Irány a határokon túlra


Legyen szó nagyvállalati felhasználásról, ahol a teljes termékpalettát igénybe veszik, vagy kkv szektorról, ahol a standard termékek a népszerűek, általánosságban el lehet mondani, hogy a céginformáció egyre több vállalkozás életében rendszeresen használt szolgáltatás. Ez részben a piaci szereplők növekvő tudatosságának, részben a termékportfólió folyamatos innovációjának köszönhető. A kockázatmentesítési fázisban olyan új szolgáltatásokkal találkozhatunk, melyek segítségével megbizonyosodhatunk meglévő és leendő partnereink kifizetési szokásairól vagy éppen mobilapplikáción keresztül deríthetünk ki minden számunkra lényeges információt másodpercek alatt. De a mindenkit érintő járvány okozta válság által is születtek új mutatók, ilyen például a „válságállóssági index”.

A céginformációs piac nem csak a kockázatcsökkentés területén hódít, de nagy szerepe lehet az ügyfélszerzésben, akár a beszállítók versenyképességének felülvizsgálatában is. Nem csoda, hogy az e célokra épülő szolgáltatások évről évre egyre népszerűbbek, hiszen a recept egyszerű: összekapcsolni a keresleti és kínálati oldalt mind-össze pár kattintással. Az Opten tapasztalata alapján elmondható, hogy menekülés helyett a gazdasági válság okozta kieséseket sokan új ügyfelekkel próbálják kompenzálni. Nem csak a hazai, de a nemzetközi piacon is észrevehető viszont, hogy a tudatos vállalkozók exporttevékenységükre egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek, az új ügyfeleket nem csak belföldön keresik.

Hazai lendülettel külföldre