Egyszer vége lesz ennek, a repülőterekről leverik a lakatot, és újra utazni fogunk. Például Portóba, amiről még kora ősszel néztük meg, hogy maszkban, távolságtartással együtt is milyen jó helyszín egy elnyújtott előszezoni hétvégére.
Úgy meg vagyunk illetődve attól, hogy tényleg felszállt velünk a repülő – miután mint mindenkinek, aki egy ilyen cikkbe belekezd, számtalan Agárdnál merészebb utazási tervünket döntötte romba 2020 –, hogy elsőre nem is merjük bevenni a belvárost. Taxival szeljük át az éjszakai Portót, az autópályahíd – mint a képeslapokról ismerős összes – szédítő magasságban feszít a város és a Douro folyó torkolata fölött. Miramarban, egy óceánparti, kertes elővárosban tesz ki minket a sofőr: távolságra Szentendre, hangulatra egy sós levegőjű Balatonföldvár, ahol a kívülről csempézett tornácok mellett váratlan sűrűséggel bukkannak fel jelei annak, hogy Portugáliában nagyobbat ment a Bauhaus, mint Zugligetben.
Historizáló portóis hordók, szemben Porto Pestje
Ez akkor is élmény, ha egyébként a likőrös vonal nem annyira zsánere valakinek.
Mint azt a másnap a korzón araszoló kabriók számából és későbbi beszélgetésekből összerakjuk, az iménti hasonlatok mindegyike stimmel, és sikerült a helyi kisgyermekes marketingigazgatók és más középkorú yuppie-k kedvenc elővárosát telibe lőni. Itt meglepően precíz social distancing gyakorlatot mutatnak be a fövenyen a Portóból kihévező víkendezők két sziklatömb és homárétterem között. Egy álló napig nézzük őket, közben tőkehalat, krumplit meg tejszínes polipot majszolunk, és a harminc négyzetméteres kisboltból horgászott random négyeurós (tökéletes) fehérborral olajozzuk be az atlanti naplementét.
Varga Sára, a Socially alapító-tulajdonosa rajong a gasztronómiáért és a divatért. Előbbi nem látszik rajta, utóbbi viszont nagyon is.
Karrier
Varga Sára 24 évesen, három év ügynökségi tapasztalat, egy kisebb kiégés és egy egyéves San Sebastian-i kitérő után indította el cégét, a Sociallyt, ami mára Magyarország egyik legjobban futó, gasztromarketingre specializált ügynökségévé nőtte ki magát. Többek között a hazai gasztro- és turisztikai szektor meghatározó szereplőinek nyújtanak teljes körű kommunikációs és marketingszolgáltatásokat, már egészen az alapoktól, hiszen az arculat mellett éttermeket is terveznek.
Referenciáik a Zing Burger, a Bortársaság, a Vapiano, a Wolt, a Marriott és a Felix Kitchen & Bar. „A partnereink egytől egyig nagyon inspirálók, a munkanapok minden percét élvezem” – válaszolja arra a kérdésre, nem tart-e egy újabb kiégéstől. Azért nevetve hozzáteszi: ha a következő öt év is olyan lenne a vendéglátásban, mint 2020 volt, nem biztos, hogy ezt válaszolná.
Stílus
Ha három szóban kéne jellemeznie a stílusát, Sára azt mondaná: fekete, fekete, fekete. „A ruhatáram kilencven százaléka fekete, ami nagyon izgalmas, amikor reggelente szeretnék valamit megtalálni a szekrényemben” – ironizál. Komolyra fordítva a szót elárulja, hogy a sportosan elegáns vonalat képviseli letisztult darabokkal, amikben van valami csavar.
Fotósaink kedvéért irodájában pózolt, de apró, ám hangulatos lakásáról is küldött nekünk egy képet
Szereti a magyar tervezőket: Szegedi Kata, a Nanushka és a Nubu a nagy kedvencek, rendszeresen vásárol is tőlük, de a megvett holmikat általában pár szezonos csúszással avatja csak fel. „Nem tudom, erre mi a magyarázat, talán rá kell hangolódnom a ruháimra, és ezt szerencsére ezekkel a holmikkal meg is engedheti magának az ember. Ha egy Zara nadrágot állni hagysz a szekrényben, az három hónap alatt kimegy a divatból, a tervezői darabok viszont időtállók” – magyarázza. A cipőválasztásnál a kényelem az elsődleges szempontja: „Egész nap rohanok fotózásokra, megbeszélésekre, ezt az életformát nem lehet magas sarkúban folytatni.” Hozzáteszi: 180 centis magassága miatt amúgy sem lenne rá igénye.
Sűrű beosztása ellenére karórát egyáltalán nem hord, ékszerek közül csak gyűrűket és bokaláncot visel. Előbbieket a Luiza Jewelstől, utóbbiakat a The Sentimentalisttól szerezte be, és az angol márkanév ellenére mindkét vásárlásával magyar alkotót támogatott. Smink és illatok terén a minimalizmus híve, csak BB krémet és szempillaspirált használ, amit néha feldob valamilyen könnyebb textúrájú, szájfény állagú rúzzsal. Parfümből tizenöt éve kizárólag az Emporio Armani She illatát tudja elviselni magán, pontosabban a ruháin, a bőrére sosem fújja.
Relax
Az utazás és a színház nagy rajongója, de mint mindenkinek, 2020-ban neki is másban kellett megtalálnia a kikapcsolódást. Gyerekkorában élsportoló volt, később mégis sokáig kereste, melyik mozgásformát érezné a magáénak. Tavasszal rátalált a teniszre, ezt most annyira élvezi, hogy már az amatőr bajnokságra is készül. Emellett a fürdőszobában szokott feltöltődni: ha felteheti a kedvenc kozmetikai arcmaszkját, kívül-belül feltöltődik.
Varga Sára KEDVENCEI 1. Teniszütő: Wilson Clash. Az első ütő, amivel teniszezni kezdett. Ha valamiért, ezért a sportért hálás 2020-nak. 2. BB krém: Herbsgarden. Ugyanazt tudja, mint egy alapozó, de natúrkozmetikum lévén kizárólag növényi alapanyagokból készül, ráadásul magyar. 3. Névjegykártya: Ha stílusról van szó, a részletekre is odafigyel. 4. Arcmaszk: Omorovicza. Ha otthoni kikapcsolódásra vágyik, ezt az iszappakolást használja. 5. Rúzs: Lancôme Matt Shaker. Könnyed, szájfényállagú. 6. Arcolaj: Levendárium. Az esti relaxáló rutin része. 7. Gyűrűk: Luiza Jewels. Kevés kiegészítőt hord, de ezeket akár mindennap. 8. Fotók: Polaroid. A család és a barátok mindennél fontosabbak. Szereti megörökíteni a közös pillanatokat. 9. Pezsgő: Mindig van valami alkalom a koccintásra.
Mindketten (félig) pályát váltó színészek, egyikük csak elvonulva tud írni, másikuk élvezi a filmkészítés logisztikai teendőit. Mundruczó Kornél és Wéber Kata „nem hordják egymást kalapdísznek”, és hiába a már patinás életmű, nem csak az alkotás az életük. Pieces of a Woman című új közös filmjük január 7-étől látható a Netflixen.
Lassú víz partot mosott a Slow Budapest üzletfejlesztésében. A kisvállalkozás nyolc év alatt a kétszeresére nőtt, főként Krajcsó Nelli anti-határidőnaplójának köszönhetően.
Morbid, de van, akinek üzletileg bejön a halál. Az amerikai Forbes idén is összeállította a legjobban kereső halott hírességek listáját. Michael Jackson már nyolcadik éve vezeti a rangsort, de sajnos debütálók is vannak az élbolyban. Van, akit az eladásai repítettek az élre, de új jelenség, hogy több néhai celebet a streamingszolgáltatók emelnek a lista tetejére.
Hatszázalékos recesszióval vészelheti át a magyar gazdaság az idei évet, de kínzó kérdés, hogy menthető lett volna-e a gazdaság jóval kevesebb halálos áldozat mellett is? A Forbes negyedéves és éves makrogazdasági jelentése.