Környékbelit, de legalább magyart, termelői zöldséget, gyümölcsöt ennél, igazi paradicsomízű paradicsomot, szaftos bioalmát, és még azt is szeretnéd, hogy elvigyék hozzád? Összegyűjtöttük a lehetőségeidet, a dobozrendszerrel működő kistermelőket és a megbízható, fenntartható gazdálkodást szem előtt tartó gyűjtőoldalakat, akik kiszállítanak, és akiktől online rendelhetsz.
Illusztráció: Bethlen Júlia
1. Neked terem Molnár Eszter az online kereskedelem és a marketing oldaláról jött, vállalkozóként hazai termelők, családi üzemek kínálatából válogat. A Neked Teremnél nem csak fix dobozok vannak, és nem kötelező minden héten rendelni.
Hová és mennyiért? Országszerte, hetente négy napon. Szállítási díj Budapesten és környékén 580–950 Ft; vidéken csomagpontra 870 Ft, házhozszállítással 1999 Ft. Üzlete is van: 1034 Budapest, Bécsi út 118/A.
2. Falufood A tavaly induló oldalon akár a termelők neve (standja) szerint is keresgélhetünk, ott rövid bemutatkozásokat is olvashatunk róluk, de ha a termékre kattintunk, akkor is kiderül, kitől, honnan jön majd hozzánk.
Hová és mennyiért? Budapestre és az agglomerációjába pénteken vagy szombaton szállítanak, vidékre egyeztetés alapján. Szállítási díj Budapesten 1100–2490 Ft, meghatározott rendelési összeg felett ingyenes.
A JOG ALAPVETŐEN NEM CÉL, HANEM ESZKÖZ. Senki nem ingatlan adásvételi szerződést akar kötni, hanem házat akar venni. Nem kötünk szerződést pusztán a szerződéskötés öröméért. Mindig van egy üzleti cél, amit a jog és a jogi tanácsadó szolgál.
Ötéves lett Magyarországon a KPMG Legal! Egy születésnap pedig mindig jó alkalom a számvetésre. A kezdetben kétfős iroda ma már több mint húsz fővel dolgozik, ügyfélkörünk is dinamikusan bővül. A következő öt év azonban még az előző öt évnél is fontosabb lesz a számunkra. Ekkor fogjuk véglegesíteni a működési modellünket és elérni a véglegeshez közeli csapatméretet is. Ahogy a KPMG, mi is mindig a jövőbe is tekintünk. Ez a szemlélet a szolgáltatásainkat is áthatja, mivel folyamatosan azon gondolkozunk, hogy hogyan alakulnak az ügyfelek jövőbeni igényei, melyek lesznek az előttük álló kihívások.
Amikor azt kérdezik az ügyfeleink, hogy miért minket válasszanak, hiszen csak Budapesten 6500 ügyvéd van, három dolgot szoktunk kiemelni: law, impact és value, azaz jog, hatás és érték.
A jog és a jogi szolgáltatások nagyon összetetté váltak a XXI. században. Gondoljunk csak az életviszonyok egyre szövevényesebb mivoltára, a technológia térhódítására a mindennapokban, vagy a jogalkotás felgyorsult ütemére. Mivel mi nem önállóan dolgozunk, hanem a KPMG csapat szerves részeként, egyedülálló lehetőségünk van ennek a komplexitásnak a sikeres megértésére és kezelésére. Közel 150 országban vagyunk jelen, több mint 200 ezer kollégával. Ennyi ember szakmai tudására és tapasztalatára támaszkodhatunk a KPMG által kínált technológiai megoldások mellett.
Ez számunkra azt jelenti, hogy nekünk megadatik az a luxus, hogy visszatérjünk szakmánk gyökereihez, és elmélyülhessünk a jogi feladatainkban. Ennek köszönhetően ügyfeleinknek nem egyszerűen jogi tanácsot adunk, hanem bonyolult, komplex problémáikra világos üzleti megoldásokat. Nálunk nem a megoldás a komplex, hanem maximum a probléma, de a megoldásunk mindig egyszerű és üzleti.
Míg 15 évvel ezelőtt jó pénzért el lehetett adni egy 400 oldalas, minden lényeges és – mondjuk ki – lényegtelen részletet tartalmazó átvilágítási jelentést, ma már az ügyfelek pontosan tudják, hogy mit akarnak. Maradjunk a példánál, ma már egy rövid 20 oldalas összefoglalót kérnek inkább, ami kiemeli és értékeli a kockázatokat és megoldási javaslatokat is tartalmaz. Alapvető elvárás már az is, hogy az ügyfeleink fejével kell gondolkoznunk, akkor is, ha ez nehezebb, hiszen meg kell tanulni a kockázatokat súlyozni, szektorspecifikus témákban elválasztani a fontosat a nem fontostól.
Érték a felismert és kezelt kockázat is, amelyet a problémák proaktív megoldásával elkerülnek ügyfeleink. Érték az idő is, amit mindezzel megtakarítunk ügyfeleink számára, az így felszabadult időt ők az alaptevékenységükre fordíthatják.
Abban hiszünk, hogy a változékony üzleti környezetben akkor tudjuk jól szolgálni az ügyfeleket, ha értjük, tudjuk, hogy mi számukra a fontos, melyek a valódi problémáik, és hogyan kell az azokra adott válaszainkat, megoldási javaslatainkat az ügyfeleknek érthetően, egyszerűen átadni.
Világmegváltó ötlettel, kockázati tőkéből, gyors növekedéssel exitig – nagyjából ez a definíció állna a startup szócikk mellett egy enciklopédiában. Pedig van más út is, ezt az Innonic startupstúdió azzal bizonyítaná be, hogy megmutatja, hogyan néz ki a Szilícium-völgy Debrecenben. Magyarnak magyar, de se nem sárga, se nem savanyú, legfeljebb egy kicsit lassabb.
Ez nem egy műanyag kaspó, hanem olyan technológia, ami a jövő élelmiszerellátásának fontos lépcsője lehet – Rácz Gréta, a Green Drops Farm alapítója hidropóniás tornyait kombinálná a modern technológiákkal, és forradalmasítaná a növénytermesztést.