Sok cégvezető várhatja aggodalommal, milyen eredményeket hoz majd a 2020-as, rendkívüli év. A Budapest Consulting ügyfeleinek viszont nem kell még hónapokat várnia arra, hogy kiderüljön a valós helyzetük. A cégnek a kkv-k igényeire fejlesztett könyvelési rendszerében szinte valós időben követhetik eredményeik alakulását. Ügyfeleiknek a teljesen legális működést is garantálják, sőt, a könyvelésen túlmutató problémáik esetén is számíthatnak segítségre.
A könyvelést a legtöbb kis- és középvállalkozásnál szükséges rosszként kezelik. Ezt Varga Csaba, a komplex könyvelési, jogi és adózási szolgáltatásokat nyújtó Budapest Consulting Kft. ügyvezetője meg is érti, de úgy gondolja, sokan nem számolnak annak a következményeivel, ha ebből kiindulva nem megfelelő felkészültségű könyvelőre bízzák cégük pénzügyeit. „Ha egy könyvelő rosszul dolgozik, nem az a kérdés, hogy probléma lesz-e. Rövid és középtávon lehet, hogy minden rendben van, de hosszú távon biztos, hogy probléma lesz. Sokan arra sem gondolnak, hogy ez hozzátesz a cég későbbi megítéléséhez, ha mondjuk kap egy bírságot, az nyomot hagy a reputációján.”
Vállalni a felelősséget
A helyzet viszont az, hogy sok a nem megfelelően felkészült könyvelő. „Sajnos a szakma nagyon felhígult. Már OKJ-s képzésen is lehet könyvelői végzettséget szerezni, és ezzel a papírral sokan rögtön önállóan, otthonról dolgoznak, pedig már az elméleti alapok is hiányosak, a megfelelő gyakorlatot pedig csak asszisztensként lehetne megszerezni – mondja el Varga Csaba. – Amikor mi új munkatársat keresünk, azt látom, hogy húsz jelentkezőből egy alkalmas. De a másik 19 is megél. Az ügyfelek felé jól el tudják magukat adni.” Viszont amikor bekövetkezik az elkerülhetetlen, és egy adóhatósági vizsgálat vagy egy bírság réme fenyeget, akkor ezek a könyvelők hajlamosak eltűnni. A Budapest Consultingnak most is három olyan ügye van, ahol a bajba keveredett ügyfelek még a cégük papírjait sem tudják visszaszerezni a könyvelőiktől, mert azok egyszerűen nem veszik fel a telefont és nem nyitnak ajtót.
A digitális transzformáció a gazdaság bármely szektorában ma már nemcsak egy trend, egy egyszeri megoldandó projekt, hanem állandó elem az adott szervezet életében, ami egyúttal a vezetés, a munkavégzés és a kommunikáció szintjén is merőben új stílust igényel. A siker egyre inkább az emberi tényezőn múlik.
Az MKB Bank digitális átalakulása is jóval több, mint egy egyszerű informatikai rendszercsere, hisz a pénzintézet valamennyi területét érinti. A megfelelő szervezeti struktúra kialakítására is szükség volt ahhoz, hogy a digitális térben sikeres legyen a bank. Az MKB-nál a core rendszer cseréjével kezdték a megújulást, amivel párhuzamosan megkezdék az ügyfélkiszolgáló rendszerek megújítását, végül a folyamatok és a szervezet reformja következett. Fontos eleme az építkezésnek a digitális kompetenciák felépítése és beépítése a szervezet napi működésébe. Együttműködésre és gyors döntéshozatalra alapozott újfajta működésre állt át a pénzintézet, de kultúraváltás történt a vezetésben is.
Egy dolgot lehet ma állandónak venni, ez pedig a változás – véli Koczka Dániel, az MKB Digital Zrt. vezérigazgatója, aki szerint a szervezetet is ehhez az alapvetéshez kell fejleszteni, felkészíteni. „A digitális transzformáció nem egy határozott idejű feladat, sőt, az elérendő cél is folyamatosan változik, így ahhoz, hogy hatékonyan tudjuk lekövetni az új igényeket, a digitális stratégiát a mindennapokba kell integrálni” – tette hozzá az igazgató.
A célok eléréséhez folyamatosan keresik az új tehetségeket. Koczka Dániel nem hisz abban, hogy külső tanácsadókkal, kész modellek átvételével lehet hatékonyan dolgozni. Inkább a meglévő humán erőforrásra támaszkodva a belső képességek fejlesztésében, a kollégák folyamatos képzésében, oktatásában, támogatásában, az egymástól való tanulásban látja a siker kulcsát.
A változások sikeres nyomon követéséhez és akár diktálásához nagyon fontos az ügyfélközpontú gondolkodás, ezért azok a bankok képesek igazán jól működni, amelyeknél az ügyfélen van az elsődleges hangsúly. „Az ügyfélélményért mindenki felel, még az IT-s fejlesztő is” – emelte ki Pereczes János, az MKB Bank digitális üzletfejlesztési ügyvezető igazgatója. Klasszikusan a legtöbb nagyvállalatnál elkülönülve működnek az egyes területek, funkciók, ami lassítja a kommunikáció és a munkavégzés hatékonyságát is. „Az MKB-nál most azon dolgozunk, hogy elmossuk a klasszikus, silószerű banki szervezeti működés határait, és a célokért közösen gondolkodó, együtt dolgozó, motivált csapatokat építsünk, ahol az IT és az üzleti területen dolgozók is próbálják a másik problémáit, elképzeléseit megismerni. A sikeres szervezetekben felszámolják a ti és mi gondolkodást. Egy ilyen paradigmaváltáshoz kellenek bajnokok, akiket hagynunk kell dönteni és akár hibázni, valamint támaszkodhatnak ránk, ha elakadtak” – tette hozzá.
Az ügyfélközpontú tervezésben, az ügyfélélmény és felhasználói felületek tervezésé-ben kiemelkedő szerepe van a cégcsoport innovációs cégének, a Pereczes János által is alapított MKB Fintechlab innovációs és designközpontnak is, amely a digitális átálláshoz és működéshez elengedhetetlen tervezői kompetencia kiépítésével és üzemeltetésével támogatja az MKB Bankot és a bank ügyfeleit.
Tehetség, tervezés, tudatosság áll a társadalmi vállalkozások termékeinek hátterében. Amikor a dizájnos, ajándéknak is kiváló tárgyakat, élelmiszereket megvásároljuk tőlük, fogyatékkal élők vagy évekig kilátástalan munkahelyzetben tengődők fejlesztését, terápiáit, megélhetését is támogatjuk.
A Pappas Auto ezekben a hetekben ünnepli fennállásának 30. évfordulóját. A jubileum alkalmából Peter Pixner, a Pappas Holding ügyvezetője, valamint Pais József és Benedikt Margreiter, a Pappas Auto Magyarország Kft. ügyvezető igazgatói értékelik az elmúlt három évtized eredményeit.
A koronavírus-járvány tombolása közepette egy maroknyi befektető megtalálta az Amazon Achilles-sarkát, és megtanulta, hogyan kell a 21. században kereskedni. Win-win helyzet a befektetőknek és a fogyasztóknak, meg a munkavállalóknak is – Amerikában.