Ritka az olyan piac, ahol akkora fejlődést hozott volna az elmúlt néhány év, mint a hazai magánegészségügyben. A 350 milliárd forintosra becsült szektorban a harminc legnagyobb cégnél már évente 80 milliárd forint bevétel landol, éppen épül egy új magánkórház, és miközben még mindig gombamód szaporodnak a szolgáltatók, látványos felvásárlásokkal és jelentős friss tőkéből új erőközpontok jönnek létre. Lassan felépül egy párhuzamos egészségügyi rendszer, amelyben néhány terület ugyan mindig állami privilégium marad, de egyre többen végleg búcsút mondhatnak a közkórházaknak. Ami egykor a gazdagok luxusa volt, az ma már az élet része.
15 oldal a magánegészségügyről.
2020 minden korábbinál jobban megmutatta, mit jelent a piaci logika, és miért virágzik a magánegészségügy Magyarországon. Amikor a koronavírus-járvány első tavaszi hulláma lecsapott, és hirtelen mindenki csak kapkodta a fejét a gyorstesztek, PCR-vizsgálatok, antitestek és antigének világában, magánrendelők és magánlaborok már az első szállítmányok beszerzésén és árazásán dolgoztak. A nehezen átlátható központi protokollok és a vonakodó állami koronatesztelések közepette tapintható volt a növekvő privát kereslet, amire azonnal rákapcsolódott a magánszektor – egymást húzva egy hónap alatt legalább tucatnyi intézményben kiépült egy komplett új üzletág a legolcsóbb gyorstesztektől a házhoz menő PCR-vizsgálatokig.
Mivel minden körülmények között gyógyítani és keresni akar – akkor is, amikor az állami egészségügy műtéti stopot rendel el –, rugalmasan és gyorsan reagál.
A nyár végére a legnagyobb magánszolgáltatók kétharmada már úgy végezte a teszteléseket, mintha mindig ezt csinálta volna – finomodtak az eljárások, a verseny hatására bizonyos típusoknál kezdtek csökkenni az árak, és ahogy az egyik fővárosi egészségközpont tulajdonosa egy háttérbeszélgetésen megjegyezte, ha arra lett volna igény, a fűszoknyás mintavételt is percek alatt bevezetik.
Rengeteg vállalkozás kínálhat gyors és kényelmes elektronikus fizetési lehetőséget ügyfeleinek az OTP Mobil legújabb fejlesztése, a SimpleBusiness applikáció segítségével, amely ráadásul 1,3 millió Simple-felhasználó, sőt az OTP Bank hárommillió ügyfelének elérését is megkönnyíti.
Az érintettek körében nagy port vert fel az a döntés, hogy jövő év elejétől minden, online kasszát használó kereskedőnek és szolgáltatónak kötelező lesz készpénzmentes fizetési lehetőséget biztosítani ügyfelei számára. Dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil ügyvezető-helyettese, üzletfejlesztési és értékesítési vezetője szerint azonban hibázik az, aki ezt kényelmetlen kötelezettségként fogja fel. „Egyértelműen megváltoztak a fizetési szokások az elmúlt hónapokban, a járványhelyzet éveket gyorsított a digitális transzformáció folyamatán, és az emberek igényei is megváltoztak.”
Négy az egyben, gyorsan
Ezekhez a változásokhoz márpedig alkalmazkodnia kell mindenkinek, aki elégedett ügyfeleket szeretne. „Évek óta hangoztatjuk, hogy a vállalkozás méretétől függetlenül fontos a megfelelő paymentstratégia kialakítása. Ez a mostani helyzetben talán még inkább így van. Azok a vállalkozók, kereskedők, akik nem fordítanak kellő figyelmet erre, vagy csak egy kötelező elemként tekintenek rá, nem pedig lehetőségként a fejlődésre, a vásárlói bizalom növelésére, egyértelműen versenyhátrányba kerülnek. A nyertesek azok lesznek, akiknél már folyamatban van a digitális transzformáció, vagy most nagyon felgyorsítják azt” – hívja fel a figyelmet Al-Absi Gáber Seif.
A SimpleBusiness elektronikus fizetési applikáció bevezetésével most a kis- és középvállalkozások is kiváló lehetőséget kapnak, hogy nagyot lépjenek előre ezen a téren, méghozzá egy szinte azonnal elérhető, olcsó, mégis egyedülálló formában. „Nagy fejlesztésünk, hogy a SimplePay rendszerében akár két munkanap alatt is tudjuk élesíteni a kereskedőket, a SimpleBusiness esetében is szeretnénk ezt tartani. Az alkalmazás letöltésével (elérhető a Google Play és az App Store áruházakban) gyakorlatilag már másnap a legmodernebb digitális fizetési megoldásokat kínálhatja bárki az ügyfeleinek, legyen szó boltról, vagy éppen egy online angolóráról, netalán egy mosógépszerelésről” – magyarázza büszkén az ügyvezető-helyettes.
Bővülő ökoszisztéma
Így, ebben a formában ezt senki más nem kínálja még a magyar piacon, de Al-Absi Gáber Seif mégsem elsősorban a konkrét fizetési megoldásokban látja a SimpleBusiness legfőbb előnyét. „A SimpleBusiness bevezetésével a SimplePay egy teljes körű fizetési platformmá vált. Van egy olyan ökoszisztémánk, ahol a kereskedők minden fizetési megoldást egy az egyben elérhetnek, már messze nem csak kártyás online fizetést kínálunk.” A Simple ökoszisztémába tartozó Simple applikáció 1,3 millió felhasználóval, a SimplePay online fizetési platform hozzávetőlegesen 10 ezer web-shoppal büszkélkedhet. Az azonnali fizetéses átutalással pedig újabb 3 millió OTP-s ügyfél lépett be azoknak a körébe, akik ebben az ökoszisztémában gyorsan és egyszerűen, néhány kattintással tudnak elektronikusan fizetni. A SimpleBusiness használatával ezt az elképesztően széles felhasználói bázist is elérheti egy kereskedő vagy szolgáltató.
Az OTP Mobilnak ambiciózus tervei vannak a következő időszakra: „Várjuk a felhasználói visszajelzéseket a SimpleBusiness applikációval kapcsolatban, fontosnak tartjuk, hogy ezek mentén fejlesszük tovább az alkalmazást” – zárja a beszélgetést Al-Absi Gáber Seif.
De mit is tud a SimpleBusiness?
Az egyszeri belépési díj után forgalmi elvárástól függetlenül mindössze 0,99%-os kereskedői díjjal működő alkalmazás segítségével a kereskedő vagy szolgáltató az okostelefonjával fizikai környezetben (terminál nélkül, egy QR-kód generálásával) és online környezetben is (egy link elküldésével) lehetővé teszi a vásárlónak, hogy akár bankkártyaadatok megadásával, akár mobilbankja segítségével azonnali fizetéses átutalással egyenlítse ki a számláját. Amennyiben a vásárló már Simple-felhasználó, akkor ezt pár kattintással, másodpercek alatt elintézheti, de ugyanez igaz az OTP mobilbanki alkalmazás használóira is, akik az átutalást is hasonló egyszerűséggel indíthatják.
A Bank Gutmann sorozatában híres családok vagyonhoz fűződő viszonyáról írunk, számos jó gyakorlatot ismertetve. Mostantól magyar példákkal bővítjük a sorozatot, hogy azt is bemutassuk, hazánkban miként állnak a vagyonhoz és annak átadásához kapcsolódó kérdésekhez.
Az egyik testvér pék, a másik cukrász, szakmájukban mindketten a hazai élvonalba tartoznak. A G&D Kézműves Cukrászda és Pékség jól meglovagolta azt a média- és vásárlócsalogató hullámot, amit a kettős Ország Tortája-győzelem gerjesztett. A Szó testvérek áruiért ma már Salgótarján mellett Balatonkenesén és Gyöngyösön is sorok kígyóznak.
Kollár Béla oboaművész hobbiból kezdett oboanádakat faragni. Ma már hozzá, pontosabban Victoria Music nevű hangszerboltjába vándorol szaktanácsért, új hangszerért és hangszerjavításért a magyar komolyzene krémje – meg persze az oda vágyódó tanulók is. Akad, aki már harminc éve.