Ha egy kórházban hiány van vérkészítményekből, a Vérlovagok azonnal pótolják az Országos Vérellátó Szolgálat központi raktárából. Motorral, vérrel akár 13 perc alatt megteszik a Székesfehérvár–Budapest-távot, Youtube-csatornájukon emellett önkéntességre és felelős vezetéstechnikára tanítanak. Ötfős csapatukban színművész, vezetéstechnikai tréner és basszusgitáros is van.
Volt, hogy a műtő előtt kapták ki a kezükből az életmentő vért, de olyan is előfordult, hogy rájuk telefonáltak: már nem kell annyira sietni. Mentették már meg egy két hónapos kisbaba életét azzal, hogy Budapestről mindössze tizenhárom perc alatt értek le Székesfehérvárra a vérrel.
„A feladat egyszerű, annyi, hogy egy csomagot vigyünk át A-ból B-be. Csak az a különbség, hogy míg egy pizza nem hűlhet ki, addig a vér nem melegedhet fel, és mindenképpen oda kell, hogy érjen időben” – mondja Pribil Sándor, aki tizenhárom éve a dunaújvárosi Magyar Mentőszolgálat Alapítvány kuratóriumának elnöke. (A szervezet nem keverendő össze a hasonló nevű Országos Mentőszolgálat Alapítvánnyal – a szerk.) A Vérlovagok az alapvetően hajléktalanellátással és hátrányos helyzetű csoportok felzárkóztatásával foglalkozó alapítvány projektjeként indult tavaly. Öt önkéntesből áll, akik sürgősségi vérszállítást vállalnak motorral heti öt napon át, huszonnégy órás ügyeletben.
Ha Zsolt felrak egy videót arról, ahogy motorozik, és kétszázan jelentkeznek, hogy ezt ők is csinálnák, akkor elkezdünk faragni az országban kétszáz önkéntest.
„Megváltozott a világ” – halljuk és mondjuk sokszor, hiszen a jelenlegi pandémiás helyzet az emberek élete mellett a vállalatok napi működését is megváltoztatta. Soós Gáborral, az UniCredit Bank Vállalati, Befektetési és Private Banking Divízió vezetőjével beszélgettünk a pandémia miatt megváltozott piaci környezetről, illetve a vállalatokat érő főbb kihívásokról.
Véleménye szerint a vállalatok milyen kihívásokkal szembesülnek a pandémiás helyzetben?
Amellett, hogy az ellátási láncokban korábban nem tapasztalt bizonytalansággal szembesültek a vállalatok, a termékeik és szolgáltatásaik iránti rövid távú kereslet is sokkszerű változásoknak van kitéve. Emellett a piacon megszokott fizetési határidők is jelentősen megváltoztak. Épp ezért a készlet-, vevő- és szállítóállományok korábban nem jellemző volatilitást mutatnak. Ebben a helyzetben megnőtt a forgóeszköz-finanszírozási menedzsment jelentősége.
Mit javasol az UniCredit a vállalatoknak?
Jelen helyzetben a vállalatoknak célszerű kiemelt hangsúlyt helyezniük a vevői és szállítói kockázatok feltárására és folyamatos nyomon követésére. Érdemes még rendszeresen likviditásterveket készíteni, a forgóeszköz-finanszírozási igényt pedig oly módon meghatározni, hogy az kellő tartalékot biztosítson a stabil működéshez váratlan események bekövetkezte esetén is. Meg kell találni továbbá a vállalat sajátosságaihoz és igényeihez legjobban illeszkedő forgóeszköz-finanszírozási formát. Ez számos esetben túlmutat a standard folyószámlahitel típusú termékek alkalmazásán és teljes körű forgóeszköz-optimalizálási megoldások kidolgozását teszi szükségessé.
Hogyan tud segíteni az UniCredit?
Az ügyféllel közösen egy, az adott vállalatra szabott finanszírozási konstrukciót alakítunk ki. Ehhez elsőként egy forgóeszköz-finanszírozási elemzést készítünk, amiből az ügyféllel közösen meg tudjuk határozni a finanszírozási irányokat. Ezt követően tudjuk kialakítani a partnerünk igényeinek megfelelő termékkombinációt a standard hitelek mellett a megrendelés-, vevő- és készletállomány alakulásához igazított testre szabott hitelekből, az MNB Növekedési Hitelprogram és az EXIM Kárenyhítő Hitelprogram keretében refinanszírozott hitelekből, valamint faktoring, követelésvásárlási, illetve supply chain finance termékekből. Emellett partnerünkkel közösen megvizsgáljuk a kereskedelmi kockázatokat csökkentő lehetőségeket, például vevőbiztosítási és egyéb kereskedelemfinanszírozási megoldásokat. Határon átnyúló vevőkockázatok kezelésében pedig az UniCredit 13 országban jelen lévő hálózata mellett az FCI (Factors Chain International) tagságunknak köszönhetően összesen 90 országban megtalálható 362 partnerünk tapasztalatát és tudását tudjuk a partnereink szolgálatába állítani. Elkötelezettek vagyunk, hogy jelen kihívásokkal teli környezetben is az egyedi igényekhez illeszkedő teljes körű megoldásokkal támogassuk meglévő és leendő partnereinket.
Berta Zoltánt és családját a jó ötletek mellett a kényszer, a tudatos tervezés, a kudarcokból levont tanulságok segítették, és persze a szerencse is. Biogazdaságuk az egyik legsikeresebb lett Magyarországon, és ebben egy kicsit Csernobil is közrejátszott.
Nagy értékű, luxus ingatlanok, kastélyok, hotelek, irodaházak, ipari és fejlesztési területek értékesítésének szakértője a 20 éves City Cartel. A prémium belföldi és külföldi ingatlanokkal kiemelten foglalkozó országos és nemzetközi ingatlanközvetítő hálózat a piacvezetők között van szakmaiságával és profizmusával, miközben tudatosan megőrizte közvetlen, családias jellegét, ezért is olyan közkedvelt. A vállalkozás ügyvezetője, dr. Vincellér Zsuzsa szerint a sikerük alapja egy olyan bizalmi légkör megteremtése, amelyben minden ügyfél biztonságban van, és kiemeltnek érezheti magát.
Kalaus Valter a hazai ingatlanpiac szuperhős figurája: nappal a hazai ingatlantanácsadói piac jelentős szereplője, a VLK Cresa ügyvezetője, hajnalban versenyúszóként készül a legközelebbi kontinensviadalra. Sport nélkül nem tartana ott az üzleti életben sem, ahol ma, a VLK Cresával pedig a hazai piacon egyedülálló üzleti szemléletet képvisel sikerrel.