A Shell globális alelnökeként 80 országban, 45 ezer kereskedelmi egységet felügyelni, félmillió kollégát motiválni, 30 millió vásárlót elégedetté tenni nap mint nap, olyan projekteket életre kelteni, mint a Shell V-Power és SMART klub kártya, csakis kiváló vezetői készségekkel lehet. De meg lehet vajon ezeket tanulni? Kapitány István „A győztes csapatról” című MesterAkadémia videókurzusában pontról pontra, személyes történetekkel fűszerezve ad útmutatót, hogyan legyünk jó vezetők
Minden meghatározó lépés az ember karrierjében egy nagy döntéssel kezdődik. Meg merjük-e lépni a következő lépést? El merünk-e rugaszkodni a megszokottól, tudunk-e fejest ugrani az ismeretlenbe? Ha Kapitány Istvánra hallgatunk, akkor veszünk egy nagy levegőt, lépünk és cselekszünk. „A siker érdekében kockázatot kell vállalnunk, úgy is mondhatnánk, a bőrünket kell a vásárra vinni” – mondja István, aki úgy lett 2002-ben a németországi Shell vezetője, hogy körülbelül 3 mondatot tudott németül. De bevállalta, jelen volt, mert kockáztatni, és sikerült neki.
A MesterAkadémia legújabb kurzusa azonban nem csak arra buzdít, hogy legyünk bevállalósak, hiszen ez csupán egy kezdeti lépés, hanem arra is rávilágít, hogy sikeres vállalatvezetőnek lenni nem egy one-man show, az üzleti életben lehetetlen egyedül nyerni. Kell mögénk, illetve mellénk egy csapat, ráadásul egy sokszínű, motivált csapat, ahol mindenki a saját képességeinek megfelelően a maximumon teljesíthet.
„Minden vezető annyit ér, amennyit a csapata nélküle teljesíteni tud” – vallja István. Mindenki bajnok akar lenni, mindenki sikereket szeretne elérni a napi munkájában. Egy jó vezetőnek az a legfontosabb feladata, hogy hozzásegítse ehhez a munkatársait. A világ legjobb csapatához nem 11 Lionel Messi kell, hanem 11 olyan játékos, aki a saját pozíciójában a legtöbbre képes. Így lesz egy olyan színes egyéniségekből álló, győztes csapatunk, amelynek tagjaira maximális bizalommal tudunk feladatokat delegálni.
Képzeld el, hogy a tésztától a húson és a sajton át a legutolsó bazsalikomlevélig a tányérodon minden a téged körülvevő birtokról származik. A Graefl Major nem divatból használja a fenntarthatóság és a „farm to table” fogalmakat, a személyes jelenlét és odafigyelés itt tapintható. Szerencsés Györgyi és férje, Szepesi Péter logisztikai cégük, a Wici Intertransport Kft. profitját forgatja vissza értékteremtésbe és -megőrzésbe. A 100 százalékban magyar tulajdonú vállalat így most saját erőből újítja fel az ország egyetlen megmaradt szecessziós kastélyát – ez a szemlélet semmikor nem volt még annyira aktuális, mint most.
Hat éve szerettünk bele ebbe az akkor hallatlanul romos épületbe – meséli Györgyi, miközben a birtokjáró golfautóval elhaladunk a modern 100 fős rendezvényhelyszín mellett, a kastély felé. „Akkor már egy jó ideje kerestünk olyan kastélyt, ami felújítás után hotelként tud működni. Évekig dolgoztam a turizmusban, az álmom egy olyan kastélyhotel volt, ahol a szobák az eredeti állapotukra helyreállítva fogadják a vendégeket. Ami most zajlik, az nem felújítás, inkább tűpontos restaurálás. Régi technika, régi anyagok, régi bútorok. Pontosan olyan lesz az épület, mint egykor” – mondja.
A Tisza-tó melletti épületet 1906-ban Graefl Andor földbirtokos építette, a család több ezer hektáron gazdálkodott és vadászott itt, még VIII. Edward angol király is megfordult a birtokon. A kastély aztán évtizedekig állt kihasználatlanul. „Már a történet kezdete is sorsszerű. Az innen néhány kilométerre lévő Egerlövőn lakunk, senki nem tudott róla. Beütöttem a keresőbe, hogy eladó kastély, így találtam rá, itt volt, 10 percre tőlünk. Azonnal beleszerettünk. Egy évig kellett takarítani, területet tisztítani, a most üzemelő apartmanok épületeit szó szerint az égig érő gazban találtuk” – mondja. Őszi délután van, az állatok kinn vannak a legelőn. A gazdaság igazi paradicsom a rohanó világ emberének, a majorságban testközelből megfigyelhető az állattartás, az ember elhalad a roskadozó magaságyások mellett, megszagolhatja a fűszernövényeket, de Györgyiék egyébként is élen járnak az edukációban. Rendszeresen vesznek részt fiataloknak tartott fenntarthasósági programokban, a hazai slow living mozgalom oszlopos tagjai. „Egyértelműen a Slow Living Hungary koronaékszere ez a hely, nem véletlen, hogy a kezdetektől, alapítóként velünk vannak” – mondja Szekeres Diána, a Slow Living Hungary elnöke, akivel útközben összefutunk a birtokon, éppen megbeszélésük volt.
Elhaladunk az újonnan épített kápolna mellett – a kis épületbe a kastélyból hozták át az oltárt, – majd a főépület felé vesszük az irányt. Az osztott ablakos télikert már kész „télen már fűthetünk is” – mondja Györgyi. Férjével azt tervezik, hogy áttelelni már itt, az alsó lakosztályban fognak, hogy még közelebb legyenek a történésekhez. A feladatleosztás szerint Györgyi fogja össze a gazdaságot, egyre több időt tölt itt, a vendégeket fogadja, mindenkit személyesen ismer. Azt mondja, a nagytakarítás után az átadás előtt még minden szobát átnéz újra, hogy minden tökéletes legyen. Férje, Péter dolgozik a logisztikai cégben, de ő a kivitelező ember is, és hosszú távon a gazdaság lesz az ő asztala.
“Azt gondoltuk, egyszer majd tudni kell lelassulni” – mondja Györgyi, de most még egyértelműen a lassulás megteremtésének feltételein dolgoznak, idejük megoszlik a kastély és a cég között. Látszik, hogy mindketten elkötelezettek és maximalisták, a major jelenleg inkább szenvedély, mint önmagában profitábilis vállalkozás.
A vendég mindenesetre már le tud lassulni, itt minden adott a kikapcsolódáshoz. Slow living, slow food: az ételek a helyben termelt bio alapanyagokból készülnek, szezonális, nullkilométeres gasztronómára számíthat az ide látogató. A 10 hektáron és a környező vadászmezőkön minden beszerezhető, ami Gyűjtő Ádám és Somodi Péter séfek kreatív konyhájának kell, az öko gazdaság mellett boldog állattartás zajlik. A sajtot, mézet, aszalványokat, befőtteket, lekvárokat maguk készítik. Jelenleg a vidéki stílusú 8 apartman mellett a konferencia- és rendezvényhelyszínként is üzemelő étterem működik. Sok az esküvő, de csütörtöktől vasárnapig bejelentkezéssel ebédre és vacsorára is fogadnak külső vendégeket. „A slow food nem csak jelszó, itt egy étkezés tényleg legalább 3 óráig tart. Szezonális és regionális konyhát viszünk, használjuk a régi recepteket, Slow Wine borászatok tételeit kínáljuk. Hirdetni nem hirdettünk még, a vendégek egymásnak adják a kilincset, gyakran jönnek messze földről, akár külföldről, nem ritka a szombati teltház sem” – mondja Györgyi. Érdemes tehát előre asztalt foglalni, ha valaki Kétútközbe látogatna.
2020-ban nem ér minket váratlanul az a megállapítás, hogy minden vállalkozás sikeréhez elengedhetetlen a megfelelő online jelenlét és ehhez kapcsolódóan az online ügyfélélmény biztosítása. A fogyasztók már nem csak fizikai terekben, mondjuk egy boltban találkoznak a termékekkel vagy szolgáltatásokkal, hanem gyakran egy applikáción vagy weboldalon keresztül. De Dalos Ottó, a Cisco magyarországi ügyvezető igazgatója szerint […]
Erős optimizmussal és szándékkal vágott bele a Dorogi család, hogy újra kultüdítővé tegye a Bambit. A kádári nosztalgia marad, a cukortartalom és a szintetikus anyagok mennek.
Huszonöt éve felsővezető, egy mostanra 12 milliárd forintos árbevételű céget vezet, 750 embert irányít, cégek felvásárlásán dolgozik, kemény megtérülést elváró tulajdonos befektetőknek riportol, mellesleg a hazai magánegészségügy érdekképviseletét is magára vállalta, de sem a mérhetetlen ambíció, sem a sok stressz nincs a homlokára írva. Leitner György higgadtan vezeti a magánegészségügy befoghatatlan óriását.