Elsők között, még az átkosban kezdték el gyártani az akkoriban úri huncutságnak tartott könyökkaros napernyőket, és ezzel fixen bebetonozták magukat a piacra – és a teraszokra is. Az árnyékolástechnikával foglalkozó Vendrey és Társa Kft. a nyugati ernyők kopizójaként indult, ma már szinte nincs ember, aki legalább egyszer ne ült volna valamelyik napernyőjük alatt.
1983-ban a Vendrey család garázsából gyakran szűrődtek ki kalapácshangok. A família egyik rokona korábban Németországban vett egy akkor itthon még ismeretlennek számító könyökkaros napernyőt, ami felkeltette a család érdeklődést. Pénzük nem volt a külföldi luxustermékre, így úgy döntöttek – kihasználva a családfő, Vendrey Dénes mérnöki tudását –, hogy az udvarban elkészítik maguknak a replikát. A vázat Dénes és sógora állította össze, a vásznat Vendrey Kata húga varrta meg a hálószobában.
Nem voltak speciális készleteik, az első barna színű, narancs csíkos Vendrey napernyő még hétköznapi anyagokból állt össze. A próbadarab híre hamar elterjedt a XII. kerületben, csodájára jártak a szomszédok, így hamar vevőre is talált. A prototípust harmincezer forintért adták el, és a sikeren felbuzdulva a család gyorsan elkészítette a második, majd a harmadik napernyőjét is.
A United Consult megalakulásakor még valóságos sci-finek tűnt az önvezető autó vagy éppen az arcfelismerés, és az óriási digitális adathalmazok is csak a Mátrix filmek futurisztikus látványvilágából lehettek ismerősek az átlagember számára. Ezek azonban mára mindennapjaink részévé váltak, az idén húszéves budapesti IT-cég pedig továbbra is a jövő technológiáit keresi és építi a jelenben.
Az immár Super-brands-díjas United Consult Kft. egy baráti társaságból fejlődött sok területen piacvezető középvállalattá az elmúlt két évtizedben. Indulásukkor még betárcsázós neten keresztül kommunikáltak ügyfeleikkel, ma pedig már az 5G van segítségükre, amikor a különböző streaming szolgáltatások révén valós időben keresnek innovatív megoldásokat partnereik üzleti problémáira. A fejlődés elképesztő léptékű az ágazatban, és a ma már közel háromszáz főt foglalkoztató cég nem csupán lépést tart a trendekkel, hanem – saját ügyfeleit jelentős versenyelőnyhöz segítve – sokszor meg is előzi azokat.
Egyik legújabb partnerük Amerika legnagyobb telekommunikációs cége, amely a számlázási rendszer teljes körű ráncfelvarrásával bízta meg a magyar céget: egyedülálló fordítóprogramjuk segítségével a 21. század igényeire szabják az óriásvállalat kapcsolódó szoftvereit. Ennek presztízsértéke hatalmas, mégis kijelenthető, hogy ez a megbízása csupán egy a United Consult számtalan izgalmas szakmai vállalása közül. Húsz éve stabil partnerük például a Pannon GSM-ből időközben Telenorrá lett hazai szolgáltató is.
Mivel a cég vezetői és munkatársai számára egyaránt fontos, hogy üzleti sikereik mellett társadalmi haszonnal is bírjon a munkájuk, kiemelt figyelmet fordítanak az egészségügy területére is. Egyik most futó projektjükben például olyan eszközökhöz fejlesztenek szoftvert, amelyek sok betegség – így a rák, a stroke vagy éppen az Alzheimer-kór – korai diagnosztizálásában is átütő eredményeket hozhatnak akár már a közeli jövőben. Állandó ügyfeleik között ott vannak a hazai telekommunikációs piac legfőbb szereplői, illetve a pénzügyi szektor legnagyobb cégei is.
„Az elmúlt két évtized tapasztalata nagyon fontos számunkra, ám a jelenben nem alapozhatunk kizárólag arra a tudásra, amit húsz éve szereztünk, és persze a jelenlegi ismereteink sem lesznek elegendőek öt-tíz-húsz év múlva. A legnagyobb érték a 21. században a technológiai nyitottság, a folyamatos fejlődés és a megújulás képessége” – szögezi le Gertner Roland, a United Consult CEO-ja. A cég innovatív szellemisége és kollégái kreativitása kapcsán hozzáteszi: „Ha valamiben perspektívát látunk, akkor a cégen belül létrehozunk egy startupként működő kis egységet, saját költségvetéssel. Amikor feltűnik egy új terület, egy új megoldás, még nem lehet tudni, mi lesz belőle. Vállaljuk ezt a kockázatot, hiszen nem csak elemi érdekünk, de szenvedélyünk is az új szektorok, kompetenciák, technológiák kutatása.”
Így kerültek kapcsolatba a CRM-rendszerek új generációját fejlesztő Salesforce céggel is – melynek ma már aranyszintű partnerei –, illetve az elmúlt három évben egy ilyen, néhány innovatív kolléga ötletéből indult „pilot” projektből nőtte ki magát önálló divízióvá a big data üzletáguk is. Ezek létjogosultságát az azóta egyre növekvő piaci igények is bizonyítják. Öt éve például még nem is létezett, mára viszont megkerülhetetlen iparági szereplővé vált a Cloudera legújabb, az adatfeldolgozást még gyorsabbá, hatékonyabbá és pontosabbá tevő rendszere, a CDP (Cloudera Data Platform), melyet a United Consult világszinten is az elsők között kezdett szakértőként bevezetni.
A folyamatos tanulás, kutatás és innováció egyfelől ügyfeleik javát szolgálja, másfelől pedig saját érdekük is, mondhatni: sikereik kulcsa a gyorsan változó IT-szektorban. Gertner Roland konklúziója afféle iparági mottó is lehetne: „Ha ma nem tekintünk előre és nem járunk két lépéssel a piac előtt, akkor egy darabig még tovább visz a lendület, de aztán megállunk és végünk. Kollégáink professzionalitása, hivatástudata és nyitottsága révén továbbra is azon az organikus fejlődési pályán kell maradnunk, amelyen eddig voltunk, és amely egyértelműen a jövőbe vezet.” A húsz év szakmai tapasztalatán túl talán éppen ez az innovatív hozzáállás az, amiért évről évre egyre többen bízzák projektjeiket a United Consult csapatára.
Boross Dávid legkorábbi céges munkáját tinédzserkorában kapta: növényeket locsolt az első, kissé rozoga Oázis-üvegházban. Kertészmérnök szülei egyplatónyi növénnyel kezdték a családi kertészeti céget, de az országos léptékű növekedést már a legidősebb fiú irányításával érték el. Boross István váratlan halála után fia sikeresen vette át a cég irányítását, de Dávid már korábban is bizonyított. Reformjai, a franchise-hálózat és a progresszív márkaépítés vérfrissítést hozott az Oázisba. Ideje volt, mert a közel harminc év alatt nemcsak a cég váltott generációt, hanem a piac is.
Készíthetünk Forbes-listákat, mondta ki két határozatában is az ügyben illetékes magyar hatóság. A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság szigorú az ilyen ügyekben, ezért is örültem, amikor megérkezett a több mint ötven oldalas határozat szövege. Ennyi oldalon sok minden elfér, és valóban, van más része is a döntésnek. A NAIH azt is kimondta, hogy nem tájékoztattuk a megjelenéssel elégedetlen listatagokat megfelelő […]
Kozma Andrea két évtizeden át dolgozott hosszúra nyúló és durva pereken, az elmúlt négy évet viszont már teljesen más közegben, feltörekvő startupok között töltötte. A CEU Innovationslab az első három évben fiúklub volt, ma már egyre több a vállalkozó nő. A sikerek sem maradtak el: a náluk inkubált negyven csapat összesen hatmillió euró bevont tőkénél tart, és több mint 130 munkahelyet teremtett.
Árvai Péter tizenkét év után adja át a Prezi vezetését, hogy a generációnk legnagyobb társadalmi problémáinak megoldásával foglalkozhasson. De – mint ahogy az a lemondása utáni első, a forbes.hu által készített interjújából kiderül – a vállalkozás és a civil aktivizmus az ő fejében elválaszthatatlanok, mindkettő ugyanarról szól: változást elérni. Bridge, Pride, Bagázs – összeszedtük, hogy volt eddig civil Árvai Péter és a Prezi.
Egy régen időszerű történet egy lányról, aki huszonkilenc évesen kilenc bestsellert jegyzett, de addig kellett küzdenie a külvilág támadásaival, amíg rá nem jött, hogy elég csak maga mögött hagynia őket. Mindig felderítetlen területekre vágyott, és ezért hajlandó volt egy ház árát áldozni tanulásra és kapcsolatépítésre.