A második évad új cápája, Tomán Szabina öt év alatt félmilliárd feletti árbevételű céggé hozta fel a neve alatt futtatott vállalkozását. A Toman Diet Románia után Ausztriába is próbál betörni.
Fogyókúrás programodnak pont az a különlegessége, hogy nem lehet csak úgy megvenni a terméket hozzá, mindenképp személyes találkozó, illetve konzulensi segítség előzi meg, illetve kíséri. A vírusvédelem miatti távolságtartás ennek nyilván nem kedvez. Változtattok a rendszeren?
A mi fogyókúránkat valóban nem ad hoc jelleggel kezdi a vendég. Mielőtt belefogna, egy konzultáción találkozunk. Korábban személyesen kellett megjelenni, most, amíg ez a helyzet tart, Skype-on vagy Messengeren konzultálunk, és alakítjuk ki a személyre szabott programokat. A diéta megkezdéséhez szükséges íveket is online kell kitölteni. Meg kellett találjuk azt a megoldást, amivel a Toman egyik legfontosabb értéke, a személyes konzultáció megmarad, és a franchise-hálózat sem sérül. A termékeket futárszolgálat segítségével, érintésmentesen juttatjuk el a vendégeinkhez.
Hány Toman Diet szalon működik most, illetve hány partner üzemelteti őket?
A Müüska Design tudatosan extrémeknek kortárs magyar festők alkotásait antik- és limitált kiadású új bútorokra nyomtatja.
„Néhány művészben averziót kelthet, hogy a festményének reprodukciója egy fotelre kerül, és ráülnek. Ennek az előnye és a hátránya is az, hogy új kategória. A festmény leugrik a falról, és használati tárgy lesz belőle” – mondja Vandlik Júlia, az oroszul egérkét jelentő Müüska Kft. alapítója.
A művészek kilencven százaléka azonban igent mond a megkeresésére, látja és érti a másodlagos felhasználásban rejlő lehetőségeket. Júlia galériák segítségével figuratív, progresszív, látványos és néha kicsit polgárpukkasztó alkotásokat keres. Ilyen például az Ördög Noémi képével díszített franciaágy, amin Minnie egér domina változata látható.
Júlia több év reklámügynökségi munka után alapította meg cégét 2008-ban. Az alapító azért vállalt projekteket, hogy abból kiállításokat, rendezvényeket szervezhessen, aztán a Müüska szépen lassan bútoros céggé vált. Az elején még a reklámszakmából ismert grafikusok munkáit tette bútorokra, de szerette volna másokkal is megszerettetni a kortárs művészetet, és úgy gondolta, ha funkciót ad a képeknek, azzal közelebb hozhatja őket azokhoz is, akik nem mennek be galériákba. 2015-ben már az amerikai–magyar kereskedőház megnyitóján is volt Müüska.
A kereskedőház három hónappal később bezárt, de Júlia megfogadta a New Yorkban kapott tanácsot: azóta csak validált kortárs festők képeivel dolgozik, az alkotók minden bútor után egyedi megegyezés szerint jogdíjat kapnak. „A lakberendezés része lehet a kortárs festészet. Ritka az ilyen megkeresés, mindig örülök neki. Az én festményeimet egy másik együttműködés kapcsán nyomtatták már ruhákra is” – mondja Ördög Noémi.
Van, hogy a festmény a negyedik nyomtatásra illeszkedik csak jól a bútorra. Ehhez a türelemhez az elején nehéz volt megtalálni a megfelelő alvállalkozókat, de mára már megvan a tökéletes szövetnyomó, kárpitos és asztalos. Az antikokat restaurátoroktól szerzi, új irány a limitált kiadású frissen gyártott változat. Ezekből legfeljebb huszonöt darab készül. Az egyedi, antik bútorok hétszáz- és kilencszázezer forint között kaphatók, az új, Kare Designnal közösen gyártatott ágyak hatszázezer forintba kerülnek. Júlia jövőbeli tervei közé tartozik más országok kortárs művészeinek bemutatása, és a butikhoteleknek való bútorkészítés.
Vásárlóiról azt mondja: „Ezekben az otthonüléssel töltött időkben megfelelő kommunikációs stratégiával olyan embereket tudunk elérni, akiket a szokásos életritmusukban nem tudtunk volna.”
Rengeteget olvas, hogy megértse a világot, és jó döntéseket hozzon a válság során Varga Zoltán. A Central Médiacsoport tulajdonosa, a 30. leggazdagabb magyar a fizetős digitális tartalmak előállítása felé mozdul, és olcsón akar új cégeket vásárolni. Jó áron pedig újra beszállna korábbi legsikeresebb befektetésébe, a Wizz Airbe is.
Balogh Levente eddig elsősorban nem mint pénzügyi befektető, hanem mint élelmiszeripari mogul volt ismert – egészen a Cápák között tavalyi, első évadáig. A Szentkirályi Ásványvíz elnöke azt mondja, a műsor után kitágult az ő látóköre is, és már bánja, hogy annak idején mindent a Szentkirályi márkaépítésébe tolt bele, ahelyett, hogy vett volna még egy-két retró élelmiszermárkát.
A koronavírus és a bezárkózás lecsapott a magyar cégekre, bármit is terveztek erre az évre, alaposan újra kellett számolniuk. De nem mindenkit érint egyformán: van, ahol az egész iparág leállt, más viszont nem győzi a rendeléseket. Az elmúlt másfél hónapban folyamatosan követtünk vállalkozásokat, egy részükről a Forbes.hu-n is írtunk, kicsitől a régiós multiig, adatcégtől a pékségig, hogyan hat rájuk a járvány, és hogyan reagáltak a kihívásra. Közülük válogattunk.
A budapesti Idősek Barátai Program elszigetelten élő nyugdíjasoknak kínál beszélgetőpartnert, sokszor bizony az ő korosztályukból. Persze a bevásárlás és a parkbeli séta sem tabu. A személyes találkozásra épülő modellt ugyan megtépázta a járvány, az önkéntesek azonban nem adják fel.