Rengeteg vállalkozás kínálhat gyors és kényelmes elektronikus fizetési lehetőséget ügyfeleinek az OTP Mobil legújabb fejlesztése, a SimpleBusiness applikáció segítségével, amely ráadásul 1,3 millió Simple-felhasználó, sőt az OTP Bank hárommillió ügyfelének elérését is megkönnyíti.
Az érintettek körében nagy port vert fel az a döntés, hogy jövő év elejétől minden, online kasszát használó kereskedőnek és szolgáltatónak kötelező lesz készpénzmentes fizetési lehetőséget biztosítani ügyfelei számára. Dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil ügyvezető-helyettese, üzletfejlesztési és értékesítési vezetője szerint azonban hibázik az, aki ezt kényelmetlen kötelezettségként fogja fel. „Egyértelműen megváltoztak a fizetési szokások az elmúlt hónapokban, a járványhelyzet éveket gyorsított a digitális transzformáció folyamatán, és az emberek igényei is megváltoztak.”
Négy az egyben, gyorsan
Ezekhez a változásokhoz márpedig alkalmazkodnia kell mindenkinek, aki elégedett ügyfeleket szeretne. „Évek óta hangoztatjuk, hogy a vállalkozás méretétől függetlenül fontos a megfelelő paymentstratégia kialakítása. Ez a mostani helyzetben talán még inkább így van. Azok a vállalkozók, kereskedők, akik nem fordítanak kellő figyelmet erre, vagy csak egy kötelező elemként tekintenek rá, nem pedig lehetőségként a fejlődésre, a vásárlói bizalom növelésére, egyértelműen versenyhátrányba kerülnek. A nyertesek azok lesznek, akiknél már folyamatban van a digitális transzformáció, vagy most nagyon felgyorsítják azt” – hívja fel a figyelmet Al-Absi Gáber Seif.
Egy bolt, ahol senki sem kereskedő, a kínálat mégis megszégyeníti a legnagyobb delikáteszeket. Willmann Fábián személye és üzlete, A másik bolt is ikonikus lett Budapest egyik eldugott szegletében.
A teraszon fogad Willmann Fábián barett sapkában és kötényben, épp szilvát magoz az aznapi ebédhez, számlát ír a beszállítóknak – kell egy kis idő, amíg meggyőz, hogy nem egy Kusturica-filmbe csöppentem. 2008-ban, a történelem egyik üzletnyitásra alkalmatlan évében nyitotta meg a Wekerlei Bortárat a lakótelep ó-kertvárosában. Egy virágbolt felét bérelte ki, tizenkét négyzetmétert töltött meg borokkal. „Valentin-napon nyitottunk, és egy úr még aznap elvitte a legdrágább bort a kínálatból, az akkor 6200 forint volt. Akkor tudtam, hogy ez menni fog.”
Néhány évvel később a portfólió egy wekerlei piaci bádogstanddal bővült, ahol kizárólag krumplit lehetett kapni, de abból tizenötfélét. Fábiánra jellemző az ilyen eklektikus üzletfejlesztés, mert ahogy a krumpli megkívánja magához a hagymát, a kolbászt és a fűszereket, úgy bővült a delikát kínálata, a bortárból egyre többször elszólította gazdáját a piac. Amikor Fábián hollétéről érdeklődtek a bortári vásárlók, felesége, Detti mindig csak annyit mondott, „a másik boltban”.
A kínálatban ma már négyszáz féle magyar bor és nyolcszáz hazai kistermelő portékája is megtalálható, persze nem egyszerre, a hely még úgy is szűkös, hogy kinőve a bádogstandot és a virágüzletet 2013 óta a Wekerle-telep szívében, a Kós Károly téren üzemel negyven négyzetméteren és egy teraszon. A portfólió városszerte híres ebédmenüvel bővült, Fábián szerint egyre inkább a gasztronómiai élményért jönnek a vásárlók, így ő is ezt a vonalat erősítené.
2017-ben egy kicsit bajba került a másik bolt, az eklektikus üzletfejlesztés miatt nem jött ki a matek. Fábián szervezett egy vacsorát a tizenöt legrégebbi törzsvendégének, volt közöttük bankigazgató és felszámoló is, tanácsot kért. „Azt mondták, kezdjem el vezetni a napi kiadásokat és a bevételeket. Ja, és hogy fejezzem be a meg nem értett zöldségek és gyümölcsök árusítását.” Az előbbit megfogadta, az utóbbiról azonban nem tudott lemondani. Berohan és kihoz egy kis doboz kiszáradt csemegeuborkának kinéző valamit, amiről elmondja, hogy fingerlime a neve, és kilója százezer forint.
Amióta tudatosabban költekeznek, már új üzletet is nyitottak, a Post Balaton pár utcával odébb strandételekkel és -hangulattal hozza a fővárosba a tópartot, A másik bolt pedig hamarosan új fejlesztések elé néz. Belvárosba költözésről szó sem lehet, a belváros így is kijön hozzájuk.
Bor & More Hungary Kft.
Tulajdonos: Willmann Fábián, Kovács Bernadett Márta
Egyre kevésbé számít ufófilmbe illő jelenségnek, ha drón hozza ki a megrendelt ételt. Ugyan bőven vannak még technikai és jogi akadályok, a drónszolgáltatók piacában hatalmas a növekedési potenciál. A hazai szabályozás enyhén lemaradt, de legalább már kész az online légtérfoglalásra alkalmas központi applikáció – csak használni nem lehet.
Ritka az olyan piac, ahol akkora fejlődést hozott volna az elmúlt néhány év, mint a hazai magánegészségügyben. A 350 milliárd forintosra becsült szektorban a harminc legnagyobb cégnél már évente 80 milliárd forint bevétel landol, éppen épül egy új magánkórház, és miközben még mindig gombamód szaporodnak a szolgáltatók, látványos felvásárlásokkal és jelentős friss tőkéből új erőközpontok jönnek létre. Lassan felépül egy párhuzamos egészségügyi rendszer, amelyben néhány terület ugyan mindig állami privilégium marad, de egyre többen végleg búcsút mondhatnak a közkórházaknak. Ami egykor a gazdagok luxusa volt, az ma már az élet része.
Először rendeztük meg szeptember elején a Forbes Women’s Summitot. A járvány második hulláma ekkor még ugyan nem durrant be, de az eseményüzletág vezetői napok alatt szervezték át szabadtérre az eleve tavaszról őszre halasztott, telt házas rendezvényünket – amit nemcsak a helyszínen, de online is követhettek az érdeklődők.
Na, ez az érzés nekem sosem adatik meg” – panaszkodik egy tősgyökeres budapesti barátnőm, miután már fél órája nosztalgiázom egy vadidegennel. Előttünk a Balaton és egy-egy pohár bor, és épp csak kiderült, hogy a lány, aki mellé szabad helyek hiányában leültünk, néhány év különbséggel ugyanabba a vidéki gimnáziumba járt, mint én. Alig tér napirendre, a meglepetéstől le van nyűgözve, […]