Miért érzi fontosnak egy bank a fenntarthatóságot? Mit tesz és mit tehet egyáltalán egy pénzintézet a témában? Erről kérdeztük Tóth Balázst, az UniCredit Bank elnök-vezérigazgatóját.
A fenntarthatóság ma már megkerülhetetlen fogalom, de mennyire meghatározó ez az UniCredit Bank számára?
A fenntarthatóság része annak, ahogyan üzleti tevékenységünket végezzük, mindennapi elkötelezettségünkkel támogatjuk ügyfeleinket és közösségeinket a fenntarthatóbb és befogadóbb gazdaságra való áttérésben. A fenntarthatóság nem projekt, nem egy trend. Az ESG holisztikus és integrált megközelítést igényel annak érdekében, hogy mindig az összes érdekelt fél legjobb érdekeit szem előtt tartva cselekedjünk. Nemzetközi nagyvállalatként pedig felelősek is vagyunk a közösségért, ahol működünk, és komolyan vesszük ezt a felelősséget, hogy mindenki számára tisztességes és igazságos átmenetet biztosítsunk.
A fenntarthatósággal kapcsolatban, vállalatok esetében az ESG betűszót szokás emlegetni.
A 2018-ban alapított SIP Food Nonprofit Kft. sok rubrikát pipál ki a tudatos termelők képzeletbeli listáján: elmaradott térségben, megváltozott munkaképességű munkavállalókat foglalkoztatva készítenek prémium hipoallergén kiegészítő kutyaeledelt. A cég ügyvezető igazgatójával, Fülöp Katalinnal beszélgettünk arról, hogy mit jelent számukra a felelős működés, a küldetéstudat, de szó esett a nonprofit nemzetközi terjeszkedésről is.
„A SIP Food Nonprofit Kft. egy innovatív társadalmi vállalkozás, amely fogápolási termékeket készít kutyák számára prémium minőségben. Vállalkozásunk küldetése nemcsak a minőségi állateledel előállítása és értékesítése, hanem az is, hogy egy elmaradott térség hátrányos helyzetű célcsoportja számára munkalehetőséget biztosítsunk” – kezdi Fülöp Katalin.
ÉLETEKET ÉS SZEMLÉLETMÓDOT IS FORMÁLNAK
A Hajdú-Bihar megyében lévő gyártóüzemben korábban nyomda működött, de hosszú évekkel ezelőtt bezárta kapuit, munkanélküliséget hagyva maga után. „Mi kifejezetten elmaradott térséget és meglévő épületet kerestünk, természethez közelit. Amíg meg nem nyitottunk, a legnagyobb számú foglalkoztatás a közfoglalkoztatás keretében zajlott a faluban. Munkalehetőséget és életminőség-javulást hoztunk a településre, és egy olyan terméket, aminek a létjogosultságát is egyre inkább felismerik az itt lakók. Célunk és motivációnk a felelősségvállalás, helyben új lehetőségek és munkahelyek teremtése, és minőségi termék előállítása a fogyasztók, a kutyák felé. Szeretnénk felhívni a társadalom figyelmét is a tudatosabb állattartásra” – mondja az értékesítésért is felelős szakember.
BOLDOG ÁLLAT, BOLDOG GAZDI
A kizárólag növényi alapanyagokból gyártott CareForDog fogtisztító termékek hipoallergének, a kutyák 96 százaléka elfogadja és elfogyasztja őket. „Az volt a kihívás, hogy egy olyan egészséges ételt találjunk ki, amit megeszik a kutya. A kutyák kicsit olyanok, mint a gyerekek, akik édességet bármilyen mennyiségben fogyasztanának, ellentétben az egészséges ételekkel. A mi termékünket bármilyen méretű és aktivitású kutya szívesen fogyasztja. Ezen kívül A CareForDogot nemcsak a kutyusok, hanem a gazdik is elfogadják – nincs jellegzetes állateledel szaga, nyugodtan elöl lehet hagyni, nem kell elzárni, nem kell szaladni kezet mosni utána rögtön. A miénk olyan termék, aminek kellemes illata van” – meséli Fülöp Katalin.
MAGYAR PRÉMIUMTERMÉKEK KÜLFÖLDÖN
Bár a pandémia miatt kissé lelassultak a folyamatok, a SIP Food már jelen van a lengyel és a román piacon is, miközben folyamatosan terjeszkedik más európai országok felé. „Miközben itthon is egyre több a tudatos vásárló és kutyatartó, Nyugat-Európában még nagyobb a felvevőpiac a minőségi és felelős termékekre. Az egész világon körülbelül három versenytársunk van, akik nem tudják a teljes piac igényeit kielégíteni. A terjeszkedés mellett pedig terméket is fejlesztünk, hogy a hipoallergén fogápolás után piacra tudjuk vinni a CareForDog tápot is. Ezért is keressük folyamatosan az új kapcsolatokat, és nagyon szívesen fogadunk minden érdeklődést” – mesél a tervekről a vezető.
Elég ritka, hogy tehetős magyar magánszemélyek több évtizeden át, következetes koncepció mentén, magánvagyonuk terhére egy jól menedzselt pénzalapból és annak kamataiból díjazzák a tudományos élet sztárjait. Lantos Csaba, a magyar Nobel-díjként is emlegetett Bolyai-díj egyik alapítója szerint az oltásellenesség is ráerősít, hogy 23 éve helyesen döntöttek, mert a tudományos ismeretek elfogadottságát még mindig növelni kell. Az idei díjazott nevén nem volt vita.
Tavaly jelent meg a magyar felnőttképzés piacán az üzleti kurzusokat kínáló Laba, amely nem kisebb célt tűzött maga elé, mint azt, hogy piacvezetővé váljon az online oktatási platformok között. Interjú Irina Dihnével, a Laba Hungary ügyvezetőjével.
Milliárdosok, sikercégek, magyar vállalkozók, friss és volt címlaposok, díjeső. Minden évben a Magyar 100 Gálán adjuk át a Forbes és a szponzorok díjait – a magyar gazdaság piacbarát krémje a covid árnyékában is megtisztelte legelegánsabb rendezvényünket.
Mindannyian traumákat hordozunk, de képtelenek vagyunk megértéssel fordulni egymás felé. Pedig ha nem tanulunk meg újra kis közösségekben együttműködni, nem jutunk ki a közösen összehozott kríziseinkből. Ehhez nem ártana, ha nem tabusítanánk a szexnél is jobban a pénzt, és ha Wahorn Andrást is inkább megérteni, és nem eltörölni akarnánk. Orvos-Tóth Noémivel beszélgettünk frusztrációról, bizonytalanságról és a lehetőségekről, amik elnyomnak.