Miért érzi fontosnak egy bank a fenntarthatóságot? Mit tesz és mit tehet egyáltalán egy pénzintézet a témában? Erről kérdeztük Tóth Balázst, az UniCredit Bank elnök-vezérigazgatóját.
A fenntarthatóság ma már megkerülhetetlen fogalom, de mennyire meghatározó ez az UniCredit Bank számára?
A fenntarthatóság része annak, ahogyan üzleti tevékenységünket végezzük, mindennapi elkötelezettségünkkel támogatjuk ügyfeleinket és közösségeinket a fenntarthatóbb és befogadóbb gazdaságra való áttérésben. A fenntarthatóság nem projekt, nem egy trend. Az ESG holisztikus és integrált megközelítést igényel annak érdekében, hogy mindig az összes érdekelt fél legjobb érdekeit szem előtt tartva cselekedjünk. Nemzetközi nagyvállalatként pedig felelősek is vagyunk a közösségért, ahol működünk, és komolyan vesszük ezt a felelősséget, hogy mindenki számára tisztességes és igazságos átmenetet biztosítsunk.
A fenntarthatósággal kapcsolatban, vállalatok esetében az ESG betűszót szokás emlegetni.
A 2018-ban alapított SIP Food Nonprofit Kft. sok rubrikát pipál ki a tudatos termelők képzeletbeli listáján: elmaradott térségben, megváltozott munkaképességű munkavállalókat foglalkoztatva készítenek prémium hipoallergén kiegészítő kutyaeledelt. A cég ügyvezető igazgatójával, Fülöp Katalinnal beszélgettünk arról, hogy mit jelent számukra a felelős működés, a küldetéstudat, de szó esett a nonprofit nemzetközi terjeszkedésről is.
„A SIP Food Nonprofit Kft. egy innovatív társadalmi vállalkozás, amely fogápolási termékeket készít kutyák számára prémium minőségben. Vállalkozásunk küldetése nemcsak a minőségi állateledel előállítása és értékesítése, hanem az is, hogy egy elmaradott térség hátrányos helyzetű célcsoportja számára munkalehetőséget biztosítsunk” – kezdi Fülöp Katalin.
ÉLETEKET ÉS SZEMLÉLETMÓDOT IS FORMÁLNAK
A Hajdú-Bihar megyében lévő gyártóüzemben korábban nyomda működött, de hosszú évekkel ezelőtt bezárta kapuit, munkanélküliséget hagyva maga után. „Mi kifejezetten elmaradott térséget és meglévő épületet kerestünk, természethez közelit. Amíg meg nem nyitottunk, a legnagyobb számú foglalkoztatás a közfoglalkoztatás keretében zajlott a faluban. Munkalehetőséget és életminőség-javulást hoztunk a településre, és egy olyan terméket, aminek a létjogosultságát is egyre inkább felismerik az itt lakók. Célunk és motivációnk a felelősségvállalás, helyben új lehetőségek és munkahelyek teremtése, és minőségi termék előállítása a fogyasztók, a kutyák felé. Szeretnénk felhívni a társadalom figyelmét is a tudatosabb állattartásra” – mondja az értékesítésért is felelős szakember.
BOLDOG ÁLLAT, BOLDOG GAZDI
A kizárólag növényi alapanyagokból gyártott CareForDog fogtisztító termékek hipoallergének, a kutyák 96 százaléka elfogadja és elfogyasztja őket. „Az volt a kihívás, hogy egy olyan egészséges ételt találjunk ki, amit megeszik a kutya. A kutyák kicsit olyanok, mint a gyerekek, akik édességet bármilyen mennyiségben fogyasztanának, ellentétben az egészséges ételekkel. A mi termékünket bármilyen méretű és aktivitású kutya szívesen fogyasztja. Ezen kívül A CareForDogot nemcsak a kutyusok, hanem a gazdik is elfogadják – nincs jellegzetes állateledel szaga, nyugodtan elöl lehet hagyni, nem kell elzárni, nem kell szaladni kezet mosni utána rögtön. A miénk olyan termék, aminek kellemes illata van” – meséli Fülöp Katalin.
MAGYAR PRÉMIUMTERMÉKEK KÜLFÖLDÖN
Bár a pandémia miatt kissé lelassultak a folyamatok, a SIP Food már jelen van a lengyel és a román piacon is, miközben folyamatosan terjeszkedik más európai országok felé. „Miközben itthon is egyre több a tudatos vásárló és kutyatartó, Nyugat-Európában még nagyobb a felvevőpiac a minőségi és felelős termékekre. Az egész világon körülbelül három versenytársunk van, akik nem tudják a teljes piac igényeit kielégíteni. A terjeszkedés mellett pedig terméket is fejlesztünk, hogy a hipoallergén fogápolás után piacra tudjuk vinni a CareForDog tápot is. Ezért is keressük folyamatosan az új kapcsolatokat, és nagyon szívesen fogadunk minden érdeklődést” – mesél a tervekről a vezető.
Idén augusztusban újabb áttörést ünnepelhetett a magyar űripar: Föld körüli pályára állt a C3S műholdfejlesztő első – a magyarok ötödik – kisműholdja, a Radcube. Az Európai Űrügynökséggel közös nemzetközi koprodukció után elérkezhet a fordulópont a vállalkozás életében: a sikeres technológiai demonstráció után a hamarosan megjelenő, valódi üzleti igények kiszolgálására készülnek.
Az átlagos Ferrari-vevő laza. Az Aston Martinosok összejárnak. Aki Bentley-t vesz, annak az ideje a legdrágább. Elmentünk három hazai luxusautó-szalonba, hogy megnézzük, milyen ez a világ. Nem a köbcentik, hanem a különc vásárlóik és szokásaik érdekeltek.
A pandémia felgyorsította az üzleti digitalizációt, miközben folyamatosan új trendek kerülnek előtérbe. Milyen vállalati folyamatokat érdemes felülvizsgálni, és mi szükséges ahhoz, hogy egy cég lépést tudjon tartani a technológiai fejlődéssel? Ezekről beszélgettünk Cseresnyés Örssel, a Deutsche Telekom IT Solutions (DT-ITS) Executive Board tagjával, aki azt is elárulta, milyen informatikai tudásra van jelenleg a legnagyobb igény.