
Geszti Péter hozta a szokásos formáját, néha one man show-vá változtatta a beszélgetést.

Kint bőven 30 fok fölött volt, nagy szükség volt a Hilltop borokból készített fröccsökre.

Nem szoktunk senkit éhesen hagyni, most sem tettük.
Tavaly tartottunk utoljára élőben Kilövést, mi is izgatottan vártuk az idei elsőt, hogy bemutathassuk a júliusi magazint. Újra személyesen találkozni az olvasókkal? Hús-vér embereket hallgatni a színpadon? Jó társaságban fröccsözni a teraszon? Jó volt…
Geszti Péter hozta a szokásos formáját, néha one man show-vá változtatta a beszélgetést.
Kint bőven 30 fok fölött volt, nagy szükség volt a Hilltop borokból készített fröccsökre.
Nem szoktunk senkit éhesen hagyni, most sem tettük.
Ha már megvetted, csak jelentkezz be!
Pár éve még ragaszkodott volna a fekete ceruzaszoknyához és a tűsarkúhoz, de Veres Rita, az Edisonplatform vezetője munkahelyváltása óta sokkal szabadabban áll ahhoz, hogyan is öltözhet egy vezető.
Karrier
„Nem szerencsés, ha egyenlőségjelet teszünk nevek és pozíciók közé – indokolja Veres Rita, miért nem szereti a címkézést. – Egy ember identitása és élete sokkal több a titulusánál.” Ő például pozíciójánál – a Bridge Budapest által életre hívott Edisonplatform vezetője – és korábbi sikereinél – öt évig volt az AON Hewitt magyarországi ügyvezetője, és 2014-ben az Év Női Menedzsere Díjat is elnyerte – meghatározóbbnak tartja azt a hitvallást, ami mentén dolgozik. Arra törekszik, hogy a képességeivel egy kicsit jobb hellyé tegye a világot, és az általános iskolás gyerekeknek és szüleiknek létrehozott jövőkritikus tudásra és kompetenciákra fókuszáló platform egyik vezetőjeként erre valóban van lehetősége.
Stílus
Ritának a három évvel ezelőtti karrierváltás nemcsak új munkát hozott, hanem teljesen új életet is, és ez idővel az öltözködésén is kezdett látszani. „Korábbi nagyon nett, ceruzaszoknyás-magassarkús megjelenésem finomodni kezdett: egy sokkal lazább, lágyabb és talán sportosabb énemet ismertem meg.” Pár évvel ezelőtti énje egész biztosan nem engedte volna meg magának, hogy a fotózás napján sportcipőt húzzon, de a Bridge Budapest és vezetője, Pistyur Veronika – akivel rendszeresen kikérik egymás véleményét ruhaügyben is, és aki korábban már szerepelt a rovatban (Forbes, 2019/06) – egy sokkal szabadabb irányba tereli.
Vera mellett egy másik nő is meghatározó volt stílusára: Császári Zita stylist, akitől egy ponton útmutatást kért. „Amikor elindult a karrierem, azt gondoltam, a nőiességemet nem szabad hangsúlyoznom, mert akkor automatikusan azt gondolják majd, hogy eszközként akarom használni. Sok év munkája volt, mire kibékültem a nőiesség kérdésével, és ebben a stylist is segített.”
Minimalizmus, színek, Medve
Rita a színek és sziluettek terén is olyan útmutatást kapott, ami megkönnyíti a vásárlást. Ma már pontosan tudja, mit keres: egyszerű, letisztult fazonokat egy kis csavarral és pasztellszínű kiegészítőket, mert azok pezsdítően hatnak a neutrális darabokkal párosítva. A színválasztás fontos: talpig feketét már egyáltalán nem hord (legsötétebb ruhadarabja egy sötétkék bőrkabát), ruhatárában a fehér mellett leginkább a cukorkaszínek, a lime-zöld, a citromsárga és a korallpiros kapnak teret.
A környezettudatosság jegyében keveset vásárol. Sosem cserél le valamit csak azért, mert kijött egy új változata: Fitbit karkötőjét nem váltaná Apple Watchra, a telefonja legalább hároméves, és ruhákat, kiegészítőket is hosszú távra választ. Nincs szüksége húsz táskára és ugyanannyi cipőre, csak négy-öt olyanra, ami igazán közel áll a szívéhez. „Abszolút tudatos vásárló vagyok: mérlegelek, mielőtt megveszek valamit, és ha rájövök, hogy igazából nincs is rá szükségem, lemondok róla. Ezért kevés holmim van, de azt a keveset igazán szeretem.”
Relax
A covid alatti bezártság hatására leginkább a befelé fordulás pihenteti. „A munkám megkövetel egyfajta extrovertáltságot, ami meg is van bennem, de a szabadidőmben inkább az introvertált énemnek engedek teret” – mondja. Reggeli rituáléja a feltöltődésről szól: ébredés után egy órát a Duna-parton tölt kutyájával, Medvével, lenémított telefonnal.
2010-ben Barcelonába utazott, hogy festeni tanuljon, azóta az alkotás a szenvedélye. Ha ecsetet ragad, színekben gondolkodik: képein legtöbbször a ruhatárára is jellemző színvilág köszön vissza.
Veres Rita KEDVENCEI: 1. Nyakörv: Sixfeet Dogwear. A reggeli séták elengedhetetlen kelléke. 2. Telefontok: Pela Case. Környezettudatos, komposztálható. 3. Nyaklánc: LIKO Jewellery. Kifinomult, mindenhez passzol. 4. Rúzs: MAC. A Relentlessly Red az egyik kedvenc árnyalata. 5. Festék és ecset: Winsor & Newton és Munkácsy. A festés teljesen kikapcsolja. 6. Fitbit: Segít, hogy odafigyeljen az egészségére. 7. Napszemüveg: Kreuzbergkinder. A karakteres szemüvegkeretek híve. 8. Kitűző: Csilirajongó, a csípős ízt is a pezsdítő jellege miatt szereti. A teljes Scoville-skála ott lapul a konyhaszekrényében. 9. Táska: Steve Madden. Extravagáns kiegészítő, de Ritánál inkább alapdarab: szinte az összes ruhájához passzol.
Kulcsszerepet játszik a kockázati tőkebefektetések hazai fejlődésében a Hiventures, amely fennállása óta a legígéretesebb hazai startupok sikereihez járult hozzá az ötletfázistól a nemzetközi terjeszkedésig.
Bátran kijelenthetjük: a legnagyobb családi cégek egytől egyig 2020 nyertesei. Idei listánk összeállításakor nem az volt a fő kérdés, hogy tudtak-e növekedni a covidijedtség közepette, hanem az, hogy ki mennyivel. Szinte mindegyikük üzemi eredménye nőtt, közel felüknek az ötvenszázalékos ugrás sem jelentett gondot – a rég nem látott virágzásnak köszönhetően a top 25 családi cég összértéke több mint ezermilliárddal emelkedett egy év alatt. Volt, akinek egy régebbi beruházása érett be, másnál az új piacok adtak mentőövet, akadt, aki árat emelt, és olyan is, akinek az jött kapóra, hogy egészségtudatosabbak vagyunk, mint valaha. Az eltérő mértékű ugrásoknak, valamint egy új érkezőnek köszönhetően soha nem látott kavarodás lett az élbolyban, két év után már nem Mészáros Lőrinc családjáé a legértékesebb cég. A külföldi jelenlét továbbra is szinte alapkövetelmény, a generációváltás problémája viszont még sokáig velük marad: a járvány alatt nem volt olyan családi vállalkozás, ami újabb generációt vont volna be a cégvezetésbe.
Pencz Máté, a magyar társalapítású brazil ingatlanportál, a több mint hárommilliárd dollárra értékelt Loft vezetője. Vagyona becslése szerint nagyjából 250 milliárd forint, az egyik leggazdagabb magyar a világon. Júliusban Magyarországon puhatolózott munkaerőügyben, és európai terjeszkedés esetén egy budapesti Loft-iroda létrehozását sem zárta ki. Háromnapos itt tartózkodása alatt ültünk le vele beszélgetni arról, mit láttak egykori lakóhelyén, a Havanna-lakótelepen a gyerekeivel, illetve, hogy mi a véleménye a magyar startup-ökoszisztémáról és a leggazdagabb magyarokról. Most hét ütős gondolatát idézzük kockázatvállalásról, üzleti döntésekről, ambícióról és világsikerről, amit szerinte nem lehet elérni úgy, hogy valami nem stimmel.