Interjú Takács Istvánnal, a Pick Szeged Zrt. vezérigazgatójával
Miért döntöttek úgy, hogy részt vesznek a Növekedési Kötvényprogramban (NKP)?
Más cégekhez hasonlóan, mi is forrásokat kerestünk a tervezett fejlesztési programunkhoz, és a Magyar Nemzeti Bank (MNB) által meghirdetett Növekedési Kötvényprogramban találtuk meg a legkedvezőbb lehetőséget. A jegybanki program nagyobb méretű, hosszabb futamidejű és alacsonyabb kamatköltségű forrásbevonást tett lehetővé, és így valós alternatívát jelentett egy banki hitelfelvétellel szemben. Mindemellett a kötvény, tulajdonságából adódóan, jóval rugalmasabb finanszírozást is biztosít számunkra.
Mik voltak a tapasztalataik a programhoz való csatlakozás és a forrásbevonás gyakorlati oldalával kapcsolatban?
Márton Katalin bolondul a harsány, karakteres szettekért, de a legjobban annak örül, ha a messziről észrevehető mosolyával azonosítják.
Karrier Azon kevés nő egyike, akik egy közel hatvanmilliárd forintos árbevételű magyarországi nagyvállalat topmenedzsmentjének tagjai. Két éve a Praktiker HR-vezetője és CSR-igazgatója, idén év elején a vállalat csúcsvezetésében is helyet kapott. Márton Katalin a pályáját is a Praktikernél kezdte HR-vezetőként, de onnan aztán elkanyarodva dolgozott Bécsben, az MCN Telecom nemzetközi HR-menedzsereként, majd részt vett a Posta Biztosító felépítésében és egy építőipari cég (Saint-Gobain Építőanyag Kereskedő Zrt.) átstrukturálásában is. Gyermekei megszületése után örömmel visszaült az iskolapadba, hogy elvégezze a Werk Akadémia enteriőrstylist-képzését. Bár jelenleg nem vállal megbízásokat, a családi otthont folyton csinosítja. Szereti a munkáját, és büszke arra, ahol tart, de a legnagyobb elégedettséggel a karrierje adta szabadság tölti el. „Nem a munka önmagában a cél – mondja –, hanem a feladat, amiben önmagunk lehetünk. Ez megalapozhat egy jó életet.”
Stílus Gyerekkorában is érdekelte a divat, az édesanyjának köszönhetően már tinikorában hódolhatott az öltözködés iránti szenvedélyének. „Anyukámnak a varrás volt a hobbija. Elképesztő darabokat gyártott nekem a Burdákból, amiket apukám hozott haza a németországi útjairól. Így már tizenöt évesen is tűzpiros, nagy aranygombos kosztümben járhattam, ami akkor, a 80-as években Békéscsabán rettentő menőnek számított.” A karakteres külsőhöz azóta is töretlenül vonzódik, markáns, élettel teli, nőies darabokat hord, színes és nagy virágos ruháinak számát megsaccolni sem tudná. Ha mégis feketét visel, azt is megbolondítja valami színessel, például egy hangsúlyos harisnyával. „Egyszer mentem be tetőtől talpig feketében az irodába, az egész napom mentegetőzéssel telt, hogy nincs semmi baj” – mondja nevetve. Színek, nőiesség és megfizethetőség – utóbbi legalább ilyen fontos. Egyedül szemüvegkeretre és cipőre hajlandó többet költeni – ez a két kiegészítő nemcsak esztétikai funkciót tölt be –, de a ruháit fast fashion márkáktól vagy kedvenc békéscsabai turkálójából szerzi be. „A luxusmárkákat nem engedhetem meg magamnak, és nem is vágyom rá, hogy így tűnjek ki. Enélkül is mindig észrevettek” – mondja, és arra a legbüszkébb, amikor azt mondják neki, messziről látszik a mosolya. „Mert a stílus nemcsak a megjelenés, hanem az a kerek egész, amit képviselsz.” A magyar üzleti világban a legstílusosabb nőnek Czakó Borbálát tartja. „Abszolút ikon és példakép fantasztikus életúttal és karrierrel, és a hihetetlenül pozitív személyiségével. Imádom, amikor felveszi a pink ruháját, azt is olyan méltósággal teszi, mint mindent.”
Mellékesen enteriőrstylist
Relax Úszás nélkül nem indulhat el a napja, de alapvetően a passzív pihenés híve, az alvástól és az olvasástól töltődik fel a legjobban. Esténként egy félórára mindig beül az infraszaunába, ahová telefon helyett könyvet visz magával, mostanában Barabási Albert-Lászlóét. Általában két könyvet – egy súlyosat és egy könnyebbet – olvas párhuzamosan, utóbbi lehet egy romantikus vagy bűnügyi regény. Legmeghatározóbb olvasmányélménye a botránykönyvként számon tartott Amerikai psycho. „Abban a bizniszközegben, amiben egykor külföldön mozogtam, sokszor elgondolkodtatott, amit láttam. Európa egyik legexkluzívabb irodaépületébe, a bécsi Millenniumi toronyba jártam dolgozni, állandóan repültem, luxushotelekben szálltam meg, és luxuséttermekben ettem, mégis mindig az foglalkoztatott, hogy mi van a felszín alatt. Át kellett gondolnom, hol legyenek a határok és a hangsúlyok az életemben.”
Márton Katalin KEDVENCEI 1. Parfüm: Versace Dylan Blue. Férjétől kapta ajándékba. A leírás szerint olyan nőknek készült, akik tudják, mit akarnak. A magáénak érzi. 2. Füzetek: Naplót gyerekkora óta ír. Egy nap majd szeretné odaadni őket a lányának, de a férjével megegyeztek, hogy erre csak a 18. születésnap után kerülhet sor. 3. Fülbevaló: Aliexpress. Az egyik kedvenc példája a megfizethető, mégis izgalmas darabokra. Annyira megtetszett neki, hogy tízféle színben is megrendelte. 4. Kendő: Frey Wille × Igazgyöngy Alapítvány. Mindig jó érzéssel veszi fel, mert megvásárlásával jó ügyet támogatott. 5. Szemüveg: Gucci. Nem a diszkrét szemüvegkeretekre esküszik. 6. Rúzs: L’Oréal. A mosolyt tartja a legszebb kiegészítőnek, rúzsokkal hangsúlyozza is.
Számos háztartási kellék van, amit egyszer-kétszer kell megvenni az életben, és ezek mellett ma már a takarító-, tisztító- és tisztálkodási szerek is beszerezhetők környezetkímélő verzióban. Két barátnő webshopjából akár pár kattintással.
Egy régen időszerű történet egy lányról, aki huszonkilenc évesen kilenc bestsellert jegyzett, de addig kellett küzdenie a külvilág támadásaival, amíg rá nem jött, hogy elég csak maga mögött hagynia őket. Mindig felderítetlen területekre vágyott, és ezért hajlandó volt egy ház árát áldozni tanulásra és kapcsolatépítésre.
Pécsi Kinga és Pécsi Attila egy évre indultak külföldre világot látni, végül egy évtized lett belőle. Ausztrália, a Karib-térség és szinte az összes európai ország bejárása után tavaly egy közös gyerekkel és egy vállalkozásötlettel jöttek haza Budapestre. A Wesselényi utcában megnyílt Arán pékséget már a nyitás után egy hónappal a top pékségek között tartották számon.