Meghódította az okosórák piacát a Garmin. Míg a sportórák között régóta az övék a vezető szerep, mára a mindennapi használatra tervezett okosórák, illetve az okos-multisport órák mezőnyében is erősödött a szerepe, olyannyira, hogy jelenleg ezen a piacon is a második legnagyobb a részesedése. Nem véletlen, hiszen a márkalojalitást az egész Garmin-ökoszisztéma és számos tevékenységspecifikus applikáció támogatja. Selmeczi Dániel ügyvezetőnél jártunk a bemutatóteremben, ahol a Garmin jelenlegi piaci helyzetéről is beszélgettünk.
SPORTÓRÁKTÓL AZ OKOSÓRÁK FELÉ
Aki hordott már okosórát, az tisztában van annak előnyeivel. A csuklóról vezérelhető világ óriási kényelmet jelent, az egészségfigyelés, és egy jókor jött figyelmeztető üzenet, pedig kulcsfontosságú azoknak, akik hajlamosak belefeledkezni munkájukba. A Garmin húsz éve fejleszt sportórákat. Korábban a sportolók speciális igényeit tartották szem előtt, azaz egy-egy tevékenységhez illeszkedtek az órák funkciói, nem mindennapos használatra szánták őket. Mára viszont hozzászoktunk, hogy okoseszközeink nemcsak a sportolás, hanem mindennapi és szabadidős tevékenységeink során is rögzítik az adatainkat, így komplexen tudják ez után elemezni azokat. A Garmin részéről így logikus lépés volt, hogy olyan órák fejlesztésébe fogjanak, amelyek a két világot egyesítik: tartják a tempót a sportolókkal, és közben tökéletesen működnek multifunkcionális fitneszóraként is, ha a felhasználó csak hobbiként végez testmozgást.
A flottakezelésben piacvezető LeasePlan az általa biztosított operatív lízing konstrukció rugalmas átalakításával segítette ügyfeleit a pandémia okozta kihívásokkal teli időszakban. Emellett a fenntarthatósági célokat kitűző vállalatok életében is valódi partnerként van jelen, hiszen a cég az elektromos autók kezelésében is kiemelkedő tapasztalatokkal rendelkezik mind hazai, mind nemzetközi szinten.
„Az elmúlt másfél évben az egész gazdasági környezet megváltozott, sok iparágban nagy a bizonytalanság, mindez pedig a mi ügyfeleink lehetőségeit is nagyban befolyásolja” – kezdi Pesti Tímea, a LeasePlan Hungária Zrt. vezérigazgatója. Az autók árai is ugrásszerűen emelkedtek, így számos vállalatnál arra kényszerültek, hogy új alapokra helyezzék a cégautó-politikát. „Az elmúlt években sikerült stabilizálnunk azt a felfogást, hogy a szolgáltatás minősége legyen az egyik legfontosabb szempont. A jelen helyzetben viszont újra a költséghatékonyság lett az elsődleges. Nem könnyű ez az időszak, sem az ügyfeleknek, sem a szolgáltatóknak” – folytatja a vezérigazgató.
Az árérzékenység és az autók vételárának növekedése nem az egyetlen probléma, hiszen a gépjárművek szállítási határidői is kitolódtak, a CO2-kibocsátási kvóták miatt pedig a gyártók már egy-két éve nem annyira a keresletet követik, hanem a kvótának való megfelelés szempontjait.
ÁTHIDALÓ KÖLTSÉGOPTIMALIZÁLÓ ÉS ZÖLD MEGOLDÁSOK
Egyértelművé vált, hogy a pénzügyi kiszámíthatóság és likviditás megőrzése az egyik legfontosabb feladat a kisvállalkozásoktól kezdve a nagyvállalatokig minden piaci szereplő számára. Mindezekre tökéletes megoldást jelent a LeasePlan által nyújtott operatív lízing. „Az ügyfél a futamidő alatt egységes havidíjat fizet, amiért teljes körű szolgáltatást kap, a díjban a biztosítástól kezdve a szervizelésen át az asszisztenciáig minden benne van” – mondja el Pesti Tímea. A konstrukcióban az autók maradványértékének kockázatát a LeasePlan viseli, így nem érheti váratlan meglepetés az ügyfeleket a jellemzően 3–5 éves futamidejű konstrukció végén. „Sok szerződéses futamidőt meghosszabbítottunk a járvány alatt, így a cégek időt nyertek. Szakértőként álltunk ügyfeleink mellett, akár a cégautó-politika frissítéséről, akár az elhúzódó szállítások miatti nehézségek áthidalásáról volt szó, de sokan vették igénybe a rövid távú bérleti konstrukciónkat, a FlexiPlant is” – sorolja a vezérigazgató.
Az operatív lízing különösen jó lehetőség azoknak a vállalatoknak is, akik nyitnának az elektromos autózás felé, hiszen a garantált maradványértékkel az alternatív meghajtások technológiájának dinamikus fejlődése nem jelent kockázatot az igénybe vevő számára. Egyre több ügyfél tervezi a flotta szintű átállást az elektromos autózásra a következő években, melynek bonyolult folyamatában a fenntartható és karbonsemleges működésben élenjáró LeasePlan szakértő támogatást tud nyújtani.
ÁTLÁTHATÓ EGYSZERŰSÉG
A LeasePlan számára ügyfelei kényelme az elsődleges, ezért egyedi igényekre szabható, széles termékportfóliót kínál a flottakezelési piacon, valamint saját, Magyarországon működtetett ügyfélszolgálat áll az ügyfelek rendelkezésére, online elérhető, önkiszolgáló felületekkel. Napjainkban, amikor a vállalatok stabilitása a kiadások csökkentésén és az emberi erőforrások hatékony kihasználásán múlik, kulcsfontosságú a tökéletes és megbízható szolgáltató partner megválasztása, aki valódi terhet vesz le a cégek válláról, így a flottakezelés területén a legjobb döntést egyértelműen a LeasePlan jelenti.
NEM ÚJDONSÁG, HOGY A DIGITÁLISAN ÉRETTEBB VÁLLALATOK JOBBAN TELJESÍTENEK. A KPMG évente végez világszintű felső vezetői felmérést, és ebből évről évre az látszik, hogy a digitális transzformációban élen járó cégek CEOinak körében legalább kétszer annyian gondolják azt, hogy vállalatuk kiemelkedően jól teljesít ügyfélélmény, működési hatékonyság, az új termékek piaci bevezetésének ideje és az ügyfelek bizalma tekintetében, mint a digitálisan kevésbé érett vállalatok vezetői.
Ahogy az ember nem akarja az apja zenéjét vagy a híradóját hallgatni, úgy azt a sört sem szívesen issza, amit a szülei szeretnek – vallják a Bukovinszky testvérek, akik 2013-ban vették meg a legrégebbi magyar kisüzemi főzdét, a Szent Andrást. Azóta százmilliókat költöttek fejlesztésre, és amellett, hogy megtartották a főzde régi klasszikus söreit, ma egészen extrém kísérleteket is folytatnak. A covid alatt az earl grey tea ízesítésű portertől a sárgabarackos-bazsalikomos és a kókuszaromájú komlóval megbolondított IPA-ig bátorkodtak.
Két napba sok minden belefér. Csónakázás a Moldván, két éjszaka két luxusszállodában és egy autóút, amire nem lehet nem hosszas hümmögésekkel reagálni.
Húst aligha fogunk sokkal többet enni, vegán húspótlókat annál inkább, csak az a kérdés, mennyivel. Meglepően sok hazai cég vágott bele növényi húshelyettesítők készítésébe. Van a piacon felbukkanók között, amelyik eleve vegetárius vagy vegán, de megjelentek a boltok polcain a hagyományos húsfeldolgozók növényi termékei is. A Pápai Húsnál és a Vegán-Manufaktúránál is azt látják, hogy ezeket egyelőre főleg az egészségtudatos, negyven alatti nők veszik.