Minden gyerek megérdemel egy családot, származástól, bőrszíntől függetlenül, csak meg kell neki keresni – ez a Gólyahír Alapítvány missziója. Amíg a párok várják a gyermeket, addig az alapítvány felkészíti őket életük legnagyobb örömére. Aztán segít nekik származástörténetüket ismerő és elfogadó, egészséges lelkületű, sikeres felnőtteket nevelni.
Valamivel több mint öt évvel ezelőtt, egy szerdai napon, a legváratlanabb pillanatban csörrent meg Egyedi Viktória telefonja. A vonal túlsó végén egy hang azt kérdezte tőle, készen áll-e egy kisbaba fogadására. Viki akkor már több mint hat éve várt férjével arra, hogy örökbe fogadjon egy kisgyermeket. „Ebben a helyzetben állandóan magadnál tartod a telefonod. Mert ha nem érnek el a kórházból, nagyon hamar hívják a várólistán következő szülőket, hiszen a kisbabák helyzetét villámgyorsan meg kell oldani” – mondja Viki, aki az öt évvel ezelőtti telefonos kérdés hallatán gyanútlanul azt gondolta, talán a hétvégén találkozhat valakivel, aki pár hónap múlva életet ad egy gyermeknek.
ADAKOZOL? Minden hónapban írunk egy szervezetről, amit szerintünk érdemes támogatni. Miért teszünk így? Mert Magyarországon kevesen élnek jól (a jól élők közül sokan olvassák a Forbest), de nagyon sokan küzdenek mindennap. Ez így igazságtalan, és mindenkinek van egy kis felelőssége benne.
Az első sokk után azt válaszolta, nincs más, amit jobban várna, mint ezt a találkozót. Mire közölték vele: épp most tolták be a műtőbe császármetszésre az illetőt, azaz Vikiék egy-két napon belül hazavihetik a csecsemőt. „Másnap reggel útnak is indultunk az ország másik felébe, teljes sokkban, úgy, hogy azt sem tudtuk, fiút vagy lányt kapunk. De mindegy is volt. Nem kellett a kezemben fognom ahhoz, hogy máris úgy gondoljak rá, mint a kislányomra vagy kisfiamra.”
Rengeteg vállalkozás kínálhat gyors és kényelmes elektronikus fizetési lehetőséget ügyfeleinek az OTP Mobil legújabb fejlesztése, a SimpleBusiness applikáció segítségével, amely ráadásul 1,3 millió Simple-felhasználó, sőt az OTP Bank hárommillió ügyfelének elérését is megkönnyíti.
Az érintettek körében nagy port vert fel az a döntés, hogy jövő év elejétől minden, online kasszát használó kereskedőnek és szolgáltatónak kötelező lesz készpénzmentes fizetési lehetőséget biztosítani ügyfelei számára. Dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil ügyvezető-helyettese, üzletfejlesztési és értékesítési vezetője szerint azonban hibázik az, aki ezt kényelmetlen kötelezettségként fogja fel. „Egyértelműen megváltoztak a fizetési szokások az elmúlt hónapokban, a járványhelyzet éveket gyorsított a digitális transzformáció folyamatán, és az emberek igényei is megváltoztak.”
Négy az egyben, gyorsan
Ezekhez a változásokhoz márpedig alkalmazkodnia kell mindenkinek, aki elégedett ügyfeleket szeretne. „Évek óta hangoztatjuk, hogy a vállalkozás méretétől függetlenül fontos a megfelelő paymentstratégia kialakítása. Ez a mostani helyzetben talán még inkább így van. Azok a vállalkozók, kereskedők, akik nem fordítanak kellő figyelmet erre, vagy csak egy kötelező elemként tekintenek rá, nem pedig lehetőségként a fejlődésre, a vásárlói bizalom növelésére, egyértelműen versenyhátrányba kerülnek. A nyertesek azok lesznek, akiknél már folyamatban van a digitális transzformáció, vagy most nagyon felgyorsítják azt” – hívja fel a figyelmet Al-Absi Gáber Seif.
A SimpleBusiness elektronikus fizetési applikáció bevezetésével most a kis- és középvállalkozások is kiváló lehetőséget kapnak, hogy nagyot lépjenek előre ezen a téren, méghozzá egy szinte azonnal elérhető, olcsó, mégis egyedülálló formában. „Nagy fejlesztésünk, hogy a SimplePay rendszerében akár két munkanap alatt is tudjuk élesíteni a kereskedőket, a SimpleBusiness esetében is szeretnénk ezt tartani. Az alkalmazás letöltésével (elérhető a Google Play és az App Store áruházakban) gyakorlatilag már másnap a legmodernebb digitális fizetési megoldásokat kínálhatja bárki az ügyfeleinek, legyen szó boltról, vagy éppen egy online angolóráról, netalán egy mosógépszerelésről” – magyarázza büszkén az ügyvezető-helyettes.
Bővülő ökoszisztéma
Így, ebben a formában ezt senki más nem kínálja még a magyar piacon, de Al-Absi Gáber Seif mégsem elsősorban a konkrét fizetési megoldásokban látja a SimpleBusiness legfőbb előnyét. „A SimpleBusiness bevezetésével a SimplePay egy teljes körű fizetési platformmá vált. Van egy olyan ökoszisztémánk, ahol a kereskedők minden fizetési megoldást egy az egyben elérhetnek, már messze nem csak kártyás online fizetést kínálunk.” A Simple ökoszisztémába tartozó Simple applikáció 1,3 millió felhasználóval, a SimplePay online fizetési platform hozzávetőlegesen 10 ezer web-shoppal büszkélkedhet. Az azonnali fizetéses átutalással pedig újabb 3 millió OTP-s ügyfél lépett be azoknak a körébe, akik ebben az ökoszisztémában gyorsan és egyszerűen, néhány kattintással tudnak elektronikusan fizetni. A SimpleBusiness használatával ezt az elképesztően széles felhasználói bázist is elérheti egy kereskedő vagy szolgáltató.
Az OTP Mobilnak ambiciózus tervei vannak a következő időszakra: „Várjuk a felhasználói visszajelzéseket a SimpleBusiness applikációval kapcsolatban, fontosnak tartjuk, hogy ezek mentén fejlesszük tovább az alkalmazást” – zárja a beszélgetést Al-Absi Gáber Seif.
De mit is tud a SimpleBusiness?
Az egyszeri belépési díj után forgalmi elvárástól függetlenül mindössze 0,99%-os kereskedői díjjal működő alkalmazás segítségével a kereskedő vagy szolgáltató az okostelefonjával fizikai környezetben (terminál nélkül, egy QR-kód generálásával) és online környezetben is (egy link elküldésével) lehetővé teszi a vásárlónak, hogy akár bankkártyaadatok megadásával, akár mobilbankja segítségével azonnali fizetéses átutalással egyenlítse ki a számláját. Amennyiben a vásárló már Simple-felhasználó, akkor ezt pár kattintással, másodpercek alatt elintézheti, de ugyanez igaz az OTP mobilbanki alkalmazás használóira is, akik az átutalást is hasonló egyszerűséggel indíthatják.
A járványt is kiálló tőzsdének köszönhetően az amerikai Forbes 400-as gazdaglistája első húsz (egészen pontosan huszonegy, mert az utolsó helyen holtverseny alakult ki) szereplőjének szekere jobban megy, mint valaha. Összesen 1,3 billió dolláros vagyonuk 21 százalékkal emelkedett tavaly óta, ezzel szemben az átlagos Forbes 400-tag nyolc százalékkal növelte vagyonát egy év alatt. Mindenesetre ez a huszonegy fő teszi ki az idei lista összértékének 42 százalékát. A Facebook alapítója, Mark Zuckerberg kiütötte Warren Buffettet a harmadik helyről, Elon Musk pedig először jutott a húsz leggazdagabb közé. Az amerikai Forbes a július 24-i részvényárfolyamokkal számolt, és külön értékelte a milliárdosok jótékonykodását is, egytől ötig tartó skálán.
Másnapi kiszállítás reklamáló vevők helyett. Száguld a hazai online kereskedelem, de a termékek raktározása és kiszállítása komoly nehézségeket okoz az e-kereskedőknek. Erre kínál megoldást a három évtizedes tapasztalattal rendelkező logisztikai piacvezető, a Trans-Sped. A cég a hazai piacon hiánycikknek számító fulfillment szolgáltatást indít, amely teljesen leveszi a logisztika nehézségeit a kereskedők válláról, miközben gyorsabb és pontosabb kiszállítást ígér.
Hiába nem egy könnyed hegyvidéki andalgás, a Magas-Tátra bizonyos szakaszai időnként zsúfoltabbak, mint egy elektronikai üzlet a Black Friday idején. A táj és a világ végi szállás nyújtotta élmény sokaknak csalogató, de ez a túra más miatt is kapós: a Rysy megmászásával a hegység legmagasabb jelzett túraösvényét pipáljuk ki. Hétfős társaságunk augusztusban végezte ki.