Pingpongozás közben  épül a bizalom

A csepeli általános iskolában azt mesélik egymásnak a gyerekek, hogy mennyire menő tanodásnak lenni. Ha valaki bekerül a Kompánia helyi tanodájába, legalább heti két délutánt foglalkozik vele egyénileg a mentora. De azon túl, hogy a hátrányos helyzetű kisiskolás kész házi feladattal és teli hassal megy haza, az itt töltött idő többről is szól. „Sokszor kiderül, hogy egy hatodikos gyereknek azért nem megy a matek, mert már másodikban lemaradt, és az alapvető műveletekkel is gondban van. Ezeket muszáj pótolni. Emellett a komoly szocializációs hátránnyal is foglalkozunk, mert enélkül nehéz jobb iskolai eredményeket elérni” – mondja Ladányi Erika, az alapítvány kuratóriumi elnöke.

Ritka náluk a lemorzsolódás, helyette inkább várólistájuk van, annyian szeretnének itt tanulni.

Az egyéni mentorálás mellett a tanodában van például főzőklub, ahol egyszerűbb ételek elkészítésére tanítják meg az iskolásokat. „Előre megtervezik a folyamatot onnan, hogy együtt elmennek bevásárolni, odáig, hogy miután egy asztalnál megették a közösen készített ételt, el kell mosogatniuk, és rendet kell tenniük. Ezzel szokásrendszert, egyáltalán rendszert tudunk nekik mutatni, amit nem ismertek.” A szociális cirkusz nevű programban pedig zsonglőrködni tanulnak. Mókának élik meg, de a koncentrálóképességük és a finommotorikájuk is fejlődik.