Zsólyomi Norbert divatfotósként és magánemberként is követi a trendeket, ruhatárában sem a kortalan stílus híve, de van, amit biztosan nem venne fel.
Karrier
Az indulás nem volt egyszerű. Az első ügynökségi vezető, akinek megmutatta a portfólióját, azt javasolta, felejtse el a fényképezést, de pont ez kellett ahhoz, hogy Zsólyomi Norbertről ma azt mondhassuk, a hazai divatszakma egyik kikerülhetetlen alakja. „Amikor elhatároztam, hogy ezzel szeretnék foglalkozni, szakmai tapasztalatom még nem igazán volt, önbizalmam viszont annál inkább. Hálás vagyok érte, hogy rögtön lerombolták az egómat, mert ennek hatására nagyon komolyan kitanultam a szakmát.”
Ma már nincs olyan hazai divatlap, ahol ne jelent volna meg munkája, a legnagyobbak rendszeresen publikálják anyagait. Többször kapott külföldi állásajánlatot, de nem hagyná itt Budapestet, külföldi munkát csak projektalapon vállal. Élvezi, hogy a kreativitás a mindennapjai része, és büszke rá, hogy közel húsz éve jelen van a szakmában. „Teljesen mindegy, mekkora név vagy, mert az önmagában semmire sem garancia. Ha nem tudsz haladni a korral, hamar elfelejtenek.”
Ahogy vegetáriánus szülei étrendjükkel valószínűleg újítónak számítottak a 80-as évek Magyarországán, úgy később Tihanyi Tamás a vegán táplálékkiegészítők piacán lett trendformáló. Elsők között kezdett saját márkanév alatt növényi alapú fehérjeport árulni. A Naturize kezdettől nyereséges.
Az inspirációról
Tihanyi Tamás tizenkét évesen elhagyta étrendjéből a húst – ahogy szüleinél látta, a 90-es évek elején itthon még igencsak rendhagyó módon. „Amikor felnőttként árulni kezdtem itthon a barnarizs-fehérjét, már fel voltam készülve minden ehhez kapcsolódó szokásos kritikára: hogy a növényi az nem fehérje, hogy aki nem eszik húst, annak hiánybetegségei lesznek, és a többi.”
Vállalkozásról és profitról
„Becsülöm azokat, akik évekig kitartanak egy olyan vállalkozás mellett, ami nem hoz profitot, de én nem ilyen vagyok. Nekünk egy-két hónap alatt megtérült minden befektetett összeg – bár nyilván kicsiben kezdtük –, szinte az elejétől profitábilisan működünk.”
A konkurenciáról
A fontosabb konkurenciának a Biotech USA-t és a Scitecet tartja, de tisztában van vele, hogy nincsenek egy súlycsoportban. „Nem mi leszünk, aki a nagy gyártókat leelőzi, ez nem is cél. A cél az, hogy olyan termékeink legyenek, amiket mi izgalmasnak találunk, amikkel az elveinket és a minőséget tartani tudjuk – nem vagyunk magunk ellenségei, de csupán a pénzért nem lesz egyetlen új termékünk sem.”
A NATURIZE KFT. SZÁMOKBAN
Mekkora bevétele van?
2017: 64 millió forint
2018: 77 millió forint
2019: 65 millió forint (cégközlés)
Miért csökkent a bevétel?
A csomagolás kiszervezésével egyidejűleg bezárták a személyes átvételi pontot, ez 15–20 százalékos visszaesést okozott a forgalomban.
Mennyi rizst használ?
Egy évben több mint 9000 kiló alapanyagot rendel.
Mennyibe kerül?
Kis kiszerelés (15 adag, 454 g): 4590 forint. Egy doboz (26 adag, 620 g) 7490 forintról indul.
Mekkora befektetéssel indult?
1–2 millió forinttal kezdte.
Miért barna rizs?
A rizst alapvetően szénhidrátforrásnak gondoljuk, pedig tíz százaléka fehérje. A barna rizs bizonyos tulajdonságaiban pedig felülmúlja a tejsavót is.
Nincs szombat, amikor ne állna hosszú sor a pultja előtt, és amikor a koronavírus-járvány miatt hirtelen a nyakán maradt 250 kiló mozzarella, egyetlen Facebook-poszt hatására pikpakk gazdára talált az egész készlet. Gódor András 31 éve dolgozik a Fény utcai piacon, és ma már mindenki – ha budai, biztosan – úgy ismeri, hogy A Sonkás vagy esetleg A Sajtos.
Szűk negyven munkanap alatt majdnem harmincezer koronatesztelés magánforrásból, magánzsebből, csak annál a tíz nagy és elszántan tesztelő magánegészségügyi intézménynél, amelyik meg is osztotta velünk tapasztalatait és statisztikáit.
Irodalmárnak készült, fizikus lett belőle, édesanyjával egyszerre kapott doktori fokozatot. Annyi előadást tartott a Higgs-bozonról, hogy sokan az isteni részecskéről ismerik, amit egyébként maga is keresett. Horváth Dezső, bár hivatalosan nyugdíjas, valójában soha nem lassított.
Mázli és jó időzítés – a Banga házaspár szemfülesen először webáruházat indított, majd hosszú tárgyalások után megszerezte a világ egyik legnagyobb kozmetikai franchise-ának magyarországi jogait, és 2012-ben megnyitotta első The Body Shop feliratú, sötétzöld portálos boltját Budapesten. A hirtelen jött gyors növekedés és a koronavírus-járvány ugyan megtépázta cégüket, de a megnégyszereződött netes forgalom segített a túlélésben.