Írta: Macsuga János Hiába dőltek meg sorra a járvány első hulláma alatt a napi rekordok több budapesti biciklis mérőponton, szép lassan visszaállt az élet a rendes kerékvágásba – és visszajöttek a kifogások is. „Majd ha lesz alternatíva!” – hangzik el gyakran az érv a magyaroktól, amikor felmerül a kérdés: miért kell minden egyes nap autóba ülni, hogy megoldjuk napi teendőinket? Ha […]
Írta: Macsuga János
Hiába dőltek meg sorra a járvány első hulláma alatt a napi rekordok több budapesti biciklis mérőponton, szép lassan visszaállt az élet a rendes kerékvágásba – és visszajöttek a kifogások is.
„Majd ha lesz alternatíva!” – hangzik el gyakran az érv a magyaroktól, amikor felmerül a kérdés: miért kell minden egyes nap autóba ülni, hogy megoldjuk napi teendőinket? Ha ezeket a vitákat vizsgáljuk, hirtelen azt gondolhatnánk, hogy a világon nálunk van a legtöbb pék, festő vagy klímaszerelő. Ha olyan sok hazai állampolgár felesége szülne gyereket, mint ahányszor kijátsszuk a „terhes a feleségem” kártyát, biztosan nem küzdenénk az elöregedő és fogyatkozó magyar népességgel sem.
A Shell globális alelnökeként 80 országban, 45 ezer kereskedelmi egységet felügyelni, félmillió kollégát motiválni, 30 millió vásárlót elégedetté tenni nap mint nap, olyan projekteket életre kelteni, mint a Shell V-Power és SMART klub kártya, csakis kiváló vezetői készségekkel lehet. De meg lehet vajon ezeket tanulni? Kapitány István „A győztes csapatról” című MesterAkadémia videókurzusában pontról pontra, személyes történetekkel fűszerezve ad útmutatót, hogyan legyünk jó vezetők
Minden meghatározó lépés az ember karrierjében egy nagy döntéssel kezdődik. Meg merjük-e lépni a következő lépést? El merünk-e rugaszkodni a megszokottól, tudunk-e fejest ugrani az ismeretlenbe? Ha Kapitány Istvánra hallgatunk, akkor veszünk egy nagy levegőt, lépünk és cselekszünk. „A siker érdekében kockázatot kell vállalnunk, úgy is mondhatnánk, a bőrünket kell a vásárra vinni” – mondja István, aki úgy lett 2002-ben a németországi Shell vezetője, hogy körülbelül 3 mondatot tudott németül. De bevállalta, jelen volt, mert kockáztatni, és sikerült neki.
A MesterAkadémia legújabb kurzusa azonban nem csak arra buzdít, hogy legyünk bevállalósak, hiszen ez csupán egy kezdeti lépés, hanem arra is rávilágít, hogy sikeres vállalatvezetőnek lenni nem egy one-man show, az üzleti életben lehetetlen egyedül nyerni. Kell mögénk, illetve mellénk egy csapat, ráadásul egy sokszínű, motivált csapat, ahol mindenki a saját képességeinek megfelelően a maximumon teljesíthet.
„Minden vezető annyit ér, amennyit a csapata nélküle teljesíteni tud” – vallja István. Mindenki bajnok akar lenni, mindenki sikereket szeretne elérni a napi munkájában. Egy jó vezetőnek az a legfontosabb feladata, hogy hozzásegítse ehhez a munkatársait. A világ legjobb csapatához nem 11 Lionel Messi kell, hanem 11 olyan játékos, aki a saját pozíciójában a legtöbbre képes. Így lesz egy olyan színes egyéniségekből álló, győztes csapatunk, amelynek tagjaira maximális bizalommal tudunk feladatokat delegálni.
A világ legsikeresebb magyar menedzsere számtalan izgalmas és személyes történeten keresztül mutat be példákat különböző helyzetekre, amikbe vezetőként kerülhetünk, illetve gyakorlati tanácsokat ad arra, hogyan határozzunk meg közös célokat, hogyan kommunikáljunk a csapatunkkal, de még arra is, hogy hogyan osszuk be hatékonyan a napunkat, hogy mindenben megtaláljuk a tökéletes egyensúlyt és harmóniát.
A vezetőfejlesztés szakmai hátterét a videók és munkafüzetek elkészítéséhez az X-SIGHT biztosította.
Kapitány István kurzusának epizódjai
Állítsd magad mögé a csapatot!
Minden a közös célokkal kezdődik!
Így kötelezd el a csapatodat!
Találd meg a tagok helyét a csapatban!
Hozd ki mindenkiből a maximumot!
Így tedd hatékonnyá a napodat!
A MesterAkadémia további kurzusai
Alföldi Róbert: Az önmegvalósítás technikáiról
D. Tóth Kriszta: Az álomötleted megvalósításáról
Gere Andrea és Sauska Krisztián: A borok felfedezéséről
Vannak, akiket már felvásárolt a Doktor24, és vannak, akiket ezután fog – ez az ember érzése az elmúlt évek, hónapok lendületes expanziója és a további beruházási tervek láttán. Egy kis rendelő útja az ország következő nagy magánkórházáig.
Minden gyerek megérdemel egy családot, származástól, bőrszíntől függetlenül, csak meg kell neki keresni – ez a Gólyahír Alapítvány missziója. Amíg a párok várják a gyermeket, addig az alapítvány felkészíti őket életük legnagyobb örömére. Aztán segít nekik származástörténetüket ismerő és elfogadó, egészséges lelkületű, sikeres felnőtteket nevelni.
Ritka az olyan piac, ahol akkora fejlődést hozott volna az elmúlt néhány év, mint a hazai magánegészségügyben. A 350 milliárd forintosra becsült szektorban a harminc legnagyobb cégnél már évente 80 milliárd forint bevétel landol, éppen épül egy új magánkórház, és miközben még mindig gombamód szaporodnak a szolgáltatók, látványos felvásárlásokkal és jelentős friss tőkéből új erőközpontok jönnek létre. Lassan felépül egy párhuzamos egészségügyi rendszer, amelyben néhány terület ugyan mindig állami privilégium marad, de egyre többen végleg búcsút mondhatnak a közkórházaknak. Ami egykor a gazdagok luxusa volt, az ma már az élet része.
Rengeteg vállalkozás kínálhat gyors és kényelmes elektronikus fizetési lehetőséget ügyfeleinek az OTP Mobil legújabb fejlesztése, a SimpleBusiness applikáció segítségével, amely ráadásul 1,3 millió Simple-felhasználó, sőt az OTP Bank hárommillió ügyfelének elérését is megkönnyíti.