Agni’s

„A befektetésre kért alacsony összeg volt a csalim.” Szabó Ágnes Agni’s nevű márkájával ötmillió forintért pitchelt az RTL Klub Cápák között című műsorának legutóbbi évadjában, de nem a tőkebevonás volt az elsődleges célja. „Nem befektetőre volt szükségem, hanem üzleti partnerre, aki rendszeresen segít a tanácsaival.” A Vásárosnaményból irányított vállalkozásba végül a Bravogroup tulajdonosa, Lakatos István szállt be, ő azóta is segíti Ágnest.

A tévéshow előtt fél évvel, 2020-ban alapított márka sosem az alacsonyabb jövedelmű vevőket célozta, a táskák ára jellemzően negyven- és hetvenezer forint között mozog. A koronavírus-járvány okozta válság miatt azonban a vásárlók is meghúzták a nadrágszíjat. Az alkalmi táskákat amúgy sem volt hova viselni, mert a járványügyi korlátozások az eseményeket is eltörölték. A tévéműsor hozta hírverés aztán ismét megdobta az igényeket Ágnes különleges táskái iránt. Az ismertség, a megszerzett kapcsolatrendszer és a tapasztalt Lakatos segítsége nagyot lendített a márkán, a megrendelések azóta is nőnek. A vevők többsége meglepő módon férfi, ők ajándékba veszik nő ismerőseiknek az Agni’s táskákat.

A négydiplomás Ágnes előzőleg tizenöt éven át foglalkozott pályázatírással, és eszébe sem jutott kilépni a stresszes mókuskerékből. „Nem volt időm azon gondolkozni, hogy másba fogjak, de jól éreztem magam a munkámban” – mondja. Végül egy betegség és a karantén hatására kezdett gondolkozni, hogy korábbi pörgős életét mivel tudná helyettesíteni. A megoldást végül férje asztalosműhelyében találta meg. Táblaképeket és fényképeket gravírozott, három hét múlva pedig már az első táskán dolgozott. „Ha összehasonlítom az első prototípust a mostani táskáinkkal, csak mosolyogni tudok. Akkor viszont a szenzációt jelentette nekem, jött is az aha! érzés.”

A végeredmény a környezetének is tetszett, így elkezdett gondolkozni a saját márkán. A magyar piacon még nem volt hasonló, bőr és fa kombinációjából készített táska, Ágnes piaci résre tapintott rá. Pályázatírói tapasztalatait felhasználva úgy döntött, most nem másoknak fog pénzt keresni tudásával, hanem magának. Autodidakta módon egyre ügyesebben kezelte a gépeket, és megtanulta a szabásmintákhoz szükséges vektoros szerkesztőprogram használatát is.

Rubint Rékának is megtetszettek az Agni’s táskák, és hamar a márka egyik nagykövete lett. Ágnes olyan influenszert keresett, aki masszív követőbázist tud megmozgatni. Azóta létezik külön Réka kollekció is, a híresség pedig az interneten, a közösségi eseményeken és az edzőtáborokban is népszerűsíti a táskákat.

A már négyfős cégbe Ágnes eddig húszmillió forintot tett bele, nagyrészt marketingre és eszközökre fordította. A magyar beszerzőktől vásárolt alapanyagokat maguk dolgozzák fel, egy táskán körülbelül hatvanszázalékos az árrés. Miután tavaly ősszel megkapták a formatervezési és védjegyoltalmat, elindították a webshopot, de terveznek viszonteladókkal is dolgozni.

A táskák belső része jellemzően marhabőr, de borjú-, juh- és ritkábban kecskebőrrel is dolgoznak. A külső borítás többnyire mahagóni-, cseresznye-, dió- és tölgylemezekből készül. Legújabban – hasonló kombinációval – pénztárcákkal és telefontokokkal bővítették a kínálatot.

Agnis Kft.

Alapítás éve:
2021
Tulajdonosok:
Szabó Ágnes, Lakatos István
Árbevétel
(millió forint)
2020*
1
2021
30
(előzetes becslés)
Adózott eredmény
(millió forint)
2020*
n. a.
2021
3
(előzetes becslés)
* A táskák ekkor még Ágnes férjének egyéni vállalkozásában készültek.
Forrás: cégközlés