Összeállította és írta: Bánlaki D. Stella Illusztráció: Csuth Péter
Módszertan
Kutatómunkánk alapján egy 130 fős gyűjtésből szerkesztőségi szavazással szűkítettük 25 fősre a legértékesebb magyar celebek listáját, majd ezzel a shortlisttel reprezentatív online kutatást végzett az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. A hírességek ismertségét, kedveltségét, hitelességét és követését mérték a 18–59 éves magyar lakosság körében. Közben az általunk felkért 11 fős szakmai zsűri a sztárok pénztermelő képességét, profizmusát, tartalmasságát és közösségi médiás jelenlétét pontozta. A kutatási eredményekhez és a zsűri pontszámaihoz végül a szerkesztőség tagjai által adott pontszámokat is hozzáadtuk, így állt össze a végleges 20 fős lista és a sorrend. A pontszámhoz az NRC eredményei egyénenként legfeljebb 800 ponttal, a zsűri legfeljebb 440 ponttal, a szerkesztőség 110 ponttal járulhatott hozzá, az elérhető maximum 1350 pont volt.
A 2021-es zsűri
Blaskó Nikolett tulajdonos-ügyvezető, ACG; Hajagos Rita tulajdonos, szakmai vezető, Red Lemon Media; Kende-Hofherr Krisztina alapító-tulajdonos, TMC Management; Klág Dávid újságíró, Telex; Kolosi Péter programigazgató, vezérigazgató-helyettes, RTL Magyarország; Kövess László főszerkesztő-helyettes, Bors; Pácsonyi Daniella digitális lapigazgató, Central Média; Pőcze Balázs, kreatívigazgató, és a Mito csapata; Szalay Dániel alapító-főszerkesztő, Media1.hu; Szűcs Judit kommunikációs igazgató, Coca-Cola Magyarország; Takács Gabriella főszerkesztő, Story és Best magazinok.
1. Sebestyén Balázs
Pont: 921
Változás tavaly óta: nőtt 2
Facebook-követők: 504 000
Instagram-követők: 387 000
Majkával együtt ő a legismertebb magyar, picit többen figyelnek rá, mint Kasza Tibire, és az NRC reprezentatív felmérése szerint majdnem annyian kedvelik, mint Borbás Marcsit. Igaz, a közösségimédia-vonatra később szállt fel, tartja az Insta-lépést.
Az ország Balázsa lojális RTL-es – az Álarcos énekes és a Nyerő páros sikerműsorok egyik arca –,
a Rádió1 pedig el van kötelezve a műsorvezető mellett. Legalábbis erre utal, hogy a szabadszájúsága miatt kiszabott sokadik, ezúttal több mint kétmillió forintos médiahatósági bírságát is kifizették. Balázs első számú cégének, a Phova Kft.-nek egyébként jelentősen csökkentek a bevételei 2019-ről 2020-ra, a sztár a 153 milliós adózott eredményét osztalékként kivette.
2. Ördög Nóra
Pont: 905
Változás tavaly óta: –
Facebook-követők: 197 000
Instagram-követők: 311 000
A magyarok 91 százaléka ismeri, fele kedveli és hitelesnek tartja, de csak 16 százalékuk követi. Ördög a Forbes celeblistáján az elmúlt hét évben egyszer sem csúszott a negyedik helynél lejjebb, 2016-ban első helyezett volt, és már harmadik éve stabilan második. A listakészítésre felkért szakmai zsűri és a négy megadott szempontot szintén szem előtt tartó Forbes-szerkesztőség is neki adta idén a legtöbb pontot. Vajon a nagyközönségnek mi hiányzik még, hogy az első helyere pontozza?
3. Hosszú Katinka
Pont: 888
Változás tavaly óta: csökkent 2
Facebook-követők: 471 200
Instagram-követők: 400 000
A Forbes celeblistáján 2018 óta vizsgáljuk az értékét, azóta ez az első eset, hogy nem ő az abszolút győztes. Ettől függetlenül Katinka aktuális eredményeire, új párjára vagy közös otthonukra továbbra is mindenki kíváncsi, és azzal, hogy a sportoló jó ütemben, ügyesen adagolva elégíti ki az emberek információszomját, a róla szóló nagy költségvetésű, valószínűleg még az idén bemutatandó dokumentumfilm nézettségét is megalapozza.
4. Fördős Zé
Pont: 872
Változás tavaly óta: nőtt 2
Facebook-követők: 363 000
Instagram-követők: 252 000
Mindenki otthon volt, tévézett és netezett, és még az is főzött vagy kenyeret sütött, akinek az soha korábban eszébe nem jutott volna – nagyot nyert 2020-szal Fördős Zé, akár a Konyhafőnök című tévés gasztrovetélkedő, akár a Street Kitchen receptoldal felől nézzük. Weboldalán év végére az olvasószám 2,3 millióval a duplájára emelkedett az előző év azonos időszakához képest, és bevételeit is növelni tudta. Meg is látszik ez a listás helyezésén.
5. Majka
Pont: 855
Változás tavaly óta: esett 1
Facebook-követők: 662 000
Instagram-követők: 519 000
Tavaly autós témában volt a legtöbb márkaemlítés a közösségi médiában, és a Social Index 2020 alapján ezen belül is azt a Facebook-videót nézték meg a legtöbben – kétmillióan –, amiben Majka átvesz egy Mercedest. Ennél már csak a híresség covidbetegsége alatt a kórházból posztolt videója ment nagyobbat a médiában. Meg az a hír, miszerint megpróbált átmenni a TV2-től az RTL-hez, de elutasították.
6. Till Attila
Pont: 842
Változás tavaly óta: nőtt 2
Facebook-követők: 103 000
Instagram-követők: 199 000
Ahogy 2019-ben, úgy 2020-ban is az ország második legtöbbet látott tévése volt majdnem 6,5 millió fős kumulált eléréssel (Nádai Anikó után), hála a Nicsak, ki vagyok?, a Sztárban sztár, valamint a Bezár a bazár című műsoroknak. Tilla saját műsorát, a Propagandát is folytatta a TV2-n, de jó páran visszanézik YouTube-on is. Online fut a Road Movie sorozat is, amelynek riportere.
7. Istenes Bence
Pont: 837
Változás tavaly óta: esett 2
Facebook-követők: 332 000
Instagram-követők: 513 000
Az Álarcos énekes első két évadának műsorvezetője ügyesen kezébe veszi a gyeplőt, amikor tartalomgyártásról van szó: a Rossmann-nal közös reklámkampányának nemcsak szereplője, de kreatívigazgatója is ő volt, szórakoztató műsort pedig sajátot csinál, az IstenEstet epizódonként átlagosan kb. 250 ezren nézik a YouTube-on. Feleségével, Csobot Adéllal (17. hely) együtt is kihasználja a médiában rejlő lehetőségeket, legyen szó tévéről, saját tartalom gyártásáról vagy reklámokról.
8. Liptai Claudia
Pont: 810
Változás tavaly óta: VISSZATÉRŐ!
Facebook-követők: 243 000
Instagram-követők: 296 000
Két évvel azután, hogy elhagyta a TV2-t, tavasszal A Tanár harmadik évadával, most a Mestercukrásszal szerepel esténként az RTL képernyőjén. Emellett Édes Kettes címmel szintén édességfókuszú műsort vezet a Sláger FM-en, és életmód-véleményrovata van a Best magazinban. Liptai Claudia, bár némileg profilt váltott, évtizedek után is top kategóriás celeb, és kutatásunk alapján 92 százalékos eredménnyel a második legismertebb név a holtversenyben első helyezett Balázs és Majka (93 százalék) mögött.
9. Rúzsa Magdi
Pont: 787
Változás tavaly óta: esett 2
Facebook-követők: 379 000
Instagram-követők: 102 000
Nők Lapja, Best, Meglepetés, Csíki sör, Fuzetea, Dorko. Néhány lap és márka, ami Rúzsával próbálta eladni magát az elmúlt egy évben. Bár koncertezni ő sem tudott a járvány alatt, tavaly az egyetlen nő volt az előadók között, aki hat dalával is szerepelt a 100-as zenei toplistán, és többször is volt első a rádiós rangsorokban.
10. Borbás Marcsi
Pont: 786
Változás tavaly óta: nőtt 4
Facebook-követők: 481 000
Instagram-követők: 91 200
Kutatásunk – ahogy a korábbi években – idén is őt hozta ki a legkedveltebb és leghitelesebb celebnek. Elsősorban a negyven év felettiek és alacsonyabb végzettségűek a rajongói, nekik köszönhetően vert rá jó pár százalékot a többi ismert névre e tekintetekben. Közösségimédia-fronton is erősít, Instagramját most majdnem kétszer annyian nézegetik, mint egy éve.
11. Kasza Tibi
Pont: 768
Változás tavaly óta: esett 2
Facebook-követők: 1 088 000
Instagram-követők: 574 000
Kasza Tibi a celebek valóságshow-ja: a magyarok mintegy hatvan százaléka nem kedveli és nem tartja hitelesnek, mégis nyolcvan százalékuk követi. Koncertekből, reklámbevételekből és kommunikációs tanácsadásból befolyó bevételei 2019-ről 2020-ra mintegy felére csökkentek, de adózott eredménye még így is ötvenmillió forint fölött volt. „Volt most egy másfél év, amikor nem nagyon csöngött a telefon, nehéz volt hova tennem, hogy mi történt” – mondta Friderikusz Sándor műsorában a televíziós pályafutásáról. A TV2 idén kárpótolta, hiszen a csatorna őt választotta az újrainduló ikonikus Szerencsekerék műsorvezetőjének.
12. Lékai-Kiss Ramóna
Pont: 765
Változás tavaly óta: esett 2
Facebook-követők: 190 000
Instagram-követők: 384 000
A legkülönfélébb márkák legkülönfélébb termékeiket hirdetik vele – L’Oréal sminktermékek, Lenor mosószer, Hyundai autó, Auchan üzletek, Huawei telefon, Szemes Optics szemüveg, Magnat falfesték, hogy csak néhányat említsünk –, a szakma az ország három legjobb tévés műsorvezetőnője egyikeként tartja számon, és még az Oscart is ő tudósítja a TV2-n. Ez lenne a karriercsúcs?
13. Palvin Barbara
Pont: 762
Változás tavaly óta: esett 1
Facebook-követők: –
Instagram-követők: 16 200 000
Hiába van több világhírű, itthon nála többször szereplő, a közösségi médiában hozzá képest jóval aktívabb szupermodellünk, a legértékesebb magyar celebek közé egyedül Palvin Barbinak sikerül újra és újra bekerülnie. Armani, Victoria’s Secret, Lancaster, Bulgari, Etro, Playstation mind dolgoznak vele.
14. Fluor Tomi
Pont: 746
Változás tavaly óta: nőtt 3
Facebook-követők: 219 400
Instagram-követők: 152 000
Egyre több politikai, közéleti témába áll bele teljes mellszélességgel, és a környezetvédelem mellett is felszólalt a Greenpeace kampányában. Márkaértéke ettől látszólag nem csökken, sőt. Hirdetői – a Nissan, a Coca-Cola, a RedBull, az Absolut vodka, a Miller sör – továbbra is vele vannak, és listánkon is több helyet lépett előre, pontszáma alapján a 14. helyen osztozik.
14. Sárközi Ákos
Pont: 746
Változás tavaly óta: ÚJ!
Facebook-követők: 220 800
Instagram-követők: 147 000
Hogy a gasztrotémákat imádják a magyarok, az könnyedén lemérhető az online receptoldalak felhasználószámán, az évente megjelenő szakácskönyvek kelendőségén és az RTL főzős vetélkedőinek jelentős nézettségén. Vagy lemérhető azzal, hogy húszfős listánkon három gasztroceleb is szerepel. A hitelességi toplistát kutatásunk szerint Borbás, Sárközi és Fördős hárman vezetik. A listán tehát Sárközi új, de a Konyhafőnök Michelin-csillagos arca a hirdetési piacon már rég nem az, az LG, a BMW Wallis, a L’Or kávé, a Tanyasi csirke és a Netpincér is a partnerei.
A gasztro- témákat imádják a magyarok: húszfős listánkon három gasztroceleb is szerepel.
15. Puskás Peti
Pont: 744
Változás tavaly óta: ÚJ!
Facebook-követők: 93 500
Instagram-követők: 226 000
Tavaly párjának, Dallos Boginak sikerült listánkra kerülnie, idén Puskás Peti került föl rá – ebből is látszik: közös szereplésekkel és kampányokkal ők is kihasználják, hogy kettejük márkája együtt erősebb, mint külön-
külön. A The Biebers énekese, a Való Világ műsorvezetője, X-Faktor mentor a TikTokon is aktív, ott 58 200-an követik, YouTube-on tizenkétezer feliratkozója van, zenekarának pedig 24 100. Kutatásunk alapján minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy ismeri őt.
16. Rubint Réka
Pont: 734
Változás tavaly óta: nőtt 3
Facebook-követők: 873 000
Instagram-követők: 359 000
A magyarok szerint a legkevésbé hiteles celeb a top 25-ből, a nagy egészet nézve mégis a legértékesebb 16 között a helye. A zsűri egyenesen a legjobb négybe szavazta, körükben általános vélekedés, hogy Rubint keményen megdolgozik a sikerért. Még mindig övé az egyik legnagyobb eléréssel rendelkező magyar Facebook-oldal (Schobert Norbié leelőzi), és ő az, aki hírnevével párhuzamosan az egyik legnagyobb celebvállalkozást is felépítette.
17. Csobot Adél
Pont: 717
Változás tavaly óta: ÚJ!
Facebook-követők: 154 000
Instagram-követők: 426 000
Tavaly az RTL Álarcos énekesének köszönhetően majdnem 5,9 millióan nézték őt a tévében, majd az X-Faktor mentoraként dolgozott, de Istenes Bence online csatornáin is gyakran feltűnik. A Viwa Vitamin Water, a Furla, a Nissan, a Lego, az Origins és a Nesquik is őt választotta.
18. Tóth Gabi
Pont: 710
Változás tavaly óta: esett 3
Facebook-követők: 513 400
Instagram-követők: 449 000
Elég csak a hirdetőit megnézni, és már tudni is lehet, hogy az énekesnő az anyaságra koncentrált, és kisbabájával összefüggésben többször is posztolt közösségimédia-oldalaira az elmúlt évben. Bár a járvány már visszaengedte őt a színpadokra, a TV2-s Sztárban sztárban is kulcsszerepet vállalt, és ezzel újra fixen képernyőre került.
19. Gáspár Laci
Pont: 699
Változás tavaly óta: esett 1
Facebook-követők: 220 000
Instagram-követők: 332 000
Az RTL Klub-os celeb 6,2 millió feletti kumulált eléréssel az egyik legtöbbet képernyőn szereplő magyar az utóbbi években, bár egy pozitív covidteszt miatt tavaly ősszel átmenetileg kizárták az Álarcos énekes forgatásaiból.
20. Lakatos Márk
Pont: 698
Változás tavaly óta: VISSZATÉRŐ!
Facebook-követők: 185 300
Instagram-követők: 133 000
Mondandójának általában súlya, valódi tartalma van, a melegellenes pedofiltörvény kapcsán pedig kifejezett kampányba kezdett. Valószínűleg ennek is köszönhető, hogy a zsűri és a szerkesztőség a listára pontozta, miközben a magyarok többsége kutatásunk alapján nem igazán kedveli, és mérsékelten tartja hitelesnek az RTL Reggeli műsorvezetőjét.
Három self-made influenszer, akire figyelünk
Mint szinte minden 25 évnél idősebb médiamunkás vagy kreatíviparban dolgozó, szerkesztőségünk is sokszor rácsodálkozik még a TikTokra és felhasználóira, de tisztában vagyunk azzal, hogy számolni kell velük. Idén először arra kértük zsűritagjainkat, hogy három kategóriában ajánljanak a figyelmünkbe fiatal influenszertehetségeket. A beérkezett ajánlások alapján választottuk ki azt a három nevet, akire a jövőben is oda fogunk figyelni.
A legjobb TikTokker: WhisperTon
Facebook-követők: 1100
Instagram-követők: 195 000
Youtube-feliratkozók: 267 000
TikTok-követők: 560 100
A húszéves Strenner Antal videóinak kreativitása és a profizmus, amivel elkészíti őket, messze kimagaslik a magyar TikTok-szcéna és korosztálya sivatagából. A legváltozatosabb témákat dolgozza fel igencsak szorgalmasan, és ezzel már kamaszként jól keresett. Idén céget is alapított.
A legkreatívabb influenszer: Henry Kettner
Facebook-követők: 17 100
Instagram-követők: 215 000
Youtube-feliratkozók: 220 000
TikTok-követők: 50 400
23 évesen kezdett vlogolni. Bő négy évvel később, 368 YouTube-videóval és 220 ezer feliratkozóval a francia kötődésű magyar már tudja, hogy ebből meg is lehet élni. Hazai nagy márkák és nemzetközi szerződések eredményei köszönnek vissza oldalainak sajátos képi világában.
Rising star: Miller Dávid
Facebook-követők: 4200
Instagram-követők: 20 100
Online elérése celebrelációban elhanyagolható, de karrierjének íve említést érdemel. A színész-énekes családból származó színész-énekes több hazai filmben és sorozatban is feltűnt már. Tavaly megnyerte az Álarcos énekest, jelenleg az RTL Reggeli műsorvezetője, és hamarosan végignézhetjük, amint a mélyvízbe dobják, hiszen az X-Faktor következő évadát is ő fogja vezetni.