A Kompánia Tanoda mentoráltjai nem szoktak megbukni. Amellett, hogy az alapítvány szakemberei hátrányos helyzetű iskolásokkal tanulnak, a szülőknek is segítenek. Ha kell, élelmiszercsomaggal, ha kell, egyéni szakpszichológusi konzultációval. Alter nevű telephelyükön pedig a függőségektől és a végső leszakadástól igyekszenek megóvni a fiatalokat.
A csepeli általános iskolában azt mesélik egymásnak a gyerekek, hogy mennyire menő tanodásnak lenni. Ha valaki bekerül a Kompánia helyi tanodájába, legalább heti két délutánt foglalkozik vele egyénileg a mentora. De azon túl, hogy a hátrányos helyzetű kisiskolás kész házi feladattal és teli hassal megy haza, az itt töltött idő többről is szól. „Sokszor kiderül, hogy egy hatodikos gyereknek azért nem megy a matek, mert már másodikban lemaradt, és az alapvető műveletekkel is gondban van. Ezeket muszáj pótolni. Emellett a komoly szocializációs hátránnyal is foglalkozunk, mert enélkül nehéz jobb iskolai eredményeket elérni” – mondja Ladányi Erika, az alapítvány kuratóriumi elnöke.
Ritka náluk a lemorzsolódás, helyette inkább várólistájuk van, annyian szeretnének itt tanulni.
Az egyéni mentorálás mellett a tanodában van például főzőklub, ahol egyszerűbb ételek elkészítésére tanítják meg az iskolásokat. „Előre megtervezik a folyamatot onnan, hogy együtt elmennek bevásárolni, odáig, hogy miután egy asztalnál megették a közösen készített ételt, el kell mosogatniuk, és rendet kell tenniük. Ezzel szokásrendszert, egyáltalán rendszert tudunk nekik mutatni, amit nem ismertek.” A szociális cirkusz nevű programban pedig zsonglőrködni tanulnak. Mókának élik meg, de a koncentrálóképességük és a finommotorikájuk is fejlődik.
A külföldön is sikeres Virtuózok formátumnak új befektetője van
5 országban egy-egy nyertest hirdetett december 18-i döntőjén a „Visegrádi Négyek Virtuózai plusz”, a világon egyedülálló, nemzetközi klasszikus zenei tehetségkutató műsor hatodik évada.
A megújult műsorformátum sok kedvező visszajelzést kapott a magyarországi és a külföldi szakmai lapoktól, illetve a közönségtől egyaránt. A lengyel TVP Kultura például megötszörözte átlagos nézettségét a műsor közvetítései során.
A műsor házigazdái a legendás német showman, Thomas Gottschalk és Ida Nowakowska lengyel műsorvezetők voltak.
A nemzetközi műsorsorozatban világsztárok szerepeltek szuperzsűritagként és vendégfellépőként. Így került be egy-egy epizódba Gabriel Prokofiev zeneszerző, Maxim Vengerov hegedűművész, Coco König színésznő, Maestro Plácido Domingo operénekes és Lang Lang világhírű kínai zongoraművész.
A Virtuózok televíziós tehetségkutató műsorformátumot Peller Mariann producer 2013-ban fejlesztette ki és védette le világszerte. 2014-ben mutatták be először Magyarországon, és hamarosan a köztévé egyik legnézettebb műsorává vált: az egyes adásokat 1,3 millió ember követte, a műsor után 14 százalékkal emelkedett a zeneiskolai jelentkezések száma.
A Virtuózok márka licenszjogait tulajdonló vállalat, a Virtuosos Holding Ltd. a televíziós műsorgyártás és licenszértékesítés mellett, tehetséggondozással és tehetségmenedzsmenttel, digitális zenei tartalmak fejlesztésével, edukációs programokkal, a komolyzenét kedvelő ázsiai országokban az európai zeneoktatási módszerek megismertetésével, valamint távzeneoktatással is foglalkozik.
2020 végén az eddigi részvényesek mellé – akik között olyan neveket találunk, mint a spanyol Maestro Plácido Domingo, az amerikai Nicholas Marko, a szingapúri Christopher Wilson, a kínai Roy Fu, a brit Sir John Hegarty és a magyar származású Tom Teichman – részvényvásárlással és tőkeemeléssel csatlakozott Lakatos Benjamin, a svájci székhelyű MET Csoport alapítója, vezérigazgatója és többségi tulajdonosa. Az ő vezetésével vált a MET Csoport Európa egyik leggyorsabban növekvő energiavállalatává.
Lakatos Benjamin és a svájci székhelyű Deneb Algedi Invest AG a Virtuosos Holding Ltd. részvényeinek 6 százalékos tulajdonosai.
A Virtuózok értéket tesz közkinccsé, példaként mutatja fel a fiatalságnak a zenetanulás és az együtt zenélés élményét. Hisz abban, hogy a klasszikus zene fontos tényező az általános műveltség szélesítésében mind személyes, mind társadalmi szinten. Szellemi válságot megélő világunkban a művészet, a zene utat mutathat a valódi értékekhez.
Hegedűművésznek készült, de végül máshogyan lett a zene karrierjének főszereplője. Erdődy Orsolyát szinte a koronavírus megjelenésével egy időben nevezték ki a Budapesti Fesztiválzenekar menedzser-igazgatójává. Szerenádkoncertek, online előadások – a világ talán legelismertebb magyar zenekara erős „karmesterrel” az élén reagál arra, hogy a hangversenytermekben most egy darabig lehúzták a függönyt.
Lassú víz partot mosott a Slow Budapest üzletfejlesztésében. A kisvállalkozás nyolc év alatt a kétszeresére nőtt, főként Krajcsó Nelli anti-határidőnaplójának köszönhetően.