Ez nem sorrend, „csak” egy lista: az első és a Forbesban debütáló Bridge Booklist. Vállaltan szubjektív, hagyományteremtő céllal mostantól minden évben összeállítandó lista ötven olyan üzleti könyvről, amelyik az értékvezérelt üzleti mentalitás, a vezetői szemlélet, a fenntartható és jövőálló működés felé irányítja olvasóit. A könyveket kilencvenkét gyakorló céges és civil vezető, a magyar vállalkozók által alapított nonprofit Bridge Budapest tagjai ajánlották, mert megfogták őket, formálták a látásmódjukat, építkeztek belőlük. A kilencfős kuratórium a saját olvasmányélményei mellett az ő ajánlásuk alapján állította össze az első Bridge Booklistet. Íme, az ötven cím, és a kilenc kurátor kedvencei.
Elliot Aronson, Carol Tavris Történtek hibák (de nem én tehetek róluk) – Az önigazolás lélektana Ab Ovo, 2009
Barabási Albert-László Villanások Libri Könyvkiadó, 2020
Bock László A Google titok – Irányítsd és éld az életed Bookline könyvek, 2015
Bregman megérteti a döntéshozókkal, miért nélkülözhetetlenek az utópiák a fejlődéshez. Miért nem pusztán idealista vezető az, akinek ma hosszú távú víziója van. Kézzelfogható javaslatokat tesz arra, milyen társadalmi innovációk segítenék a világunk fejlődését: a feltétel nélküli alapjövedelemtől a szabadidő értelmes és tudatos felhasználásáig. Pistyur Vera, a Bridge Budapest ügyvezetője, a Bridge Booklist ötletgazdája
Tavaly jelent meg a magyar felnőttképzés piacán az üzleti kurzusokat kínáló Laba, amely nem kisebb célt tűzött maga elé, mint azt, hogy piacvezetővé váljon az online oktatási platformok között. Interjú Irina Dihnével, a Laba Hungary ügyvezetőjével.
Először is: hogy lesz egy Kijevben született és felnőtt grafikusból egy magyarországi, üzleti oktatással foglalkozó cég ügyvezetője?
A Labát is Kijevben alapították, hat évvel ezelőtt. Végignéztem, ahogy startupból piacvezetővé vált az orosz nyelvű piacon, aztán elkezdett más országokban is terjeszkedni. Ma már 400-an dolgoznak a Laba csoportnál világszerte, és több tízezer tanuló végzett nálunk, csak Magyarországon pedig 3000. Az orosz nyelvű piacon és Magyarországon kívül egyébként már megjelentünk több európai országban, és az a célunk, hogy 2024-re a kontinens vezető oktatási platformja legyünk. De ott vagyunk az USA-ban és Kanadában is, ahol például a Google, a Mastercard vagy a Netflix vezetőitől lehet tanulni, tehát már ott is komolyabb játékosnak számítunk.
Nem véletlen, hogy ennyien keresnek meg minket: hatalmas az igény a minőségi felnőttoktatásra, mert a tapasztalat nem minden, naprakész tudás nélkül sokan nehezen tudnak továbblépni a karrierjükben. Váltani pedig még nehezebben. Pedig a saját történetem mutatja meg, hogy az utóbbi is lehetséges szinte bárki számára, hiszen én is a Labának köszönhetően lettem cégvezető.
Ezek szerint csak tapasztaltaknak, újrakezdőknek, és az üzleti szférában dolgozóknak szólnak a képzéseik?
A kurzusokra bárki jelentkezhet, akár kezdők is. Segítünk mindenkinek olyat választani, ami a tudásszintjének megfelel, tehát nem fordulhat elő az, hogy beiratkozik valaki egy haladó kurzusra, és az első alkalom során jön rá, hogy semmit nem ért az egészből. Öt kategóriában indítunk képzéseket: HR, Sales és kereskedelem, Marketing és PR, Üzlet és menedzsment, valamint a Szoftverek, tehát elég széles a paletta. Tervezzük olyan kurzusok bevezetését is, amik inkább a soft skillekre fókuszálnak, például arra, hogy hogyan tárgyaljunk hatékonyan. Hosszú távon pedig a Laba csoport két másik platformját, a kreatív szakembereknek szóló SKVOT-ot és az IT-fókuszú Robot Dreamst is behoznánk Magyarországra.
Kik tanítanak a Labánál? Hogyan választják ki az oktatóikat?
Akkor mondjunk neveket: például HR Business Partner kurzust tart nálunk Horváth Andrea, a McDonald’s HR-vezetője, vagy üzletfejlesztést tanít Tüzes Imre, a Profession.hu üzletfejlesztési igazgatója. Mi a gyakorlati tudásra fókuszálunk, ezért nem akadémikusokat, inkább a nevesebb cégeknél dolgozó, tapasztalt szakembereket kérünk fel, hogy tanítsanak nálunk. Fontos, hogy velük sem „konzervanyagokat” készítünk, hanem élő órákat tartanak, és például minden résztvevő házi feladatát személyesen ellenőrzik, tehát valóban oktatóként, nem csak előadóként vannak jelen az oktatás folyamatában. Ez a megközelítés a mi fő erősségünk, ez tesz minket egyedivé a magyar piacon.
Sok banánhéjon elcsúszhatott volna már az a magyar gyógyszerkutatás, ami ugyan még most is évekre van a piaci bevezetéstől, de a világ gyógyszeripari nagyágyúi már felfigyeltek rá. Sőt, a figyelmükön túl alsó hangon is százmillió dollárral és közös cégalapítással segítik Málnási Csizmadia András és Gyimesi Máté gyógyszerjelöltjét. Ilyen, amikor az óriási globális versenyben óriási magyar siker születik.
A fintech iparág legnagyobb neveit hozta el az MKB Fintechlab Magyarországra. A Design Summit 2021 több mint 50 előadót felsorakoztató rendezvényén minden a bankszektor jövője és a felhasználói élmény körül forgott.
Az átlagos Ferrari-vevő laza. Az Aston Martinosok összejárnak. Aki Bentley-t vesz, annak az ideje a legdrágább. Elmentünk három hazai luxusautó-szalonba, hogy megnézzük, milyen ez a világ. Nem a köbcentik, hanem a különc vásárlóik és szokásaik érdekeltek.
Egy esetleges kormányváltás után se fordulna újra a magyar befektetések felé Varga Zoltán, akit csak a Pegasus kémszoftver technológiája lepett meg, azt már korábban is érzékelte, hogy lehallgatják. A Central Médiacsoport tulajdonosa azt mondja, nincs az a pénz, amiért megválna a cégétől, mert független, üzletileg jól működő médiát akar Magyarországon, anélkül mindannyian nagyon sokat veszítenénk. A Forbes.hu-n megjelent nagyinterjú rövidített verziója kieső milliárdokról, a legutóbbi lengyelországi üzleteiről, 24.hu-ról és új Indexről, a politika rövid távú érdekeiről és hibásnak bizonyult befektetési döntéseiről.