Ritka az olyan piac, ahol akkora fejlődést hozott volna az elmúlt néhány év, mint a hazai magánegészségügyben. A 350 milliárd forintosra becsült szektorban a harminc legnagyobb cégnél már évente 80 milliárd forint bevétel landol, éppen épül egy új magánkórház, és miközben még mindig gombamód szaporodnak a szolgáltatók, látványos felvásárlásokkal és jelentős friss tőkéből új erőközpontok jönnek létre. Lassan felépül egy párhuzamos egészségügyi rendszer, amelyben néhány terület ugyan mindig állami privilégium marad, de egyre többen végleg búcsút mondhatnak a közkórházaknak. Ami egykor a gazdagok luxusa volt, az ma már az élet része.
15 oldal a magánegészségügyről.
2020 minden korábbinál jobban megmutatta, mit jelent a piaci logika, és miért virágzik a magánegészségügy Magyarországon. Amikor a koronavírus-járvány első tavaszi hulláma lecsapott, és hirtelen mindenki csak kapkodta a fejét a gyorstesztek, PCR-vizsgálatok, antitestek és antigének világában, magánrendelők és magánlaborok már az első szállítmányok beszerzésén és árazásán dolgoztak. A nehezen átlátható központi protokollok és a vonakodó állami koronatesztelések közepette tapintható volt a növekvő privát kereslet, amire azonnal rákapcsolódott a magánszektor – egymást húzva egy hónap alatt legalább tucatnyi intézményben kiépült egy komplett új üzletág a legolcsóbb gyorstesztektől a házhoz menő PCR-vizsgálatokig.
Mivel minden körülmények között gyógyítani és keresni akar – akkor is, amikor az állami egészségügy műtéti stopot rendel el –, rugalmasan és gyorsan reagál.
A nyár végére a legnagyobb magánszolgáltatók kétharmada már úgy végezte a teszteléseket, mintha mindig ezt csinálta volna – finomodtak az eljárások, a verseny hatására bizonyos típusoknál kezdtek csökkenni az árak, és ahogy az egyik fővárosi egészségközpont tulajdonosa egy háttérbeszélgetésen megjegyezte, ha arra lett volna igény, a fűszoknyás mintavételt is percek alatt bevezetik.
Life Changing Dentistry. Valóban lehetséges lenne, hogy egy fogászati kezelés pozitív irányba tereli az életünket? Dr. Bodrogi Attila szerint nem csak hogy lehetséges, de immár 30 éve, nap mint nap a gyakorlatban is bebizonyítja, mekkora hatással van az életünkre, ha egészséges és rendezett a fogsorunk, ha megszépül a mosolyunk. Kossuth téri, a legmodernebb berendezésekkel felszerelt rendelője nem egy átlagos fogorvosi klinika. A SmileCenter, azon belül is a Bodrogi Bespoke Smile, a személyre szabott, komplex, mosolytervezéssel kibővített konzultációk és ezek alapján kidolgozott úgynevezett multidiszciplináris kezelési tervek és beavatkozások színtere, ahol nem ismerik azt a szót: kompromisszum.
30 év a gyakorlatban. Ön már magabiztosan kijelentheti, hogy az „évek meg a rutin”… Ez már leginkább szenvedély.
Dr. Bodrogi Attila: „Igen, a szenvedélyem a hivatásom. Nem családi „örökségként” lettem fogorvos, én magam választottam ezt az utat, dolgoztam meg érte kitartóan és keményen. Bár a Semmelweis Egyetemre csak harmadszorra vettek fel, a felkészülés két évében is végig dolgoztam, először egy fogtechnikai laborban, majd fogászati asszisztensként. Végül summa cum laude eredménnyel végeztem, és egyből neki is kezdtem a saját praxisom kiépítésének. A kezdetektől fogva a magam ura voltam, mindig magamnak teremtettem meg azokat a körülményeket, feltételeket, szakmai irányvonalakat, amelyekben folyamatos lehetett a fejlődésem. Már a pályám elején elköteleztem magam a minőségi munka mellett. Rengeteg időt, pénzt és energiát fordítottam saját magam képzésére.
Mik lettek ezek a feltételek, irányvonalak, amik mentén ma is dolgozik?
Dr. Bodrogi Attila: A legmeghatározóbb irányelvem, mind a funkcionális, mind pedig az esztétikai fogászat területén, a komprehenzív megközelítés. Ez lényegében azt jelenti, hogy úgy fókuszálok a problémára, amivel a páciens érkezik, hogy közben az ok-okozati viszonyokat keresem, és egy komplex kezelési tervet állítok össze, ami pontosan megmutatja, hogy honnan, milyen lépéseken keresztül, mennyi idő alatt, milyen anyagi ráfordítással lehet eljutni a kitűzött célhoz. Mindezt ráadásul nem csak szóban tudom elmondani, de a rendelőben megtalálható legfejlettebb digitális technológiának (CT készülék, szájszkenner, 3D nyomtató) és az évek alatt összegyűlt referenciáknak köszönhetően konkrétan be is tudom mutatni előre, mielőtt a kezelések megkezdődtek volna. Évek óta olyan páciensek keresik a munkámat, akik miután bizalmat szavaznak nekem, komolyan, elszántan, felelősséggel, akár áldozatok meghozásával hajlandóak a megoldandó feladat elé állni. Az én dolgom pedíg, hogy úgynevezett Total Solution Provider legyek, aki átlátja, koordinálja és alkalmazza is azokat a legújabb, tudományosan megalapozott elveket és eljárásokat, melyek segítségével a pácienseink lényegesen kiszámíthatóbb módon, kíméletesebben és akár gyorsabban juthatnak el az áhított végeredményhez.
Milyen területekre specializálódott, miben tud kifejezetten a Bodrogi Bespoke Smile keretein belül, Ön személyesen segíteni?
Dr. Bodrogi Attila: Én magam 2001 óta foglalkozom esztétikai fogászattal, azzal, hogy hogyan lehet minél szebb, harmonikusabb, természetesebb mosolyt alkotni. 20 év alatt több mint tízezer fémmentes kerámia restaurációt készítettem, és 15 évnyi Amerikai Kozmetikai Fogászati Akadémiai tagságomnak köszönhetően, Magyarország talán legtapasztaltabb szakértőjének számítok ezen a területen. Hiszem, sőt tudom, hogy ha egy mosolyt helyreállítunk, az egyén egész önértékelése megváltozik. A tervezett mosolykorrekció előadásaim és gyakorlati tréningeim központi eleme.
Másik szakterületem az implantológia, amit a UCLA Master Program keretében 2008-ban sajátítottam el. Ma amellett, hogy világszerete tartok előadásokat, tréningeket ebben a témában, egy olyan nemzetközi kutatócsoport tagja is vagyok, ahol forradalmi újításként alkalmazunk, publikálunk és tanítunk egy speciális eljárást, mellyel minimalizáljuk a beavatkozásokkal járó traumát, csökkentjük a gyógyulási időt és ezzel lényegesen „könnyebbé” tesszük a pácienseink életét. Ezenkívül az implantációt közvetlen követő gyógyulási időszakban a legtöbb esetben sikeresen alkalmazom az azonnali fogpótlás koncepcióját, ezzel biztosítva a páciens magabiztos megjelenését és munkaképességét is.
Létezik lehetetlen kérés vagy megoldhatatlan probléma?
Dr. Bodrogi Attila: Alapvetőn azt kell, hogy mondjam, a Smile Centerben nem igazán létezik olyan probléma, amin ne tudnánk segíteni. A csapat jelenleg 8 általam kiválasztott szakorvosból áll, az általános fogászati beavatkozásokon túl van szájsebész, fogszabályozó szakorvos, vannak gyökérkezelésre szakosodott kollégák, valamint minden pácienshez tartozik egy úgynevezett Kezelés Koordináló Orvos, aki felelős az adott páciens beavatkozásainak zökkenőmentes összehangolásáért.
Azok a kiemelt páciensek pedig, akik az élet más területein is csak a maximummal elégednek meg és itt a rendelőben is ragaszkodnak 30 évnyi tapasztalatomhoz, nemzetközi eredményeimhez, valamint elvárják a legmagasabb szakmai és szolgáltatási szintet, a Bodrogi Bespoke Smile keretében kapnak ellátást. Ebben a rendelőben magam végzem a beavatkozásokat két kezelőegységen, a legkorszerűbb diagnosztikai berendezések, továbbá egy világszínvonalú kerámiaspecialista fogtechnikus segítségével.
Díjak, Elismerések
Egyetemi oktatói tapasztalatait felhasználva 2014-ben létrehozta saját továbbképző központját: Bodrogi Institute – Education Center for Advanced Dentistry.
Előadásai Las Vegastól Cape Townig, Monacótól Hongkongig nagy szakmai elismerésnek örvendenek.
2014-ben elnyerte az Európai Kozmetikai Fogászati Társaság (ESCD) „The Great Beauty Award”-díját, 2016-ban pedig a szakterületen elért munkája eredményeként megkapta az Academy of Osseointegration Activ Member státuszát is.
2015 óta az International Aesthetic Masters elit előadói csapatának a tagja, és a magyar fogorvosok között ő az egyetlen, akit a Dental Technician Guild (USA) meghívott a szervezetébe.
Az Amerikai Kozmetikai Fogászati Akadémia, az Európai Kozmetikai Fogászati Társaság tagja, a Magyar Esztétikai Fogászati Akadémia alapító tagja.
A DentalXP (USA) hivatalos előadója, a PET Research Group tagja, több fogászati gyártó Key Opinion Leadere
Kliensei között ott vannak Dobó Kata, Dér Heni, Anger Zsolt, Kertesi Ingrid, Palya Bea, Zsidró Tamás mellett sokan mások a hazai, ismert gazdasági és közéleti szereplők közül is.
Két ellentétes erő feszül egymásnak a gazdaságban a koronavírus után. Az egyik sarokban a teljes bizonytalanság, a másikban a brutális pénzbőség. Ki akar magyar cégeket venni? Megkérdeztünk három M&A-tanácsadót, mire számíthatnak az eladósorba kerülő magyar cégek a tavaszi sokk után.
Axanne Jelasity, a Butopêa.hu alapítója szerint a visszafogottság izgalmasabb, mint a hivalkodás: a franciáktól a neutrális színeket, klasszikus fazonokat hozta, Berlinben a trendérzékenység ragadt rá. Ruhatárát és vállalkozását azonos alapgondolatra építi: minőséget akar racionális áron.
Képzeld el, hogy a tésztától a húson és a sajton át a legutolsó bazsalikomlevélig a tányérodon minden a téged körülvevő birtokról származik. A Graefl Major nem divatból használja a fenntarthatóság és a „farm to table” fogalmakat, a személyes jelenlét és odafigyelés itt tapintható. Szerencsés Györgyi és férje, Szepesi Péter logisztikai cégük, a Wici Intertransport Kft. profitját forgatja vissza értékteremtésbe és -megőrzésbe. A 100 százalékban magyar tulajdonú vállalat így most saját erőből újítja fel az ország egyetlen megmaradt szecessziós kastélyát – ez a szemlélet semmikor nem volt még annyira aktuális, mint most.