Pécsi Kinga és Pécsi Attila egy évre indultak külföldre világot látni, végül egy évtized lett belőle. Ausztrália, a Karib-térség és szinte az összes európai ország bejárása után tavaly egy közös gyerekkel és egy vállalkozásötlettel jöttek haza Budapestre. A Wesselényi utcában megnyílt Arán pékséget már a nyitás után egy hónappal a top pékségek között tartották számon.
1.Világutazók A pesti Rézkakas étteremben ismerkedtek meg, majd Attila Ausztráliában próbált szerencsét, Kinga megvárta, és együtt költöztek Dublinba. A vendéglátóscsaládban felnövő Attila és a szintén világ életében vendéglátásban dolgozó Kinga Dublinban is végigjárták az éttermi ranglétrát. A fapados repülőjáratoknak köszönhetően a kint töltött évek alatt bejárták Európát, a karibi térséget és Amerikát is. Az egyre több helyi barát és az egyre jobb munkalehetőségek mindig egy picit tovább csúsztatták a hazaköltözést, és végül egy év ír életből egy évtized lett. Kinga szeretett volna továbbtanulni, így amikor meglátta a dublini műegyetem pék-cukrász menedzsment szakát, beiratkozott. Saját helyet akartak, eleinte cukrászatban gondolkodtak, de egy San Franciscó-i út a kovász irányába terelte őket. „San Francisco az újhullámos kovászos kenyér Mekkája.”
2.Összetartó banda ez Az írül kenyeret jelentő Arán pékség tavaly júniusi megnyitására összegyűlt a budapesti kézművespék-közösség apraja-nagyja. „Összetartunk. Egy a célunk, hogy hintsük az igét, hogy mennyire fontos minőségi kenyeret enni. Ők is ezt képviselik. Hatalmas szakmai alázattal rendelkeznek” – mondja Kingáról és Attiláról Fekete Gergő, az Artizán pékség és a Fågel by Artizán zabkásázó alapítója. – Nem mellesleg a magos rozskenyerük szenzációs. Az egyik kedvencem.”
3.Elindultak, aztán jött a karantén A hirtelen felívelésüket megtörte a járványhelyzet. A lezárások és korlátozások kezdetén volt olyan napjuk, amikor tízpercenként csörgött a telefon. Minden ügyfél lemondta a rendeléseit, két nap alatt veszítették el a forgalom kétharmadát. A legtöbben amint tudtak, visszatértek. Most tíz pékség és kávézó rendeli tőlük a kenyeret és a péksüteményeket, köztük a Kadarka Borbár, a Portobello, a London Coffee Society és a rózsadombi Piccante Delicatesse is. Nagyjából ugyanolyan évük lesz, mint tavaly: 57, 7 millió forintos árbevétellel és 7,8 millió forintos adózott eredménnyel zártak.
A United Consult megalakulásakor még valóságos sci-finek tűnt az önvezető autó vagy éppen az arcfelismerés, és az óriási digitális adathalmazok is csak a Mátrix filmek futurisztikus látványvilágából lehettek ismerősek az átlagember számára. Ezek azonban mára mindennapjaink részévé váltak, az idén húszéves budapesti IT-cég pedig továbbra is a jövő technológiáit keresi és építi a jelenben.
Az immár Super-brands-díjas United Consult Kft. egy baráti társaságból fejlődött sok területen piacvezető középvállalattá az elmúlt két évtizedben. Indulásukkor még betárcsázós neten keresztül kommunikáltak ügyfeleikkel, ma pedig már az 5G van segítségükre, amikor a különböző streaming szolgáltatások révén valós időben keresnek innovatív megoldásokat partnereik üzleti problémáira. A fejlődés elképesztő léptékű az ágazatban, és a ma már közel háromszáz főt foglalkoztató cég nem csupán lépést tart a trendekkel, hanem – saját ügyfeleit jelentős versenyelőnyhöz segítve – sokszor meg is előzi azokat.
Egyik legújabb partnerük Amerika legnagyobb telekommunikációs cége, amely a számlázási rendszer teljes körű ráncfelvarrásával bízta meg a magyar céget: egyedülálló fordítóprogramjuk segítségével a 21. század igényeire szabják az óriásvállalat kapcsolódó szoftvereit. Ennek presztízsértéke hatalmas, mégis kijelenthető, hogy ez a megbízása csupán egy a United Consult számtalan izgalmas szakmai vállalása közül. Húsz éve stabil partnerük például a Pannon GSM-ből időközben Telenorrá lett hazai szolgáltató is.
Mivel a cég vezetői és munkatársai számára egyaránt fontos, hogy üzleti sikereik mellett társadalmi haszonnal is bírjon a munkájuk, kiemelt figyelmet fordítanak az egészségügy területére is. Egyik most futó projektjükben például olyan eszközökhöz fejlesztenek szoftvert, amelyek sok betegség – így a rák, a stroke vagy éppen az Alzheimer-kór – korai diagnosztizálásában is átütő eredményeket hozhatnak akár már a közeli jövőben. Állandó ügyfeleik között ott vannak a hazai telekommunikációs piac legfőbb szereplői, illetve a pénzügyi szektor legnagyobb cégei is.
„Az elmúlt két évtized tapasztalata nagyon fontos számunkra, ám a jelenben nem alapozhatunk kizárólag arra a tudásra, amit húsz éve szereztünk, és persze a jelenlegi ismereteink sem lesznek elegendőek öt-tíz-húsz év múlva. A legnagyobb érték a 21. században a technológiai nyitottság, a folyamatos fejlődés és a megújulás képessége” – szögezi le Gertner Roland, a United Consult CEO-ja. A cég innovatív szellemisége és kollégái kreativitása kapcsán hozzáteszi: „Ha valamiben perspektívát látunk, akkor a cégen belül létrehozunk egy startupként működő kis egységet, saját költségvetéssel. Amikor feltűnik egy új terület, egy új megoldás, még nem lehet tudni, mi lesz belőle. Vállaljuk ezt a kockázatot, hiszen nem csak elemi érdekünk, de szenvedélyünk is az új szektorok, kompetenciák, technológiák kutatása.”
Így kerültek kapcsolatba a CRM-rendszerek új generációját fejlesztő Salesforce céggel is – melynek ma már aranyszintű partnerei –, illetve az elmúlt három évben egy ilyen, néhány innovatív kolléga ötletéből indult „pilot” projektből nőtte ki magát önálló divízióvá a big data üzletáguk is. Ezek létjogosultságát az azóta egyre növekvő piaci igények is bizonyítják. Öt éve például még nem is létezett, mára viszont megkerülhetetlen iparági szereplővé vált a Cloudera legújabb, az adatfeldolgozást még gyorsabbá, hatékonyabbá és pontosabbá tevő rendszere, a CDP (Cloudera Data Platform), melyet a United Consult világszinten is az elsők között kezdett szakértőként bevezetni.
A folyamatos tanulás, kutatás és innováció egyfelől ügyfeleik javát szolgálja, másfelől pedig saját érdekük is, mondhatni: sikereik kulcsa a gyorsan változó IT-szektorban. Gertner Roland konklúziója afféle iparági mottó is lehetne: „Ha ma nem tekintünk előre és nem járunk két lépéssel a piac előtt, akkor egy darabig még tovább visz a lendület, de aztán megállunk és végünk. Kollégáink professzionalitása, hivatástudata és nyitottsága révén továbbra is azon az organikus fejlődési pályán kell maradnunk, amelyen eddig voltunk, és amely egyértelműen a jövőbe vezet.” A húsz év szakmai tapasztalatán túl talán éppen ez az innovatív hozzáállás az, amiért évről évre egyre többen bízzák projektjeiket a United Consult csapatára.
Tisza Kata tíz év különbséggel kétszer is berobbant a magyar médiába. Első néhány könyvét sokáig letagadta, de egy évtized hallgatás után újra ír. Van hangja, meri vállalni, és többször már nem hallgat el. Ami változott: a médiaszemélyiségből néhány diploma megszerzése mellett életútkutató és coach lett. Praxisában sokszor az abúzusból menekülőket támogatja vissza a saját erejükbe.
Ballainé Krikker Zsuzsanna dandártábornok, a magyar honvédség első tábornok asszonya történelmet írt, mégsem érzi úgy, hogy ideje kérni az obsitot. A Honvédelmi Minisztérium Védelemgazdasági Hivatalának főigazgatója csúcsmenedzseri hozzáállással és a dolgozói kapcsolatok erősítésével tenné le a keze nyomát.