Design Summit 2021 – Hogyan lehet élmény egy átutalás? A bankolás érzelmi döntés

Hogyan lehet élmény egy banki tevékenység? – merült fel a kérdés az idei Design Summit több előadásában is. A kérdésre többfajta válasz is létezik, ami nagyban függ attól, hogy a válaszadó egy neobank alapítója, egy UX designer, vagy egy klasszikus nagybank vezetője.

„Az ügyfelek nem tudják, mit akarnak, azt neked kell tudni” – hangzott el a konferencia első napján a Steve Jobstól és Elon Musktól is ismerős mondat Andrius Bičeikától. A nemrég Magyarországon komoly terjeszkedési szándékot bejelentő Revolut elnökhelyettese hozzátette: a neobank forradalmat a fiatalok katalizálják és rajtuk keresztül terjedhet el az a szélesebb társadalmi rétegekben. A fiatalok ugyanakkor amilyen könnyen beleszeretnek valamibe, olyan gyorsan is állnak tovább, ha jön helyette egy jobb, vagy meginog a belé vetett bizalom. Ez a viselkedés arra ösztönzi a szektor szereplőit, hogy folyamatosan fejlesszék szolgáltatásaikat, ezen keresztül pedig javítsák ügyfélélményüket. „Sokan vagyunk a neobank bizniszben, de egyvalami közös bennünk: mindenki a legjobbat kívánja nyújtani az ügyfeleknek” – tette hozzá a Revolut elnökhelyettese.

NEOBANKOK VS. ÉRZELEM?