Baleseti túlélőknek nyújt lelki segítséget egy budapesti szervezet, ami még kicsi, de nagy tervei vannak. A Traumaambulancia ambíciói végtelenek, ahogy az egyesület dolgozóinak kitartása is. Ők tudják, mit jelent legyőzni a legyőzhetetlent: sokan maguk is súlyos baleseteket éltek túl.
Fejes Adriennt az egyetemen ismertem meg. Szociális munkát és szociálpolitikát hallgatott, ahogy egy évig én is, ám míg jómagam átmentem egy másik szakra, ő maradt. Aztán évekig nem tudtam róla többet, mint hogy a reptéren dolgozott. Nyolc évvel később, idén januárban megosztott egy blogposztot, ami a Traumaambulancia Egyesület oldalán jelent meg. A sztori róla szólt – pontosabban arról, hogyan lett második születésnapja.
„Aki ilyesmit él át, annak tényleg két születésnapja lesz” – mondja Adrienn egy nyári estén. Rózsaszín ruha, szeplős, mosolygós arc, élénken mesél arról, hogyan szenvedett másod- és harmadfokú égéseket a teste húsz százalékán. A karján mutat pár heget, de egyébként nem venném észre, hogy baleseti túlélő. Pedig ennyire pozitív szellemben talán csak az tudja előadni, miként égett meg egy amúgy banálisnak tűnő háztartási balesetben, aki már elfogadta, hogy ez történt, mi több, a személyisége része lett a baleset. „Az orvosom azt mondta, hét évbe telik, amíg felépülök, és ez nem csak a testemre, de a lelkemre is igaz lesz. Azt válaszoltam, hogy erre nekem nincs időm.”
Megértem. Hét év iszonyú sok idő, márpedig ahhoz, hogy valaki túltegye magát egy súlyos baleset lelki következményein, néha még ennél is több idő kell. Sőt van, hogy egyedül egyszerűen nem sikerül.
A United Consult megalakulásakor még valóságos sci-finek tűnt az önvezető autó vagy éppen az arcfelismerés, és az óriási digitális adathalmazok is csak a Mátrix filmek futurisztikus látványvilágából lehettek ismerősek az átlagember számára. Ezek azonban mára mindennapjaink részévé váltak, az idén húszéves budapesti IT-cég pedig továbbra is a jövő technológiáit keresi és építi a jelenben.
Az immár Super-brands-díjas United Consult Kft. egy baráti társaságból fejlődött sok területen piacvezető középvállalattá az elmúlt két évtizedben. Indulásukkor még betárcsázós neten keresztül kommunikáltak ügyfeleikkel, ma pedig már az 5G van segítségükre, amikor a különböző streaming szolgáltatások révén valós időben keresnek innovatív megoldásokat partnereik üzleti problémáira. A fejlődés elképesztő léptékű az ágazatban, és a ma már közel háromszáz főt foglalkoztató cég nem csupán lépést tart a trendekkel, hanem – saját ügyfeleit jelentős versenyelőnyhöz segítve – sokszor meg is előzi azokat.
Egyik legújabb partnerük Amerika legnagyobb telekommunikációs cége, amely a számlázási rendszer teljes körű ráncfelvarrásával bízta meg a magyar céget: egyedülálló fordítóprogramjuk segítségével a 21. század igényeire szabják az óriásvállalat kapcsolódó szoftvereit. Ennek presztízsértéke hatalmas, mégis kijelenthető, hogy ez a megbízása csupán egy a United Consult számtalan izgalmas szakmai vállalása közül. Húsz éve stabil partnerük például a Pannon GSM-ből időközben Telenorrá lett hazai szolgáltató is.
Mivel a cég vezetői és munkatársai számára egyaránt fontos, hogy üzleti sikereik mellett társadalmi haszonnal is bírjon a munkájuk, kiemelt figyelmet fordítanak az egészségügy területére is. Egyik most futó projektjükben például olyan eszközökhöz fejlesztenek szoftvert, amelyek sok betegség – így a rák, a stroke vagy éppen az Alzheimer-kór – korai diagnosztizálásában is átütő eredményeket hozhatnak akár már a közeli jövőben. Állandó ügyfeleik között ott vannak a hazai telekommunikációs piac legfőbb szereplői, illetve a pénzügyi szektor legnagyobb cégei is.
„Az elmúlt két évtized tapasztalata nagyon fontos számunkra, ám a jelenben nem alapozhatunk kizárólag arra a tudásra, amit húsz éve szereztünk, és persze a jelenlegi ismereteink sem lesznek elegendőek öt-tíz-húsz év múlva. A legnagyobb érték a 21. században a technológiai nyitottság, a folyamatos fejlődés és a megújulás képessége” – szögezi le Gertner Roland, a United Consult CEO-ja. A cég innovatív szellemisége és kollégái kreativitása kapcsán hozzáteszi: „Ha valamiben perspektívát látunk, akkor a cégen belül létrehozunk egy startupként működő kis egységet, saját költségvetéssel. Amikor feltűnik egy új terület, egy új megoldás, még nem lehet tudni, mi lesz belőle. Vállaljuk ezt a kockázatot, hiszen nem csak elemi érdekünk, de szenvedélyünk is az új szektorok, kompetenciák, technológiák kutatása.”
Így kerültek kapcsolatba a CRM-rendszerek új generációját fejlesztő Salesforce céggel is – melynek ma már aranyszintű partnerei –, illetve az elmúlt három évben egy ilyen, néhány innovatív kolléga ötletéből indult „pilot” projektből nőtte ki magát önálló divízióvá a big data üzletáguk is. Ezek létjogosultságát az azóta egyre növekvő piaci igények is bizonyítják. Öt éve például még nem is létezett, mára viszont megkerülhetetlen iparági szereplővé vált a Cloudera legújabb, az adatfeldolgozást még gyorsabbá, hatékonyabbá és pontosabbá tevő rendszere, a CDP (Cloudera Data Platform), melyet a United Consult világszinten is az elsők között kezdett szakértőként bevezetni.
A folyamatos tanulás, kutatás és innováció egyfelől ügyfeleik javát szolgálja, másfelől pedig saját érdekük is, mondhatni: sikereik kulcsa a gyorsan változó IT-szektorban. Gertner Roland konklúziója afféle iparági mottó is lehetne: „Ha ma nem tekintünk előre és nem járunk két lépéssel a piac előtt, akkor egy darabig még tovább visz a lendület, de aztán megállunk és végünk. Kollégáink professzionalitása, hivatástudata és nyitottsága révén továbbra is azon az organikus fejlődési pályán kell maradnunk, amelyen eddig voltunk, és amely egyértelműen a jövőbe vezet.” A húsz év szakmai tapasztalatán túl talán éppen ez az innovatív hozzáállás az, amiért évről évre egyre többen bízzák projektjeiket a United Consult csapatára.
Ne olvasd el ezt az oldalt az előtt, hogy becsuktad a szemed, és néhány percig gondolkodtál azon, mit jelent számodra az egyenlőség. Lapot kérni, széket foglalni. Megváltoztatni a játékszabályokat. Újraosztani a befolyást, újragondolni a hatalmat – ilyeneket dobáltunk be egy januári szerkesztőségi brainstormingon. Fáradtan, délután, az első Forbes Women’s Summitra készülve. Aztán aznap este az ágyban már lepergett előttem […]
Tisza Kata tíz év különbséggel kétszer is berobbant a magyar médiába. Első néhány könyvét sokáig letagadta, de egy évtized hallgatás után újra ír. Van hangja, meri vállalni, és többször már nem hallgat el. Ami változott: a médiaszemélyiségből néhány diploma megszerzése mellett életútkutató és coach lett. Praxisában sokszor az abúzusból menekülőket támogatja vissza a saját erejükbe.
A játékszenvedélyen túl komoly üzleti megfontolás tolta előre a legnagyobb bevételű magyar játékfejlesztő céget. A Zen Studios világszínvonalú ügyfélkörrel dolgozik egy budai irodában, ahol még az ablakokat is el kell sötétíteni, nehogy kiszivárogjon egy még be sem jelentett Star Wars-film.