Az átlagos Ferrari-vevő laza. Az Aston Martinosok összejárnak. Aki Bentley-t vesz, annak az ideje a legdrágább. Elmentünk három hazai luxusautó-szalonba, hogy megnézzük, milyen ez a világ. Nem a köbcentik, hanem a különc vásárlóik és szokásaik érdekeltek.
Ferrari Senkinek sem kell bemutatni a Ferrarit, a gépjárműipar Cristiano Ronaldóját, annak is él egy kép a fejében a tűzpiros autóról, akit egyáltalán nem érdekel ez a világ. A fővárosi szalon elegáns, de nem hivalkodó, az átlagos Ferrari-vevő is laza, nem igényli a formalitásokat. Annyira erős a márka iránti hűsége, hogy itt az értékesítés nem is eladást jelent, hanem konzultációt a vevővel. Ahogy a szalon salesmenedzsere mondja: „Senkit sem kell győzködnünk, hogy vegye meg az autót.” Pedig ottjártunkkor hatvanmillióról indult a legolcsóbb kocsi.
A szalon így is nagyjából ötven új autót értékesít évente. Ez főleg onnan nézve nagy szám, hogy az átlagos Ferrari nyilván nem az első, de nem is a második autó a garázsban. „A legnagyobb ügyfelünknek – nem magyar – negyvennyolc Ferrarija áll a garázsban. Legnagyobb hazai vásárlónknak tizennégy van, de van tizenöt olyan kliensünk, akiknek legalább négy Ferrarija van.”
A legnagyobb hazai vásárlónknak tizennégy Ferrarija van, de van tizenöt olyan kliensünk, akiknek legalább négy áll a garázsban.
25 évvel ezelőtt, szakorvosi tapasztalattal és gyakorlattal a hátuk mögött egy szegedi orvos házaspár úgy gondolta, gyógyszerek és kiváló minőségű, gyógyító hatású és megelőzést támogató készítmények fejlesztésével többet tudna tenni a páciensekért, mint a kórházi orvosi gyakorlatban. Tapasztalataik lehetővé tették, hogy felmérjék az igényeket és olyan készítményeket fejlesszenek, melyekre a pácienseknek szükségük van és a piacon hiánypótló megoldási lehetőséget kínálnak összetétel, ár vagy minőség szempontjából. A semmiből váltak meghatározó piaci szereplővé, miközben – kezdetben – távol álltak az üzleti szférától. Dr. Jójárt Ferenc és felesége, Dr. Kardos Mária 1997-ben hozták létre saját, 100 százalékban magyar gyógyszeripari vállalkozásukat, mely mára meghatározó a páciensek ellátásának biztosításában. A Goodwill Pharma az ő sikertörténetük.
BIZTOS ALAPOK
A jelentős befolyással bíró vállalat az elmúlt 25 évben a semmiből jutott el odáig, hogy intenzíven növekvő, középméretű gyógyszercéggé váljon.
„Kicsit fordítva indultunk, mint a többi piaci szereplő. Előbb voltunk forgalmazók és később váltunk termékfejlesztővé és gyártóvá, amikor már láttuk, hogy az egészségügyi ellátók és a fogyasztók mit keresnek, mire van szükségük, és azt miért nem találják meg másoknál” – mondta Dr. Jójárt Ferenc.
A Goodwill Pharma ebben a szemléletben tervez, amikor újabb és újabb brandekkel jelenik meg a vényköteles és recept nélkül kapható gyógyszerek kínálatában.
Európai terjeszkedésük folyamatos. A Szerbia Goodwill több mint 15 éve sikeresen működik, az utóbbi években pedig leányvállalatot regisztráltak be Lengyelországban, Szlovákiában, Romániában és meghódították a Balkánt is.
STABIL NÖVEKEDÉS
A növekvő paletta mellett, kiváló minőségű vitaminjaik és táplálékkiegészítőik ismertségének köszönhetően, évente kétszámjegyű a növekedésük. A világjárvány megjelenésével a fókuszok átrendeződtek a cég portfóliójában. Az orvos-beteg találkozók ritkulásával számos területen csökkent a gyógyszerfelírás. A strukturált választéknak és fejlesztésnek köszönhetően nem volt visszaesés, az immunrendszert támogató vitaminok és táplálékkiegészítők iránt megnőtt a kereslet.
A cég életében meghatározó a lényeglátás és a gyors döntés. Ha valami nem egyértelműen igen, az egyértelműen nem.
Egy ilyen méretű cégnek megvan az az előnye is, hogy gyorsan tud reagálni a piac változásaira, míg a mamutok lassabban lépnek. Bár a gyógyszerpiacon a Goodwill közepes méretű, jelentős tűzereje van, nagyon gyorsan irányba tudja fordítani az „ágyúkat”, hogy fókuszálni tudjon a legfontosabb kihívásokra. Így került kifejlesztésre a pandémia alatt új termékük, az immunrendszert támogató Cedezin Forte+szelén étrendkiegészítő, mely nagy dózisú C-, és D-vitamint, cinket és a védelem szempontjából különösen jelentős szelént is tartalmaz.
Az elmúlt két évben több fejlesztés is történt: 2019-ben új logisztikai központot nyitottak, 2020-ban egy modern gyártóüzemük kezdte meg a működését, szintén Szegeden. Nemrégiben vásároltak egy régi iskolaépületet, ahol modern üzletközpontot alakítanak ki. A raktárkapacitás megháromszorozása is napirenden van.
ÉLETMINŐSÉG…
Sokakban él a tévhit, miszerint a gyógyszeripar generálja a betegségeket, azonban a történelmi tények az ellenkezőjét bizonyítják. Pont az orvos- és gyógyszertudomány fejlődésének köszönhető, hogy a valaha végzetesnek számító kórok ma már a megfelelő kezelésekkel túlélhetők.
Az életvitel problémákat generál.
Jelenünk életvitele nem összehasonlítható még a pár évtizeddel ezelőttivel sem. Például egy sportosabb egyén beül az autóba, elmegy kondizni, ahol szűrt levegőben edz. Nincs D-vitamin, kevesebb az oxigén. Valószínűbb az edzés utáni instant vagy feldolgozott élelmiszer fogyasztása is. Ez egy egészen másféle egészség, mint a természetben való mozgás volt régebben. Az életvitel által generált problémák megoldása sokszor a gyógyszeripar feladata.
TRENDHATÁS
Felmérések szerint a bezártsággal nőtt a kilóink száma, ez extra terhelést jelent a szervezetnek. Fokozódott a porckopás és az ízületek romlása. Hazánk sajnos elöl szerepel a rangsorban túlsúlyosság szempontjából, de a vírus előtt sem álltunk túl jól. A ránk is jellemző amerikai trend egyértelműen mutatja, hogy a jövőben a mozgást és az egészséges étkezést szolgáló termékek fejlesztésére van szükség.
Az életkor előrehaladtával egyre tudatosabban kell gondoskodni az egészség fenntartásáról. Bár a tudománynak köszönhetően betegen is lehet sokáig élni, de ez túl sok életörömmel nem jár.
„A jó minőségű, aktív életért tennünk kell!”
A Goodwill Pharma célja, hogy minél több, komplex segítséget nyújtó étrendkiegészítőt fejlesszen, mely az aktivitást és a jó életminőséget szolgálja.
MEGGYŐZŐDÉS A BRANDEK MÖGÖTT
A Goodwill Pharma már ötször nyerte el a Magyar Brands-díjat, 2021-ben pedig Superbrands-díjasok is lettek. A vállalat kiemelt stratégiája, hogy a gyártás és a fejlesztés a legmagasabb minőségbiztosítási tervek szerint működjön.
„Először nekünk kell elhinni, hogy a termék, amit fejlesztettünk, a lehető legjobban szolgálja a fogyasztók egészségét. Meggyőződésünkkel és a magunkba vetett hitünkkel száz százalékosan elköteleződünk, hogy sikerre vigyük készítményeinket” – mondta Dr. Kardos Mária.
SZENT-GYÖRGYI ALBERT NEVÉVEL FÉMJELEZVE
Minden cégnek van egy zászlóshajója, amivel különlegesnek számít az iparágon belül. A Goodwill Pharma életében ez akkor született meg, amikor a cég törekvései találkoztak a Nobel-díjas Szent-Györgyi Albert filozófiájával. Így jött létre a professzor nevét viselő brand és a vitamincsalád fejlesztése. A magyar Nobel-díjas az élet biokémiai rejtélyeit vizsgálta, célja a kóros folyamatok megelőzése volt. A Goodwill Pharma is ezt az irányt követi. A professzor nevének gondozásán túl, melyben benne van az egészséges és tartalmas élet példaállítása is, a hazai gyártással és munkahelyekkel a fenntarthatóság mellett is kiállnak.
VILÁGPIACI UGRÁSRA KÉSZ A GOODWILL PHARMA
A közelmúltban szerbiai gyógyszergyáruk megkapta a legmagasabb minősítést, az európai GMP gyártási tanúsítványt, a szegedi üzemben pedig az étrend-kiegészítők GMP szerinti gyártása zajlik, mellyel új lehetőség nyílik a Goodwill termékek világpiaci megjelenése terén.
„A GMP tanúsítvány nagyon magas minősítési szint, ami azt is jelenti, hogy rendkívül intenzív, ugrásszerű növekedés vár ránk. Nagy kihívás, hogy mit és mennyit gyártsunk ebben az üzemben, hogy termékeink a hazai és a külföldi piacokon is kiszolgálják az igényeket és a polcokon legyenek” – mondta Dr. Jójárt Ferenc.
Egyszerre a multis közeget megunó karrierváltó, a pszichológusi szerepre kislányként is készülő és abból a mindennapokban nehezen kibújó barát, aki nem mellesleg minden idők egyik legsikeresebb magyar pszichológiai témájú könyvét írta meg három éve. Az Örökölt sors sikerében ott van az agyontraumatizált egyének tömegeinek válaszkeresése és Orvos-Tóth Noémi története: hierarchikus alapokkal, bátor váltásokkal, szorongással és mély kötődésekkel.
Szép nagyot léptünk előre a megújulók terén, de azért nagyhatalom, pláne „klímabajnokok” nem lettünk. Itthon tavaly tizenöt százalék volt a megújulók aránya az energiatermelésben, tehát a mennyiség majdnem megduplázódott az elmúlt tíz évben. Az uniós átlag ugyanakkor majdnem negyven százalék, van mit behozni.
Nem kevesebb mint 36 Nobel-díjas tudós használt munkája során ZEISS mikroszkópot, Neil Armstrongot egy ZEISS objektívvel fotózták le, a világon legyártott csipek 80 százaléka ZEISS optikai rendszeren keresztül készül, de a német cég két technikai Oscar-díjjal is büszkélkedhet. Ernst Abbe és Carl Zeiss közös cége idén ünnepli 175 éves születésnapját.
Magyar Bankholding
2021 December Támogatói tartalom Magyar Bankholding
A Budapest Bankot, az MKB Bankot és a Takarék Csoportot egyesítő Magyar Bankholding üzleti stratégiájának hangsúlyos eleme az erős digitalizáció: ennek megfelelően egy merőben új technológiai rendszert álmodott meg, amely révén digitális úttörővé válnak a hazai és régiós piacon, miközben a fintech szolgáltatókkal is felveszik a versenyt. Dr. Vinnai Balázs és Pecsenye Roland, a digitális banki szektor nemzetközileg is elismert szakemberei mutatták be a technológiai transzformációra irányuló terveket.