Az art deco bátor választás

Karrier
„Igyekszem nem elszállni magamtól” – mondja Málnay B. Levente, és aki tudja, hogy magyar tévés szakember még nem jutott olyan magas pozícióba Európában, mint ő, érti, hogy miért nem elszállás már önmagában ez a kijelentés. Az AMC Networks International Közép- és Észak-Európáért felelős ügyvezető alelnöke, vezérigazgatója a nagy egókról elhíresült tévésszakmában az önkritikáját érzi az egyik legnagyobb erényének. „A kihívásokra tanulási lehetőségként tekintek, a tehetséges embereket pedig nem lenyomni, hanem motiválni szeretném, hogy még jobbak legyenek. Nem esik le a gyűrű az ujjamról, ha el kell ismernem, hogy valaki jobban ért valamihez nálam, inkább felkérem az illetőt adott feladatra.” Szakmai sikernek tartja, hogy jelenlegi munkahelyén a vezetői csapatából több mint tíz év alatt még soha senki sem mondott fel.

Stílus
Az öltözködés nem tölt be központi szerepet az életében, mégis fontos. Műgyűjtő lévén (lásd Forbes 2018/6) frappáns hasonlattal szemlélteti, miért: „Ez olyan, mint egy képnél a keret. Nem mindegy, milyen az az öt százalék, ami körülveszi. Nem a legfontosabb, de az első benyomás gyakran azon áll vagy bukik.” Hogy mi az az öt százalék, ha a megjelenéséről van szó? Az ápoltság, a jó kiállás, az alkalomhoz illő öltözék és a kimagasló minőség. Ezeket elengedhetetlennek tartja.

„Nagyon boldog ember vagyok, aki jó ideje rendben van önmagával. Mindent a magam szórakoztatására és örömére teszek, ezalól az öltözködés sem kivétel.” Nem érdeklik például az ismert, akár státuszszimbólumnak is értelmezhető márkanevek, ahogy mondja, a legmagasabb minőséget keresi: Zegna, Larusmiani, Brioni ruhák és a Vass Cipő lábbelijei sorakoznak a gardróbban. „Tévésként egész életemben márkákat építettem. A márkákat fontosnak tartom, hiszen segítenek orientálódni, de ha öltözködésről van szó, ennél többet nem jelentenek. Nekem az a fontos, hogy mit garantál az adott név.”

[caption id="attachment_317257" align="alignnone" width="750"] Bohém burzsoá földszint[/caption]


Málnay B. Levente életében minden területen jelen van egyfajta kettősség. Tizenkét évig zenetévéket vezetett, közben szenvedélyes operarajongó, konzervatív létére boldog házasságban él az övétől eltérő világnézetű feleségével (aki a korábbi televíziós újságíró, most az Unicef-et vezető Mészáros Antónia), az öltöny és a zakó mellett pedig a covid óta sokszor tárgyalásokra is piképólót és farmernadrágot húz. A kettősség az otthonában is megjelenik: az emelet az art deco jegyében lett berendezve, a földszintet a bohém burzsoá világ ihlette. „Ebben a két irányzatban így együtt van meg mindaz, ami vagyok. Az art deco elegáns, mégis modern irányzat, a bohém burzsoá pedig maga a szín, az életöröm és a játékosság” – magyarázza. A minimállal nem tudna azonosulni, „vizuális kockázatkerülésnek” érzi. „Bátorság, ha az ember úgy dönt, leteszi a garast valami markáns, például az art deco mellett.”