Képzeld el, hogy a tésztától a húson és a sajton át a legutolsó bazsalikomlevélig a tányérodon minden a téged körülvevő birtokról származik. A Graefl Major nem divatból használja a fenntarthatóság és a „farm to table” fogalmakat, a személyes jelenlét és odafigyelés itt tapintható. Szerencsés Györgyi és férje, Szepesi Péter logisztikai cégük, a Wici Intertransport Kft. profitját forgatja vissza értékteremtésbe és -megőrzésbe. A 100 százalékban magyar tulajdonú vállalat így most saját erőből újítja fel az ország egyetlen megmaradt szecessziós kastélyát – ez a szemlélet semmikor nem volt még annyira aktuális, mint most.
Hat éve szerettünk bele ebbe az akkor hallatlanul romos épületbe – meséli Györgyi, miközben a birtokjáró golfautóval elhaladunk a modern 100 fős rendezvényhelyszín mellett, a kastély felé. „Akkor már egy jó ideje kerestünk olyan kastélyt, ami felújítás után hotelként tud működni. Évekig dolgoztam a turizmusban, az álmom egy olyan kastélyhotel volt, ahol a szobák az eredeti állapotukra helyreállítva fogadják a vendégeket. Ami most zajlik, az nem felújítás, inkább tűpontos restaurálás. Régi technika, régi anyagok, régi bútorok. Pontosan olyan lesz az épület, mint egykor” – mondja.
A Tisza-tó melletti épületet 1906-ban Graefl Andor földbirtokos építette, a család több ezer hektáron gazdálkodott és vadászott itt, még VIII. Edward angol király is megfordult a birtokon. A kastély aztán évtizedekig állt kihasználatlanul. „Már a történet kezdete is sorsszerű. Az innen néhány kilométerre lévő Egerlövőn lakunk, senki nem tudott róla. Beütöttem a keresőbe, hogy eladó kastély, így találtam rá, itt volt, 10 percre tőlünk. Azonnal beleszerettünk. Egy évig kellett takarítani, területet tisztítani, a most üzemelő apartmanok épületeit szó szerint az égig érő gazban találtuk” – mondja. Őszi délután van, az állatok kinn vannak a legelőn. A gazdaság igazi paradicsom a rohanó világ emberének, a majorságban testközelből megfigyelhető az állattartás, az ember elhalad a roskadozó magaságyások mellett, megszagolhatja a fűszernövényeket, de Györgyiék egyébként is élen járnak az edukációban. Rendszeresen vesznek részt fiataloknak tartott fenntarthasósági programokban, a hazai slow living mozgalom oszlopos tagjai. „Egyértelműen a Slow Living Hungary koronaékszere ez a hely, nem véletlen, hogy a kezdetektől, alapítóként velünk vannak” – mondja Szekeres Diána, a Slow Living Hungary elnöke, akivel útközben összefutunk a birtokon, éppen megbeszélésük volt.
Elhaladunk az újonnan épített kápolna mellett – a kis épületbe a kastélyból hozták át az oltárt, – majd a főépület felé vesszük az irányt. Az osztott ablakos télikert már kész „télen már fűthetünk is” – mondja Györgyi. Férjével azt tervezik, hogy áttelelni már itt, az alsó lakosztályban fognak, hogy még közelebb legyenek a történésekhez. A feladatleosztás szerint Györgyi fogja össze a gazdaságot, egyre több időt tölt itt, a vendégeket fogadja, mindenkit személyesen ismer. Azt mondja, a nagytakarítás után az átadás előtt még minden szobát átnéz újra, hogy minden tökéletes legyen. Férje, Péter dolgozik a logisztikai cégben, de ő a kivitelező ember is, és hosszú távon a gazdaság lesz az ő asztala.
2020-ban nem ér minket váratlanul az a megállapítás, hogy minden vállalkozás sikeréhez elengedhetetlen a megfelelő online jelenlét és ehhez kapcsolódóan az online ügyfélélmény biztosítása. A fogyasztók már nem csak fizikai terekben, mondjuk egy boltban találkoznak a termékekkel vagy szolgáltatásokkal, hanem gyakran egy applikáción vagy weboldalon keresztül. De Dalos Ottó, a Cisco magyarországi ügyvezető igazgatója szerint […]
2020-ban nem ér minket váratlanul az a megállapítás, hogy minden vállalkozás sikeréhez elengedhetetlen a megfelelő online jelenlét és ehhez kapcsolódóan az online ügyfélélmény biztosítása. A fogyasztók már nem csak fizikai terekben, mondjuk egy boltban találkoznak a termékekkel vagy szolgáltatásokkal, hanem gyakran egy applikáción vagy weboldalon keresztül. De Dalos Ottó, a Cisco magyarországi ügyvezető igazgatója szerint a lényeg most is ugyanaz: „Az legyen az érzésed, hogy kiszolgálnak, hogy a maximumot kapod.”
Egy kis app történelem
Az applikációk a mobil- és okoseszközök robbanásszerű terjedésével jelentek meg az életünkben, majd a 2010-es években megszületett az „app economy”, azaz az applikáció alapú gazdaság fogalma is. Ami annyit jelent, hogy szinte mindenre elérhető egy mobil alkalmazás, legyen szó vásárlásról, bankolásról, utazásról, tanulásról, sportról, vagy – szomorú aktualitással – a koronavírus kontaktkutatásáról. Ugyanakkor nemcsak a fogyasztók használnak alkalmazásokat, ma már az üzleti élet legtöbb folyamata is applikációkon alapul, amelyek a privát vagy nyilvános felhőből elérhetőek.
Az alkalmazások tehát a mindennapi életünk részévé váltak, szeretjük az egyszerű, gyors, megbízható appokat. Ezeknek a fejlesztése és működtetése viszont egyre bonyolultabb informatikai rendszereket és egyre több erőforrást követel, miközben az esetleges hibák okozta károk is egyre nagyobbak. A Cisco számításai szerint például minden egytized másodperc kiesés 1 százalékos visszaesést jelent az eladásokban, a felhasználók pedig keményen büntetik, ha egy digitális szolgáltatás nem megfelelően működik. „Ha mondjuk megszakad a repülőjegyfoglalásod, azonnal mész egy konkurens céghez – sőt még a barátaidnak is elmeséled a rossz élményt, őket is lebeszélve a szolgáltatásról. Ma már legalább annyira ragaszkodunk a bevált alkalmazásokhoz, mint korábban a kedvenc márkákhoz,” – mondja el Dalos Ottó.
A tét pedig egyre nő. Az előrejelzések szerint 2023-ra már világszerte évente közel 300 milliárd mobilapplikációt fognak letölteni a 2018-as 194 milliárdhoz képest, a piac értékét pedig felbecsülni is nehéz.
Mire nyújt megoldást az AppDynamics?
A Cisco AppDynamics megoldáscsomagja gyorsabbá és olcsóbbá teszi az új vállalati és fogyasztói (B2B és B2C) alkalmazások fejlesztését és bevezetését, továbbá az esetleges hibák kijavítását, sőt még azok bekövetkeztét is segíthet megelőzni. Röviden: kódszintre képes lebontani az applikációkat, majd pontosan lokalizálja az esetleges problémákat.„Azért döntöttünk az AppDynamics mellett, mert nem nagyon van más hasonló megoldás a piacon. Szoftveres hibakeresés nélkül megtalálni a gond forrását tízszer ennyi ideig tartana” – mondta Simon István az NTT ügyvezetője. Az NTT 25 éve a Cisco partnere, és egyben az AppDynamics megoldás egyik első hazai forgalmazója és felhasználója.
„Az IT szakemberek sokszor a tűt keresik a szénakazalban: megvizsgálják a szervereket, a hálózatot, aztán elkezdik nézegetni a kódot, közben az ügyfelek mérgelődnek, morzsolódnak le. Még ha mindez párhuzamosan is zajlik, akkor is rengeteg időbe telhet, mire megtalálják és kijavítják a hiba okát” – tette hozzá a cégvezető.
A maximumot nagy hatékonysággal
Egy szoftvertermék esetében, a fejlesztőn kívül többnyire senki nem tudja, hogy belül mi történik. Eddig. Az AppDynamics legfőbb erősségei közé tartozik, hogy mátrix-szerűen felrajzolja miként is néz ki az alkalmazás, és képes azonnal lokalizálni a problémát – akár az adott forráskód soráig elvezetve a szakembereket. Eközben pénzügyi összehasonlíthatóságot is ad, ami szintén fontos szempont.
A megoldás iparágtól függetlenül képes belelátni a szoftverekbe. Persze felmerülhet, hogy bepillantást engedni egy alkalmazás mélyébe egyben IT biztonsági kérdéseket is felvet. Mivel azonban az AppDynamics rendszere a Cisco teljes IT biztonsági portfóliójával integráltan működik, külön védelemre nincs szükség.
Kulcs a hatékonyság
Az NTT magyarországi irodája az AppDynamics megoldás vonatkozásában kompetencia központként működik a régióban. Szolgáltatásai nem csupán viszonteladóként, hanem komplex konzultációs megoldásként is igénybe vehetők.
„Egy szakértők által megtervezett, implementált és üzemeltetett AppDynamics megoldáscsomag komoly átláthatóságot biztosít egy agilis cégvezetés kezében, és megmutatja a hibák, problémák üzleti hatásait is. Egy cégvezető láthatja, hogy ha mondjuk nem bővíti az infrastruktúrát, annak pontosan milyen hatásai lesznek az üzletfolytonosságra és ennek alapján dönthet arról, indokolt-e az adott beruházás. Manapság, amikor soha nem látott sebességgel születnek döntések informatikai fejlesztésekről, közben viszont sok helyen kell vágni a költségvetésen, ez különösen fontos.” – teszi hozzá Simon István.
Másnapi kiszállítás reklamáló vevők helyett. Száguld a hazai online kereskedelem, de a termékek raktározása és kiszállítása komoly nehézségeket okoz az e-kereskedőknek. Erre kínál megoldást a három évtizedes tapasztalattal rendelkező logisztikai piacvezető, a Trans-Sped. A cég a hazai piacon hiánycikknek számító fulfillment szolgáltatást indít, amely teljesen leveszi a logisztika nehézségeit a kereskedők válláról, miközben gyorsabb és pontosabb kiszállítást ígér.
Két ellentétes erő feszül egymásnak a gazdaságban a koronavírus után. Az egyik sarokban a teljes bizonytalanság, a másikban a brutális pénzbőség. Ki akar magyar cégeket venni? Megkérdeztünk három M&A-tanácsadót, mire számíthatnak az eladósorba kerülő magyar cégek a tavaszi sokk után.
Kollár Béla oboaművész hobbiból kezdett oboanádakat faragni. Ma már hozzá, pontosabban Victoria Music nevű hangszerboltjába vándorol szaktanácsért, új hangszerért és hangszerjavításért a magyar komolyzene krémje – meg persze az oda vágyódó tanulók is. Akad, aki már harminc éve.
Hiába nem egy könnyed hegyvidéki andalgás, a Magas-Tátra bizonyos szakaszai időnként zsúfoltabbak, mint egy elektronikai üzlet a Black Friday idején. A táj és a világ végi szállás nyújtotta élmény sokaknak csalogató, de ez a túra más miatt is kapós: a Rysy megmászásával a hegység legmagasabb jelzett túraösvényét pipáljuk ki. Hétfős társaságunk augusztusban végezte ki.