Akivel dolgozunk,  azt megveszi a Disney

Ha Luke Skywalker nem réved a Tatooine lenyugvó napjainak fényébe, ha Trey Parker és Matt Stone sok-sok évnyi szívás után úgy nem döntenek, hogy egy provokatív rajzfilmmel fingatják meg az amerikai társadalmat (Terence és Philip esetében szó szerint), ha az őrült titán Thanos nem csettinti el a világegyetem élőlényeinek felét – nos, ebben az esetben az elmúlt évtizedek popkultúrája és vele a nyugati közízlés, no, meg sokak bankszámlája teljesen máshogy alakul. De mindez bizony megtörtént, a Star Wars és a Marvel-birodalom pedig azt követően kerültek Mickey egér fehérkesztyűs markába, hogy megállapodtak egy budapesti játékfejlesztő céggel, a Zen Studioszal.

„Van nálunk egy mondás: akivel együtt dolgozunk, azt megveszi a Disney” – viccel Györei Viktor, a Zen Studios irodavezetője, miközben körbevezet a cég 800 négyzetméteres budai irodájában. A Zen a legnagyobb forgalmat bonyolító magyarországi játékfejlesztő stúdió, elsősorban flipperjátékairól ismerik. Ezek lehetnek valódi játékgépek, például legendás Williams masinák virtuális másolatai, vagy akár olyan szupernépszerű franchise-ok exkluzív asztalai, mint az említett Star Wars, a Marvel vagy a Family Guy. Vagy a South Park, szóval Matt és Trey is félheti a kis gömböccé hízott egér étvágyát.

Üzletnek indult
Kigyóssy Zsolt 2000-ben szilárd elképzeléssel lépett be a budapesti Mutanttek Kft. irodájába. Tapasztalt üzletember lévén olyan ágazatba akart befektetni, amiben akad magyarországi szakértelem, magasan van a növekedési plafon, és még nem telített a piac. Választása a videójátékokra esett, a négy lelkes játékfejlesztő által alapított Mutanttek pedig vonzó alternatíva volt.