Cél a hazai vállalkozásokban rejlő értékek megmentése. Ahogy mindenkit, úgy az MFB csoporthoz tartozó Hiventurest is váratlanul érte a világjárvány és az annak nyomán kialakult gazdasági válsághelyzet. Bár a koronavírus okozta gazdasági hatásokat előre nem lehetett látni, vannak, akik előzetes tapasztalatuknak és gyors reakciójuknak köszönhetően azonnal reagálni tudtak.
Az MFB csoporthoz tartozó Hiventures itthon az elsők között állt át a
digitális munkarendre, és szünet nélkül fogadja az innovatív
vállalkozások jelentkezését. Az elmúlt évek sikeres programjainak
tapasztalatai, valamint rugalmas, gyorsan az igényekhez igazítható
befektetési politikájuk révén nemcsak arra voltak képesek, hogy gyorsan
alkalmazkodjanak a helyzethez, hanem életmentő segítséget, sőt a jövő
növekedését megalapozó lehetőségeket is tudnak kínálni mind a már a
portfóliójukhoz tartozó, mind az azon kívüli hazai innovatív és
hagyományos kkv-knak.
Miközben már több mint kétszázhatvan magyar vállalkozásnak nyújtott segítséget az elinduláshoz, a fejlődéshez, illetve a növekedéshez, 2017-es indulása óta a Hiventures kockázati tőkealap-kezelő maga is sokat fejlődött. Az alapkezelő létrehozásakor az akkori piaci igényeket és hiányosságokat felmérve világos célt tűztek ki maguk elé, amely a pénzügyi forrásokhoz egyáltalán nem, vagy csak korlátozottan hozzáférő startup vállalkozások finanszírozása volt.
Most, több mint 3 évvel később, komoly tapasztalatokkal a hátuk mögött, Katona Bence, a Hiventures vezérigazgatója nagyon elégedett, hogy visszaigazolást nyertek kezdeti feltevéseik.
A magyar tulajdonú, második generációs családi vállalkozás itthon nemzetközi márkák, külföldön pedig világsikerre törő hazai megbízók kiállítási és rendezvénymegjelenésein dolgozik, s emellett még saját rendezvényes innovációs fejlesztésekre is marad idejük.
„Las Vegasba a CES-re, Barcelonába a Smart City Expo Világkongresszusra és több németországi nagykiállításra gyakorlatilag évek óta »hazajárunk«, de dolgoztunk már többször Japánban, Kínában, Dél-Afrikában és az USA egyéb területein is” – meséli Tornyai Péter, a cég tulajdonos-ügyvezetője.
A rendszeres nemzetközi jelenlét mellett egyre gyakoribb, hogy Budapesten rendezett kiemelt kiállításokon és konferenciákon is a TorTer tervezi és építi a nemzeti pavilonokat – de nem csak Magyarországét, hanem adott esetben nemzetközi szövetségekét, vagy épp egy helyi infrastruktúra fejlesztésére és egyedi innovációira fókuszáló délnyugat-afrikai ország standját is. Pontosan ez történt a tavaly ismét Budapesten megrendezett ITU Telecom World nemzetközi konferencia magyar, V4-es és angolai megjelenésével, valamint a két és fél évvel ezelőtti ICT Proposer’s Day kutatási és innovációs partnertalálkozójának magyar standjával is.
„Egyedi tervezési megoldásaink és komoly saját gyártási, illetve logisztikai kapacitásunk miatt egyre több nemzetközi márka megjelenésén dolgozhatunk itthon, emellett az olyan világsiker felé tartó hazai cégek, mint az NNG vagy az AImotive, a külföldi kiállítási standjaikat bízzák ránk immár rendszeresen” – mondja Tornyai.
Ahhoz, hogy tartani tudják a lépést, a cég menedzsmentje folyamatosan fejleszti több ezer négyzetméteres iroda- és műhelyparkját. A legutóbbi nagy beszerzés részét képezte egy öt tengelyes CNC marógép is, ami amellett, hogy gyorsítja a gyártást, több speciális feladatot is házon belül tart, és megfelelő választ ad a munkaerőpiaci kihívásokra is.
A környezettudatosság és a digitalizáció a kiállítások és az event design terén is elengedhetetlen immár. „Mi magunk mind az irodai, mind a gyártási szinten fókuszban tartjuk a természet védelmét és az újrahasznosítást. Egyre több stand és esemény válik »élővé«, az általunk integrált zöld megoldások miatt. Legutóbb épp a Hello, WMN! eseménysorozat színpadképe »öltözött «, TorTer-zöldbe, de itt kell megemlítenem saját díjnyertes standunkat is, mellyel idén februárban Düsseldorban, a világ legnagyobb kereskedelmi szakvásárán mutatkoztunk be” – teszi hozzá a cégvezető. Ugyanitt debütált a TorTer és egy hazai reklámügynökség közös fejlesztésű digitális terméke, az i-Reality is, amely a legújabb szenzor-, robot- és vetítéstechnikák ötvözésével bármilyen analóg teret, tárgyat és felületet képes digitális tulajdonságokkal felruházni. Izgalmas, egyedi újítás, melyről hamarosan többet is hallunk majd a rendezvényes és kiállítási szakma két meghatározó szereplőjétől.
A Palotanegyedben egymást érik villák és bérházak, de simán elmegy mellettük az ember, mert fogalma sincs, hogy mit találna bent. Itt egy Lotz-freskó, ott egy mozaikpadló, amott egy márványterasz. Mutatjuk, hova nézz, ha majd újra sétálgathatsz a városban. Addig is lefotóztuk és házhoz szállítottuk neked.
Még negyvenéves sem volt, amikor nekiállhatott a Müpa megvalósításának. Azóta tervezett egy hatalmas kulturális központot a kínai Sencsenben, természetbe simuló irodaházat Budapest határában és több, nagy visszhangot kapott urbanisztikai koncepció is fűződik a nevéhez. Zoboki Gábor építésszel, a ZDA-Zoboki Építésziroda lelkével mestereiről, operáról, Ybl Miklós örökségéről és Budapestről beszélgettünk.
Újságíró is, és gazdag ember is akart lenni – némi viaskodás után végül utóbbi mellett döntött. Már a gimnáziumban üzletelt, aztán a sportriporterkedés után volt ékszerboltja, brókerháza, mígnem 2002-ben „az állatok ránézésre jobb fejek, mint az emberek” revelációval átnyergelt a sertéstenyésztésre. Nemrég maga is mint startupper pitchelt befektetők előtt az állattenyésztő-szoftverével. Moldován András a legkíméletlenebb cápa, nem válogatja meg a szavait a műsorban, ha egy „kishal” felkészületlenül áll ki a befektetők elé, vagy irreálisan sok pénzt kér.