„Akkor ti is Kínából rendelitek a cuccokat, hogy több legyen rajta a profit, majd itthon rányomjátok a logótokat, és eladjátok zöld alternatívaként?” – kérdezte az ingatlanos, miután elmondtuk, milyen termékeket árulunk a webshopban, aminek éppen új raktárt kerestünk. Annyira ledöbbentem ezen a csípőből jövő feltételezésen, hogy hirtelen válaszolni sem tudtam. A férjem – aki egyben a munkatársam is – magyarázta el türelmesen, hogy biztosan vannak, akik így csinálják, nekünk viszont tényleg fontos, hogy a lehető legkörnyezettudatosabb alternatívákat tudjuk nyújtani. És ebbe nem fér bele, hogy a nagyobb profit érdekében brutálisan növeljük egy, akár amúgy helyben is elérhető termék ökológiai lábnyomát a messzi szállítás miatt, majd még azzal is tetszelegjünk, hogy mekkora zöldek vagyunk, hát hurrá, mentsük meg együtt a bolygót.
Meghódította az okosórák piacát a Garmin. Míg a sportórák között régóta az övék a vezető szerep, mára a mindennapi használatra tervezett okosórák, illetve az okos-multisport órák mezőnyében is erősödött a szerepe, olyannyira, hogy jelenleg ezen a piacon is a második legnagyobb a részesedése. Nem véletlen, hiszen a márkalojalitást az egész Garmin-ökoszisztéma és számos tevékenységspecifikus applikáció támogatja. Selmeczi Dániel ügyvezetőnél jártunk a bemutatóteremben, ahol a Garmin jelenlegi piaci helyzetéről is beszélgettünk.
SPORTÓRÁKTÓL AZ OKOSÓRÁK FELÉ
Aki hordott már okosórát, az tisztában van annak előnyeivel. A csuklóról vezérelhető világ óriási kényelmet jelent, az egészségfigyelés, és egy jókor jött figyelmeztető üzenet, pedig kulcsfontosságú azoknak, akik hajlamosak belefeledkezni munkájukba. A Garmin húsz éve fejleszt sportórákat. Korábban a sportolók speciális igényeit tartották szem előtt, azaz egy-egy tevékenységhez illeszkedtek az órák funkciói, nem mindennapos használatra szánták őket. Mára viszont hozzászoktunk, hogy okoseszközeink nemcsak a sportolás, hanem mindennapi és szabadidős tevékenységeink során is rögzítik az adatainkat, így komplexen tudják ez után elemezni azokat. A Garmin részéről így logikus lépés volt, hogy olyan órák fejlesztésébe fogjanak, amelyek a két világot egyesítik: tartják a tempót a sportolókkal, és közben tökéletesen működnek multifunkcionális fitneszóraként is, ha a felhasználó csak hobbiként végez testmozgást.
ERŐSÖDŐ EGÉSZSÉGTUDATOSSÁG
„A koronavírus-járvány miatt megváltozott világ tovább erősítette az emberekben az egészségtudatosságot, így nem csoda, hogy a Garmin 2020-ban megduplázta bevételeit, és erre az évre is hasonló eredményt várunk. A márka erőssége a versenytársainkhoz képest az órákat kiegészítő teljes termékpaletta. Nemcsak az órákra koncentrálunk, hanem az azokhoz kapcsolódó eszközök rendszerére is” – fogalmaz Selmeczi Dániel. Egy ökoszisztémában a különböző szenzorok összekapcsolódnak, és egy központi rendszerben az adatok együtt, kielemezve is láthatók, így tesznek minden általuk követett vagy vezérelt tevékenységet igazi 21. századi élménnyé.
EGYEDI IGÉNYRE EGYEDI VÁLASZOK
A Garmin saját fejlesztésű applikációi tovább segítik az eszközök személyre szabhatóságát. A hajósok számára kifejlesztett alkalmazás például lehetővé teszi, hogy az órán keresztül navigáljon a kapitány, kommunikáljon a chartplotterrel, szélre vagy irányra tartson, vezérelje a multimédiás eszközöket, pontokat jelöljön meg a navigációs térképen, vagy ha horgászni támadna kedve, képet kapjon az alatta elvonuló halakról. A lehetőségek körét bármeddig lehet tágítani, ez csak a rendszerbe illesztett érzékelők mennyiségének kérdése. Természetesen nemcsak a hajót, de a biciklit is fel lehet szerelni különböző érzékelőkkel, sőt, a lakásból sem kell kilépni, hogy Toscanában kerekezzünk, létezik golfütőbe szerelhető szenzor vagy éppen kutyanyakörvre illeszthető érzékelő is. „Ha mindez nem lenne elég ahhoz, hogy a használó rákattanjon a Garmin-életérzésre, akkor már biztos függővé fog válni, ha belép a márka közösségébe, ahol a felhasználók nyilvánossá tehetik eredményeiket, kihívásokat küldhetnek egymásnak, vagy éppen tapasztalatot cserélhetnek. Összefoglalva, akinek lesz egyszer egy Garminja, annak onnantól csak Garminja lesz” – mondja az ügyvezető. A bemutatóteremből tesztre mi is elhoztunk egy készüléket, és már pár nap használat után is csak helyeselni tudunk: a Garmin okosóra instant szerelem. Kompakt, gyorsan tanulható a használata, és illeszkedik az aktív életmód minden igényéhez.
Bemutatóterem: 1133 Bp., Hegedűs Gyula u. 89/A, www.garmin.hu
A társasjáték-közösség nemzetközi élvonalában jegyzett Mindclash Games nevét Magyarországon – a többórás, kemény stratégiai játékok rajongótáborán kívül – kevesen ismerik. Pedig a Kickstarter magyar bajnokai több mint három és fél millió dollárt gyűjtöttek négy játékukhoz közösségi finanszírozásból, és kritikai sikereknek sincsenek híján. Sítábori unaloműző ötletnek indult, ma már többezres rajongótábor várja következő dobásukat.
Akartuk vagy sem, a járvány ösztönzően hatott a vállalkozói szellemre. De hogyan őrizzük meg ezt a lendületet úgy, hogy közben arra is figyelünk, hogy mindenki, aki szeretné megvalósítani az amerikai álmot, meg is tehesse? Az Egyesült Államoknak először lett ázsiai-afroamerikai nő az alelnöke, és neki már vannak erre vonatkozó tervei. Meg is írta őket az amerikai Forbesban.
Mint a tavaszi hóolvadás az Alpokban, ahogy a csordogáló ér sziklákat ledöntő erővé nő, úgy ért be Valter Attila munkája. Minden idők legjobb magyar országútikerékpáros-eredményét érte el az idei Giro d’Italia körversenyen, amikor magára ölthette az összetett éllovasának kijáró maglia rosát. Három napon át rózsaszín volt a világ Magyarországon, de teljesítményét a kerékpárosvilág élvonala is méltatja. Attila a hegyeket meghódító, végtelenbe vesző szerpentinek csendes megszállottja. Mentalitásával a legnagyobbak közé küzdötte magát.