A Futureal divatmárka története szerelmi sztorival kezdődött valamikor a 90-es években – jobban mondva valószínűleg kellett hozzá egy ilyen sztori is. Somodi Gyöngyvér és Birtalan Péter ebben az időben rakta le a ma 345 milliós árbevételt termelő cégcsoport alapjait – szakmai tapasztalat formájában.
Biztos, hogy meg volt írva – ez az első mondata Somodi Gyöngyvérnek, majd rögtön nosztalgiázni kezd. A Futureal (csak névrokona a nagy ingatlanfejlesztőnek) budaörsi boltjának irodájában ülünk, mellettünk egy állványon sorakoznak a következő kollekció mintadarabjai. Emiatt éppen csak elférünk, főleg miután Birtalan Péter, az ügyvezető, Gyöngyvér férje is befut.
„Bár Péter már a gimi első napján megtetszett – mondja Gyöngyvér –, sokáig csak barátság volt köztünk. Húszéves voltam, amikor többféle vargabetű után végre összejöttünk. Ez 1997-ben történt. Peti inspirált, hogy csináljunk egy ruhamárkát, mert úgy éreztük (a baráti körünkkel együtt), hogy egyszerű utcai viseletből nagy hiány van.” Kettőjük között Péter jött vállalkozó családból, és jól rajzolt, Gyöngyvér pedig – amellett, hogy rengeteg ötlete volt a divatról – üzleti képzést végzett. Ez segített eldönteni a kérdést. Belevágtak.
Miután felvették a kapcsolatot egy modellezővel, elkészítették életük első streetwear kollekcióját. Minikollekció volt, mindenből egy darab készült. Deszkás ismerősök segítségével kiakaszthatták a menőnek számító Kálvin téri US101 nevű boltban, ahol a deszkás cuccokon kívül többféle világmárkát tartottak, és olyan kiegészítőket (például napszemüvegeket), amiket akkoriban máshol nem igazán lehetett beszerezni.
Az MKB Bank prémium digitális pénzintézetként a klasszikus értékek mentén, a bizalomra és ügyfélközpontúságra fókuszálva fejleszti digitális és prémium szolgáltatásait. A prémium értékkínálat megújításának részeként egy egyedülálló ügyfélélményt nyújtó terméket vezetnek be a magyar piacra, a metálkártyát. A kártyában pedig nem csak az egyedi, hogy fémből készül, hanem a szolgáltatáscsomag kialakításába most az ügyfelek is beleszólhatnak. Prémium ügyfélélményről, digitális szolgáltatásokról beszélgettünk az MKB Bank vezetőivel.
Prémium megoldások a digitális bankolásban az MKB-nál
A hazai bankszektorban 70 éve jelen lévő, a prémium, a lakossági és a privátbanki mellett erős vállalati ügyfélkörrel rendelkező MKB Bank olyan szolgáltatásokat és kompetenciákat fejleszt, amelyek egyszerre elégítik ki a digitális világ és a prémium szolgáltatások iránti igényeket.
A bank a prémium kiszolgálás továbbfejlesztésének egyik állomásaként novemberben két különleges fémkártyát jelentett be, az MKB World Elite Metal és az MKB Platinum Metal kártyát, amelyek piacra vezetése is az ügyfelek bevonásával történik majd. „A piacon eddig egyedülálló, álló dizájnnal rendelkező metálkártyával a mindennapi pénzügyeket szeretnénk prémium élménnyé tenni kiemelt ügyfeleink számára” – mondta el Ginzer Ildikó általános és üzleti vezérigazgató-helyettes. A különleges kártyára feliratkozó ügyfelek első kézből értesülhetnek a kártya fejlesztési állomásairól, illetve elsőként vehetik majd kézbe magát a kártyát is, sőt, visszajelzéseket is adhatnak a kártya piacra vezetése során a szolgáltatások kialakításához.
De nem ez az egyetlen termék az MKB-nál amelynélfontos az ügyfelek visszajelzése. A pénzintézetnél kiemelt figyelem övezi a partnerek igényeit, így a digitális szolgáltatásokat is az ügyfelek aktív bevonásával fejlesztik, és folyamatosan gyűjtik a visszajelzéseiket. „A prémium ügyfeleink körében a klasszikus napi banki bankolási szolgáltatások mellett hangsúlyosan szerepelnek a különböző vagyonkezelési, befektetési szolgáltatások is, ezért biztosítjuk az ügyfeleink számára a bankfiókokban elérhető személyes tanácsadás lehetőségét, és dolgozunk több olyan megoldáson, ahol ezt a személyességet digitális megoldások támogatják, – emeli ki Pereczes János, az MKB Digitális Üzletfejlesztési ügyvezető igazgatója, aki szerint egy univerzális bank esetében fontos, hogy arca, vagy akár lelke legyen, egy chatbot vagy chatrobot soha nem tudja kiváltani teljeskörűen ezt az ügyfélélményt.
A fiókhálózatát is ebben a szellemben alakítja át a bank: léteznek már dedikáltan prémium ügyfelek számára létrehozott ügyfélközpontok, és igyekeznek minden fiókban úgynevezett Prémium sarkokat kialakítani, ahol az ügyfelek prémium tanácsadójukkal közösen építik ki a minden élethelyzetre megfelelő portfóliójukat.
A koronavírus-járvány következtében felgyorsult bankolási szokások megváltozására is reagál a digitális transzformációban lévő hazai bank. Az elmúlt időszakban ugyanis olyanok is belépnek a digitális térbe, akik eddig a klasszikus banki ügyintézés hívei voltak. Az új ügyféligényekre reagálva a szolgáltatások között szerepel az online, VideóBankon is intézhető értékpapírszámla-nyitás, illetve népszerű a mobil-
applikáción keresztül igénybe vehető személyi kölcsön is. (X)
Képalá:
Pereczes János,
az MKB Bank digitális üzletfejlesztési ügyvezető igazgatója
93 évnyi bölcsességével, hozott eleganciájával és egy hatvanéves fittségével ül le a webkamera elé, de nem hajlandó egyszerűen interjúalannyá válni: ő beszélgetni, hallgatni, és legfőképpen segíteni szeretne. Dr. Edith Eva Eger mindennap azzal a céllal kel fel, hogy adjon, hogy megváltoztassa a világot és soha többé ne kelljen senkinek átélnie, amit neki át kellett.
Nem kell teljesen múzeum nélkül maradni akkor sem, ha bezárt az egész világ. Néhány – vállaltan szubjektíven szelektált – megoldás karanténban is megadja a kiállításélményt, és olyan is van, ami hosszabb távon is velünk maradhat.
Otthagyta németországi szobrászéletét, égi jelre vett házat Magyarországon, Zorán CD-ről tanult magyart, aztán szerelemből lett ecetkészítő. Susanne Daucher termékeit ma már országszerte dicsérik.