Az óriás csokoládé-szökőkút leleplezése Roger Federer és a svájci szövetségi tanács tagja, Ueli Maurer jelenlétében
Szeptemberben a világ egy újabb csokoládé ihlette látványossággal lett gazdagabb. Egy grandiózus avatóval egybekötve, a nagyközönség előtt is megnyitotta kapuit a Lindt Home of Chocolate a svájci Kilchbergben. 2020. szeptember 13-tól az egyedülálló Chocolate Competence Center immáron interaktív múzeummal, kutatóközponttal, mindenki által megtekinthető gyártósorral és megannyi csodával kápráztatja el a látogatókat. A svájci szövetségi tanács tagja, Ueli Maurer, a Lindt & Sprüngli igazgatótanácsi elnöke, Ernst Tanner és a márkanagykövet Roger Federer közösen avatták fel a múzeum központi ékét, a 9 méter magas csokoládé-szökőkutat.
Az épület igazi építészeti remekműnek számít. A bázeli építészek, Christ és Gantenbein elmondása szerint a Lindt Home of Chocolate múzeumot rekord gyorsasággal, mindössze 3 év alatt sikerült befejezni. A modern dizájn éles kontrasztot alkot a történelmi Lindt & Sprüngli gyár építményével, mely 1899 óta működik, ennek ellenére a múzeum tökéletesen illeszkedik a környezetébe. Belül, a három részből álló épület igazán egyedi megjelenést kapott: csigalépcsők, széles sétálófolyosók és impozáns üvegplafonok teszik még elegánsabbá.
Fehér falak, határozott élek, fény és letisztultság, majd óriási üvegtábla, előtte hosszú, párnázott pad. A kinti perspektíva húzza a szemem, festői őszt látok, bent Instagram-biztos irodadizájnt. Ránézek Lévai Bálintra, és elismerően bólintok, dicsérem a kilátást. Menj közelebb – mondja csibészséggel a hangjában. Ahogy az ablakhoz érek, és a látótér a messzi távol alatt a közeli szomszéd telkével egészül ki, roncsautók, rozsdás buszok […]
Fehér falak, határozott élek, fény és letisztultság, majd óriási üvegtábla, előtte hosszú, párnázott pad. A kinti perspektíva húzza a szemem, festői őszt látok, bent Instagram-biztos irodadizájnt. Ránézek Lévai Bálintra, és elismerően bólintok, dicsérem a kilátást. Menj közelebb – mondja csibészséggel a hangjában. Ahogy az ablakhoz érek, és a látótér a messzi távol alatt a közeli szomszéd telkével egészül ki, roncsautók, rozsdás buszok látványa fogad. Három méterrel hátrébb még skandináv katalógusvilág, közel az ablakhoz már balkáni rögvaló. Kimerevedett ez a kelet-európai pillanat bennem, mint sok hasonló helyzet, amikor az életünkben a keleti és az európai egymás mellé simul, és él velünk, itt Magyarországon.
Fiait (mint a mesében) külföldre küldte, taníttatta, nyelveket, jó modort és alkudozási képességeket adott a kezükbe.
A bioteches fiúk apja is Ukrajnából hozott be először fitneszgépeket, és így keveredett egy amerikai márka közelébe, amit aztán meg is vett. Fiait (mint a mesében) külföldre küldte, taníttatta, nyelveket, jó modort és alkudozási képességeket adott a kezükbe, aztán rájuk bízta a családi céget. A harmincas éveik elején járó Bálint és Balázs most szárnyal, tervez, és közösen órát vesz a Kärtner Strassén, természetesen lealkudva. Olyan emberek, akikben egyszerre van jelen az erő és a lágyság, és úgy tűnik, még azt is tudják, melyiket mikor érdemes használni. Érdemesek arra, hogy másodszor is a magyar Forbes címlapjára kerüljenek, különösen miután felvásárolták legnagyobb konkurensüket, többcsatornás terjeszkedést mutattak be európai és nemzetközi piacokon, és 2020-ban is növekedtek.
A fivéreké nem az egyetlen családi vállalkozás a lapban, most írunk először a Schiller Autóról. Kevés olyan céget találni itthon, ahol nemhogy a második, de már a harmadik generáció dolgozik vezetőként a cégben, és készül fel a vállalat átvételére. Bátorságból náluk sincs hiány, ennek jele új sokmárkás óriásközpontjuk Budapest határában, a Váci út végén, vagy akár az is, hogy Schiller Márk névjegyén az álljon: schtratéga.
Ha nem is klasszikus Forbes-listát, de legalább gyűjtést 2021 első számában is hozunk. Először is itt van G. Tóth Ilda anyaga a menő budapesti magángimnáziumokról, amikből sokkal több van, mint elsőre gondolnád. Aztán Bánlaki D. Stella gyűjtése a budapesti delikáteszekről, és meg fogsz lepődni, hogy lesz hely, ami hozzád is közel van, de még csak nem is tudtál róla.
2021-re készítettünk valami újat, a Forbes testvérkiadójával (ha egy cégnek lehet leányvállalata, akkor testvére is lehet, amennyiben azonosak a tulajdonosai, nem?). A Lelkes 2021 egy heti naptár, amiben ahogy haladsz előre az évben, megállít majd egy-egy önismereti gondolat és egy hozzá kapcsolódó illusztráció. A lényeget persze te teszed bele, ha megajándékozod magadat napi, heti, havi tudatossággal. Úgy lelkesnek is hatékonyabb lenni.
Még a második generációs családi cég is ritka itthon, az meg pláne, hogy már a harmadik nemzedék is ott üljön a vezetésben. A Schiller csoportnál a generációk váltása leképezte a cég fejlődését: az apa megalapította, a fiú középvállalattá fejlesztette, az unoka épp nagyvállalattá formálja a családi vállalkozást. Üzleti portré egy bő negyvenéves, prosperáló vállalatról az alkatrészszagú gumijavítótól a 24 milliárdos árbevételig.
A magyar jazz krémjében nincs zenész, aki ne fordult volna már meg az aranykoszorús mester hangszerüzletében. A 80-as évek elején még maszekként kezdte a Kiss József utcában, később a Távol-Kelettől Amerikáig végigjárta a világmárkákat, és elkészítette Magyarország egyetlen kézműves aranyfuvoláját. Ha ma reggel egy japán vagy egy német gyártó e-mailt kap tőle, nem egy ismeretlen kelet-európai lebeg a szeme előtt. Pontosan tudják, ki az a Csider Károly.