Serpenyő alumíniumdobozból, többször használható csomagolás és az értékesítési lánc lerövidülése a helyi termelői együttműködésekkel – csak pár megoldás az Auchan Magyarország fenntarthatósági stratégiájából, ami évek óta fókuszban van a vállalatnál. Alapvetés, hogy a mindennapi bevásárlásaink és fogyasztási cikkeink hatással vannak a bolygó jövőjére és a környezetünkre, mégis, sokszor hiába szeretnénk tudatosan vásárolni, erre vagy épp nincs lehetőségünk, vagy túl sok energiába kerülne. A kényelmes és széles közönség számára elérhető nagy áruházláncoknak épp ezért kiemelt szerepe van abban, hogy környezetbarát alternatívákkal segítsék hozzá a vásárlókat a fenntartható fogyasztáshoz.
„A most júliustól életbe lépő törvényi szabályozás előírásait már tavaly megléptük, több mint egy éve kivontuk az Auchan kínálatából az egyszer használatos műanyag árucikkek jelentős részét. A hosszútávú fenntarthatósági stratégiánkra egyébként is jellemző az előregondolkodás, ez lehetőséget ad arra is, hogy folyamatosan felülvizsgáljuk azokat a termékeinket, amelyekre egyelőre nem vonatkozik a jelenlegi jogszabály. Termékválasztékunk kialakításánál és az áruházaink működtetésében is a fenntartható, alternatív megoldásokat keressük”– mondja Dominique Ducoux, az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatója.
Egy kutatás szerint a vásárlók 90 százaléka gondolja úgy, hogy az áruházláncoknak segíteniük kell őket, hogy fenntarthatóbban vásárolhassanak, majdnem 80 százalékuk pedig azt mondta, hogy a környezetbarát szempontok szerepet játszanak a döntéseikben. Az Auchan számára fontos, hogy a törvényi előírásokon túlmutatva megismertesse a vásárlóit az újabb és újabb környezettudatos megoldásokkal és népszerűsítse ezeket.
„Kitűzött célunk a fogyasztói szemléletformálás és a tudatos vásárlásra ösztönzés. Ehhez pedig folyamatosan bővülő fenntartható termékkínálatot nyújtunk. Továbbá 2025-re szeretnénk elérni, hogy az Auchan sajátmárkás portfólió azon termékei, ahol ez kivitelezhető, újrahasznosított, újrahasznosítható vagy komposztálható csomagolással kerüljenek forgalomba” – folytatja Ducoux.
Negyed évszázada élvezi az ügyfelek töretlen bizalmát a Friedrich Wilhelm Raiffeisen. A Raiffeisen Bank privátbanki üzletága a mai napig meghatározó szerepet játszik a piac fejlődésében, alapvető sztenderdeket fektettek le, komplex termékpalettát építettek, mindenki előtt jártak. 1996 ótarengeteg tapasztalat gyűlt össze, erről Bálint Attila üzletágvezetővel beszélgettünk.
„Úgy szoktunk fogalmazni, hogy mi nem paiacra léptünk, hanem piacot teremtettünk. Mindez pár évvel a rendszerváltás után merész vállalkozásnak számított, hiszen ekkor még kevés vagyonos ügyfél volt a piacon. Első ügyfeleink a legbátrabb első vállalkozók közül kerültek ki, akik a rendszerváltás hajnalán megvalósították az ötleteiket, miután a privatizáció lehetőségét és az egyre szabadabb hitelfelvételt kihasználva a saját lábukra álltak” – mesél a kezdetekről Bálint Attila üzletágvezető. Az évtizedek során a privátbanki üzletág szellemi bölcsőjeként a Raiffeisennél alapvető sztenderdeket fektettek le, és tapasztalt szakemberekkel, megkülönböztetett figyelemmel, valamint komplex termékpalettával állnak az ügyfelek rendelkezésére.
ÚT A TUDATOS BEFEKTETÉSHEZ
Az elmúlt 25 évben megduplázódott a szakma által kezelt számlák száma, a kezelt vagyon pedig több mint tízszeresére nőtt. A magyaroknál
még mindig nagyon erős vagyoni elemnek számít az ingatlan, emellett azonban új befektetési formák és vagyonátadási lehetőségek is megjelentek. Ma már az osztalékfizetés jelentős pénzforrás minden vállalkozó életében, és előszeretettel forgatnak certifikátokat is. „Korábban a származtatott piaci eszközökhöz nem igazán volt hozzáférés, ma viszont éppoly megkerülhetetlenek, mint a fenntarthatósági szempontok. Egyre több befektető finanszíroz megtakarításával tudatosan olyan cégeket, amelyek a számukra fontos értékek mentén, meghatározott módon működnek, és a jövőképükkel egybeeső stratégiai tervvel rendelkeznek” – mutat rá az üzletágvezető.
Nagyot változott 25 év alatt az is, hogy ki vesz igénybe privátbanki szolgáltatást. Ma a kezdő vállalkozók helyett növekvő számú alkalmazott, menedzser és örökös alkotja az ügyfélkör gerincét. Egyértelműen megfigyelhető a generációváltás a piacon a rendszerváltás utáni első vállalkozók idősödésével, ezzel pedig előtérbe kerül az utódlási folyamatok tervezése is. „Érdemes a vagyonátadási procedúrát előre felépíteni, nem mindegy ugyanis, milyen mechanizmusok lépnek életbe, ha egy vagyon tulajdonosával nem várt esemény történik. Egy jól felépített út kifejezetten pozitívan hat a cégértékre, ha azonban kapkodásba hajlik az utódlás kérdése, az könnyen a cég végzetéhez vezethet” – magyarázza Bálint Attila.
Annak érdekében, hogy minden régi és új ügyfelet a legjobban tudjanak támogatni céljaik elérésében, a Raiffeisennél 25 év után is a szüntelen fejlődésben látják a siker titkát. Ennek jegyében csak az elmúlt egy évben jelentős beruházásokon vannak túl, Királyhágó utcai fiókjuk például 20 év működés után exkluzív környezetben, a Hillside Offices irodaházban folytatja működését, a Raiffeisen Bank új székházba költözött, miközben megújult a bank mobilapplikációja, és jelenleg is zajlik a brokerage-platform fejlesztése. „Komoly beruházásokkal építjük a jövőt, és arra számítunk, hogy előremutató megoldásaink az új generáció igényeivel is találkoznak” – foglalja össze a szakember.
Kiégtél? Teljesen rendben van, és nem is vagy egyedül. A gyors tempó, a szakadatlan teljesítés velejárója a kiégés, és a koronaév után még nagyobb erővel támad. Egész nap erről beszélgettünk a Forbes – Legyél jobb! napon. Coachok és trénerek magyarázták el a jelenség szakmai hátterét, üzletemberek, hírességek személyes történeteiket osztották meg velünk – és több mint 600 fős közönségünkkel.
Pénztermelő képesség, tartalom, profizmus, közösségimédia-jelenlét. Idén, nyolcadszor is ezt a négy fő szempontot tartottuk szem előtt a legértékesebb magyar celebek listájának elkészítésekor. Ami nem változott: a top 20-ba még mindig leginkább csak azok tudnak bekerülni, akik állandóan a vezető tévécsatornák képernyőjén vannak főműsoridőben. Ami változott: médiagazda-, hirdetői és tartalomfogyasztói szemmel is észre kell már venni azokat a self-made online sztárokat, akik a jól ismert Facebook–Instagram–Youtube-háromszögből és a TikTokról törekednek a mainstream felé. Noha a négy fő szempont mindegyike többségüknél még nem érvényesül, a kevés kivételt 2021-ben radarra vettük.
Vidd ki az erdőbe, és dobd el ott! Ezt a viccnek szánt mondatot szokták használni a Vilhemp tulajdonosai, ha a termékeikről beszélnek. Persze eszük ágában sincs szemetelésre buzdítani senkit, evőeszközeik és szívószálaik kizárólag természetes anyagokból készülnek, és komposztálhatók.
Húst aligha fogunk sokkal többet enni, vegán húspótlókat annál inkább, csak az a kérdés, mennyivel. Meglepően sok hazai cég vágott bele növényi húshelyettesítők készítésébe. Van a piacon felbukkanók között, amelyik eleve vegetárius vagy vegán, de megjelentek a boltok polcain a hagyományos húsfeldolgozók növényi termékei is. A Pápai Húsnál és a Vegán-Manufaktúránál is azt látják, hogy ezeket egyelőre főleg az egészségtudatos, negyven alatti nők veszik.