Az átlagos Ferrari-vevő laza. Az Aston Martinosok összejárnak. Aki Bentley-t vesz, annak az ideje a legdrágább. Elmentünk három hazai luxusautó-szalonba, hogy megnézzük, milyen ez a világ. Nem a köbcentik, hanem a különc vásárlóik és szokásaik érdekeltek.
Ferrari Senkinek sem kell bemutatni a Ferrarit, a gépjárműipar Cristiano Ronaldóját, annak is él egy kép a fejében a tűzpiros autóról, akit egyáltalán nem érdekel ez a világ. A fővárosi szalon elegáns, de nem hivalkodó, az átlagos Ferrari-vevő is laza, nem igényli a formalitásokat. Annyira erős a márka iránti hűsége, hogy itt az értékesítés nem is eladást jelent, hanem konzultációt a vevővel. Ahogy a szalon salesmenedzsere mondja: „Senkit sem kell győzködnünk, hogy vegye meg az autót.” Pedig ottjártunkkor hatvanmillióról indult a legolcsóbb kocsi.
A szalon így is nagyjából ötven új autót értékesít évente. Ez főleg onnan nézve nagy szám, hogy az átlagos Ferrari nyilván nem az első, de nem is a második autó a garázsban. „A legnagyobb ügyfelünknek – nem magyar – negyvennyolc Ferrarija áll a garázsban. Legnagyobb hazai vásárlónknak tizennégy van, de van tizenöt olyan kliensünk, akiknek legalább négy Ferrarija van.”
A legnagyobb hazai vásárlónknak tizennégy Ferrarija van, de van tizenöt olyan kliensünk, akiknek legalább négy áll a garázsban.
A pandémia felgyorsította az üzleti digitalizációt, miközben folyamatosan új trendek kerülnek előtérbe. Milyen vállalati folyamatokat érdemes felülvizsgálni, és mi szükséges ahhoz, hogy egy cég lépést tudjon tartani a technológiai fejlődéssel? Ezekről beszélgettünk Cseresnyés Örssel, a Deutsche Telekom IT Solutions (DT-ITS) Executive Board tagjával, aki azt is elárulta, milyen informatikai tudásra van jelenleg a legnagyobb igény.
EZEKRE A TRENDEKRE ÉRDEMES FIGYELNI
„A digitalizáció a pandémia alatt felgyorsult. Számos területen a munkaerőhiány, a vállalatokon levő költségnyomás és a távoli munkavégzés arra sarkallta a cégeket, hogy a folyamataikat digitálisan képezzék le, ügyfeleiknek, üzleti partnereiknek és dolgozóiknak innovatív digitális
platformokat biztosítsanak” – mondja Cseresnyés Örs, aki szerint ezt a folyamatot több fontos technológia elterjedése is tovább gyorsítja.
Ilyen az 5G, mint a mobilkommunikáció következő szintje, amelynek nagyságrendekkel jobb sebessége és kapacitása az IoT (dolgok internete) területén nyit új dimenziókat. Hasonlóan fontos trendnek tartja a vállalatok rendelkezésére álló adatok hatékony, de egyben transzparens és etikus menedzselését is, amely megkerülhetetlen feladattá válik a cégek számára.
EGYEDÜLÁLLÓ INNOVÁCIÓK, SOKSZÍNŰ IT-PORTFÓLIÓ
A Deutsche Telekom IT Solutions (DT-ITS) közel 5 ezer magyarországi munkavállalójával egyrészt a DT csoportnak biztosít informatikai támogatást, például a hálózatok fejlesztéséhez szükséges informatikai hátteret vagy az ügyfelek által használt online platformok fejlesztését, másrészt nagyvállalatokat támogat digitalizációs törekvéseik megvalósításában. „A digitalizáció önmagában nem cél, hanem eszköz: az üzleti célokat ténylegesen támogató megoldásokra van szükség, és mi ezeknek a prioritásoknak a meghatározásában is támogatjuk ügyfeleinket” – hangsúlyozza Cseresnyés Örs, aki szerint az üzlet minden területén elengedhetetlenné válik a megfelelő IT-szakértelem.
A LEGJOBBAN MEGBECSÜLT INFORMATIKAI SZAKEMBEREK
„A legfontosabb munkaerőpiaci trend egyértelműen a szoftverfejlesztők, a DevOps mérnökök és az adatszakértők szerepének elértékelődése. A megnövekedett igény ezeken a területeken nem csak a toborzás terén állítja kihívás elé a vállalatokat. A cégen belüli továbbés átképzési programok, az oktatási együttműködések és a megtartási programok szerepe is előtérbe kerül” – mondja Cseresnyés Örs, hozzátéve, hogy a cégük is ennek a folyamatnak a része, és több száz munkavállaló átképzését és felvételét végzik jelenleg. „Az IT-szakemberek olyan technológiákkal és olyan termékeken szeretnének dolgozni, amelyek nem csak technológiai szempontból érdekesek. Meg kell tudjuk fogalmazni a cég és a termékeink szerepét az iparág jövője és a társadalmi hasznosság szempontjából is” – emeli ki a vállalati IT-szolgáltatások biztosításáért felelős felsővezető, aki szerint az iparág digitalizációs trendjei tovább fogják növelni az igényt az említett hiányszakmákban, ami a hazai informatikai szereplők szorosabb együttműködését igényli a szakemberképzés és az oktatási intézményekkel való közös munka terén is.
A kriptovaluták piaca elképesztő növekedésben van, amiből a magyar üzletemberek sem szeretnének kimaradni. Bándli Renátó és Holl Ádám tokenje, az MST és az ahhoz kapcsolódó applikáció azonban olyan funkciókat is kínál, melyek máshol nem fellelhetők.
Milliárdosok, sikercégek, magyar vállalkozók, friss és volt címlaposok, díjeső. Minden évben a Magyar 100 Gálán adjuk át a Forbes és a szponzorok díjait – a magyar gazdaság piacbarát krémje a covid árnyékában is megtisztelte legelegánsabb rendezvényünket.
Mindannyian traumákat hordozunk, de képtelenek vagyunk megértéssel fordulni egymás felé. Pedig ha nem tanulunk meg újra kis közösségekben együttműködni, nem jutunk ki a közösen összehozott kríziseinkből. Ehhez nem ártana, ha nem tabusítanánk a szexnél is jobban a pénzt, és ha Wahorn Andrást is inkább megérteni, és nem eltörölni akarnánk. Orvos-Tóth Noémivel beszélgettünk frusztrációról, bizonytalanságról és a lehetőségekről, amik elnyomnak.
Egy esetleges kormányváltás után se fordulna újra a magyar befektetések felé Varga Zoltán, akit csak a Pegasus kémszoftver technológiája lepett meg, azt már korábban is érzékelte, hogy lehallgatják. A Central Médiacsoport tulajdonosa azt mondja, nincs az a pénz, amiért megválna a cégétől, mert független, üzletileg jól működő médiát akar Magyarországon, anélkül mindannyian nagyon sokat veszítenénk. A Forbes.hu-n megjelent nagyinterjú rövidített verziója kieső milliárdokról, a legutóbbi lengyelországi üzleteiről, 24.hu-ról és új Indexről, a politika rövid távú érdekeiről és hibásnak bizonyult befektetési döntéseiről.