Magyarország 25 legértékesebb  sportolója

Sportlistánk öt év után frissített módszertanába nemcsak a közösségi médiás követők számát vettük bele, hanem azt a mutatót is, ami azt jelzi, hogy egy-egy poszt a követőtábor mekkora részéből vált ki reakciót, ez az engagement rate. Sohasem látott eszköz van a több százezres, akár milliós rajongótáborral rendelkező sportolók kezében: minden korábbinál erősebb kontroll alatt tarthatják, milyen kép alakuljon ki róluk. A sportot feltőkésítő magyar államkapitalizmus azonban elkényelmesíti a hazai sztárokat, listánkon az élboly után nagy a szakadék.


A koronavírus-járvány okozta leállás épp azt mutatta meg, miért fontos, hogy a jól menedzselt sportolói énmárkából is legyen szemmel látható bevétele a játékosoknak. A többséget az állam egyelőre megóvta attól, hogy nagyot essen, de vannak figyelmeztető ellenpéldák is, Érden, Újbudán és Egerben pillanatok alatt nullázódott le a sikert sikerre halmozó helyi kézi- és vízilabdacsapat, nem kis részben az állami-politikai hátszél megszűnése miatt. A sportolói énmárka piaca – az influenszermarketinggel együtt – épülőben, és mint minden skálázódásnak induló, új piacon, itt is azt látjuk, az énmárkának már van értéke, csak még nem kérik meg az árát.

Módszertan: