A ZöldEb önkéntesei most sétáltatással és ideiglenes befogadással segítik azokat a gazdákat, akik a karantén vagy kórházi kezelés miatt nem tudnak a kutyáikkal eleget foglalkozni. Amikor négy éve megalakultak, még főleg a kutyások érdekképviselete volt a cél, valamint az, hogy népszerűsítsék a felelős kutyatartást.
„A családi kedvencként tartott városi kutyáknak sokkoló, ha hirtelen menhelyre kerülnek, teljesen más körülmények közé. Az én kutyám két hét után belepusztulna” – mondja Hirbek Edina, a ZöldEb Kutyás Érdekvédelmi Egyesület elnöke. Edináék a legelsők között reagáltak a koronavírus-járványra. Már március elején létrehozták a Segítség gazdiknak karantén idején nevű kezdeményezést, ami gyorssegélyt nyújt a vírus miatt bajba került kutyásoknak.
„Amikor az első hírek felreppentek a vírusról – mondja Edina –, elkezdtünk az egyesületen belül arról beszélgetni, hogy mi lesz akkor, ha egy gazdi karanténba kerül, és nem tudja levinni a kutyáját sétáltatni.” A segélyvonalat kezdetben kimondottan a budapesti kutyatartóknak szánták, de hamar kiderült, hogy országosan is lenne igény a segítségükre. Békés megyén kívül mindenhol vannak önkénteseik, több mint 450-en.
Olyan legkisebbkirályfi-történet, ami még a Forbesban is kitűnik.
Gyorsítósávon vagyunk, de akkora a száguldás, hogy azt sem látjuk, min megyünk keresztül, vagy hova jutunk el. Csak annyi biztos, hogy március közepén begyújtották a rakétákat. Mi pedig szokjuk, hogy a legfontosabb kérdésekre az igazán őszinte válaszunk az, hogy nem tudjuk. Így még inkább a megérzéseinkre hallgatunk, vagy kivetítjük belső világunkat jövőre. Az optimisták szerint mindjárt itt a felpattanás, a pesszimisták szerint a második hullám csak nagyobb lehet, mint az első, és egyébként is húszszázalékos munkanélküliség van Amerikában, jön a mindent elborító infláció.
Abban viszont mintha mindenki egyetértene, hogy az eddig is meglévő fejlődési irányoknak óriási lökést adott a vírusválság, különösen bárminek, ami digitális. A piac persze visszarendeződik, de azért nyomot a hagy a tapasztalat, hogy mindent el lehet intézni online. Csak egy példa: a drogériák piacán a házhoz szállítás aránya az addigi két százalékról a válság alatt tíz százalékra nőtt, és minden bizonnyal nem két, hanem inkább három–öt százalékra fog visszaesni.
Nemcsak írtunk a válságra adott válaszokról, de mi magunk is kerestük a fogást a helyzeten. Az évek óta megrendezett Legyél jobb! -Napot egy huszárvágással teljesen online szerveztük meg, és azt tapasztaltuk, hogy közönségünk és szponzoraink is velünk tartanak. Ezer résztvevő, tűzijátékszerű nemzetközi előadói névsor, köztük Edith Eva Eger, Steve Forbes vagy Péterffy Tamás. -Izgultam előtte? Még jó, hogy. Más egy kis szobában a kamerába nézve beszélgetni, mint egy ötszáz fős teremben. De azt már előtte is tudtam, hogy a válság első hónapjában jól teljesítettünk. A májusi számot 15 ezer példányban adtuk el nyomtatott formában, és 1,3 millióan kattintottak a forbes.hu-ra a hónap során. Ez nem jelentős csökkenés a magazinnál, aminek egy átlagos hónapja 16–17 ezer példányt hoz, viszont óriási növekedés a forbes.hu-nál.
A mostani, friss számban is arra törekedtünk, hogy a válságot is jobban érthetővé tegyük, miközben mi magunk sem szeretnénk elmerülni annak folyamatos figyelésében. Máté Bence pusztaszeri tanyáján például elég jól ki tudja kapcsolni a gyorsítósávra került világ híreit, különösen, hogy telefonján nincs internet. Bagi László cikkéből kiderül, hogy egyszeri és különleges életút az övé, olyan legkisebbkirályfi-történet, ami még a Forbesban is kitűnik. Sugározza magából az önazonosságot, hogy nincs szüksége semmilyen álarcra, pózra.
A válságnézős cikkek közül Ács Gábor interjúja Váradi Wizz Air Józseffel ad betekintést, hogyan tekint a légi ipar teljes leállására a legnagyobb nemzetközi sikersztorit véghezvivő magyar menedzser és cégalapító. Kérdés sok van a hatoldalas anyagban, de a legnagyobb mégis ez: bátor vagy vak Váradi, aki azt mondja, tíz éve erre a pillanatra várnak, és gőzerővel mennek előre.
A Forbes Nextben újra a vírus kerül előtérbe, Fekete Emese, Bánlaki D. Stella és Smejkál Péter azokat a magyar kutatókat mutatják be, akik Pécsett, Budapesten és Mainzban ma is a vírus -ellen küzdenek.
Mázli és jó időzítés – a Banga házaspár szemfülesen először webáruházat indított, majd hosszú tárgyalások után megszerezte a világ egyik legnagyobb kozmetikai franchise-ának magyarországi jogait, és 2012-ben megnyitotta első The Body Shop feliratú, sötétzöld portálos boltját Budapesten. A hirtelen jött gyors növekedés és a koronavírus-járvány ugyan megtépázta cégüket, de a megnégyszereződött netes forgalom segített a túlélésben.
Sokszor a rugalmasság és az egyszerű megoldások jelentik a kulcsot a nem várt kihívásokmegugrásában. A Pappas Auto példája jól mutatja, hogyan lehet válságban fejlődni, miközben végig az ügyfelek kényelme és biztonsága marad az első.