A Brick Visual fiatal csapatának egy évtized sem kellett, hogy felépítsék a világ egyik legkeresettebb építészeti látványtervező cégét. Klasszikus startupsztori: egy budapesti bérház előszobájából indultak, árbevételük ma már milliárdos, filmeket készítenek, szoftvert fejlesztenek, és olyan világsztárokkal dolgoznak, mint a Zaha Hadid Architects vagy a japán Kengo Kuma. Ha kell, egy jó képért akár pincérnek is beöltöznek.
Az óbudai téglaépületben százötven évig csattogtak a szövőgépek. A Goldberger textilgyár a világpiacot célozta meg, és szellemiségében ma is hasonló vállalkozások sora működik az egykori szövőgépek helyén, a menő loftokban. Köztük egy olyan cég, amelynek fő termékei nem textilek, nem is tárgyak, hanem a virtuális térben létező építészeti látványtervek, filmek és szoftverek. „Az volt az elvárás magunktól, hogy nem akarunk itthonra dolgozni. Nem mintha bármi bajunk lenne a magyarországi építőipari közeggel, csak volt bennünk egy fiatalos vágy, hogy azokkal a menő kortárs építészekkel tudjunk együttműködni, akikről korábban az egyetemen tanultunk” – mondják a tulajdonosok.
Jelmezeik is vannak A látványterveken az a cél, hogy a hangulatot visszaadják, amihez általában emberalakok is kellenek. A Brick Visual irodájában kialakítottak egy green box stúdiót is. „Nem rettenünk vissza attól, hogy beöltözzünk” – mondja Tóth Márton Zoltán művészeti vezető. Így „cut out” sablonfigurák helyett pontosan olyan alakot, és olyan fényekkel tudnak fotózni, amilyenre épp szükségük van. Mindehhez jelmezeik is vannak, így egy arab sejk, egy frakkos pincér vagy egy konditeremben gyúró figura sem jelenthet akadályt.
Szeretnek beöltözni Nem csak akkor öltöznek be, ha sablonfigurákat kell legyártani. Az egyik farsangkor például az volt a feladat, hogy az agyonhasznált figuráknak öltözzenek be, így aztán volt pizzásfiú és őrült mopedes is.
A JOG ALAPVETŐEN NEM CÉL, HANEM ESZKÖZ. Senki nem ingatlan adásvételi szerződést akar kötni, hanem házat akar venni. Nem kötünk szerződést pusztán a szerződéskötés öröméért. Mindig van egy üzleti cél, amit a jog és a jogi tanácsadó szolgál.
Ötéves lett Magyarországon a KPMG Legal! Egy születésnap pedig mindig jó alkalom a számvetésre. A kezdetben kétfős iroda ma már több mint húsz fővel dolgozik, ügyfélkörünk is dinamikusan bővül. A következő öt év azonban még az előző öt évnél is fontosabb lesz a számunkra. Ekkor fogjuk véglegesíteni a működési modellünket és elérni a véglegeshez közeli csapatméretet is. Ahogy a KPMG, mi is mindig a jövőbe is tekintünk. Ez a szemlélet a szolgáltatásainkat is áthatja, mivel folyamatosan azon gondolkozunk, hogy hogyan alakulnak az ügyfelek jövőbeni igényei, melyek lesznek az előttük álló kihívások.
Amikor azt kérdezik az ügyfeleink, hogy miért minket válasszanak, hiszen csak Budapesten 6500 ügyvéd van, három dolgot szoktunk kiemelni: law, impact és value, azaz jog, hatás és érték.
A jog és a jogi szolgáltatások nagyon összetetté váltak a XXI. században. Gondoljunk csak az életviszonyok egyre szövevényesebb mivoltára, a technológia térhódítására a mindennapokban, vagy a jogalkotás felgyorsult ütemére. Mivel mi nem önállóan dolgozunk, hanem a KPMG csapat szerves részeként, egyedülálló lehetőségünk van ennek a komplexitásnak a sikeres megértésére és kezelésére. Közel 150 országban vagyunk jelen, több mint 200 ezer kollégával. Ennyi ember szakmai tudására és tapasztalatára támaszkodhatunk a KPMG által kínált technológiai megoldások mellett.
Ez számunkra azt jelenti, hogy nekünk megadatik az a luxus, hogy visszatérjünk szakmánk gyökereihez, és elmélyülhessünk a jogi feladatainkban. Ennek köszönhetően ügyfeleinknek nem egyszerűen jogi tanácsot adunk, hanem bonyolult, komplex problémáikra világos üzleti megoldásokat. Nálunk nem a megoldás a komplex, hanem maximum a probléma, de a megoldásunk mindig egyszerű és üzleti.
Míg 15 évvel ezelőtt jó pénzért el lehetett adni egy 400 oldalas, minden lényeges és – mondjuk ki – lényegtelen részletet tartalmazó átvilágítási jelentést, ma már az ügyfelek pontosan tudják, hogy mit akarnak. Maradjunk a példánál, ma már egy rövid 20 oldalas összefoglalót kérnek inkább, ami kiemeli és értékeli a kockázatokat és megoldási javaslatokat is tartalmaz. Alapvető elvárás már az is, hogy az ügyfeleink fejével kell gondolkoznunk, akkor is, ha ez nehezebb, hiszen meg kell tanulni a kockázatokat súlyozni, szektorspecifikus témákban elválasztani a fontosat a nem fontostól.
Érték a felismert és kezelt kockázat is, amelyet a problémák proaktív megoldásával elkerülnek ügyfeleink. Érték az idő is, amit mindezzel megtakarítunk ügyfeleink számára, az így felszabadult időt ők az alaptevékenységükre fordíthatják.
Abban hiszünk, hogy a változékony üzleti környezetben akkor tudjuk jól szolgálni az ügyfeleket, ha értjük, tudjuk, hogy mi számukra a fontos, melyek a valódi problémáik, és hogyan kell az azokra adott válaszainkat, megoldási javaslatainkat az ügyfeleknek érthetően, egyszerűen átadni.
Ez nem egy műanyag kaspó, hanem olyan technológia, ami a jövő élelmiszerellátásának fontos lépcsője lehet – Rácz Gréta, a Green Drops Farm alapítója hidropóniás tornyait kombinálná a modern technológiákkal, és forradalmasítaná a növénytermesztést.
Kövesdi Gábor az FHB Otthontérképének projektvezetője volt korábban, és családja megélhetését továbbra is ingatlanos projektekből biztosítja, közben azonban felépítette a MyFarm Harta közösségét. Harmadik szezonjuknak már franchise-rendszerben, összesen hat vegyszermentes kerttel és nyolcszáz virtuális bérlővel vágnak neki. Terményeikből a rászorulóknak is bőven jut.