Miért érzi fontosnak egy bank a fenntarthatóságot? Mit tesz és mit tehet egyáltalán egy pénzintézet a témában? Erről kérdeztük Tóth Balázst, az UniCredit Bank elnök-vezérigazgatóját.
A fenntarthatóság ma már megkerülhetetlen fogalom, de mennyire meghatározó ez az UniCredit Bank számára?
A fenntarthatóság része annak, ahogyan üzleti tevékenységünket végezzük, mindennapi elkötelezettségünkkel támogatjuk ügyfeleinket és közösségeinket a fenntarthatóbb és befogadóbb gazdaságra való áttérésben. A fenntarthatóság nem projekt, nem egy trend. Az ESG holisztikus és integrált megközelítést igényel annak érdekében, hogy mindig az összes érdekelt fél legjobb érdekeit szem előtt tartva cselekedjünk. Nemzetközi nagyvállalatként pedig felelősek is vagyunk a közösségért, ahol működünk, és komolyan vesszük ezt a felelősséget, hogy mindenki számára tisztességes és igazságos átmenetet biztosítsunk.
A fenntarthatósággal kapcsolatban, vállalatok esetében az ESG betűszót szokás emlegetni.
Az átlagos Ferrari-vevő laza. Az Aston Martinosok összejárnak. Aki Bentley-t vesz, annak az ideje a legdrágább. Elmentünk három hazai luxusautó-szalonba, hogy megnézzük, milyen ez a világ. Nem a köbcentik, hanem a különc vásárlóik és szokásaik érdekeltek.
Ferrari Senkinek sem kell bemutatni a Ferrarit, a gépjárműipar Cristiano Ronaldóját, annak is él egy kép a fejében a tűzpiros autóról, akit egyáltalán nem érdekel ez a világ. A fővárosi szalon elegáns, de nem hivalkodó, az átlagos Ferrari-vevő is laza, nem igényli a formalitásokat. Annyira erős a márka iránti hűsége, hogy itt az értékesítés nem is eladást jelent, hanem konzultációt a vevővel. Ahogy a szalon salesmenedzsere mondja: „Senkit sem kell győzködnünk, hogy vegye meg az autót.” Pedig ottjártunkkor hatvanmillióról indult a legolcsóbb kocsi.
A szalon így is nagyjából ötven új autót értékesít évente. Ez főleg onnan nézve nagy szám, hogy az átlagos Ferrari nyilván nem az első, de nem is a második autó a garázsban. „A legnagyobb ügyfelünknek – nem magyar – negyvennyolc Ferrarija áll a garázsban. Legnagyobb hazai vásárlónknak tizennégy van, de van tizenöt olyan kliensünk, akiknek legalább négy Ferrarija van.”
A legnagyobb hazai vásárlónknak tizennégy Ferrarija van, de van tizenöt olyan kliensünk, akiknek legalább négy áll a garázsban.
Aston Martin „Hogyan képzeled el azt, aki kiszáll egy Aston Martinból? Öltönyös-nyakkendős vagy pólós vállalkozónak? Esetleg James Bondnak? Szeretnéd, hogy mások ezt gondolják rólad?” – így szokta magyarázni ügyfeleinek Szlifka János, a budapesti Aston Martin-szalon general managere, milyen autót válasszanak maguknak. A világ összes szalonja bútorostul, pultostul és illatostul majdnem ugyanúgy néz ki, erre a brit gyártó nagyon ügyel. Ez rendezvényhelyszín, közösségi tér is, ahová bejöhetnek a tulajok kávézni: gyakran előfordul, hogy egy tulaj nem akar vásárolni, az autóval sincs semmi problémája, csak bejön beszélgetni, érdeklődni az újdonságok iránt.
A márka itthon még fiatal, el kell helyezni a vevőkör fejében, mit jelent Astont vezetni. A szalon igyekszik kiépíteni itthon is a közösséget, túrákat és összejöveteleket szerveznek a tulajdonosoknak, és igyekeznek minden olyan helyen megjelenni, ahová a potenciális vásárlók eljárnak. Az érdeklődők azért így is alaposan meg tudnak lepődni az árcetliken, a brit sportautónál hatvanmillió forintról indul, hogy a sofőr James Bondnak érezze magát.
Bentley Lassan harmadik születésnapját üli a dél-budai Bentley-szalon. Már ha lehet egyáltalán így hívni: a márka elvárásai szerint az egység nem szalon, hanem nappali, az autóval sem autót veszel, hanem életérzést. Luxusmárkához luxusszolgáltatás jár, ahogy a szalon értékesítési vezetője mondja: a gazdag embereknek az idejük a legértékesebb. „Szívesen fizet, de elvárja cserébe a legmagasabb minőséget.”
A szalon értékesítési száma tizenöt kocsi évente, pedig a háromból ez a legdrágább: itt 110 millió forint az eladott autók átlagos ára. Mint a legtöbb luxusterméké, a Bentley-k értékesítése is érzéketlen a válságokra, a járvány alatt sem esett vissza az eladott darabszám. Pedig a tulajok igazán nem használják őket sokat, az egyéves karbantartó szerviz ideje mindig korábban jön el, mint a 16 ezer kilométeresé.
A két és fél éve bevezetett és nagyon népszerű szuperállampapír anno kiválónak gondolt reálhozamát felzabálja az infláció. Érdemes befektetni, illetve átpattanni az inflációkövető papírba? Nem egyszerű a matek.
Idén augusztusban újabb áttörést ünnepelhetett a magyar űripar: Föld körüli pályára állt a C3S műholdfejlesztő első – a magyarok ötödik – kisműholdja, a Radcube. Az Európai Űrügynökséggel közös nemzetközi koprodukció után elérkezhet a fordulópont a vállalkozás életében: a sikeres technológiai demonstráció után a hamarosan megjelenő, valódi üzleti igények kiszolgálására készülnek.
Bő öt év alatt lett piacvezető Magyarországon a CTP az ipari csarnokok területén. A nemzetközi ingatlanbefektető vállalat 2021 végére több mint 850 ezer négyzetméteres portfóliót mondhat magáénak, a folyamatos építkezés mellett pedig a létesítmények emberi oldaláról sem feledkezik meg.
Bemutatkozó levél nélkül esélye sincs a leendő gazdáknak kutyát örökbe fogadni a bicskei Amanda Kutyaovitól. Ez csak az első rosta, de az óvatosság kutyák és gazdáik érdekét ugyanúgy szolgálja. Így ritkábban fordul elő, hogy egy megunt kedvencet visszavigyenek hozzájuk.