikor a 90-es években – jobban mondva valószínűleg kellett hozzá egy ilyen sztori is. Somodi Gyöngyvér és Birtalan Péter ebben az időben rakta le a ma 345 milliós árbevételt termelő cégcsoport alapjait – szakmai tapasztalat formájában.
Hungarosaurus tormai Típus: Növényevő, páncélos dinoszaurusz A név eredete: Az első hazai dinoszauruszként Magyarország és az iharkúti lelőhely egyik megtalálója, Torma András után Felfedezése: 2000 A legtöbb páncélos dinoszaurusztól eltérően a Hungarosaurus szokatlanul filigrán felépítésű, és valószínűleg gyors mozgású állat volt. Négy lábon járt, testének hossza 4–4,5 méter lehetett, súlya 650 kg. Koponyája 36–40 cm hosszú, állkapcsában összesen […]
Nem elsősorban üzleti orientációjú, hanem spirituális projekt, sok segítségből – ez a Hi Hekate. A páratlan szépségű, egyedi energiájú Káli-medence meditációs központjában mindenki elbújhat, hogy kibontsa magából, ami benne van, ami világra akar jönni. Sőt, elég pár óra Karsai Dina birtokán, és máris jönnek a libabőr meg a világmegváltó gondolatkezdemények.