Serpenyő alumíniumdobozból, többször használható csomagolás és az értékesítési lánc lerövidülése a helyi termelői együttműködésekkel – csak pár megoldás az Auchan Magyarország fenntarthatósági stratégiájából, ami évek óta fókuszban van a vállalatnál. Alapvetés, hogy a mindennapi bevásárlásaink és fogyasztási cikkeink hatással vannak a bolygó jövőjére és a környezetünkre, mégis, sokszor hiába szeretnénk tudatosan vásárolni, erre vagy épp nincs lehetőségünk, vagy túl sok energiába kerülne. A kényelmes és széles közönség számára elérhető nagy áruházláncoknak épp ezért kiemelt szerepe van abban, hogy környezetbarát alternatívákkal segítsék hozzá a vásárlókat a fenntartható fogyasztáshoz.
„A most júliustól életbe lépő törvényi szabályozás előírásait már tavaly megléptük, több mint egy éve kivontuk az Auchan kínálatából az egyszer használatos műanyag árucikkek jelentős részét. A hosszútávú fenntarthatósági stratégiánkra egyébként is jellemző az előregondolkodás, ez lehetőséget ad arra is, hogy folyamatosan felülvizsgáljuk azokat a termékeinket, amelyekre egyelőre nem vonatkozik a jelenlegi jogszabály. Termékválasztékunk kialakításánál és az áruházaink működtetésében is a fenntartható, alternatív megoldásokat keressük”– mondja Dominique Ducoux, az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatója.
Egy kutatás szerint a vásárlók 90 százaléka gondolja úgy, hogy az áruházláncoknak segíteniük kell őket, hogy fenntarthatóbban vásárolhassanak, majdnem 80 százalékuk pedig azt mondta, hogy a környezetbarát szempontok szerepet játszanak a döntéseikben. Az Auchan számára fontos, hogy a törvényi előírásokon túlmutatva megismertesse a vásárlóit az újabb és újabb környezettudatos megoldásokkal és népszerűsítse ezeket.
„Kitűzött célunk a fogyasztói szemléletformálás és a tudatos vásárlásra ösztönzés. Ehhez pedig folyamatosan bővülő fenntartható termékkínálatot nyújtunk. Továbbá 2025-re szeretnénk elérni, hogy az Auchan sajátmárkás portfólió azon termékei, ahol ez kivitelezhető, újrahasznosított, újrahasznosítható vagy komposztálható csomagolással kerüljenek forgalomba” – folytatja Ducoux.
NEM ÚJDONSÁG, HOGY A DIGITÁLISAN ÉRETTEBB VÁLLALATOK JOBBAN TELJESÍTENEK. A KPMG évente végez világszintű felső vezetői felmérést, és ebből évről évre az látszik, hogy a digitális transzformációban élen járó cégek CEOinak körében legalább kétszer annyian gondolják azt, hogy vállalatuk kiemelkedően jól teljesít ügyfélélmény, működési hatékonyság, az új termékek piaci bevezetésének ideje és az ügyfelek bizalma tekintetében, mint a digitálisan kevésbé érett vállalatok vezetői.
A digitális érettség valóban óriási versenyelőnyt jelent. Éppen ezért fájdalmas a felmérésnek az a tanulsága, hogy az érett és a lemaradó cégek közötti olló egyre szélesebbre nyílik, hiszen a jobban digitalizált vállalatok többet is költenek a további fejlesztésekre, mint leszakadó társaik. De a digitalizáció pont az az út, amin fel lehet zárkózni, és olykor az utolsókból lesznek az elsők.
A vállalatoknak folyamatosan fejlődniük és tanulniuk kell, nyitottnak kell lenni az új technológiákra, és bátran kell merni ezeket ajánlani is az ügyfeleiknek. Még ennél is fontosabb azonban, hogy a digitális transzformációt, a vállalatok digitális képét holisztikusan, az üzleti stratégiára, a folyamatokra, a szervezetre és persze a technológiára is rálátva kezeljük. A zsákutcák elkerüléséhez nemcsak az eszközök ismeretére van szükség, hanem elsősorban a megfelelő szemlélet és értő környezet kialakítására.
25 éve, vállalatirányítási rendszerekkel foglalkozó tanácsadóként lettem a KPMG csapatának tagja, és a kezdetektől abban hittem, hogy az üzleti és a technológiai területek minél szorosabb együttműködése a versenyképesség növelésének kulcsa. Mostanra, mint a KPMG üzleti és technológiai tanácsadásának vezetője, elmondhatom, hogy megvalósult az, amit célomnak tekintettem. Connected Enterprise elnevezésű átfogó módszertanunk az üzleti stratégiától a technológiai megvalósításig segít a vállalatoknak felmérni saját helyzetüket, majd meghatározni a célokat, illetve az oda vezető út lépcsőfokait, amelyeken keresztül el lehet jutni odáig. A legfontosabb, hogy a fejekben minden a helyére kerüljön, az eszközöket ezután már könnyebb hozzárendelni a feladathoz.
A mi csapatunk a KPMG-nél ebben a felgyorsult, egyre jobban digitalizálódó és egyre zajosabb világban is segít megtalálni azokat a technológiai megoldásokat, amelyek valós üzleti előnyöket jelentenek, hozzájárulnak az ügyfélkör és az eredményesség növeléséhez. Figyelni kell a buktatókra is, például a különböző típusú kibertámadások egyre nagyobb veszélyeket jelentenek. Kritikussá válik az adatmenedzsment a vállalatok életében, el kell dönteni, hogy mit lehet és mit akarunk kezdeni az óriási begyűjtött adatmennyiséggel, és milyen további adatokat lenne még érdemes felhasználni üzleti sikereink érdekében.
Nehéz előre jeleznünk, hogy a felgyorsult digitalizáció milyen irányba fog haladni. Azt mindenesetre látjuk, hogy a vállalatoknak sokkal gyorsabban, rugalmasabban kell reagálniuk a piac rezdüléseire. Közben viszont – és ezt az egyensúlyt nehéz megtalálni – szükség van valamilyen vízióra, egy célra, amely felé halad a hajó, és figyelni kell arra is, hogy ettől az iránytól csak a szükséges mértékig térjünk el, menedzselve a diszrupciók okozta kihívásokat.
Kórász Tamás partner,
a KPMG üzleti és technológiai tanácsadási részlegének vezetője
A Gamestop-mánia csak a kezdet volt, lassan a kisbefektetői hadsereg dönthet arról, hogy mely cégek éljenek túl, dőljenek be, hogy ki vásároljon fel kit. Aki a bizalmukba férkőzik, vagy ügyesen manipulálja őket, az nyer.
Pár éve Conor McGregor még csak heccelte Cristiano Ronaldót, hogy nemsokára átveszi tőle a vezetést a legjobban fizetett sportolók listáján. Idén viszont valóra is váltotta a fenyegetést.
Ahogy az ember nem akarja az apja zenéjét vagy a híradóját hallgatni, úgy azt a sört sem szívesen issza, amit a szülei szeretnek – vallják a Bukovinszky testvérek, akik 2013-ban vették meg a legrégebbi magyar kisüzemi főzdét, a Szent Andrást. Azóta százmilliókat költöttek fejlesztésre, és amellett, hogy megtartották a főzde régi klasszikus söreit, ma egészen extrém kísérleteket is folytatnak. A covid alatt az earl grey tea ízesítésű portertől a sárgabarackos-bazsalikomos és a kókuszaromájú komlóval megbolondított IPA-ig bátorkodtak.